04. Fusk

Familyfunds-Varför funkar det inte?

2012-03-06 10:22 #0 av: ryttarensofia

När jag skulle skriva in "familyfunds" så funkar det inte :o vet någon varför?

Jag skrev "familyfunds Larsson 1500".. men det går inte :o

Anmäl
2012-03-06 10:59 #1 av: mjuhm

Du måste först skriva "testingcheatsenabled true".
Sen skriver du in "Familyfunds Larsson 1500". :)

Anmäl
2012-03-06 11:17 #2 av: ryttarensofia

Jaha :) tack!

Anmäl
2012-03-06 11:20 #3 av: mjuhm

Varsågod!

Anmäl
2014-09-26 08:38 #4 av: Crispig

Jag får det inte att fungera alls... :(

Anmäl
2014-12-15 17:22 #5 av: Twix*

#4 tänk på att skriva "familyfunds" jag har flera gånger gjort misstaget att skriva "familyfounds" men det funkar inte, sen så måste alla simmar i hushållet ha samma efternamn annars fungerar det inte heller

Lycka till!

Anmäl
2014-12-15 17:33 #6 av: Mitchika

En viktig detalj som få tänker på är att det inte alltid är efternamnet som spelar roll. Det är hushållets namn man ska skriva in och det får inte vara mellanslag i namnet. 

Mitt exempel på vad som hände mig: 

När jag startade Projekt Varg så skapade jag en sim vid namn Skogvaktare Danielsson. Han hade fyra vargar som alla hette Okami i efternamn. Hushållet döpte jag till Projekt Varg. 

Jag försökte använda familyfunds efter att ha aktiverat "testingcheatsenabled true" först och skrev in Danielsson, men det fungerade inte. Jag provade att skriva in Okami, men nix. Jag testade att skriva in Projekt Varg som efternamn, men det fungerade inte heller. När jag döpte om hushållet till ProjektVarg (tog bort mellanslaget) och sen skrev in det efter familyfunds, då fungerade det! 

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2014-12-15 19:46 #7 av: Kellyi

Vad är familyfunds? Asså vad händer eller vad man ska säga? Lite efter xD

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.