Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 11790 ggr
torpetskaniner
8/4/12, 5:54 PM

Fryser erat spel?

Tjo alla simsare :) Bara undrar om det är fler som har problem med sitt spel, att det "fryser"? Tänkte om det kanske kan ha något att göra med någon speluppdatering eller liknande.
Igår kunde jag spela ca 2 minuter innan spelet frös och funkade igen efter 3-4 min. Så började det om..

Vad kan detta bero på? Har plats på datorn och har inte särskilt mycket nedladdat. Har dessutom inte laddat ner något på senaste tiden, har inte heller bästa grafik på o.s.v

Pleaseee help :)

Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.weebly.com


Annons:
Jesperlinden97
8/5/12, 3:26 PM
#1

Det fryser för mig också! 
Bara det att när det fryser, så måste jag starta om hela datorn!
Alltså, The Sims stänger ner av sig själv, otur om man inte sparat innan.

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Shalin
8/5/12, 3:37 PM
#2

Ja usch jag blir riktigt trött på att det fryser. Men jag tycker iallafall att det fryser minst i appaloosa plains. Jag antar att det är därför de flesta spelar där. Är jag i någon av de andra världarna bara det fryser sig hela tiden. Träd och sånt rör sig men inte tiden.

Sjukt irriterande!


torpetskaniner
8/5/12, 4:38 PM
#3

Åh ja, känner igen det där med träd, vatten osv som rör på sig :S
Jag spelar på min egna stad, men tycker inte det är allt för mycket "grafik" där som kan frysa. Drygt :(


Bazoka
8/5/12, 6:07 PM
#4

Mitt sims fryser under "Skapa simmar" ibland, och när det väl gör det måste man starta om helda datorn.. Jag får stressa med att göra nya simmar osv! OTROLIGT irriterande!

Bazoka
8/5/12, 6:07 PM
#5

Ibland = Alltid*

Mitchika
8/5/12, 6:18 PM
#6

Det där känner jag till och det är ett relativt vanligt problem. Jag har också råkat ut för det till och från, både på stationär och laptop.

Alla effekter rör sig som vanligt. Träden svajar i vinden, vattnet flyter fram, simmarnas humörsdiamant snurrar runt, stank från disk och liknande rör sig normalt och jag kan röra på muspekaren, men inget mer.

Jag kan inte klicka någonstans, mina simmar och husdjur står som frysta på stället och det enda man kan göra är att vänta tills det lossnar igen.

Förr hade jag det problemet EXTREMT mycket i Shang Simla på natten, så jag kollade upp det och hittade en massa människor med samma problem och deras tankar, idéer och förslag på hur man skulle göra åt det.

Jag minns inte vad jag gjorde åt det eller om det löste sig helt enkelt via en patch eller kanske en mod jag använde, men problemet i Shang Simla på natten är borta. Nu händer det någon enstaka gång i vanliga spelet, kanske en gång varannan till var tredje Simsdag, och det vara bara i några sekunder.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[JoannaStridh]
8/5/12, 6:36 PM
#7

Fryser gör det väldigt ofta. I början när jag bara hade Sims 3 så gick det jättebra utan att något frös.

Men nu har jag alla paket och då fryser det sig, tja väldigt ofta! Ibland i 10 sekunder, ibland 5-10 minuter.

Sitter och ber när det fryser extremt mycket och jag inte sparat på ett tag…Flört

[ahandersson]
8/5/12, 8:56 PM
#8

Hej, poppar in i denna tråd nu då jag själv skapade en egen :)

Jag har precis samma problem som ni beskriver, speciellt i "Starlight Shores".

Jag har letat runt på olika trådar men många ger förslag om att det är problem med datorn, grafikkort mm.

Jag köpte en helt ny dator (då jag trodde att problemen satt i min gamla, samt behövde en ny :P) och den innehåller 8GB minne, nytt grafikkort där jag ska kunna maxa grafik (för lite hardcore gaming) samt är spelet installerat på en ny SSD-disk men problemet kvarstår.

Det är något frustrerande och hoppas att det finns någon själ där ute som fått det att funka genom en patch/mod som dom kan rekommendera/hjälpa att fixa med någon beskrivining.

Tack på förhand! :)

Mitchika
8/5/12, 9:10 PM
#9

#8 Mina problem försvann efter att jag började installera och använda Mods och Core Mods som bland annat är till för att hitta buggar, glitchar och liknande, samt reparera dom.

Den bästa jag hittade går dock inte att använda längre förrän den uppdateras till senaste patchen, vilket är synd då den var ruskigt bra.

Som sagt, har planerat på att sätta mig in lite mer i problemet igen då det var länge sen sist, men det får vänta ett litet tag av skäl som jag snart kommer posta på sajten! :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

blackwood
8/8/12, 9:57 AM
#10

har man laptop brukar det frysa när datorn blir för varm. Ställde en bordsfläkt vid datorn så funkaded det ganska bra. Nu har jag köpt ett kylbord som har gjort problemet betydligt mindre.

men självklart kan det ju vara andra saker också.

[SimonJennah]
8/25/12, 8:45 AM
#11

Har samma problem, ganska extremt ibland så att det inte går att spela. Borde det bli bättre när jag skaffat en bättre speldator? Vad är det annars man kan ladda ner för mod eller nåt? Vill inte förstöra något ännu mer, brukar vara väldigt försiktig med att ladda ner saker.

Tokyo
8/25/12, 9:13 AM
#12

Mitt kan frysa i ungefär en sekund, sen går det att spela som vanligt i flera timmar innan det händer igen.

När jag spelade sims 2 dock, då kunde det frysa i ca 10-15 minuter, och när det "släppt" så kunde jag spela i ca 2 minuter innan det hände igen.. Fast det var på en annan dator, så den här är väl "bättre" då..

skonulf
10/12/12, 6:09 PM
#13

Är det någon som hittat en lösning än? :/

Har också detta problem och testade att sätta ner alla videoinställningar i spelet till lägsta och då laggar det i alla fall inte lika mycket. Känner att det laggar som mest när man spolar i spelet. Är det bara jag som tycker det?

Tacksam om nån kommit på nån bra lösning

Annons:
[RMSLiners]
10/12/12, 10:49 PM
#14

Mitt fryser om jag spelar en och samma familj för länge. Börjar jag på ny kula fryser det aldrig förrän efter en tid. Men det varar i typ 2-3 sekunder och sen rullar det på för att sen frysa igen och ofta fryser det om jag ska köra på snabbspolning. Värre var det på min förra dator, då frös det hela tiden och länge men eftersom jag numera har en värsting speldator fryser det inte lika mycket.

heatherm
10/13/12, 11:34 AM
#15

Har skrivit detta i andra trådar om just denna typen av laggning, men skriver det här också! :)

Jag hadde också problem med laggningen ibland..och jag blev vädligt trött på det och bestämde mig för att kolla upp det en gång för alla! Och efter att ha rotat igenom google en stund på svar så fick jag fram en sida där en tog fram tips på vad som kunde hjälpa för att minska laggningen

1. Rensa chashe och skräp på datorn innan du spelar, kan hjälpa. Ccleaner är ett gratis rengörings program för datorn och är vädligt enkelt att använda

2. Att spela i fullskärm kan också skapa laggning, testa att spela i windows läge, alltså, i ett fönster eller att ändra kärmupplösningen ett snett lägre.

3. Om du har ett mod som heter "Mastercontroller" så kan du också rätta till spelet på många sätt. Finns ett alternativ där man kan återställa tomt eller stad, vilket gör att den återställer allt och alla, vilket gör att den kan rätta till saker som har gått snett (tex simmar som fastnat)

Jag använder dom här metoderna, och jag kan med glädje säga att jag inte har det problemet längre!

Vsst det kan fortfarande stanna upp nån gång ibland, det kan man nog inte undkomma, men man kan ta bort den värsta laggningen

hoppas det här hjälper! :)

saffran123
10/13/12, 12:36 PM
#16

Det fryser ibland, men inte ofta!

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

skonulf
10/15/12, 9:42 AM
#17

#15

Tack ska testa det! ::D

chade
7/27/14, 8:18 PM
#18

är det någon som kommit på något vettigt om varför det fryser?

Innan så trodde jag att det berodde på min dator, att den var gammal och kass.. men nu har jag en ny, som är ganska så bra men det fryser fortfarande. så det har ju antagligen med spelet att göra. för mig fryser det typ var 10e sekund, oavsett om det är en ny eller gammal familj sen är bilden frusen mellan 5-15 sek ungefär. :(

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Mathildaqdt]
7/28/14, 12:59 PM
#19

Vissa gånger fryser hela spelet och jag måste starta om fast vatten, träd osv rör på sig. Ibland fryser den spelet i några minuter och sen så kan det starta igen. Och ibland så stänger den av helt plötsligt och så klart har man inte sparat :/

NordicSunset
7/29/14, 11:51 AM
#20

Mitt fryser också, funkar i 2 minuter och fryser sen. blev så igår när jag laddade ner två poser så jag tog bort dem. Men det fortsätter att frysa! :(( Min dator är trots allt 4 år gammal och har över 50 000 bilder + 4 sims och massor nedladdat. Är det dags för en ny dator eller kan jag göra något annat åt det? :( Det kom ju helt plötsligt..

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Aniara14
7/29/14, 6:43 PM
#21

#18 Ja, i dom flesta fall så beror det på routing problem, dvs att simmar, både djur och människo simmar fastnar nånstans ute i världen. Det är därför det hjälper att öppna fuskraden och skriva in resetsim *  för detta gör att alla i hela staden kommer loss på en gång och återvänder till sina hem.

Men tyvärr så hjälper detta bara tillfälligt, eftersom dom inte stannar hemma utan sticker iväg ut och fastnar igen.

Även personer med nya och kraftfulla datorer drabbas av lagg och frysningar ibland, så det är inte säkert att det hjälper ett dugg att köpa ny dator. Men om ni ändå ska göra det så välj då gärna en med en SSD, minst 250GB i storlek, att ha operativsystemet, spel och program installerade på.

Om man installerar och kör Sims 3 från en SSD istället för vanlig gammaldags mekanisk hårddisk, så funkar allting mycket snabbare och smidigare enligt dom som har prövat.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

chade
7/29/14, 10:24 PM
#22

#21 det går inte att skriva under tiden det är fryst. Det går bara att röra muspekaren men inte klicka på något. Det fryser i typ 10 sekunder sen fortsätter det som vanligt, men det fryser fast igen efter 10 sekunder igen. Vissa dagar när jag spelar så går det hur bra som helst, och andra dagar håller det på såhär hela tiden. Har samma problem som alla andra, vatten, träd osv rör sig, men alla simmar, djur, bilar och diverse står still ett tag tills det hoppar igång igen.. Så det har inget med att simmen fastnar någonstans och inte kan ta sig loss, det här händer på öppna gator och mitt i rummen.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Aniara14
7/30/14, 9:59 AM
#23

#22 Nej, jag vet det, men jag menar inte att du ska använda resetsim * när spelet redan är fryst, utan dessemellan när det rör sig normalt, alltså i förebyggande syfte.

Det behöver inte alls vara den eller dom simmarna som är i ditt aktiva hushåll som fastnar och får spelet att frysa, utan det räcker med att vilka simmar/djur som helst i hela världen fastnar, eller inte kommer fram dit dom vill, så kan det få allt att stanna upp. Och du kan ju inte gärna se och ha koll på vad som händer med alla varelserna i hela spelet samtidigt, eller hur?

Men om du inte tror att det beror på att en eller flera simmar/djur fastnar nånstans, så kanske det är nåt annat i just ditt spel. Det kan man aldrig veta säkert med det här lynniga och oförutsägbara spelet.

Men när det är en sån dag när det fryser hela tiden, så kan du ju i alla fall testa resetsim * en gång i halvtimmen (=verklig tid), bara för att se om det gör nån skillnad. Det är ju inget farligt fusk, och kommer inte att förstöra nåt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Flöffo
7/30/14, 11:12 AM
#24

Jo det fryser för mig också ibland, men oftast stänger spelet av sig bara. Det värsta är när det fryser mitt i en laddning då jag blir tvungen att starta om datorn och jag inte kan gå in i det spelet jag spelade i så jag är tvungen att börja om.

//Flöffo

chade
7/31/14, 8:39 PM
#25

#23 Nej okej, jag trodde att du menade bara när mina simmar fryser. Klart jag inte kan hålla koll på hela kvarteret. Men tycker det känns lite märkligt att det börjar frysa redan första minuten när jag spelar. 

men klart jag kan prova, det skadar ju inte, bara bra om det hjälper!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Wonwon
9/7/14, 2:01 PM
#26

Verkar som att det är många som har problem med samma sak, verkar ju inte spela så stor roll hur bra laptop/stationär dator man har.. 
Spelet fryser precis likadant för mig som för er andra. Allt annat rör sig såsom vatten, träd osv. Men att simmarna fryser liksom. 

Är det någon som har kommit fram till en lösning? Har provat det mesta utan något som helst bra resultat. 😕

Upp till toppen
Annons: