Annons:
Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 6203 ggr
Mojma
10/21/11, 4:17 PM

Hagar? Problem med åldrande mm

Har ni fixat stall/ hagar i The Sims 3 Husdjur ännu? Hur gör man? Är det inte meningen att hästarna skall gå i en hage? Eller ska de springa runt lösa? Jag har köpt de där båsen, men de kan ju gå ut därifrån när de vill ändå. Och jag vill ha hög fri vilja på så de kan göra vad de behöver när de vill.

Har också problem med åldrandet av simmarna i det nya spelet. Jag fattar inte hur man gör så att de inte åldras. Ser ut som att det EJ är åldrande på när jag kollar på alternativ, men ändå står det att hon blir äldre & äldre. Någon som vet vad som är fel eller som tydligt kan guida mig till rätt inställningar? Svårt :/

Hoppas någon kan hjälpa.

Annons:
[toftaholmskaniner]
10/21/11, 4:37 PM
#1

På hagen kan man sätta lås för husdjur. Då kan inte hästarna smita men människorna kan gå ut o in :) Man kan även låsa för andra människor om man vill det.

Resten har jag tyvärr inte svar på. Ibland måste jag släppa ut mina hästar från boxarna, ibland inte?

Har inte lärt mig allt än :P Ska sätta mig o nörda ikväll, först iväg o köra gokart! :)

marialind
10/21/11, 4:40 PM
#2

På det med åldrandet, du kan gå in på alternativ, och så kan du välja hur länge dom lever i den åldern, tror att man kan ställa in satt dom inte åldras oxå. :)

Mojma
10/21/11, 5:14 PM
#3

#1 - Tack då vet jag det. Men vart köper jag "hagen" alltså materialet? Vad heter det? Inte sett något kanske e blind :) Gokart nu blir man avis! :)

#2 - Tack för ditt svar oxå. Jag förstod inte riktigt vad du menade såhär på rak arm men ska kolla se om jag får till det annars skriver jag ut här igen :P

SimsBrooke
10/21/11, 5:16 PM
#4

#3 det är vanlig staket som du använder till hagen =) Det finns ingen klar att ställa upp

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mojma
10/21/11, 5:21 PM
#5

#3 - Ja att det inte finns någon färdig förstår jag men jag trodde det kanske fanns något nytt staket i detta expansionspaket som hette typ "häststaket"? Eller är det bara vilket som helst jag ska smällu upp som hage? :)

Mojma
10/21/11, 5:22 PM
#6

Och finns de där låsen för hagen att köpa i djurkategorin bland de andra djursakerna? Och vad heter det? Plus - går det att sätta detta även på dörren till huset? Djuren går ut ju :/

Annons:
SimsBrooke
10/21/11, 5:31 PM
#7

#6 låsen? Du trycker ju bara på grinden och sen trycker du på "lås för"

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[hehlenaaa]
10/21/11, 5:32 PM
#8

#6- När du har satt dit vanliga grindar från byggkategorin så kan du trycka på staketet och sedan på lås för…. Husdjur

Något liknande iaf.

Samma med dörrarna :)

marialind
10/21/11, 5:35 PM
#9

Om man går in på alternativ, på samma lista som man kan avsluta sims på och spara o så, där trycker du på alternativ ;) Och då kan du ändra hur många dagar dom ska vara i den åldern på typ som en termometer ;)

Mojma
10/21/11, 5:39 PM
#10

#9 - Jag har provat där hundra gånger men funkar inte. Staplarna eller vad man skall kalla dem är gråa och jag kan inte ta tag i markören och dra. Måste gjort något annat fel i nån inställning?

Seazer
10/22/11, 4:04 PM
#11

JAg förstår inte hur man köper dom där båsen hur gör man ?? Obestämd

diesel92
10/22/11, 5:14 PM
#12

Båsen finns i kategorin för hästar,

det finns en djurkategori som är en tass, klicka där pch sedan på hästen. finns två olika boxar..

hagar är ingen idé faktiskt då hästarna kan gå ut och in ändå om man inte låser, men då måste man ju tänka på det hela tiden.

marialind
10/23/11, 9:22 AM
#13

Vad konstigt  ;s

Annons:
[Medelone]
10/23/11, 9:44 AM
#14

Jag låter mina hästar gå runt som de vill på tomten, de går ju ingenstans ändå…

SimsBrooke
10/23/11, 11:36 AM
#15

Om dem skulle gå någonstans så kommer dem ändå tillbaka full eller senare, annars kan man klicka hem dem =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

modellmannen98
6/7/14, 5:31 PM
#16

I mitt sims 3 har plötsligt inställningarna på att ställa in hur länge simmarna ska leva alltså hur många dagar och så låst sig på något konstigt sätt. Jag har inte låst det själv eller kommit åt någon annan knapp utan det bara blev så en dag när jag öppnade den. Det går att öppna själva alternativet, men det går inte att röra på inställningarna eller ändra dem. De är liksom lita mörkgråa eller något sånt och lyser inte som de ska göra. De är i alla fall inte aktiva. Om någon vet vad jag kan göra så vill jag gärna ha svar snabbt. Tack, snälla.

TuvaJ
6/8/14, 9:37 AM
#17

Ovanför finns en ruta där det står typ "Aktivera åldrande", klicka på den rutan

ElsaN.01
6/8/14, 8:32 PM
#18

Sen finns ju problemet att hästarna buggar sig ut ur sina hagar, om man har låst grinden, för att de väljer "gallopera omkring" och tydligen inte får plats… Stör mig otroligt mycket på detta då jag för övrigt gillar att ha hästar i mitt spel!

Upp till toppen
Annons: