Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 7767 ggr
Sackum
10/27/11, 7:53 PM

Går inte att skaffa föl!

Vill gärna att min häst och den fina skimmeln Minus Mercedes ska få föl ihop. Hästarna är bästa vänner och jag har tusen gånger klickat på "Romantisk -> försök skaffa föl" med ett stallbås i närheten. Resultatet blir att hästarna gnuggar sina huvuden och får plus i relationen, men sedan händer det inget mer; de vägrar gå in i båset tillsammans.

Minus Mercedes är alltså en häst som finns i samhället, som inte jag äger. Kan man bara avla via ridcentret eller om man äger båda hästarna? v_v Verkar ju så, eller är det någon som har lyckats få ett föl med en häst som inte finns i ditt hushåll?

Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Ts 3 Allmänt" / Pandiz sajtvärden

Annons:
Peak303
10/27/11, 7:59 PM
#1

Det ska gå. 
Men det kan vara att du måste besöka hushållet med en sims så att du blir inbjuden och kan gå in i deras hus där de har boxen :)

Så var det för mig iaf :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Sackum
10/27/11, 8:05 PM
#2

Så du har lyckats? Vad hände efter att de hade gnuggat sina huvuden mot varandra? :)

Min lillebror sa att det berodde på att hästarna inte är partners. Men det finns ju bara en enda romantisk interaktion (skaffa föl) så de kan väl omöjligen bli det om man inte fixar det direkt i "hushållsskaparen"?

Jag har dock provat både att hästen är hos mig, och att jag har min häst hos dem. Min sim var inte med, men jag tror ändå hästen var inbjuden eftersom jag kunde se all inredning och "scrolla" mellan våningarna.

Peak303
10/27/11, 8:26 PM
#3

De gick in i boxen och provade skaffa föl. Och fick ett föl efter det. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Sackum
10/27/11, 8:58 PM
#4

Åh :c blir så frustrerad, fuskade nu med "testingCheatsEnabled true" och drog upp deras relationsmätare totalt, och de gnuggar och gnuggar men iiinget mer. Var du hos den andre hästen eller hos dig själv? Var din sim med? Vad hette den andre hästen, alltså hos vilket hus var du? c: Var hästarna partners?

Och har det någonsin hänt så för dig? :o

Peak303
10/27/11, 9:57 PM
#5

Jag var i deras hus, men de var med hästar jag själv skapat

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Jajzii93
5/10/14, 9:06 PM
#6

Jag har också samma problem, kan inte i heller "Skaffa föl" med grannens häst, skit irriterande :@

Annons:
Nelley
5/10/14, 10:14 PM
#7

#6 2011/10/27 ;)

Jajzii93
5/10/14, 11:03 PM
#8

So what?

Jajzii93
5/10/14, 11:22 PM
#9

Jag vet hur man gör nu, lyckades äntligen ;)

Nelley
5/11/14, 12:33 AM
#10

#8 Att ts nog inte har det problemet längre, eftersom det var flera år sedan. Vanligt misstag att glömma kolla på datum.😉

adan 34
5/11/14, 12:39 PM
#11

oj lite gammal

Upp till toppen
Annons: