Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 2738 ggr
[IdaSo]
2/15/13, 4:14 PM

Legacy Spök

Det här kommer bli en legacy som jag ska försöka skriva på så ofta jag kan. Men jag har några andra saker : Jag spelar med spöken istället för människor, jag bor i Apalossa Plains, jag börjar med 2 personer (spöken).

Hoppas ni kommer gilla den :)

Ps. förvänta er inte något bra för är bara nybörjare :/

Annons:
[IdaSo]
2/15/13, 4:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Yohio och Yin stod kvar i parken när folket började flockas runt omkring dem. Yin började fundera över varför alla stod just här.

- Yohio, märker du hur alla kollar ?, frågade hon sin man. Yohio log och böjde sig ner på knä. 

- Vad gör du ??, frågade Yin tyst.

- Det jag alltid har drömt om.

Han öppnade sin ficka och Yin la märke till en liten ask i hans vattenblå händer.

- Yin, vill du gifta dig med mig ? 

Det blev en stor tystnad och man hörde bilars oväsen, fåglarnas kvitter men det enda man väntade på var svaret, svaret från Yin.

   Yin stod helt tyst och bara stirrade ner på den lilla asken tills ett leende sprack upp på hennes läppar, inte ett falskt leende utan ett riktigt leende av äkta kärlek.

- Såklart jag vill, utan dig är jag ingenting och utan dig så dör jag.

Samlingen runt omkring dem löstes upp och kvar var bara Yohio och Yin, som dom kommer vara förevigt.

[IdaSo]
2/15/13, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Yohio och Yin stannade kvar en stund men sedan avbröt Yin tystanden.

-Var ska vi sova ? Vi har inget hus, ingen tomt. Yohio kände hur paniken började krypa fram sakta och han svalde flera gånger för att få ner klumpen som bosatt sig i halsen.

- Jag kan se om jag hittar någon tomt till salu, sa Yin och gick iväg till tidningarna. Yohio satt kvar på bänken och funderade tills en överlycklig Yin kommer fram och drar upp honom.

- Det finns en!, nästan skriker Yin glad över sitt fynd.

- Finns en vadå, frågar Yohio eftersom han helt glömt bort vad dom pratade om tidigare när han själv suttit och funderat på hur det är att leva på gatan.

- En tomt, fortsatte Yin lika glad. Dom ringer upp till numret och dom får tomten, den är ganska stor men bättre än ingenting. Dom åker sedan taxi till deras nya tomt och när dom kommer fram ser dom bara ett stort gapande område.

- Här ska vårt nya liv byggas upp, tillsammans,förevigt . Säger Yohio och pussar Yin i pannan. Yin och Yohio börjar bygga och ringer även några kompisar och ber om hjälp. Efter en dag är huset klart och Yin och Yohio går tillsammans in, hand i hand med deras löfte att aldrig släppa taget.

[IdaSo]
2/15/13, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Yin vaknade med en konstig känsla i magen på morgonen. 

-Yohio, jag mår inte så bra det är något med min mage. Yohio stod och stirrade på sin fru, inte skulle hon väl dö redan tänkte han förskräckt.

- Yin, vi åker till sjukhuset, du är kanske sjuk. Men Yin protesterade och sa att det säkert inte är något farligt. Men Yohio kunde ändå inte sluta tänka på den gnagande känsla inuti sig.  Efter att Yin hade vaknat, ätit frukost och pratat med Yohio kände hon hur någonting kom upp genom halsen och in i munnen. Hon sprang till toaletten och spydde ut det som vägrat sitta kvar i magen. Yohio kom sedan fram till Yin och pussade henne på läpparna. Han kände den äckliga kräksmaken i munnen men stannade ändå kvar hos Yin för att försäkra sig om att hon mådde bra. 

[IdaSo]
2/15/13, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Yin och Yohio gick tillsammans till sommarfestivalen. Dom spelade fotboll,åt  mat,deltog i tävlingar och spelade fotboll. Yohio gick sedan bort till ett bord. Yin såg inte vad det var först men hon gick lite närmare och då såg hon det… En Ätartävling! Såklart att Yohio gått dit hans mage får ju aldrig ett slut, tänkte Yin och smålog för sig själv. Yin började gå hemåt när hon såg en liten fläck springa på gatan. Hon skyndade sig fram och plockade upp den lilla varelsen, som var en liten hundvalp. Hon kramade om den och letade noga efter ett halsband eller ett tecken på att den skulle ha en ägare. Men hon hittade inget och då bestämde hon sig för det rätta, hunden ska bli deras. Hon stod och funderade och sedan kom hon på det perfekta namnet.

- Zea det ska du heta, välkommen till din nya familj Zea, viskade Yin mot Zeas lilla valpöra. Hon gick tillbaka till sommarfestivalen för att berätta den goda nyheten till Yohio. Efter att hon gått runt och letat efter sin make hittade hon honom sedan vid en slushmaskin.

- Yohio, jag tror det är något fel på dig… din mage har ju inget slut, svarade hon och flinade mot Yohio.

- Ha ha, sa Yohio och lät sårad på skämt, då märkte han den lilla valpen i Yins famn.

- Vems är den, frågade Yohio.

- Vår, Vår lilla söta hund som heter Zea, svarade Yin och pussade sin make på läpparna innan han hann svara.

[IdaSo]
2/15/13, 6:03 PM
#5

Yin började känna sig konstig i magen igen. Hon kände på den och det var en liten bula där. Yin greps först av panik för hon trodde att hon hade en tumör men sen kom den logiska förklaringen, Yin har blivit gravid. Yin började stå och fundera hur hon skulle säga det till Yohio. Skulle hon gå rakt på sakt eller smyga fram det ?. Hon beslutade sig för att gå rakt på sak. Yohio blev överlycklig när hon berättade och kysste henne 2 gånger.

- Jag ska få en familj, ropade han glatt. Zea tittade upp från sin bädd men lade sedan ner huvudet igen och fortsatte på sin skönhetssömn.

[IdaSo]
2/15/13, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

- Bebisen kommer, Bebisen kommer, Yin skriker åt Yohio så att han ska förstå att vakna. Kramperna är enorma och Yin gör allt för att inte falla ihop och ge upp. Yohio får panik men fångar sedan förnuftet och tar med henne till sjukhuset i staden.

Annons:
[IdaSo]
2/15/13, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Välkommen till världen Yinana. Yin och Yohio kom glada ut tillsammans med en liten flicka i famnen. Dom hade hoppats på en pojke men en flicka går väll lika bra.

- Yin, jag kommer alltid älska dig men en person kommer jag älska mer. Yin blev rädd att han hade träffat en annan och höll hårt Yinana i sin famn.

- Yin, den enda jag kommer älska mer än du är Yinana. Yin pustade ut och kysste sin make. 

- Ser du Yin hon ler, vet du hennes leende liknar ditt, lika sött och vänligt. Den lilla men överlyckliga familjen åkte hem i en taxi kl 22.58 en torsdag kväll och det bästa var att det var…. Slappardagen!

Då dom kom hem hälsade Zea glatt på dem men kollade även nyfiket på den lilla varelsen i Yins famn. Dom gick in till Yinanas rum som dom hade byggt upp kvällen före, men dom fick ändra några saker i rummet så det skulle passa mer till Yinana och inte till en pojke.

Yinana fick även färgen röd/rosa som sin mamma :)

[IdaSo]
2/16/13, 9:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Det hade varit en lång natt med många skrik från Yinana när hon var hungrig och ensam. När klockan var 6.00 steg Yohio upp och gick till barnkammaren. Han böjde sig ner och lyfte upp Yinana från hennes bädd i sitt rum. Han tog tag i hennes lilla hand och kramade den försiktigt. Yinana kollade på sin pappa och började sedan skratta ett gurglande skratt och Yohio kunde inte låta bli att le åt deras söta lilla flicka.

- Du kommer alltid vara min lilla flicka även när du blir äldre, viskade Yohio mot sin dotters lilla öra. Yohio kramade om Yinana och började stå och leka med henne en stund innan han lade ner henne igen i sin bädd. Efter att Yohio lagt ner Yinana i sin bädd kommer Yin in. Det syns ränder efter tårarna som trillat ner en efter en på hennes kind..

[IdaSo]
2/16/13, 10:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

- Yin vad har hänt, frågar Yohio och går fram till sin fru och kramar om henne.

- Jag, jag tror jag blir gravid igen, viskar Yin och fäller några tårar.

- Men, det är ju inte en dålig nyhet, säger Yohio och kramar om Yin. Yin slutar att gråta och kramar om Yohio igen. Plötsligt börjar dom höra Zea skälla och då kommer dom på en viktig sak som dom helt glömt bort, Zea fyller ju år !. Dom skyndar sig till köket där Zea står och båda två börjar hurra och klappa händerna.

- Grattis Zea, Hipp Hipp Hurra Hurra Hurraaaaa!

Yin känner efter sitt hurrande den konstiga känslan i magen igen. Hon skyndar fram till toaletten och spyr ut allt det som vägrar sitta kvar. Hon går sedan tillbaka till köket och eftersom Yohio inte har märkt någonting så struntar Yin i att berätta vad som hände. 

[IdaSo]
2/16/13, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

- Hipp Hipp HURRAAA!!

Grattis Yinana nu har du blivit ett småbarn så nu har du bara några år kvar tills du blir ungdom och får testa att stå på dina ben själv :)

[JapanFan!]
6/7/14, 12:46 PM
#11

Bra! Min allra största idol heter Yohio så, ett stort plus för det! 🙂

LottaV
9/27/14, 7:42 AM
#12

Fantastiskt

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: