Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 8886 ggr
Calcifer
1/7/14, 4:57 AM

Kan inte åka till jobbet.

Nej, min sim kan inte åka till jobbet, det är omöjligt. Så fort jag klickar att hon ska åka försvinner det. Kan klicka en miljon gånger, det spelar ingen roll. Har provat att klicka på själva huset där hon jobbar - spelar ingen roll. Jag VET att det har med showtime och att man gör egna work outfits att göra, det är en vanlig glitch. Dock är fixen att man klickar på en garderob och väljer "plan outfit" och gör en ny work outfit eller tar bort den man gjort.

Det roliga är att det går inte heller. Klickar jag plan outfit på en garderob laddar det i evigheter men ingenting mer händer och jag måste stänga ner spelet. Så den fixen fungerar inte, och det stör mig något otroligt.

Har naturligtvis valt reset sim måååånga gånger - fungerar inte. Har bytt jobb - fungerar inte. Har sparat om - fungerar inte. Har flyttat, både hus och stad - fungerar inte. Ingenting fungerar och jag börjar bli tokig snart. Det är inga mods eller något som strular heller, kan jag påpeka eftersom jag tagit bort ALLA mods sedan nya patchen för de fungerar inte ordentligt sedan dess.

Såattehh…. Har ingen aning om vad jag ska göra härnäst, eftersom ingenting fungerar. Kan naturligtvis göra en ny familj och prova, men vill verkligen, verkligen, verkligen, verkligen inte. Jag har spelat på denna familj alldeles för länge, vill INTE behöva börja om.

Suck.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Mitchika
1/7/14, 5:01 AM
#1

När släpptes den senaste patchen? 

Jag startar inte spelet via startprogrammet längre så jag missar ofta när patchar släpps. (Vilket inte stör mig så mycket, då jag gärna väntar ett par veckor med att uppdatera till en ny patch så alla mods hinner uppdateras också) 

Om det är en ny patch, kan den vara orsaken till problemet?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Calcifer
1/7/14, 5:10 AM
#2

#1 Nej, patchen är förmodligen inte boven, då detta som sagt är ett vanligt fel sen showtime. Sen har jag haft nyaste patchen ett tag och det har fungerat perfekt fram till nu.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
1/7/14, 5:19 AM
#3

#2 Hmm, en riktigt envis bugg märker jag… Jag hittar en lösning och det är att manuellt byta din sims kläder till arbetskläderna innan jobbilen kommer och sen skicka iväg honom/henne till jobbet. Det har tydligen funkat för flera. Vet inte om du redan provat detta, men det kanske är värt ett försök?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Calcifer
1/7/14, 5:38 AM
#4

#3 Jo, det var det första jag provade. Har haft denna bugg förut, för lääänge sedan. Men då löste det sig genom att jag bytte till jobbkläderna typ två-tre timmar innan jag skulle till jobbet. Denna gång fungerade det inte. Jag har temporärt löst det så att jag gjorde så jag blev högst i musikkarriären, för då behöver jag bara hålla signeringar och konserter och DET går att göra. 🤦‍♂️

Problemet är väl när jag vill byta karriär igen, för jag provade flera olika och ingen fungerade. Suck. 😡


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
1/7/14, 6:05 AM
#5

#4 Det här spelet är verkligen hopplöst ibland… jag fattar inte att en så gammal bugg fortfarande inte har blivit åtgärdad. 😕

Min första tanke är att kolla på NRaas' sida om dom har en mod som eventuellt kan hjälpa med problemet, då deras mods har hjälpt mig fruktansvärt med att fixa alla möjliga krångel och problem i spelet. Jag vet inte om det kan hjälpa i det här fallet, men det är det första som poppar upp i mitt huvud.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Calcifer
1/7/14, 6:15 AM
#6

#5 Jag har faktiskt provat NRaas mods, men än så länge no luck. Men jag gav upp tillfälligt, hon kan åtminstone hålla konserter etc så det får liksom duga. Får se om jag försöker igen hitta ett fix när jag vill byta jobb nästa gång.

Fick mig ett gott skratt åtminstone när det kom en tjuv som skulle göra inbrott och han ramlar på ansiktet ut från hissen efter att ha blivit klämd i dörren. Och sen dyker polisen upp och gör samma sak. 😃


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Allensims3
1/7/14, 11:12 AM
#7

Hände samma sak med mig! :( Titta om du har en dörr! Det var mitt problem! :D

www.sakeromsims.blogspot.se

Calcifer
1/7/14, 11:22 AM
#8

Japp, för ut kunde hon gå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

KastKatt
1/7/14, 5:00 PM
#9

Tänkte eftersom du inte vill förlora din familj som ett "sista utvägen" alternativ. Om du tar testingcheats, går in på varje medlem och sparar simmarna.

Sedan skapar du ny familj med dina sparade simmar.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: