Annons:
Etiketterthe-sims-4legacy-och-historierts4utmaning
Läst 427 ggr
Mitchika
2023-01-12 01:15

TS4 Företagsutmaning: "Fyra företag och ett Plopsykonto"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu ett år, ännu fler utmaningar? Kanske? Jag kom på en åtminstone, för den som är nyfiken och intresserad. 😀

Den är säkert inte unik och det lär finnas många liknande varianter därute, men jag kallar den här för "Fyra företag och ett Plopsykonto." Namnet hintar lite om vad utmaningen handlar om. Din sim ska starta fyra företag från grunden och få upp dom till fem stjärnor minst en gång (dom behöver inte hålla kvar fem stjärnor, det vill jag minnas kan vara ruggigt svårt) och för att utmaningen ska avklaras måste alla fyra företagen i slutändan ha minst fyra stjärnor samtidigt!

Inte svårt nog? Det finns lite extra regler. Din sim och alla simmar i dennas hushåll (oavsett om det handlar om barn, partners eller inflyttade främlingar som bara sover på soffan tills deras karriär som influencer tar fart) får aldrig någonsin ha någon form av jobb. Det enda arbete och den enda stadiga, pålitliga inkomsten är från familjens företag.

Ovanpå det så måste alla föremål som du vill sälja som din sim skapat själv säljas via Plopsy eller andra liknande metoder i spelet som jag kan ha glömt bort existerar. Du får inte sälja dom i simmens ryggsäck och inte i köp/byggläget heller. Det enda som får säljas i köp/byggläge är saker som bara går att köpa och sälja i byggläget, som möbler (inte simskapade såna) och väggar och tapeter och golv.

Hur låter det som spelvariation och utmaning? 😄

Den här utmaningen är dock inte grundspelsvänlig så vitt jag vet utan kräver en eller flera av följande packs:

  • För att kunna starta, äga och sköta en restaurang behöver du Gamepacket "Äta Ute."
  • För att kunna starta, äga och sköta en affär av olika slag behöver du expansionspaketet "Dags Att Jobba."
  • För att kunna starta, äga och sköta en veterinärklinik behöver du expansionspaketet "Hundar och Katter."
  • För att ha tillgång till Plopsy tror jag att du behöver packet "Skickligt Stickat."

Har jag glömt något ber jag om ursäkt, jag tror jag har täckt in det mesta? Finns det något jag missat som har samma funktion så är det givetvis tillåtet också. Jag tror man kunde ha ett marknadsstånd i Lantliv? Huvudpoängen är att du ska jobba för simdalerna, inte bara magiskt sälja dom i tomma luften med ett par klick på datormusen. 😀

Hur börjar man utmaningen?

Den är väldigt lik en klassisk legacystart, med några få undantag. Skapa endast en sim i valfri ålder (rekommenderar ungdom) och designa denna hur du vill. Ge vilka egenskaper du än önskar för att göra det lätt/svårt och viktigast av allt roligt för dig själv. Du kan även ge simmen en armé av djur om du skulle vilja.

Därefter väljer du en tom tomt att flytta in din sim att bo på (eller vräker ut en annan familj och demolerar deras hus för att ta den där fina drömtomten med det perfekta läget) och här skiljer det sig från legacyn. Du får nämligen behålla alla dina pengar, för det första du behöver göra är att köpa din första tomma tomt och lägga grunden för ditt första företag där! Restaurang och veterinärklinik är dyrast att börja med, en vanlig affär är lite billigare. Beroende på hur man lägger upp det, givetvis!

Du får välja tomter och kvarter själv och även tomtstorlek. Större tomter är dyrare och det blir mindre simdaler för att börja företaget med. För att göra en bostadstomt till en restaurang eller butikstomt går du till "Hantera Världar" och därefter in på tomten i byggläget. Högst upp till vänster under "Lokalinformation" kan du sedan ändra tomttyp till vad du vill ha. Ignorera kraven som finns och varningen det ger, det kan din sim fixa i efterhand när denna har köpt tomten. 😀

Min rekommendation efteråt är att omedelbart sätta över en ganska stor summa pengar till företaget och investera i det och låta simmen leva knapert hemma ett tag. Jag menar, simmar kan duscha på gymmen, använda buskar och sova i tält. Det finns lösningar för allt. 😅

När du har allt det redo är det bara att börja!

Vilka regler finns det för utmaningen?

Inte speciellt många faktiskt, men jag kan lista dom!

  • Den följer flera av grundprinciperna för en legacy: börja med bara en sim, inget fuskande med undantag för att fixa buggar, inte ladda om spelet utan att spara om något oönskat händer. Allt annat är valfritt att följa och familjen fortsätter i generationer tills alla fyra företag uppfyller kraven.
  • Dina simmar (alla simmar under din kontroll) får aldrig ha ett jobb, någonsin. Bara tjäna pengar via sina företag eller deras egen försäljning av föremål (Plopsy eller andra alternativ)
  • Din sim får bara köpa tomma tomter med företagstyp och sen bygga upp dom från grunden alla fyra gångerna. Det är inte okej att köpa redan existerande veterinärklinik eller andra företag och räkna dom till dessa fyra.
  • Företagen måste inte vara olika, utan din sim kan öppna fyra restauranger över hela simvärlden (eller i samma kvarter) om den skulle vilja.
  • Din sim får inte sälja saker som den tillverkat själv i köpläget eller i ryggsäcken, utan dessa får endast säljas via Plopsy eller andra alternativ.

Jag tror att det är allt! 😀

Vad är målet/när klarar man utmaningen?

Utmaningen är avklarad när din sim har grundat fyra företag, byggt upp dom från noll och varje företag någon gång har haft fem stjärnor och varje företag har minst fyra stjärnor samtidigt. Oavsett hur många generationer det tar! Är man på humör för det kan man kombinera det med en vanlig legacy.

Måste jag spela utmaningen precis såhär? Kan jag inte få ändra det och det?

Självklart måste du inte spela utmaningen precis såhär! Välj ut, sålla och plocka allt som du känner för så att den blir rolig att spela för dig. Mitt mål med den här utmaningen är att ge lite inspiration och kanske motivation att spela mer och på annorlunda sätt. Du kan kopiera allt jag gör rakt av eller ändra på nästan allt, bara det blir något kul för dig. 😀

Här i tråden kommer jag posta hur det går för min sim i hennes kamp för att bli en rik och berömd företagsägare. Ni andra är välkomna att posta också eller göra egna trådar för er utmaning om ni känner för det. 😄

Jag har faktiskt inte testat utmaningen superlångt på min egen sim än, så jag vet inte alls hur lätt eller svårt det här kommer vara. Först tänkte jag testa längre på egen hand, men samtidigt så är det ju förbaskat underhållande att se på när någon kraschar och brinner i spelet så… här har ni mitt första rejäla försök! 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 2023-01-12 01:17 av Mitchika
Annons:
Mitchika
2023-01-12 01:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Det här är då min sim, Elmira Dirksen. Hon är en Självsäker, Munter och Trogen sim med stora drömmar och fel ambition, ser jag nu när jag sitter och skriver om henne. Nåväl, jag får göra det bästa av situationen. 😅

I hela sitt liv hade Elmira drömt om att ha fötts i en framgångsrik familj som under generationer gjort sig rika och berömda genom hårt arbete och enorma bedrifter i affärsvärlden och nu levde på simdalerna och statusen från det. Eller åtminstone att hon varit en förlorad, borttappad arvinge till en sådan familj. Vem har väl inte haft liknande fantasier och tankar om det någon gång under livet?

När hon sen växte upp och alla dessa barndomstankar och fantasier om att vara en borttappad arvtagare till en sån familj bleknade så insåg Elmira att det enda sättet för henne att tillhöra något sådant skulle vara att lägga grunden för den själv! Alternativt att gifta sig rikt eller gifta in sig i en sån familj, men det kändes inte rätt för henne. Då skulle det inte vara hennes bedrifter, utan hon skulle bara hoppa på någon annans i såna fall.

Nej, Elmira måste göra det själv och hon är otroligt peppad på det hela! Hon har sina sparade pengar, hon fick lite pengar av familjen i utflyttningspresent och hon är redo att försöka förverkliga sin dröm! 😄

Hennes första inköp var dock inte två tomter för att påbörja det hela, utan två trofasta, lurviga vänner. Storpudlarna Gold (den brandgula) och Cash (den gröna) för att vara hennes sällskap, maskotar till företagen och lyckobringare! Med så mycket tur och motivation kan väl ingenting gå fel? 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 01:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag bestämde mig för att låta Elmira försöka göra det jag så ofta avsett att göra, men alltid misslyckats med: ta över den exklusiva ön i Windenburg! 😁

Så jag sparkade ut alla simmar som bodde där, rev alla tomter och lät Elmira och pudlarna flytta in på den största 64x64-tomten medan hennes första företag blev tomten precis nedanför.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 01:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här har vi då det första företaget som Elmira ska grunda! 😄

Tomten ligger perfekt vid vattnet nära en brygga med fiskeplats intill och bara härlig utsikt och frisk luft. Vad skulle vara perfekt här?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 01:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Välkommen till Dirksen Diner!

En restaurang, givetvis! Låt mig välkomna er till Dirksen Diner, en unik fisk och skaldjursrestaurangupplevelse precis vid havet. Med vegetariska alternativ på menyn, naturligtvis. Elmira och jag vågar nog garantera att ni aldrig har upplevt något liknande tidigare! 😄

Fantastiska rätter med exklusiva smakupplevelser
Råvarorna kommer direkt från havet intill med undantag för dom vegetariska alternativen (gudarna vet var kocken beställer in dom ifrån) och har ni tur kan ni få bevittna fångsten av er middag med egna ögon. Maten tillagas utomhus i den saltstänkta luften för att… för att… någon någonstans säkert har påstått att maten smakar bättre och blir nyttigare om den tillagas utomhus vid havet.

Legenderna säger också att en sim välsignas med tio år av god tur om en fiskmås kliver på dennas tallrik så att det blir fotspår i maten!

Bli en del av den magiska miljön
Njut av den stärkande havsbrisen dygnet runt, året runt och upplev vädret vid havet oavsett om ni vill det eller inte! Mys till ljudet av vågorna som slår mot stranden och har ni riktig tur och det är riktigt blåsigt kan ni bli träffade av dom också! Känn dig som en del av naturen igen.

Om ni mot alla odds lyckas klippa till en av dom där förbenade fiskmåsarna som alltid kommer farande och stjäl mat från borden och matlagningsstationen lagar vi till den gratis åt er som tack!

Dirksen Diner: bli ett med havet och elementen, bokstavligen! 🌊

OBS: Oavsett vad recensionerna och miljö-och hälsoskyddsinspektören säger så har vi inget fiskmåsproblem på restaurangen!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 01:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Elmira var på topp! Hon hade lyckats lägga den perfekta grunden hon behövde för att kunna uppnå sin dröm. Hon hade fått två tomter i drömläge till drömpris, hon hade sina två maskotar, hon lyckades inreda en funktionsduglig (om än… extremt simpel) restaurang och som grädden på moset hittade hon hyfsad personal som var villiga att jobba för småsmulor. 😄

Allting har gått precis enligt planerna… tills hon öppnar restaurangens "dörrar" för första gången och hennes servitör kommer springande, absolut vettskrämd och flippar ut totalt av ingen synbar anledning alls. Perfekt första intryck på din nya chef, Minerva. 😨

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Nåja, det är första dagen. Det är en splitterny restaurang som kanske inte ser ut så som dom anställda hoppades på och vi alla är väl lite nervösa första dagen på jobbet? Minerva var kanske bara lite utåtagerande? Även värden Marcus ser lite nervös ut.

Elmira bestämmer sig för att ta det som det är och försöker lugna och muntra upp stackars Minerva. Det här ska nog gå bra! Trots allt så har vi allt som krävs för en fungerande restaurang. Dörrar, väggar, tak och fönster, sånt är bara onödiga detaljer som kostar onödiga pengar. Hon lyckas lugna Minerva och försäkra henne om att det här minsann ska gå bra.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-12 02:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Dom första gästerna till restaurangen anländer och det är inga mindre än det berömda paret Spökh, Bella och Mortimer! 😄😍

Deras unga son Alexander är också där, men han gick bara fram till stolen innan han stampade iväg från restaurangen i raseri och försvann utom synhåll. Ah, barn på restaurangen, så underbart.. Mortimer ser inte road ut, dock. Jag får vibbarna av att Bella ville gå på öppningen av den nya restaurangen och tvingade med sig honom. Det här stället är nog inte fint nog för herr Spökh.

Och… och… vad i hela världen gör kocken Ava därute på stranden?! Hon stod därute i säkert ett par timmar sen restaurangen öppnade och bara dagdrömde vid vågorna. I samma veva som Elmira sprang ut till henne för att kritisera henne så fick Ava eld i baken och rusade in för att laga maten som var beställd. Herregud alltså! 😣

Kunderna har redan gnällt över väntetiden och Elmira har fått släta över det genom att ge dom lite extra uppmärksamhet, rekommendera mat på menyn och bara hälsa dom välkomna.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Fler gäster anländer och precis när det börjar kännas som att saker och ting är under kontroll igen… så kommer Minerva farandes till Elmira igen, nu framför alla gästerna på restaurangen, alldeles vettskrämd och flippar ur på henne igen utan anledning…

Det kanske fanns en anledning till att deras lön var så låg och att dom arbetar för småsmulor.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bella och Mortimer får sin aptitretare (tror jag) och Alexander återvänder till bordet för att äta. Jag tror min första gissning var rätt där. Det syns ganska tydligt vem som gillar restaurangen och är uppspelt över att vara där och vem som inte är det… 😒

Passa dig, Mortimer. Bella är en av mina favoritsimmar och jag kanske låter Elmira stjäla henne från dig om du inte ändrar tonen. Om Bella är öppen för det, givetvis.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Hmm, hon verkar lite öppen för det? Kanske bara önsketänkande från min sida, men definitivt värt att kolla upp senare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Alla gäster på restaurangen har fått sin mat nu. Jag vet inte ens vad hälften av alla rätterna är för något och det var jag som designade menyn.. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Gold och Cash hänger mitt i restaurangen bland borden som duktiga hundar. Cash har en mindre kris inombords då han inte längre kan komma ihåg om han är född med den här bisarra färgen eller om hans päls bara är färgad. Det är trots allt The Sims 4 och oddsen är lika stor för båda delarna. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Det är så härligt att ha dig här, Alexander, du lyser verkligen upp hela restaurangen..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-12 02:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

På grund av Alexanders usla attityd tyckte hon att hon hade rätt att äta upp hans morotsbröd och ja.. ingen annan sa något och han hade inte rört det, så.. 😅

Elmira är inte den bästa restaurangchefen, men hon lär sig förhoppningsvis. Hon tog i alla fall hand om disken efteråt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Till min stora glädje får vi varulvsbesök på restaurangen. 😄

Det vet naturligtvis inte Elmira om, men jag vet. Och han skötte sig, betalade som han skulle och bet ingen, ylade inte och käkade inte upp möblerna. Exemplarisk varulv. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Okej, nu vet jag att jag inte inbillar mig. Bellas sätt att försöka få Elmiras uppmärksamhet ser extremt misstänksamt ut.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#17

Bella flörtar med Elmira framför Mortimer. Wow. Jag trodde för ett ögonblick att dom kanske hade någon typ av öppen relation, men en snabb blick på hur förbannad han blev av det hela gav mig svaret på det.. absolut inte. 😨

Elmira är glatt överraskad, men det kanske inte var bästa tillfället för det här. Det är trots att Dirksen Diners öppningskväll..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Elmira bestämmer sig för att stänga restaurangen för kvällen innan något mer går åt skogen och trots att det var få gäster så hade dom en strålande öppningskväll. Restaurangen gick upp från en stjärna till en och en halv och dom gick med nettovinst, hela 101 simdaler. Oh boy, det här kommer inte bli enkelt. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#19

Då restaurangens öppningskväll trots allt kunnat räknas som en succé återvänder Elmira hem med båda sina trofasta hundar. Bara för att inse att jag helt glömt bort att fixa hennes hem. Nåja, det är snabbt ordnat. 😄

Jag ställer i ordning en billig, simpel campingplats som enkelt kan uppfylla både hennes och hundarnas behov för stunden. Det finns inte tillräckligt med simdaler över efter restaurangen byggdes, så hon får klara sig på det här tills vidare. Ett litet pris att betala för sin dröm! 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 02:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det här kanske inte är livet som Elmira drömde om, men hon försäkrar både sig själv, Cash och Gold att det bara är tillfälligt. Innan dom vet ordet av det så kommer dom alla leva som kungar, bara restaurangen tar fart ordentligt.

Dessutom är det väl inget som helst fel med att campa och mysa lite vid en lägereld och äta grillad korv? 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-12 02:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Spelet bara älskar att låta mig äta upp mina ord och naturligtvis kan vi inte avsluta kvällens äventyr utan en eldsvåda. 😒

Jag måste då säga att jag aldrig sett en sim vara så förbaskat lugn och chill över det faktum att den brinner. Rätt rejält också. 😰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-12 03:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#22

Tack och lov så tappar inte Elmira fattningen så som hennes servitör gjorde på restaurangen tidigare, utan hon greppar en brandsläckare och tar itu med elden.

Jag trodde att det skulle bli slutet på Elmiras första händelserika dag som restaurangägare, men Cash och Gold tyckte inte att det räckte med elden utan passade på att lorta ner sig rejält och bli nedsprutade av skunkar. Suveränt.

Varför tror jag alltid att det kommer bli roligt med djur i The Sims 4? Varför förtränger min hjärna alltid det här? 😵

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 20:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Morgonsolen går upp över campingplatsen och Elmira vaknar glad och utvilad. 😄

Jag har ett svagt minne av att anställda klagar och gnäller om man låter dom arbeta för hårt flera dagar i rad. Dom gnällde igår för att restaurangen varit öppen i mer än 12 timmar i sträck för att Elmira var för upptagen med att småflörta med Bella för att bry sig om såna smådetaljer. Så Elmira bestämmer sig för att låta restaurangen vara stängd och personalen vila i en dag medan hon hittar på andra roligheter.

Och med roligheter menar hon ringa Bella Spökh och fråga om hon vill träffas på en hemlig, avskild plats där det inte finns några andra simmar (eller äkta män) som kan störa dom. 😄

Tyvärr börjar dagen för henne med att upptäcka dom skunknedsprutade storpudlarna som också kräver frukost..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 20:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Otur för er, grabbar. Ni skulle ha tänkt på det innan ni muckade med varenda skunk som lever på den här lilla ön. Det billigaste badkaret kostar 150 simdaler och det har Elmira inte lust att spendera på er bara för att ni inte kan bete er som folk.

Cash och Gold får stå ut med att vara smutsiga ett tag till, tills restaurangen tar fart och dom kanske har simdaler över till ett badkar. Kanske.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#25

Aww, kom igen, Gold. Tittar inte på Elmira sådär, det kommer inte fungera. Inte alls..

Åååh… okej då, vi köper väl ett billigt skräpbadkar och ger er ett bad då.. Men bara ett bad och det blir inget trevligt bad heller för den delen!

Nedrans manipulativa vandrande piprensare…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 2023-01-13 20:28 av Mitchika
Mitchika
2023-01-13 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#26

150 simdaler mindre och två bad senare har Elmira två gnistrande rena och färgglada hundar igen. Som straff för det här låter jag dom stanna hemma och vakta campingplatsen istället för att följa med Elmira och Bella på deras hemliga utflykt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Klipporna på den lilla ön precis norr om Elmiras ö (det som kommer att bli Elmiras ö så fort som hon har köpt alla tomter där och startat upp sina företag där) är den perfekta hemliga mötesplatsen. Väldigt få känner till den, ännu färre åker ut till den och det är nästan garanterat att man får vara ensam här.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-13 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#28

Det är den perfekta platsen att kunna ligga ner, slappna av ute i naturen och prata om allt mellan himmel och jord. Speciellt olyckliga äktenskap, otrevliga äkta män, ånger och en önskan om frihet och att få utforska och upptäcka sitt riktiga jag.

Elmira gillade verkligen hållet som den här konversationen utvecklades till. Efter en lång och djup konversation som verkligen förde dom närmare varandra undrade Bella om dom kunde bli bästisar. Självklart svarade Elmira ja. 😀

Därefter bestämde hon sig för att ta mod till sig och fråga, nu när dom är så tajta. Vad är Bellas preferenser, myspys-mässigt? Bara helt normal random fråga som man ställer sin bästa vän. Absolut inga andra avsikter eller baktankar med det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Den här gången är Bella mer villig att svara på den här typen av frågor och det visar sig att hon finner både män och kvinnor attraktiva och intressanta myspys-mässigt! Woohoo, en stor seger för Elmira. 😄

Nu är det bara den romantiska biten kvar att luska ut, men innan Elmira hinner fråga så springer Bella iväg till poolen vid klipporna och vill att dom tar sig ett dopp. Konversationen blev kanske lite mycket och lite intensiv för henne. Bäst att avvakta med frågan tills dom har kylt ner sig lite i vattnet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#30

Elmira pushar dock saker och ting ett steg längre. Varför bara ta ett dopp i poolen? Varför inte ett nakendopp? Trots allt så är dom ensamma här. Det finns inga andra, ingen som kan se dom. Bella är helt med på noterna och hoppar i vattnet naken före Elmira, så det här är definitivt en dag av äventyrligt utforskande på alla sätt och vis. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Bella känner sig dock inte lika bekväm med att vara naken som Elmira gör utan tar ganska snabbt på sig baddräkt efter bara ett kort dopp tillsammans. Nåja, småsteg. 😀

När Bella sitter på kanten i baddräkt så kommer Elmira smygande lite sådär oskyldigt för att stänka ner henne. Jag hoppas att telefonen är vattensäker..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#32

Det börjar bli sent och det är fortfarande vår, så det blir kyligt om kvällarna. Bella börjar frysa och Elmira ser sin chans att värma henne med sin egen kroppsvärme! Helt oskyldigt, naturligtvis. Det hade väl varit lite mer oskyldigt om Elmira åtminstone hade tagit på sig kläderna innan.. eller haft något alls på kroppen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 21:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Nu kan Elmira inte hålla sig längre. Hon måste veta. Bella har myspys med både män och kvinnor, men romantiskt då?

Det visar sig att Bella är attraherad av män och kvinnor både romantiskt och myspysmässigt och hon betonar att hon är väldigt öppen med att experimentera. Det sistnämnda har vi definitivt redan listat ut vid det här laget.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#34

Oavsett så var det allt som Elmira behövde veta för att våga lägga in stöten med en första kyss. 😄

Perfekt, Elmira. Det är din andra dag här i Windenburg och du är redan ute och kysser gifta simmar och planerar att förstöra äktenskap. Här slösas ingen tid minsann.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 2023-01-13 21:18 av Mitchika
Annons:
Mitchika
2023-01-13 21:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#35

På tal om att inte slösa någon tid..

Det finns en sån där perfekt myspysbuske precis vid poolen och tjejerna skyndar sig dit. Nära busken står en förbudsskylt, men jag har helt ärligt ingen aning om vad den betyder eller försöker säga, så vi struntar helt enkelt i den bara. 😀

Sätt ut bättre, tydligare skyltar om vad det är ni vill förbjuda i framtiden.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

  • Redigerat 2023-01-13 21:35 av Mitchika
Mitchika
2023-01-13 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#36

Jädrar, Bellas blyghet försvann verkligen snabbt här! 😱

Nåja, är det en vild kväll för att utforska sig själv så är det väl det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#37

Stackars fåglarna.. det var sent och dom ville bara sova och så kommer två tjejer och invaderar och tar över deras hem. ☹

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 21:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Det är okej, tjejer. Ni behöver inte se er omkring misstänksamt. Jag är väldigt säker på att ingen råkade höra er på den här obebodda, isolerade ön som i stort sett ingen besöker mitt ute i havet. Jag tror det är lugnt.

Den här dagen gick bättre än Elmira vågade hoppas! Nu är väl den stora frågan, var det här bara något kul och casual eller finns det mer bakom?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#39

Okej, Bella bara klädde på sig och gick iväg mot grottan som leder hemåt, så.. jag antar att det var casual från hennes sida. Helt okej, det är väl nästan väntat med tanke på dom senaste två dagarna?

Elmira är dock inte riktigt på samma sida. Hon springer ikapp Bella och frågar hon vill vara hennes flickvän. Vid sidan av Bellas man då, givetvis. Mot alla odds och allt rationellt tänkande så säger Bella ja till det!

Är du säker på det här, Elmira? Det går inte för fort fram? Bella är gift, trots allt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Nej, Elmira tycker det går i precis rätt tempo och det gör visst Bella också. Jag får bara önska dom lycka till och hålla tummarna, men snälla rara Elmira, kan du inte klä på dig igen? Jag kan inte minnas sist jag hade en sim som var så bekväm med att vara naken.

Tjejerna skiljs åt för kvällen för Elmira måste åka hem och förbereda sig för att öppna och hjälpa till på restaurangen imorgon. Hur roligt deras lilla förbjudna romans än är så måste hon fokusera på sitt företag och sin dröm också.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 21:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#41

Knappt hinner Elmira komma hem och hoppa in i duschen förrän Bella dyker upp vid hennes campingplats. Bella hade tydligen inte fått nog av henne. 😄

Tyvärr så kan Elmira inte ignorera sina behov, så hon bjuder in Bella till att slå sig ner vid elden och hålla henne sällskap. Kanske grilla lite korv och marshmallows ihop som avslutning på den här fantastiska dagen? Det vore riktigt mysigt. 🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-13 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Nej, Elmira, det är inte passionen, kärleken och värmen från Bella som du känner av. Du har fattat eld igen..

Bella flyr därifrån i fullskalig panik (tack för den) och lämnar Elmira till att ta hand om branden igen. Tur att hon hade brandsläckaren nära efter igår.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Den här gången var det dock inte bara Elmira och stubben som fattade eld i kaoset utan även stackars Gold också! 😱😱

Jag glömde helt bort att djuren kunde fatta eld i det här spelet också. Stackars liten, svansen brinner på honom och han har generalpanik! 😰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 22:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#44

Elmira är dock snabb som attan på att agera och dränker den stackars pudeln (och Cash, som kom springande för att kolla vad allt oväsen handlade om) med brandsläckaren. Säkra föra det osäkra, hon måste ju släcka hundskrället. 😱

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-13 22:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Allting slutar bra, tack och lov! Gold klarade sig med bara lite svedd päls och är oerhört tacksam för sin snabbagerande matte. 😄

Fantastiskt sätt att avsluta Elmiras andra dag i Windenburg på. Ska varje kväll avrundas med en brand från och med nu eller kan vi hoppas på lite variation imorgon? 😵

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#46

Nästa morgon fick vi variationen som jag frågade efter. Vi fick branden direkt på morgonen istället och det var Cash som började brinna den här gången, inte Gold! Hurra…?

Ovanpå det så såg vi Mortimer Spökh vandra runt i utkanten av tomten med en bok och jag blev naturligtvis genast misstänksam. Vad gör han är? Har han misstankar om att Bella och Elmira träffades igår?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 15:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Nåja, idag behöver Elmira bada sina brända hundar och sen iväg till restaurangen för att försöka förbättra den och tjäna lite pengar. Mitt under badet av pudlarna (som tar flera timmar på grund av hur The Sims 4 fungerar numera) så ringer Bella!

Ja… jo, Bella, vi listade ut det där redan igår. Elmira och du pratade om det igår. Ni blev flickvänner igår. Vi tog liksom för givet? Med tanke på det och allt annat som hände?

Elmira och jag är förvirrade, men hon svarade givetvis självklart ja på det där, så… ja, det är dubbelsäkert nu att Bella gillar henne? 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 15:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Det tog fram till seneftermiddagen innan hundskrällena äntligen var rena, så det får bli nattöppet på restaurangen idag. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-14 15:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#49

Elmira är trots den sena öppningen optimistisk och självsäker. Det här kommer bli en bra dag, det är hon övertygad om. 😄

Medan hon väntar på att gäster ska anlända springer hon runt i naturen nära restaurangen och plockar både blommor och bär. Gratis måltid och dekorationer till restaurangen, om hon hittar något att sätta dom i. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 15:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Åh, titta, vad roligt. Dagens första gäster tog med sig sin solstråle till barn. Det är så roligt med barn på restaurangen..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 15:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#51

Elmira välkomnar dom alla så gott hon kan och tittar till bordet. Hon ger några rekommendationer på menyn och ber dom ursäkta eventuell väntetid på den för deras kock har någon form av inre kris och står bara och stirrar ut i luften borta vid stranden.

Förhoppningsvis skärper hon sig och pallrar sig till köket innan gästerna börjar klaga..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 16:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#52

Det är en händelselös, men framgångsrik kväll på restaurangen. 😄

Vid flera tillfällen är tre av fyra bord upptagna, så nästan fullsatt större delen av tiden och det enda dramatiska som händer är ungens pappa Eric som stampar iväg efter måltiden. Hans dotter ändrade ton, men inte han. Jag vet inte vad det är med Dirksen Diner som gör pappor och barn så arga.

Men efter nio timmars öppet så stänger restaurangen för kvällen och till Elmiras stora glädje har deras betyg stigit till två och en halv stjärna! 🥳

Det låter inte som mycket, men.. ni har sett hur restaurangen ser ut, jag trodde inte den skulle gå över två stjärnor.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Herveaux
2023-01-14 16:20
#53

#52: Grattis till det fina betyget! 🥳

Den här serien har varit guld värd när verkligheten varit rätt så tung och grå.
Ser fram emot fortsättningen! 🥰


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mitchika
2023-01-14 16:36
#54

#53: Haha, tack så mycket! 😍🥰

Skönt att Elmira och jag kan bidra med en liten ljusglimt åtminstone! Jag hoppas det blir lite lättare snart. 🧡

Jag personligen sitter och längtar efter att Elmira har egna barn och kan ta med dom till restaurangen och låta dom störa gästerna med sina raseriutbrott. Då får dom minsann se hur det känns. 😁

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 16:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Elmira var nästan svimfärdig när hon stapplade hem tidigt på morgonen nästa dag, så hon fick inte många timmars sömn och är långt ifrån utvilad. Trots det är hon optimistisk för dagen. 😀

Hon funderade på att ringa Bella, men hon skulle behöva spendera en dag till på restaurangen. Kocken behöver utbildning och med simdalerna som dom tjänade in igår har dom råd att skicka iväg henne på det.

Cash och Gold har båda två blivit bitna av jordekorrar efter att dom jagade in dom i Elmiras toalettbuske, men bara Cash blev sjuk. Tyvärr har vi inte råd med veterinären, så… han får härda ut! Som man bäddar får man ligga och allt det där.

Hon fick ingen ny stubbe efter att den fjärde brann ner, tror jag det var, så nu får hon grilla på marken istället. Förhoppningsvis minskar det eldsvådorna.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-14 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#56

Ledsen, Cash. Du kan se hur bedjande och bedårande ut du vill, men vi kan inte trolla fram pengar. Eller ja, vi kan, men det är emot reglerna.

Vi får se hur mycket restaurangen tjänar in under dagen. Kanske vi kan ta lite därifrån till senare. Kanske. Men känner jag dig rätt kommer du bara bli biten av en jordekorre imorgon och bli sjuk igen, så jag är inte jättesugen på att spendera dom pengarna..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#57

Okej, nu när det tydligen går så oväntat bra för restaurangen måste Elmira ta chansen och börja fixa lite grejer. Det är gratis att öka storleken på grunden, så självklart gör vi den lite större och rymligare. Det har förmodligen ingen effekt alls, men jag tycker det gör skillnad, så.. hurra! 😄

Kocken kommer som vanligt och står och dagdrömmer ute på stranden. Elmira tar tillfället i akt och betalar för det billigaste utbildningsalternativet för henne så att hon förhoppningsvis kan lära sig laga dyrare rätter med hög kvalité utan att sabba dom som hon gör i dagsläget. 😅

Fun fact: Kostnaden för kockens billigaste utbildning? 150 simdaler. Kostnaden för det billigaste veterinärbesöket för Cash? 150 simdaler. Det här är dock en investering som kan ge mer pengar på sikt, så… pengarna går till kocken! Sorry, Cash.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Herregud, restaurangen hinner knappt öppna förrän det bara strömmar in folk! Nästan fullsatt direkt igen. 😄

Det kommer folk från alla världar/kvarter i The Sims 4 för att besöka restaurangen. Fascinerande med tanke på vad det är, men minimalism är väl ganska inne nu för tiden? Simmarna kanske tänker samma sak om restaurangerna dom besöker?

Elmira hälsar dom alla välkomna och tittar till deras bord och tackar för att dom kommer. Hon tillägger även att deras simdaler kommer gå till välgörande ändamål och betala för veterinärvård för djur i behov av det vars ägare inte har råd med det. Vilket är sant, dom behöver bara inte veta att det är Elmiras djur. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Åh, wow, dubbel chock här! Vårt första väluppfostrade barn som betett sig på restaurangen! Och ovanpå det så våra första gäster som tycker att det här stället är bättre än medelmåttigt och ger 4/5 stjärnor! 😱😍

Det finns bra simföräldrar därute! Naturligtvis håller pappan inte med sin fru och son, men det verkar etablerat nu att pappor avskyr Dirksen Diner. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Ååååånej, jag känner igen den där silversymbolen under betygsstjärnan. Det där är en matkritiker! Restaurangrecensent, så hette det i The Sims 4. Uh oh, det här blir lite nervöst. Jag har haft restauranger som överlevt en dålig recension utan större problem, men inte på en sån här utmaning.

Tack och lov så verkar hon inte vara en pappa åtminstone. Det är alltid något!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#61

YES! Recensenten blev prioriterad och hon gick upp i fyra stjärnor! Snyggt jobbat av både personalen och Elmira. 😄

Som tack så fick både värden Marcus och servitören Minerva en befordran. Dom var missnöjda på jobbet och det var inte så konstigt, så lågavlönade som dom var. Nu är det löst och alla är gladare.. eller åtminstone neutrala. 😅

Perfekt, det här borde betyda att Dirksen Diner kommer få ännu fler gäster nästa gång Elmira öppnar. Fler gäster betyder fler simdaler i kassan och nu när kocken fått utbildning betald och ordnad borde restaurangen kunna leva upp till hypen. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#62

Det dök upp så mycket folk att jag blev lite nervös och spenderade mer simdaler på ett extra bort med stolar. Om gästerna får stå och vänta på bord för länge kan det dra ner betyget och.. och.. vad är det där?

Wow… fem minuter efter att Minerva får en befordran så tappar hon brickan och spiller kundernas mat över hela golvet, framför kunderna. Tack för den. 😒

Gissa vem som skickas iväg på utbildning, obetalt och utanför arbetstid härnäst?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-14 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#63

För att kunna städa upp den spillda maten blev vi tvingade att investera i en papperskorg också. Det åt upp en massa pengar och stackars Elmira känner av effekten av att inte ha fått sova ordentligt inatt.

Det börjar bli dags att stänga restaurangen för kvällen och läsa kvällens rapport. Nu är restaurangen uppe i tre och en halv stjärna! 😍🥳

Helt fantastiskt! Okej, det är bara att tacka, ta emot, ta alla simmars simdaler och långsamt använda dom för att förbättra både restaurangen och Elmiras hem. 😄

Än så länge är det inga större summor, men det kan ändras snabbt. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#64

Helt utslagen åker Elmira hem och ramlar in i tältet utan middag. Hon hinner precis fylla på mat och vattenskålarna åt hundarna innan. Mer orkar hon inte efter den här dagen.

Gold och Cash har klarat sig bra här hemma och Cash är åtminstone inte för sjuk för att springa runt och leka, så.. sån stor fara kan det väl inte vara? Eller? Nah, han är okej! 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Nästa dag tar Elmira sovmorgon. Hon lämnar inte tältet förrän hon känner sig helt utvilad efter två hårda dagars arbete. På tal om tält så passade jag på att sälja Cashs och Golds tält då ingen av hundarna varit i dom en enda gång och visar noll intresse av att sova i dom.

Känner jag Elmira rätt så var det bara en tidsfråga innan hon brände ner dom också..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Okej, Gold, Elmira och jag har fattat budskapet. Vi fick tillräckligt med simdaler för att ha råd att ta Cash till veterinären genom att sälja era tält, så Elmira gör det idag. Hon kan ta med sig Bella och göra en dejt av det hela. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#67

Elmira samlar ihop båda hundarna och ringer Bella, som säger ja till att följa med henne och hundarna ut på äventyr! Vart? Överraskning!

Dock verkar inte Bella speciellt glad när hon inser vart dom skulle någonstans. Jag förstår inte, finns det inget romantiskt med att följa med din otroligt upptagna, restaurangägande flickvän till veterinären när hennes ena hund är sjuk? 😅

Okej, kanske inte, men Elmira försöker bara vara lite tidseffektiv.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Titta, platsen behöver inte vara avgörande. Man kan vara romantisk överallt och inför vem som helst, inklusive veterinärerna på väg till jobbet. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Inne på kliniken finns fler sjuka djur och jag fick ögonen på den här fulsöta saken! 😍🥰

När jag utbrast: "Åh, vilken söt liten ful!" vid åsynen av den så kom min hund i verkliga livet springandes med leksak i munnen och viftande svans, så jag får nog fundera över hur jag tilltalar honom i framtiden. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-14 17:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#70

Det blir äntligen Cashs tur att få komma in och bli undersökt av veterinären efter en stunds väntar. Vad gör Elmira? Sitter i väntrummet och pratar med Bella, helt oberörd av det hela, naturligtvis! 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#71

Veterinären visar medlidande för den stinkande storpudeln och undersöker honom trots att Elmira inte är därinne med honom. Därefter vrålar han ut till Elmira och frågar vilken behandling hon vill ha för sin sjuka hund, den billiga grundbehandlingen eller den dyra som har omedelbar effekt utan några sidoeffekter eller biverkningar.

Elmira hade faktiskt pengar till den dyraste behandlingen, men.. det skulle vara alla hennes pengar och hon vill verkligen ha ett hus och en säng att sova i innan hon blir gammal och grå, så… billig grundbehandling blir det. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 18:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Sådär, nu när Elmira är klar med att vara en ansvarsfull djurägare kanske Bella vill gå på en riktig, officiell dejt? Hon svarar självklart ja och undrar vart dom ska ta vägen. 😀

Nej, Caleb, du får inte följa med. Jag vet inte ens när du lyckades klämma in dig mellan dom två på bänken.. Nedrans vampyrer och deras brist på respekt och personliga gränser..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 18:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Elmira har inte riktigt varit på många dejter i sitt liv än, så hon är osäker på vart som är en bra plats. Men ett mysigt litet café i Windenburg kan väl inte vara fel? Då har hon nära hem också efter dejten så hon kan fixa upp sig inför jobbet imorgon. 😀

Självklart måste hon ta med sig hundarna, men hon försäkrar Bella att dom inte kommer störa paret alls och att dom bara kan strunta i dom. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Det började lite ostadigt med veterinärbesöket, men det slutade upp som en ganska trevlig dejt trots allt. 🥰

Bella och Elmira får en massa tid tillsammans där dom bara kan flörta och prata och vara ett par, utan att behöva oroa sig över att Mortimer skulle vara precis runt hörnet eller vara ute i vildmarken långt ifrån civilisationen. Det här kaféet är alldeles för enkelt och billigt för att Mortimer ens ska komma på tanken att besöka det, enligt Bella åtminstone. Här är dom säkra. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#75

… såvida det inte dyker upp en kändis som drar med sig en massa paparazzis som ska ta bilder av sagda kändis där Bella och Elmira kan fastna på bild tillsammans i bakgrunden, naturligtvis. 😨

Okej, tjejer, bara ni håller er på rätt sida om paparazzin och hennes förbenade kamera så ska det här nog gå bra.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 18:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#76

Samtidigt inne på kaféet härjar Gold runt hämningslöst utan någon översikt eller kontroll. Duktig pudel. 😄

Bryr sig hans ägare det minsta? Behöver man ens fråga? Det finns bara en sak som hon har ögonen på just nu och det är inte hundarna.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-14 18:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Elmira följer även mina övriga simmars stolta tradition av att stå vid kassan, vänta på att biträdet ska ställa fram godsaker som andra simmar har beställt och betalat för och sedan sno det som hon tycker ser godast ut.

Bella var temporärt distraherad av några bekanta ansikten som hon sa hej till, så hon missade den delen. Jag vet inte vad hon anser om att stjäla godsaker från ett kafé, men i Mitchikas värld kallar vi det en livsnödvändig handling. Åtminstone i den här typen av utmaningar.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 18:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#78

Mörkret faller och dejten börjar dra sig mot sitt slut. Vid den här tidpunkten, på det här kaféet fullt av simmar, tycker Elmira är det absolut bästa, perfekta läget att börja diskutera deras förhållande och eventuella framtid ihop i och med att Bella trots allt är gift med Mortimer.

Elmira tycker inte om hemlighetsmakeriet idag och att behöva ducka för paparazzis och undvika simmar som känner igen Bella och Mortimer. En sims liv är trots allt kort och risken är stor att Elmira dör i något eldrelaterat i en inte för avlägsen framtid. Hon behöver veta om hon och Bella har en framtid ihop eller inte.

Bella håller inte med om lämpligheten i hennes val av tidpunkt och plats, dock..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#79

Det stoppar dock inte Elmira från att ta upp det hela och fråga. Eftersom att jag inte kan simliska så vet jag inte exakt hur hon ställde den, men min hjärna föreställer sig att det var något i stil med:

"Vill du snälla lämna din rika man, dina två barn, ditt hem, din karriär och din lyxiga storvilla för att istället flytta in i mitt tält på en hemmagjord campingplats ute i vildmarken långt ifrån civilisationen?"

Oavsett hur hon uttryckte det så ser hon ut att ha förlorat rejält med respekt från en av sina anställda. Hallå, Marcus, vi såg dig inte där. Så.. ses på jobbet imorgon?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 18:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#80

Jag sitter här som på nålar och inväntar Bellas svar. Det är alltid en risk och jag vet inte alls hur Elmira skulle ta ett nej eller vad det skulle innebära för deras eventuella liv ihop. Men då ser jag först Elmiras reaktion och därefter Bellas och det där är ett ja! Det är ett ja från Bella! 😁

Elmira bad henne i stort sett välja mellan henne och Mortimer och Bella valde Elmira! Woohoo, jag får min vilja igenom! 😄🥳

Åh, och Elmira får sin drömtjej, naturligtvis. Får jag hoppas. Får en chans att få gifta sig med sin drömtjej åtminstone. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-14 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#81

Vänta lite, är det där..? Åh gud.. åh herregud, jag tror Bella dumpar Mortimer över SMS! Vad i hela världen?! 😱

Japp, dumpad över SMS. Bella är officiellt singel nu enligt relationspanelen. Jag är mållös. Skilsmässor går åtminstone snabbt i The Sims 4.. 😵

Marcus, för kung och fosterland, se inte så dömande ut. Jag har spelat med dig på många andra sparfiler också och du är inget helgon du heller.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Herveaux
2023-01-14 19:18
#82

#81: Herregud Bella, snacka om att ta karaktärsdragen "effektiv och lösningsorienterad" till en ny nivå. 😳😅
Nåväl, grattis tjejer! 💖 Håller tummarna för att vi snart hör ljudet av bröllopsklockor. …och att ett brandlarm (eller tre) står på deras önskelista för bröllopspresenter.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 2023-01-14 19:18 av Herveaux
Mitchika
2023-01-14 19:23
#83

#82: Eller hur!? 😁😂😂
Bella har för övrigt personlighetsdragen God, Familjeorienterad och Romantisk. Jag ifrågasätter två av dom tre personlighetsdragen efter den här dejten. 😅

Brandlarm eller installerat sprinklersystem så fort det finns ett hus att installera det i ska definitivt införskaffas ASAP. 🤣

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-18 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Som kontrast till det lyckliga paret inne i kaféet, låt mig få presentera: universums ledsnaste hund som det är syndast om i världen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#85

Hur frestande det än var för Elmira att försöka lägga in den slutgiltiga stöten och be Bella flytta in till henne eller rentutav fria i impulsiv glädje så valde hon att lägga band på sig själv. Det är nog inte den bästa idén att gro grunden för ett hälsosamt samboskap och början till en framtid ihop på den glödhetta askan av Bellas förra äktenskap. Som hon avslutade via SMS. Jag kan inte riktigt släppa den biten. 😵

Tjejerna väljer att spendera dom sista minuterna på sin första dejt ihop (japp, det här var deras första officiella dejt) med att sitta och bara njuta av varandras sällskap och den öppna vägen och framtiden som nu ligger framför dom. 😄

Därefter måste Elmira åka hem. Hon har en restaurang att öppna imorgon och behöver en hel natts sömn för att bli fullt utvilad och redo för allt! 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Men först måste hon bada den stackars, lidande, försummade och eländiga pudeln som dragit ner stämningen i kaféet hela kvällen. Med tratten på, naturligtvis. Veterinären sa att Cash måste ha den på sig så mycket som det bara går och vara så olycklig som möjligt för att bli frisk snabbare!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

I den här takten kommer Cash bli frisk på nolltid! 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 13:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Spelet älskar att låta mig äta upp mina egna ord. Det tog knappt en timme, sen hade Cash brutit sig fri från tratten för att kunna dricka vatten..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 13:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Ny dag, nya möjligheter och spelet påminner mig återigen om att alla planer jag haft kan jag snyta mig med och slänga bort. 😅

Idag är nämligen Kärleksdagen, vilket jag visste! Men jag tänkte att Elmira och Bella haft sin dejt och sina kärleksbetygelser en dag tidigare. Saker som Kärleksdagen är dessutom så kommersiellt, det är mycket mer romantiskt att göra impulsiva saker som Elmira gjorde igår. 😀

Så Elmira tänkte strunta i Kärleksdagen och fokusera på det viktiga. Andra simmar kan tycka att Kärleksdagen är den perfekta dagen att gå ut och äta på restaurang med sina partners och familjer! Det finns simdaler att tjäna här och Elmira tänker inte missa sin chans. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Men medan Elmira leker och busar lite med hundarna så dyker en till synes ledsen och nedstämd Bella upp vid tomten! Vad står på? Har Mortimer kastat ut henne eller har verkligheten kommit ikapp och hon insett vad det är hon slängt bort i och med deras äktenskap?

Elmira slutar leka med hunden och lägger restaurangplanerna på paus för att kolla till sin flickvän och se vad som händer och…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-18 13:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

… BELLA FRIAR!!!! 😱😱😱
Bara sådär! Dagen efter hennes äktenskap tog slut via SMS!

Umm, ja, vad säger man? Dom här två verkar verkligen vara gjorda för varandra. Elmira svarar självklart ja och ja, nu är hon och Bella förlovade? 😄🥳😅

Inte hur jag föreställt mig det hela och inte hur jag trodde att den här dagen skulle börja.

För övrigt vill jag bara tillägga att jag är galet besviken över hur det här utspelade sig i spelet. Det poppade bara upp den där rutan och så kunde jag svara ja eller nej (med andra ordval) och sen så var dom bara magiskt förlovade. Inga animationer, ingen interaktion, Bella och Elmira var inte ens i närheten av varandra.
Jag vill absolut att sånt här ska kunna hända, men det här kändes himla halvdant och lat implementerat. Kunde Bella åtminstone stå framför Elmira eller bara gå ner på ett knä innan meddelandet och alternativet poppade upp? 😒

Nåja, kul att det finns, men.. ja, nåväl. Dom är förlovade, det är den viktiga biten!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 13:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Elmira blev alldeles knäsvag och var tvungen att sätta sig ner på kylväskan. Det här var en rejäl överraskning för henne också. Hon hade tänkt ge Bella några dagar att återhämta sig från skilsmässan, men Bella hade visst ingen lust att vänta alls. 😄

Bella verkar extremt nöjd med Elmiras reaktion och sin lyckade överraskning. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 13:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Alltså… jaa… Bella verkar ju vara en person som föredrar att kommunicera via SMS när det kommer till det mesta och dom viktiga frågorna i livet.. 😵

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#94

Elmira tackar självklart ja till dejten, även om inbjudan kanske var av den lite mer ovanliga slaget med tanke på att dom stod precis framför varandra. 😀

Bellas förslag på dejtplats? Jo, platsen där dom första gången kysstes, myspyste och Bella utforskade sig själv, naturligtvis. Var annars? 🥰

Det första Elmira gör är att ge Bella en passionerad kyss följt av att erkänna sina känslor för Bella offentligt. Bella blir oerhört imponerad, vilket hon inte borde vara med tanke på att dom är helt ensamma här.. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 15:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Klipporna på ön är deras egna privata lilla plats där ingen kommer och stör och dom får vara sig själva och ifred. Det är dessutom en otroligt vacker och fridfull plats att ha som sitt hemliga paradis. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 16:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#96

Elmira och Bella spenderar större delen av dagen där tillsammans, bara dom två ute i naturen och njuter av friheten, varandra och den vackra vårdagen. En perfekt Kärleksdag, med andra ord!

Sommaren är precis runt hörnet och om saker och ting fortsätter på det här viset så lär det bli en fantastisk jädra sommar för tjejerna. 🥰

Hoppas bara att det inte är ett olycksbådande omen inför framtiden…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 16:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#97

Dejten avslutas med att Bella ger Elmira en röd ros och Elmira blir alldeles betagen. 😍

Snacka om att hon fått jackpott när det gäller romantisk, engagerad och initiativtagande flickvän. Om man ignorerar den lilla detaljen om otroheten och det förstörda äktenskapet som påbörjade deras relation, givetvis.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-18 16:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Klockan var nästan fyra när deras dejt tog slut och det var absolut inte för sent att öppna Dirksen Diner för middagsrush och kvällsdejter! Det ser ut som om Elmira både kan få behålla kakan och äta den idag. 😄

Nu håller vi tummarna för en lönsam kväll!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#99

Knappt hinner Elmira öppna för kvällen och kalla in personalen förrän gästerna bara väller in. Hon hade rätt, det här är en bra kväll att vara öppen på. 😄

Medan Elmira välkomnar den ena gästen efter den andra till restaurangen lägger jag märke till en bekant sim i bakgrunden som passerar förbi. Cassandra Spökh, som är Bellas och Mortimers dotter. Jag vet inte vad hon gör här, hon är ingen gäst och hon verkar ha väldigt blandade känslor över vad hon ser.

Kanske hade hon vägarna förbi stranden och bestämde sig för att kolla in sin mammas nya fästmö? Kanske försöka förstå vad det var med Elmira som fick Bella att dumpa sin familj över SMS och fria till henne?

Vad hennes avsikter än kan ha varit så gick hon därifrån och lämnade mig undrandes och Elmira ovetandes.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 16:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#100

Åh, titta, jag kan knappt tro det! Restaurangen är fullsatt för första gången! 😍

Vilka framsteg och… vänta lite, är det där vår första 5-stjärna i betyg!? JA! Det är det! En gäst är så nöjd med sin upplevelse på Dirksen Diner att han tycker att dom förtjänar femstjärnigt betyg! 🤩

Wow, kan det gå bättre för Elmira? Jag tror nästan inte det. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 16:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#101

Oj, umm… awkward. Hallå, Mortimer! Välkommen tillbaka till Dirksen Diner! 😳😅

Ja, du kommer ihåg Elmira.. Jag är inte förvånad och jag kan nog inte förebrå dig för den där tvåan ovanför ditt huvud, i ärlighetens namn. Sååå… bord för en?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Herveaux
2023-01-18 18:37
#102

#101: Eek… Yikes… 😳
Trenden med minst en vresig karl i gästlistan håller i sig.
…den här snubben kan jag dock förstå att han är lite sträv i attityden. 😅

Herregud Morty. Vet inte om jag ska bli imponerad för att du beger dig till exets nya fästmös ställe en kväll som denna när det är fullt med kärlekskranka par eller om jag ska tycka du är en självplågande kålrot som borde ha stannat hemma och beställt en pizza istället. 🙃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mitchika
2023-01-18 18:39
#103

#102: Åh du, vänta bara! Jag har en teori om varför han är där! Jag har spelat lite längre och jag ska uppdatera så fort jag ätit klart och tagit ut hundskrället! 😁

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
2023-01-18 19:40
#104

#102: "Självplågande kålrot" 🤣
Jag vill gilla din kommentar två gånger bara för dom orden.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Herveaux
2023-01-18 19:52
#105

#104: Tack! 😆


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mitchika
2023-01-18 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Mortimer blir visad till ett bord och efter en del fjäskande och lismande från Elmira så verkar det som om hans humör går upp lite. Hon har ingen aning om vad han gör här, om det här var den enda restaurangen i hela Windenburg och Willow Creek som hade lediga bord ikväll, men hon är inte jätteglad över det hela.

Ovanpå det så får Elmira känslan av att Mortimer har andra avsikter än att bara äta middag här på Kärleksdagen..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 20:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Aha, där ser man, nu vet jag nog. Mortimer är inte här ensam här för att äta middag. Han har med sig någon. Mhm, jag förstår…

Det kan vara så enkelt och oskyldigt som en middag mellan vänner, men jag får starka vibbar av att Mortimer är på dejt med den här snubben, antog att han skulle springa in i Bella ihop med Elmira på restaurangen idag efter deras förlovning och allt och passade på att komma dit med sin nya fling för att försöka gnugga det i ansiktet på henne.

Han ser måttligt road ut över hela situationen, vilket inte är så konstigt med tanke på att hans plan misslyckats. Otur, grabben. Jag vet inte ens om det hade fungerat till att börja med. Bella verkar vara rätt så rejält över dig. 😅

Elmira är inne på samma tankebana som jag är och bestämmer sig för att låta grabbarna vara för resten av kvällen och fokusera på övriga gästerna istället.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 20:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Titta, vi har gäster ända från StrangerVille på restaurangen ikväll! 😄

Ryktet om Dirksen Diner sprids långväga och självklart är simmar som är kontrollerade av Moderplantan välkomna att äta här också. Vi diskriminerar inte. Moderplantans offer behöver också lite näring. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#109

Titta noga på den här bilden. Det här är så en fyrstjärnig restaurang ser ut i The Simsvärlden. Japp, Dirksen Diner förtjänade ett så högt betyg som fyra stjärnor ikväll när restaurangen stängde. 😁🥳

Dom måste ha förbaskat låg standard när det kommer till restauranger i den här världen.. det är den enda förklaringen jag kan komma på. Alternativt att kocken är en legendarisk talang bortom rim och reson, men med tanke på hur många maträtter hon inte lyckas med och förstör så tvivlar jag starkt på det.

Hur som haver, vi gick med vinst än en gång och Elmira är fantastiskt glad och nöjd med den här underbara dagen! Även om hon inte simmar i simdaler så leker livet för henne. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 20:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Restaurangen var öppen nästan till gryningen och när solen går upp har hon äntligen fått kollapsa in i tältet och däcka i några timmar. Efter att ha kommit hem till två hungriga, skunkiga hundar, naturligtvis..

Finns det något annat för er två att göra än att provocera och terrorisera öns skunkpopulation? Ni har leksaker, vi har varandra, ni har världens yta att springa på, ni kan komma till restaurangen och umgås med Elmira och gästerna, men plåga skunkar är det enda ni tycker är riktigt kul alltså?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 21:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#111

Ny dag, ny eldsvåda på tomten… 😵

Det är bra att vi håller fast vid våra rutiner åtminstone, antar jag. Elmira är helt slut idag så jag har inga direkta planer för henne annat än att hålla sig hemma vid lägret och ta hand om sig själv och hundarna.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-18 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Återigen, äta upp mina ord… här trodde jag vi skulle få en händelselös, chill dag hemma, men då ringer Bella och… va?! 😱

Ursäkta, men.. vilka är vi!? Är det du och Elmira? Är det du och Mortimer? Är det du och tredje part som vi inte känner till?! Vad är det här för telefonsamtal!? Borde ni inte testa att flytta ihop först och bo tillsammans först innan ni börjar prata om barnaskaffande?! Vad är det här?! 😵

Öhm… okej. Elmira, "humor me" lite, säg ja till Bella så ser vi vad som händer.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Bella, du får hemskt gärna utveckla vilka dessa "vi" är i ditt uttalande. Både Elmira och jag är väldigt sugna på att få veta det. Alltså, vad är det här för något egentligen? 😵

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#114

… okej, idag är dagen som jag lärde mig hur två simmar får ett barn tillsammans. Ett telefonsamtal från den ena, ett ja från den andra och POOF…! Insta-graviditet! 😱😨

Jag tror dock inte att det är orsaken i det här fallet. Jag tror det bara handlade om extremt skrämmande tajming, för Elmira kommer ihåg den mysiga lilla stunden som hon och Bella hade under gårdagen vid klipporna. Det känns som den mer sannolika orsaken till det hela och att Bellas telefonsamtal bara hade kusligt bra tajming, men oavsett… vad menade Bella?

Finns det fler personer inblandade i relationen? Kände hon på sig att Elmira var gravid? Vi har ett mysterium att lösa nu, förutsatt att Elmira inte svimmar av trötthet efter att ha varit uppe hela natten..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 23:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Det lättaste sättet att lösa mysteriet är att ringa över Bella och för mig att göra lite detektivarbete. Vilket Elmira har en väldigt bra anledning till att göra också! Bella lär vilja höra dom goda nyheterna. 😄

Om hon inte redan vet, naturligtvis. Det tar en stund för Bella att ta sig ut till ön så Elmira tar itu med lite hushållsarbete under tiden, men till sist så är hon på ingång! Hon verkar vara på samma muntra humör som sist, av kroppsspråket att döma.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Även om det finns några olösta mysterier kring det senaste samtalet från Bella så välkomnas Elmira henne ändå glatt med en puss på kinden. Hon är trots allt hennes fästmö, hon älskar henne och är glad att se henne. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 23:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#117

Förhoppningsvis går allt att reda ut snabbt och enkelt, men Elmira är riktigt uppspelt över att få berätta den stora nyheten. Bella ska bli mamma, igen! 😀

Elmira är inte den bästa på att läsa av rummet, men oavsett vad det är som gör Bella ledsen och nedstämd så är hon säker på att det kommer vara borta på ett ögonblick när hon får veta det här. Och hon har rätt! Bella blir så glad över nyheten att hon blir tårögd och måste torka bort en tår. Åh, vad härligt! Vad bra det här gick. 🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-18 23:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Då har vi bara kvar mysteriet att lösa, vilket jag enklast kan göra genom att be Bella flytta in med Elmira! Det är trots allt nästa naturliga steg i deras relation med tanke på att dom är förlovade, väntar barn och allt det där. Plus att Mortimer inte direkt har gjort stämningen hemma i Ofeliahuset speciellt trevlig längre.. vilket jag kan förstå. 😅

Jag diskuterade det även med Namiko och den tyckte absolut att det var dags för Bella att flytta in innan hon bestämmer sig för att ge sig ut och försöka skaffa barn med ännu fler simmar. 😂

Bella svarade omedelbart ja och har nu officiellt flyttat in med Elmira och storpudlarna. 🥰

Och jag? Jag har snokat, letat, kollat och gått igenom allting, men jag hittar ingenting som skulle tyda på att Bella varit med någon annan, är gravid eller har gjort en annan sim gravid. Antingen så menade hon sig själv och Elmira eller så var hon bara så överväldigad av dom enorma livsförändringarna nu under våren att hon rörde ihop saker och ting i huvudet.

Elmira känner sig lugn och säker på deras relation, tröstar Bella och lovar henne att alltid finnas där för henne. Hon litar på Bella och hon är övertygad om att dom har sina bästa dagar framför sig nu. 🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-19 00:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Attans, Bella har ett jobb som Hemlig Agent. Ånej, det går inte för sig. Det får du ringa och sluta på omedelbart. Vi kör en utmaning här, Bella. Inga vanliga jobb, ni ska försörja er på restaurangen och andra liknande affärer. 😄

Eventuellt så får Bella vara hemmafru och ta hand om barnet, men vi får se hur det utvecklar sig. Det är spännande tider oavsett, men dom behöver nog öppna restaurangen igen. Med en bebis på väg kan dom nog inte bo kvar i tältet längre utan borde satsa på att ordna ett pyttelitet bostadshus. För det behöver vi simdaler och för det måste restaurangen gå varm!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 00:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Bella, välkommen till din första dag som ansvarig för Dirksen Diner! 😄

Eftersom att Elmira inte har fått sova och mått dåligt på grund av graviditeten så kände jag att det enda rättvisa var för Bella att åka till restaurangen och se till att få in lite pengar till hushållskassan. Hon är snart en medlem i Dirksen-familjen så hon får naturligtvis vara med och arbeta med oss. 😀

Titta bara vad exalterad hon ser ut! Hon behöver inte oroa sig, Elmira har lämnat detaljerade instruktioner till vad hon ska göra. Välkomna gäster, titta till borden, se till att kocken inte står och dagdrömmer på stranden och bara vara inspirerande och glad. Lätt som en plätt!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 00:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Kvällen börjar fantastiskt för Bella! Kunderna väller in, hon tar beslutet att höga kostnaden för maten bara en liiiten gnutta för att få in mer pengar och folk bara strömmar in. 😄

Allt går som smort. Bella ger personalen ett peppande tal för att inspirera dom att jobba hårdare, vilket fungerar! Men det här är The Sims 4 och det är jag som spelar, självklart kan inte allt gå som smort.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 00:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Det höll på att bli en perfekt första kväll på jobbet för Bella, men sen exploderade toan på servitören som sedan av någon anledning vägrade jobba efteråt.. väldigt överdramatiskt av henne, enligt mig. 🙄
Herrejösses, toan exploderade ju bara när hon använde den, (jag är så besviken att jag inte lyckades få det på bild men jag var helt oförberedd) vad är det att gnälla över egentligen?

Dom sista kunderna fick aldrig sin mat på grund av det, det blev för sent och Bella tvingades stänga innan dom fått äta. Nåväl, det gick bra ändå. Betyget sjönk inte, Bella hann laga den exploderande toan till nästa gång och vi gick med vinst! Om än lite, för hon valde att sätta ut ett till bord med stolar då det var så mycket kunder där vid en punkt att det var kö för att få ett bord. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 00:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Åh, vad kul… Bella kommer hem igen och trots att jag satt Elmira till att ta hand om sig själv så har hon inte sovit en blund inatt så hon är på väg att svimma. Super, tack för att du är så hjälpsam. 😵

Så nu har jag två tjejer här som är på väg att svimma och inget att göra åt det. Underbart.. Dom får väl sova bort hela dagen båda två.

Nåja, vi ska ta lite pengar från restaurangen och kanske, kanske lyckas få till ett pyttehus. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 00:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#124

Tada, Elmira och Bella har ett hus! Ett litet mikrohus där bara badkaret finns i än, men det är en fantastisk början och en plats att förvara bebisen i så att socialen inte kommer och tar eländet. 😄

En mycket bra början, men nu är familjen verkligen luspank. Jag hoppas innerligt att restaurangen börjar ge mer vinst än bara ett par hundra simdaler per gång, annars kommer vi att få problem när räkningarna börjar ramla in..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Herveaux
2023-01-19 00:56
#125

#124: Nästa inköp: brandlarm. Gärna i mega-pack.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Mitchika
2023-01-19 00:59
#126

#125: Haha, fantastiskt, tack för påminnelsen! Jag höll på att glömma! 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 01:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Okej, jag vet inte vad för vibbar som Mortimer tyckte att Elmira sände ut den kvällen på restaurangen, men.. det här är lite för mycket även för henne. Dessutom ligger hon i tältet och vilar upp sig. Nej tack, Mortimer, fråga killen du åt middag med på restaurangen istället.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Herveaux
2023-01-19 01:05
#128

#127: Men vad i…? Mortimer! 😯


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Mitchika
2023-01-19 01:12
#129

#128: Eller hur?! Jag vet att han och Bella precis skildes, men det kanske är dags att börja fundera på att släppa exet och hennes nya fästmö och gå vidare med livet? 😵

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 01:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#130

Vi får ju absolut inte bryta tradition här hemma, men idag gjorde vi en helt ny tvist med det hela! Eller ja, Elmira gjorde en helt ny tvist. Hon skulle tända elden för att grilla korv efter att Mortimers telefonsamtal väckt henne. Lika bra att gå upp och käka lite när man ändå är vaken, resonerade hon.

Summa summarum: hon satte eld på sig själv istället den här gången. 😵

Till Bellas och Cashs stora förtjusning då båda två är livrädda för eld.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 01:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Tack och lov så är det inte Elmiras första brand så det tar hon itu med utan större drama. 😅

Jag är fascinerad över hur absolut iskall hon är när det gäller eld och att fatta eld. Det är en mindre olägenhet för henne när hennes saker eller hon själv börjar brinna, det är allt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 01:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Bella kanske sticker ut rätt rejält här på campingplatsen i vildmarken till skillnad från Elmira, men hon verkar trivas bra med det här livet och det ser ut att passa henne som handen i handsken. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-19 01:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Tack och lov så fick tjejerna sig en händelselös, lugn dag där dom bara kunde slappna av, vara tillsammans och vila ut.. minus det faktum att Elmira satte eld på sig själv, men det löste sig ju snabbt och enkelt i alla fall. 😄

Imorgon är dom supermotiverade över att öppna restaurangen och få in mer simdaler. Trots allt har dom en liten familj att försörja nu och det ger en helt ny drivkraft i en. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 01:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

En ny dag, en ny… vän? 🤨

Något som har hänt lite vid sidan av är att både Cash och Gold har flugit in i busken på tomten och… dödat fåglar, gissar jag, för dom har kommit ut med en bunt fjädrar stup i kvarten och Elmira har plockat på sig dom. Jag hade ingen aning om vad dom var eller användes till och eftersom att hon inte får sälja något i sin ryggsäck har dom samlats på hög.

Nu när hon plockade upp ännu en hög fick jag en notifikation om att fjädersamlingen var komplett och jag provade alternativet att montera dom till en fågelskulptur genom att klicka på en av fjädrarna och ja.. nu har vi den här!

Den där känner jag dock igen. Det ser ut som "ugglan" från The Sims 3 som man kunde hitta i det vilda, tämja och ha som husdjur. 😍🥰

Jädrar, vad glad det gjorde mig. 😄
Så den där ska ni behålla, vårda och vara rädd om nu!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 01:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Det är första sommardagen! 😄

Våren är förbi, kylan är borta och värmen är här för att stanna! Elmira både älskar och hatar att Dirksen Diner ligger vid stranden. Hon vill så gärna slappna av och ta ett svalkande dopp, men hon vet att hon måste jobba. Restaurangen behöver henne och deras framtida bebis behöver saker som kostar simdaler.

Plus att räkningarna anländer idag och dom har knappt 80 simdaler i hushållskassan just nu.. 😰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 01:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Åh herregud.. k-kan ni alla lugna er lite? Några i taget? Kö-system, någon? Wow, ska alla till stranden och äta här idag eller vad är det frågan om!? 😵

Vi har fått enorma problem att hantera mängden personer och ingen blir placerad vid bord.. toppen. Okej, ingen fara, dagen har bara börjat. Vi kan återhämta oss från det här!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 01:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#137

Mot alla odds så lyckas dom vända den här katastrofen. 😄

Marcus tar tag i kragen och ordnar upp det hela. Alla gäster får bord, alla serveras mat, alla är glada och nöjda, ingen begår några misstag. Det märks att Elmira är van vid att sköta restaurangen vid det här laget. 😀

Bäst av allt? Dirksen Diner gick upp i rank igen. Fyra och en halv stjärna! 😱🥳
Vad skönt med en lugn, odramatisk dag där allt gick som smort, vi tjänade in en hel del simdaler och absolut ingenting har gått fel! 😀

Dags att fixa lite i hemmet igen!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 02:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#138

Elmira åker hem till Bella och hundarna med tillräckligt mycket simdaler för att både betala räkningarna och lägga till ett litet separat rum i deras hus som kommer vara perfekt som badrum. 😄

Den här dagen slutade precis som den började. Absolut perfekt och ingenting negativt eller oönskat har hänt på hela dagen. Det ger inte mycket kul läsning, men det ger Elmira och Bella trygghet och lugn, vilket behövs i kaoset emellanåt. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 02:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Under natten blev Cash biten av en jordekorre (det andra djur som hundarna föredrar att terrorisera om det inte finns några skunkar i närheten) och blev sjuk igen.. Tyvärr har vi inte simdalerna den här gången. Allt gick till badrummet och dom behöver desperat köpa en toalett..

Okej, när restaurangen stängt idag och tjejerna har köpt en toalett till sitt badrum så kan vi använda pengarna som blir över till ett veterinärbesök, Cash. Bara för att kunna sälja busken så att du och Gold kan sluta terrorisera vilddjuren som gömmer sig i den. 🥴

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-19 02:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Som sagt innan, vi tror stenhårt på traditioner och rutiner i den här familjen… 😵

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 02:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Det här var inte bästa dagen för en restaurangrecensent att besöka Dirksen Diner på. Elmira är höggravid och redo att föda när som helst. Vi öppnade med tanken att vi bara skulle kunna stänga snabbt vid eventuella värkar, men nu måste vi vänta ut åtminstone henne.

Okej, förhoppningsvis kommer det gå bra. Bara hon prioriteras någorlunda!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 02:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#142

Åh herregud.. såklart allt som kan gå fel går fel idag! 😱

Servitören (som jag överväger att avskeda efter det här) ignorerar att plocka disk från alla bord och avslutar med att tappa recensentens mat i golvet! Av alla gästers måltider så väljer hon denna! Precis när recensenten skulle få den efter att ha väntat länge och vad händer sekunden efter det? Jo, Elmiras värkar sätter igång!

Aja, det är inte mycket att göra. Stäng restaurangen, hon måste åka till sjukhuset! Bebisen är på väg! 😱

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 02:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Wow, okej! Jag trodde inte att det skulle gå så fort och absolut inte så enkelt, men ja, det spelade tydligen ingen roll att recensentens mat föll i golvet.

Dirksen Diner är en femstjärnig restaurang!

Första företaget av fyra har uppfyllt kravet om att nå fem stjärnor åtminstone en gång! Och vi gick med vinst, trots den tidiga stängningen! 😄🤩🥳

Nu gäller det bara att göra restaurangen riktigt lönsam först så att dom kan bygga upp ett litet hem och köpa en ny tomt för att grunda ännu ett företag. Men först av allt: bebisen! 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 02:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

Bara en snabb liten överblicksbild av Elmiras vackra, femstjärniga restaurang, komplett med recensentens spillda mat vid ena bordet. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 13:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Elmira och Bella anländer båda till sjukhuset och Bella har absolut generalpanik. Snälla Bella, andas lite, du stressar upp Elmira och gör situationen värre. Det här är ditt tredje barn och du slipper föda det, du borde vara lite lugnare med tanke på all erfarenhet du har?

Okej, Bella, din uppgift nu blir att hitta något att distrahera dig med, ta några djupa andetag och lugna ner dig. Annars får du inte vara med i förlossningsrummet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#146

Bella tar dom orden på största allvar. Medan Elmira går till receptionen och skriver in sig och får veta vilken förlossningsläkare hon får så går Bella raka vägen in på sjukhuset, in på kontoret bredvid förlossningssalen, slår sig ner vid datorn och börjar spela Sims För Evigt..

Jag vet inte vad som förvånar mig mest. Att Bella bara kunde klampa in på ett kontor och ta över en dator eller att en läkare på sjukhuset har Sims För Evigt installerat på sin jobbdator.

Det var inte en sån typ av distraktion vi menade, Bella. Vi tänkte något i stil med andningsövningar, några armhävningar för att få utlopp för energin, kolla på en video på mobilen, vad som. Elmira behöver ditt stöd i det här!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-19 14:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Nej, Elmira får gå in ensam till förlossningssalen, utan sin fästmö. Schysst värre. 😒

Nåja, hon känner sig väl bemött av personalen och har förtroende för läkaren åtminstone och det är väl bättre ensam än med en partner som skriker och flippar ur. Får hon anta, åtminstone.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 14:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#148

Under tiden som Elmira byter om och lägger sig ner i bebisutplockarmaskinen så sitter Bella helt uppslukad av Sims För Evigt.. 😵

Bella, det är er första unge ihop, för guds heliga fasters kattunges skull! Visa lite engagemang!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 14:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#149

Även om Elmira kände förtroende för läkaren så börjar inte operationen speciellt bra. Först så började maskinens olika delar slåss och bråka med varandra utanför läkarens kontroll och när verktygen väl började lyssna så plockade dom ut fel sak från Elmira..

"Vadå? Åh nej, det är helt normalt att maskinen plockar ut ditt hjärta istället för din bebis av misstag. Händer hela tiden, det är bara att sätta tillbaka det!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 14:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Elmira ser inte speciellt lugnad ut över dom orden.. Jag kan inte förebrå henne för det. 😨

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 14:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Men titta vem som äntligen lyckats slita sig från datorn och se vad det är som händer. Bella var visst i kontoret bredvid Elmiras förlossningssal och nu kan hon åtminstone få bevittna slutet av operationen och kanske se sin bebis födas. 😀

Tyvärr så är hon inte ett dugg lugnare, så det är nog bra att hon står på andra sidan glaset..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Aha! Där fick läkaren tag i rätt grej i Elmira! 😄

Tack gud, det är bara en ensam bebis! Jag var så rädd för tvillingar igen eftersom att jag alltid får det i spelet på något vis, så det här var en enorm lättnad. 😀

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2023-01-19 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#153

Låt oss välkomna lilla Enya Dirksen till världen. 😍🥰

Elmiras och Bellas förstfödda och eventuellt enda dotter ihop. Jag vet inte om jag planerar att låta dom få fler barn ihop. Det är aldrig fel med en reserv, så jag ska tänka på saken.

Hur som haver så är Enya vår fokus nu och Elmira är fast besluten att göra Dirksen Diner till en ännu större succé för att ge sin lilla dotter det bästa livet hon kan. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-01-19 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Rättelse: lilla Enya är allas fokus nu förutom Bellas. Sekunden som hon såg att bebisen kom ut utan problem så vände hon sin uppmärksamhet tillbaka till datorn igen. Fantastiskt, Bella, Elmira och jag uppskattar verkligen ditt stöd och engagemang i det här..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: