Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 7359 ggr
[lillakaninen]
2012-06-18 17:41

Åldras inte

I min Legacyfamilj Wallin har simmarna plötsligt slutat åldras. Jag spelade i flera simdagar, men simmarna har fortfarande lika långt kvar tills dom åldras. Jag har inte ändrat så att åldringen är avslagen. Detta hände med min förra legacy också. Vad kan man göra åt detta?

Annons:
[SallysPigge]
2012-06-18 17:46
#1

Känner igen detta då en annan har haft samma problem flera gånger. Vet ärligt inte vad du kan göra. Testa och flytta ut familjen och sedan in i huset igen…

[lillakaninen]
2012-06-18 18:04
#2

#1 Testade men det funkade inte :( Men tack ändå

Mitchika
2012-06-18 18:20
#3

Okej, nu har det här problemet dykt upp en gång för mycket, så jag bestämde mig för att engagera mig lite i det. :)

Det finns ingen garanterad lösning för problemet, men det finns metoder att prova på!

1. Det allra enklaste. ResetSim. Det har funkat för vissa med det här problemet, men inte med andra. Värt att prova. Använd ResetSim på alla simmar som har åldringsproblemet och se om det hjälper.

2. En ganska enkel metod, men värd att testa. Gå till spelets Alternativmeny och gå till delen där man justerar simmarnas åldrande och livslängd. Ändra åldrandet från det Normala upp till Episk Livslängd. Tryck sedan på okej, gå tillbaka till spelet och spela i några sekunder.

Efteråt går du tillbaka till inställningarna, ändrar tillbaka till Normal Livslängd igen, trycker okej och se om det hjälper att lösa problemet. :)

Det var allt jag hittade som inte innebar assistans av en mod/core mod. Jag hoppas något av dom fungerar!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[lillakaninen]
2012-06-18 20:07
#4

#3 Måste man vänta några simdagar, eller funkar det på en gång /midnatt? Provade med båda, och inget funkade

Mitchika
2012-06-18 20:10
#5

#4 Folk säger olika. Vissa säger att det funkade på en gång, andra säger att det tog några dagar..

Alla andra sätt att reparera den här glitchen/buggen på är genom mods och core mods, vilket kan bli svårt..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

vemina
2012-09-28 01:57
#6

Tusen tack Mitchika, provade att ändra till Episk och sedan tillbaka samt Resetsim'ade alla i hushållet, nu verkar det som att de båda unga vuxna i hushållet åldras iallafall!

Har haft det här problemet i ett par dagar nu och ÄNTLIGEN funkar det!!!

Annons:
Mitchika
2012-09-28 21:31
#7

#6 Vad roligt att höra! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

lifeasbilly
2013-06-17 21:49
#8

Hej! Har samma problem nu…ingen åldras, varken i mitt hushåll eller i staden..hur gör man då? Dessutom vad är "reset" sims…fattar innebörden men vet inte hur man gör 😊

svealo
2013-06-17 21:55
#9

#8 du tar upp fuskrutan och skriver in resetsim [simens förnamn] [simmens efternamn] så flyttas simmen till en säker plats på hemtomten. Andvänds ofta då simmar har buggat fast

[KKlara]
2013-06-18 14:43
#10

Min legacy-sim Mirabelle åldras inte heller. Men eftersom det är en bugg använder jag fusk så att det funkar som det ska. Det tycker jag är okej. Jag använder "Testingcheatsenabled true". Sedan trycker men på simmen och på "aktivera åldersövergång". För att hålla koll på när jag ska åldra henne kollar jag upp hur många dagar det ska gå tills hon åldras "normalt", sedan skriver jag upp på en lapp efter varje sim-dag jag spelar så att jag håller koll 🙂

crystalgeek
2016-06-22 19:55
#11

Jag använder Aktivera åldersövergång fusket på min sim, rutan ''- fyller år'' kommer upp men inget händer. Han vägrar göra vissa saker också, som att sova och duscha

OveSvensson
2016-06-23 13:03
#12

Det här har inte riktigt med saken att göra.. Men jag kommer ihåg när jag var yngre att man brukade göra rum utan dörrar och grejer så att simsarna var fast där inne. Så sjukt egentligen haha. Är det nån som gör detta fortfarande?

Bästa hälsningar http://www.ovesvensson.se/

Mitchika
2016-06-23 14:08
#13

#12 Starta gärna en egen tråd om det ämnet. Det är utanför ämnet i den här tråden och jag skulle gärna diskutera det i en tråd om ämnet då jag brukar göra liknande saker än idag. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: