Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 2542 ggr
ramm5tein_
1/2/13, 8:33 PM

Var föredrar du att läsa legacys?

I…

*bloggar man om familjen uppdaterar man givetvis här varje gång ett nytt kapitel publicerats*

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
ramm5tein_
1/2/13, 8:43 PM
#1

Spännande att se era svar! Har ni tid och vill får ni gärna motivera varför ni röstar som ni gör :) *uttråkad och allmänt intresserad*

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Gerbilles
1/2/13, 8:45 PM
#2

Spelar ingen roll för mig om det är på en blogg elr här. :) Men tog ändå blogg för man måste ju välja nått! ;)

[Lupse]
1/2/13, 8:46 PM
#3

Jag föredrar att läsa här på TSIF då jag inte orkar hålla reda på bloggar. Mycket enklare att bara logga in här och läsa på :D

[lillakaninen]
1/2/13, 8:49 PM
#4

Föredrar att läsa här :) Då behöver man inte gå till en annan sida, och jag tycker att det är lättare att hålla koll på olika händelser om man läser här :)

ramm5tein_
1/2/13, 8:49 PM
#5

#2 #3 #4 kul att ni tycker till!

Kan själv knappt bestämma mig vart jag tycker det är enklast. Läser legacys både här och i bloggar. Supersvårt…

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

SimsBrooke
1/2/13, 8:49 PM
#6

Jag föredrar på blogg då man kan ha flera bilder i ett inlägg än vad man kan här. =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
ramm5tein_
1/2/13, 8:50 PM
#7

#6 Det har du rätt i! Samt att man kan skriva mer beskrivande och kanske göra det mer utdraget emellanåt (utan att det ska se så onödigt mycket ut), om någon nu fattar vad jag menar med det?! haha.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

SimsBrooke
1/2/13, 8:52 PM
#8

#7 Ja jag tror jag förstår vad du menar =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

naaw
1/2/13, 8:52 PM
#9

Det spelar ingen roll för mig heller :)

ramm5tein_
1/2/13, 8:59 PM
#10

#8 Det går ju som att göra lite mer personligt också! Kanske behåller skrivarglöden lite längre med då man är ännu mer "på sitt eget" område.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Mitchika
1/2/13, 9:26 PM
#11

Jag röstar för blogg. :D

Det är inga problem för mig att hålla reda på alla bloggar, då dom flesta bloggskrivare har en tråd man kan följa och varje gång det kommer ut något nytt så uppdaterar dom det i tråden så man kan se det. :D

Lätt, praktiskt, snyggt och kul att se olika personers bloggdesign och det är mycket roligare med fler illustrerande bilder i inläggen! :D

Plus att jag tycker om ordning och reda och älskar när det finns "innehållsförteckningar" över bloggen så att man lätt kan hitta till sina favoritkapitel eller läsa om en generation om man skulle ha glömt. :)

Samt att på bloggen kan man skapa individuella sidor med lite extra information om simmarna, husdjuren och liknande för den som är intresserad. Sånt tycker jag är jättekul att läsa om! :D

Inlägg tycker jag passar bättre för att dokumentera en Legacy, där man inte kör någon direkt historia utan satsar mer på utmaningen och att få den avklarad. :D Men det funkar självklart med historier också. :)

Så blogg vinner stort när det gäller Legacyhistorier, även om jag läser Legacys som är skrivna i inlägg här också. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ramm5tein_
1/2/13, 9:29 PM
#12

#11 Då verkar vi dela åsikt väldigt mycket! Instämmer i mycket av det du skriver :)

Har tänkt att starta en ny legacy alldeles snart så håller på att förbereda lite i bloggen. Jag tror att man "orkar" hålla på och har kvar inspirationen på något sätt om man skriver i en blogg som liksom bara är ens egen, men det är säkert jätteolika. Har som vanligt svårt att härda ut med mina legacys/historier allt för länge, men jag tror det blir mindre "press" på något sätt i sin egen blogg.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

SimsBrooke
1/2/13, 9:32 PM
#13

#11 Håller med dig helt och hållet =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Mitchika
1/2/13, 9:42 PM
#14

#12 Ja! :D :D

Får lov att hålla med. :D När jag ser min blogg, går igenom sidorna och ser allt arbete jag har lagt ner på den så får jag världens kick och drivkraft att fortsätta! :)

#13 Skrattande

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ramm5tein_
1/2/13, 10:36 PM
#15

Legacyn är nu startad!! Tråd till inlägget Glad hoppas ni vill följa med på hennes resa i min blogg!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[KKlara]
1/3/13, 12:34 PM
#16

Jag föredrar att läsa här, då slipper man hålla koll på alla bloggar och sånt :)

Zorro_Tiger
1/3/13, 12:38 PM
#17

Föredrar att läsa här, Enkelare att bara bokmärka istället för att behöva gå in på bloggen och som 16 säger att man inte behöver hålla koll på alla bloggar :) !

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[IdaSo]
1/3/13, 1:49 PM
#18

Föredrar här för enklare än att börja ta upp bloggar och så glömmer och så :)

ramm5tein_
1/3/13, 2:14 PM
#19

#16 #17 #18 Kul att ni tycker till! Jag anser att bara det är enkelt och att man blir påmind varje gång ett nytt kapitel har skrivits i en blogg, att det finns en tråd för familjen här så att man alltid hittar till bloggen, så spelar det inte så stor roll. men visst kan det vara bekvämt att bara ha TSIF att hålla koll på också :)

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[innebandybitchen]
1/3/13, 2:57 PM
#20

Jag valde blogg! Utav samma anledning som Mitchika :)

Annons:
Smullis
1/3/13, 4:37 PM
#21

Båda har sina för- och nackdelar Glad Så för mig går det bra vilket som!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

ramm5tein_
1/4/13, 8:12 PM
#22

#20 #21 Kul att ni delar era synpunkter!

Precis, det är både för- och nackdelar. Men Mitchika beskrev varför jag själv föredrar blogg lite bättre också :)

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

naaw
1/4/13, 9:36 PM
#23

Kan tillägga att jag själv föredrar att skriva i en blogg, för att jag kan designa och dokumentera saker som jag själv vill ha det :) Men när jag ska läsa andras spelar det ingen större roll ;)

ramm5tein_
1/14/13, 11:07 PM
#24

Ser att det är fler som röstar på att få läsa här på iFokus. Någon fler som vill motivera varför? :) Alltid roligt att höra. Om man planerar att fortsätta med andra legacys och så, man vill ju nå ut till så många som kan vara intresserade.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

ramm5tein_
3/11/13, 7:04 PM
#25

Testar att putta upp undersökningen lite då kanske fler har hunnit intressera sig för legacys! 🙂 Är förmodligen tvungen att börja om på ny kula dessutom i legacyvärlden…

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[SallysPigge]
3/13/13, 12:30 PM
#26

Ser att jag inte sett denna tråd tidigare. Men Blogg är vad jag föredrar båda som läsare och skrivare. Att jag använder mig utav blogg är för att då får jag en anledning till att designa min egna blogg vilket jag älskar. 

Att läsa i blogg känns mer städat och i ordning. Att ha bloggen på sina favoriter. :D

Läser här inne gör jag ytterst lite då det känns för mig väldigt rörigt. Har svårt med koncentrationen när jag läser texter så här inne finns det en massa störande reklam. 

Så blogg är det bästa för mig.

pistenbully
3/13/13, 3:56 PM
#27

Föredrar att läsa på blogg men att man lägger in kapitlen här :-D då vet man när den uppdateras. Då jag surfar endast på mobil blir det jobbigt att följa på en tråd här tyvärr.

Annons:
ramm5tein_
3/13/13, 5:00 PM
#28

Jag känner mig då ganska kluven idag alltså! Om vart jag föredrar. Men jag håller med dig #26 i det du säger. Det är kul att kunna ha egen design och det, och utforma mer personligt.

Men samtidigt är det enkelt och bekvämt att följa en legacy här med! Att läsa här verkar ju leda undersökningen, nog för att många föredrar bloggar framför det ändå…

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Individuell
8/13/13, 1:47 PM
#29

Alltså skitsvårt….. jag valde här på iFokus, men det går ju att göra mer personligt och "sväva ut" lite mer, typ göra olika arkiv med saker och sånt som rör familjen.

Vad tycker ni andra? ja, vissa har ju svarat. Kan inte riktit bestämma mej.

Sims3linnea
8/25/13, 9:57 AM
#30

Jag tycker det är enklast att få svar på frågor om vad man behöver hjälp med på iFokus för det första så måste man hitta bloggen med svaret och det kan vara krångligt när man inte brukar leta efter bloggar och här kan man bara skriva ett inlägg om vad man behöver hjälp med eller undrar om och då brukar det vara någon som har svaret 🙂

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

ramm5tein_
8/29/13, 6:51 PM
#31

#30 Jo, fast nu var det menat just med legacy-historierna. Vart man tycker det är enklast att läsa dem! Men du kanske menade något kring legacys? 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Lumina - 留美奈
8/29/13, 6:52 PM
#32

Jag läser helst här på forumet. Reklam tar jag bort med ad-blocker. :P

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

ramm5tein_
8/29/13, 7:13 PM
#33

#32 Det är ju smart! Om man nu störs av reklamen 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[limitedZ]
6/12/14, 12:44 AM
#34

tror blogg

Annons:
Skogsraah
9/9/14, 12:45 PM
#35

Uppdaterar lite här (ramm5tein_ är min gamla användare) om nya medlemmar vill se tråden 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

LottaV
9/11/14, 8:27 PM
#36

Här

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: