Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 7274 ggr
Mitchika
4/18/13, 12:24 AM

Legacy Barlow Del 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den förra tråden nådde den imponerande maxlängden av 300 inlägg innan generation 1 tog slut, vilket jag tycker är jättekul! 😃

Så då tycker jag att det är dags att fixa en ny tråd så att man kan fortsätta följa familjens äventyr och se hur det kommer gå. Men som utlovat i förra tråden så tänkte jag börja den här tråden med att annonsera ut arvtagaren i generation 2. 

Arvtagaren är:
Fenris Barlow

Nu är det äntligen avslöjat (bestämt har det varit sedan lång tid tillbaka), men vi kommer fortsätta följa hela familjen precis som innan. Lance har en hel del tid kvar, likaså Argus. 🙂

Precis som i förra inlägget så bjuder jag på länkar här i första inlägget! 

**Länk direkt till bloggen:
**The Sims 3 Legacy Barlow

Länk till gamla tråden:  Legacy Barlow (Del 1) 

Kapitelindex (för nya läsare): 
Barlow Kapitelindex

Lances historia (Historien bakom Barlow):  Lance; Historien Bakom

Som innan, vill du ha med din Sims 3 blogg eller Legacyblogg bland länktipsen på bloggen så är det bara att skriva ett PM till mig eller direkt här i tråden så lägger jag till länken. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
4/18/13, 6:49 AM
#1

Följer självklart! 🙂

Jag sa ju att det var Fenris, jag visste att du försökte vilseleda mig! 😛 Jag tror att jag har hittat ett mönster för arvingarna, jag vet inte riktigt, det är ju bara generation 2, men ändå. 😇

Jag vill gärna ha med min blogg bland länkarna. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Lupse]
4/18/13, 7:19 AM
#2

Brukar inte skriva att jag följer på trådar, även fast jag gör det. Men det är nog roligare att veta exakt vilka som gör det 😇🙂

Namiko
4/18/13, 8:25 AM
#3

Det är så skönt att Ford äntligen har fått visa sitt bleka ansikte hos Barlow, jag har längtat så länge och det har varit så svårt att inte berätta för någon om vad som varit på gång. Men nu är han äntligen framme, redo att möta sin värsta mardröm (Lance) samtidigt som han får agera någon annans värsta mardröm (Lance igen) 😛 Jag är bara glad att Tekla fick en chans att ge ett bra första intryck av varulvar för honom innan Lance kom in i bilden 😃

Jag är så nyfiken på hur deras första möte kommer att gå!

Och så till alla som trodde att jag och Mitchika bråkade på riktigt. Förlåt, men det var meningen 😉 *gömmer mig* Vi satt ett bra tag och hjälpte varandra att lista ut fina argument och var goda vänner genom det hela. Men vi tyckte att det var lite för lätt för er att se att det var Ford och ville bara missleda lite..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Cimsan
4/18/13, 9:50 AM
#4

Följer så klart igen :D

Mitchika
4/18/13, 12:39 PM
#5

#1 Vad roligt att du fortsätter följa! 😃

Haha, jaa, det gör jag alltid så gott jag kan. 😇👋

Wow, ett mönster redan efter andra generationen? Det är imponerande! 😮😃

Jag har lagt till både Lemon Lime Sims och Orange Juice Sims bland länkarna på Barlowbloggen! 🙂

#2 Yay, tack! Skrattar

Det är alltid extra kul att veta vilka som följer. Glad

#3 Hihi, du har varit så duktig på att hålla det hemligt! Och jag vet precis hur du känner det. Jag har längtat efter att få in Ford och få igång alla hemska… jag menar roliga… planer som finns antecknade och förberedda! Skrattar😇

Jag är rätt säker på hur det kommer gå… Skrattar

Precis, det var ett väldigt kontrollerat bråk under vänliga omständigheter enbart för syftet att missleda och förvirra lite… samt ge mig chans att göra ett försenat aprilskämt! Skrattar

#4 Åh, jätteroligt!!! SkrattarSkrattarSkrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
4/18/13, 1:18 PM
#6

JAAAAAaaaaaaaaa, Jag har länge velat att han sklle bli arvtagare =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Gerbilles
4/18/13, 2:33 PM
#7

Följer igen! 🙂

Jag visste att Fenris skulle bli arvtagare! 😃 Även om jag blev lite förvirrad när du skrev i förra tråden att han inte skulle bli det, men efter aprilskämtet med Ford så kan man ju inte riktigt lita på dig! 😛

Hallonsmurfen
4/18/13, 2:36 PM
#8

#7 Hon är riktigt lurig, jag litar inte på henne efter att hon skrev ihop en hel (falsk) historia om hur det skulle gå för Lance. 😡😉🤗

Medarbetare på Pokémon iFokus

Jusse.
4/18/13, 3:36 PM
#9

Följer igen! 😃

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Mitchika
4/18/13, 4:10 PM
#10

#6 Jaa, jag minns hur du hoppades det! 😃

#7 Haha, nej, man kan inte lita på mig där. Jag har skrivit sedan en tid tillbaka att jag aldrig avslöjar något ur historien eller av mina planer i tråden! Tas det upp så svarar jag med en otroligt lång, helt osannolik historia som med 99,246 % säkerhet inte kommer hända. 🙂😇

#8 Det kommer jag ihåg! 😃😎

Jag anstränger mig åtminstone på mina lögner och falska historier. 😇

#9 Yay, vad kul! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Jusse.
4/18/13, 4:29 PM
#11

#10 Jag trodde jag skulle dö av skratt när jag såg den vackra utbytesstudenten Eduard Khil. 😂

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

htt
4/18/13, 4:46 PM
#12

Följer igen såklart!
Jag hade hoppats på att Tekla skulle föra arvet vidare, men ser fram emot att följa Fenris! :)

Mitchika
4/18/13, 6:23 PM
#13

#11 Eduard var sagolikt vacker, tycker jag! Inspirerad av den vackra Trollfacebilden. 😃

#12 Superkul! Skrattar

Efter att fyrlingarna växte upp var det riktigt svårt att välja arvinge ett tag, men jag är nöjd med planerna och upplägget som det ser ut nu! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
4/21/13, 8:13 PM
#14

Nästa kapitel har blivit lite fördröjt då jag håller på med ett hemligt projekt av en hemlig anledning som förhoppningsvis är klart tills imorgon! Då påbörjar jag nästa kapitel på Barlow samt även fortsätter på Projekt Varg vid sidan av. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
4/21/13, 9:06 PM
#15

#14 *Jag vet, jag vet, jag vet * haha..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Smullis
4/21/13, 9:56 PM
#16

ÅÅhh vad jag visste att det var Fenris som skulle bli arvtagare! Men jag måste medge att du lurade mig allt. 😉

Följer, givet. 😃

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Mitchika
4/21/13, 9:57 PM
#17

#16 Yay! 😃

😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
4/21/13, 11:07 PM
#18

#16 Jag hade även jag på känn att det skulle vara Fenris som skulle bli nya arvtagaren. Dessutom hoppades jag på honom också. Han är lite mer "udda" än sina syskon. Om jag får säga min mening :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Smullis
4/22/13, 12:30 AM
#19

#18 Ja Gud, ja :P Hoppades stenhårt på att det skulle bli honom, för just som du säger så är han lite.. Annorlunda xP

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Mitchika
4/22/13, 1:39 AM
#20

#18 & #19 Man fastnar för dom som är lite udda, eller hur? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Smullis
4/22/13, 2:03 AM
#21

#20 Ja så är det bara :p

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

SimsBrooke
4/22/13, 10:35 AM
#22

#20 Ja, men jag tycker att Fenris är udda på ett bra sätt.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
6/7/13, 1:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Kapitel 37: Den största av utmaningar

Barlow is back! Efter ett tags uppehåll på grund av tragedier i min vardag, men nu är jag igång igen. Barlow kommer jag aldrig sluta med förrän jag är klar (generation 10) så var inte oroliga. Om inspirationen tryter eller vardagen krånglar tar det längre tid, men kapitel kommer så småningom i alla fall! 😃

Ledsen att jag lämnade er så länge med en cliffhanger i förra kapitlet. Men nu kan ni läsa fortsättningen om vad som händer när Lance möter deras nya inneboende, älvan Ford McMillan. 🙂

"Snabbt försöker Tekla förklara läget för Lance, men hon har så bråttom att hon snavar på orden och pratar osammanhängande.

Ford iakttar dom båda lite nervöst genom taxins fönster då taxichauffören plötsligt harklar sig lite." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
6/7/13, 8:22 AM
#24

Äntligen! Ett nytt kapitel!! 🥳

Undrar hur det kommer gå! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
6/7/13, 2:30 PM
#25

#24 Japp! 😃SkrattarSkrattar

Det tog ett litet tag, men till sist lossnade hela kapitlet och jag fick ner det bra i text och bild. 🙂

Nästa kapitel är i stort sett klart i huvudet. Jag behöver bara ta bilder och skriva ner det. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Fridaakafrodo]
6/7/13, 5:03 PM
#26

Åh, ett nytt kapitel, wihoo! Jag har följt din Legacy väldigt länge, bara inte skrivit något och den är hur bra som helst!

Mitchika
6/7/13, 5:06 PM
#27

#26 Åh, tack så jättemycket! Det gör mig jätteglad att höra! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Hamsterdans]
6/15/13, 1:52 PM
#28

Din legacy blir bara bättre och bättre! :')

Mitchika
6/15/13, 1:57 PM
#29

#28 Tycker du? 😃😊

Tack så jättemycket! 🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Hamsterdans]
6/15/13, 2:00 PM
#30

#29 Ja! 😃

En av mina få favoriter! 😍

Blir så inspirerad! ❤️

Mitchika
6/15/13, 2:06 PM
#31

#30 Du anar inte hur roligt det är för mig att höra! SkrattarSkrattarSkrattar🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/3/13, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Mindre uppdatering i Barlow! 

Ledsen att göra er besvikna om ni väntade på mer, men kapitel 38 är halvfärdigt och jag jobbar på det just nu. Förutom att jag tog en paus för att posta det här. 😃

Det kommer märkas en liten förändring på bilderna, men en positiv sådan! På grund av en mod som jag installerade för Familjen McQuest (min och Namikos Legacy) så har ögonen i mitt spel påverkats på alla simmar. Även i Barlow. Personligen är jag lite besviken, då dom flesta i familjen hade gulaktiga ögon (vilket passar varulvar) innan moden. Nu är dom mer åt amber-hållet på åtminstone Lance, Fenris och Tekla, men… 

Jag bifogar en bild nedan på hur ögonen ser ut nu med moden. Personligen är jag så nöjd med dessa urläckra ögon att jag struntar helt i färgändringen. 😃

Fyra kapitel är planerade och nedskrivna (i anteckningsform) så jag har massa roligt förberett för familjen, samt en liten överraskning. Jag önskar jag kunde avslöja hur mycket som egentligen är planerat och nedskrivet, men det skulle förstöra för mycket! 😃

Okej, tillbaka till kapitlet för min del och så får ni hålla tillgodo för stunden med en närbild på min favoritvarulv med sina läckra, nya ögon!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Squidon
9/4/13, 10:25 AM
#33

Åh, gud, det vart ju jättesnygga ögon! Speciellt på Fenris… 😍

Mitchika
9/11/13, 12:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Kapitel 38: Jag trodde jag kände dig…

Nytt kapitel i Legacy Barlow till sist! 😃

Äventyren fortsätter för familjen Barlow och i det här kapitlet får man se vad som händer med tre andra av barnen Barlow, samtidigt som händelserna i kapitel 36 & 37 utspelar sig. Som om det inte räckte med att älvan Ford McMillan ska flytta in i huset… 

En olycka kommer sällan ensam, som man brukar säga.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Aily
9/11/13, 8:51 AM
#35

Haha… Bilden ser nästan ut att komma från någon film. Kan nästan höra musiken som spelas till. 😃

 

Mitchika
11/10/13, 12:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Kapitel 39: Välkommen till familjen Barlow

Nytt kapitel! 😃

Kapitel 39 tar vid där kapitel 37 slutade och knyter ihop händelserna med kapitel 38 också. Rörigt? Nah, det tycker jag inte. Inte så värst, i alla fall. 🙂

Ford välkomnas officiellt in i familjen får träffa fler familjemedlemmar under sin rundtur i Barlow Mansion. Vilket också ger honom en bättre bild av familjen i helhet, på gott och ont. Hur länge klarar han av att bo hos familjen Barlow, tro? 

Och hur länge klarar familjen Barlow, mer specifikt Lance, av att ha honom boende hos sig…?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
11/10/13, 1:01 PM
#37

Aaw, lilla Spore. 😃😍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
11/10/13, 1:06 PM
#38

#37 Lilla Spore är inte så liten längre. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
11/10/13, 4:21 PM
#39

ÄNTLIGEN :D:D:D:D:D!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
11/25/13, 8:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Kapitel 40: Morgonstund har guld i mund

ÄNTLIGEN är jag klar med det! Ni anar inte hur länge jag har kämpat, trixat, funderat och jobbat på det här kapitlet och nu är det äntligen klart. Ett av SÅ många kapitel som jag har längtat efter att få skriva sen Ford dök upp hos familjen. 😃

Sen att Namiko konstant tjatar… jag menar, inspirerar mig till att fortsätta på alla kapitel, ger mig en extra glöd och iver när jag skriver och spelar. 😇😃

Kapitel 41 är påbörjat, men det fortsätter jag med först efter att ha uppdaterat bloggen lite. Det krävs lite förändringar där innan jag kan gå vidare med nästa kapitel. 🙂

"Vargs Taverna har blivit väldigt omtalad på sista tiden.

Rykten sprider sig snabbt i staden, speciellt bland ungdomarna. I flera veckor nu så har den mystiska, unga gitarristen dykt upp där på kvällarna och spelat på sin gitarr. Han dyker upp, spelar sina låtar och ger sig av igen utan att säga ett ord."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
11/25/13, 4:17 PM
#41

Pubspelande gothgrabb! Tack för det nya uttrycket Mitchika! 😂😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Namiko
11/25/13, 4:39 PM
#42

#40 Jag kan inte rå för tjatandet, du har gjort mig beroende av den här familjen och jag kräver att få läsa om Fords liv hos Barlow :P

Jag älskar kapitlet, även om jag tycker synd om Ford.. Stackarn som måste stå ut med att bo brevid Fenris..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

SimsBrooke
11/25/13, 7:04 PM
#43

Ja äntligen ett nytt kapitel :)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
11/25/13, 7:26 PM
#44

#41 Haha! Tacka Fenris, det var han som kom på det. 😃😇

#42 Visst, skyll på mig bara… 😇😃🤗

Tack! Kramas

#43 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/25/13, 10:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Liten uppdatering i Legacy Barlow! 

Inget nytt kapitel den här gången, men jag har nu hunnit uppdatera "Familjens Medlemmar" och ändra dess layout. Jag tycker den blev mycket snyggare och all text som stod vid respektive familjemedlems bild har flyttats till dennas egna sida istället. 🙂

Alla har också fått nytagna bilder på sig själva, både i vanlig form och i varulvsform, som jag är mycket mer nöjd med än dom som fanns där innan. 😃

Ford har lagts till under Familjens Medlemmar, men han har inte hunnit få sin egen sida ännu. Jag jobbar på det och ska även uppdatera "Husdjur"-sidan med nya bilder och ny design. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/26/13, 11:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Uppdatering i Legacy Barlow! 

En liten större den här gången! "Husdjuren"-sidan är uppdaterad med en ny design, men den enda som har fått ny bild är Spore då hon har växt upp och behövde en uppdaterad bild. 🙂

Ford McMillan har fått sin egen sida på bloggen, under "Familjens medlemmar". Tack igen till Namiko, som skrev både fakta och biografi om honom. 😃🤗

Förutom det så har jag lagt till en "Tack till…"-sida på bloggen för att ge credit och uppskattning till dom som har hjälpt och hjälper mig med bloggen. 🙂

Puh… så, nu när allt det är fixat kan jag återgå till kapitel 41! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
12/8/13, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Kapitel 41: Ingen sa att det var enkelt

Puh, nytt kapitel ute! 😃

Fler kapitel är planerade och nu har jag förhoppningsvis lite mer tid över till att fokusera på dom innan julstöket börjar på allvar. 🙂

Jag hoppas på att hinna få ut några fler kapitel innan min julledighet blir saboterad av… jag menar, innan jag får underbart sällskap över jul och nyår av en fantastisk vän! 😃😇🤗

"Farväl, min älskade, älskade Argus…!" 

Lance ger Argus en djup kyss och håller om honom hårt. Leendes med hela ansiktet så besvarar Argus den hårda kramen och suckar sorgset. "Om jag inte skulle komma tillbaka, om jag inte skulle klara mig…" börjar Argus. "Snälla, säg inte så!" avbryter Lance och drar honom tätare intill sig. 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
12/8/13, 2:19 PM
#48

Härligt med ett nytt kapitel :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Namiko
12/8/13, 2:22 PM
#49

#47 Jag ska planera massvis med sabotage innan jag dyker upp! *kidnappar Barlow*

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
12/8/13, 2:55 PM
#50

#48 Vad glad jag blir att du tycker det! 😃🤗

#49 Det är det jag är rädd för… 😮

Tur att jag har Ford som "gisslan" i alla fall… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
12/8/13, 2:58 PM
#51

#50 Gisslan? Det är bara som du tror, jag skickade in honom som hemlig agent så han kan hjälpa mig från insidan… 😃

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
12/8/13, 2:59 PM
#52

#51 …… varför insåg jag inte det innan!? Lance, buss på!!! FörskräcktFörskräcktFörskräckt

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
12/8/13, 3:31 PM
#53

#47 Mitchika! Försöker du fixa gråtkalas här!? 😮

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
12/8/13, 3:37 PM
#54

#53 Vad nu? 😮

Vad menar du med det? 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
1/6/14, 11:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Kapitel 42: Man kan aldrig vara för många

VARNING för det ABSOLUT LÄNGSTA KAPITEL jag skrivit hittills! 😮

Jag tänkte att ett bra sätt att starta det nya året på vore med ett jättelångt kapitel av Legacy Barlow. Både för att gottgöra dom långa mellanrummen mellan kapitel under förra året (vilket berodde på personliga problem) och för att få fart på skrivandet igen så att Legacyn tar fart. 🙂

Jag vägrar ge upp på mina ursprungsplaner så det får ta den tid det tar, men jag ska försöka skriva mycket mer och oftare nu när orken och glädjen börjar komma tillbaka. 😃

Men ja, livet hos familjen Barlow fortsätter och det blir aldrig en lugn stund där… åtminstone inte särskilt länge. 

"Det är sällan man får chansen att sitta ner och ta det lugnt i Barlow Mansion. 

Den här gången är givetvis inget undantag.

"Hej Ford, har du tid ett tag?"

Ford tittar upp från boken och får syn på Wilbur i idrottskläder och med ett brett leende på läpparna.

"Jag tänkte läsa lite, men… ville du något speciellt?" undrar Ford." "

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
1/7/14, 12:29 PM
#56

#55 för min del gör det inget att en del kapitel blir lite längre än andra. Det är bara roligt :D Som jag skrev till dig så läser folk om de är absolut jätteintresserad av och veta hur det går. Och jag tror att det finns en hel del sådana här :D (som läser alltså oavsett hur långt det är :D )

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hallonsmurfen
1/7/14, 1:03 PM
#57

#55 Ahaha, Wilburs min när han dunkade! 😂

Hur spelar man basket förresten? 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

SimsBrooke
1/7/14, 1:07 PM
#58

#57 Finns att köpa i Store på the sims hemsida :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
1/7/14, 5:45 PM
#59

#56 Härligt att höra! 😃🤗

#57 Den såg för kul ut för att inte ha med på bild i bloggen. 😃

Det roligaste var att alla hade den minen när dom dunkade, även Ford och Jake. Den passade kanske lite på varulvarna, men det såg för kul ut när en älva och en till synes vanlig grabb gjorde så också. 😃

SimsBrooke har redan svarat, men ja, man köper den på Store. Det går att köra dunkningar och korgkast med den, antingen öva på det själv eller utmana någon annan på en tävling om det.  Fenris fick poäng i Atletisk när dom spelade, så jag antar att den ger det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
3/8/14, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Kapitel 43: Första mötet

Nytt kapitel till sist! Det är svårt att hinna med alla mina projekt när så mycket händer utanför sajten (håller på att flytta), men jag ska göra mitt bästa för att försöka få ut lite kapitel då och då inom alla projekt och det gäller även Barlow. 😃

Det blir lite kortare kapitel, men förhoppningsvis hinner jag med fler då istället. Det här kapitlet introducerar en ny karaktär och en halvny karaktär som skapades av Namiko åt min Legacy! Nämligen Heyla och Focalor! 😃

Dom gör ett uppdykande tillsammans med den mystiska gitarristen, men vi lär inte se någon mer av dom på ett litet tag nu. 

"Det är en ovanligt kall vårkväll i Moonlight Falls.

En sån där kväll som påminner folk om att vintern höll staden i ett fast, snöigt grepp för bara några veckor sedan. Den mystiska gitarristen drar jackan tätare kring sig medan han kliver ut genom bakdörren till Vargs Taverna. Ända sedan kvällen då dom två mystiska männen frågat efter honom vid baren så har han varit mycket försiktigare."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
3/8/14, 4:09 PM
#61

Nu vet jag vem den där gitarristen är! 😮 Äntligen! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
3/8/14, 4:11 PM
#62

#61 PM:a gärna mig, jag är nyfiken på vad du kommit fram till! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Namiko
3/8/14, 4:12 PM
#63

Heyla Heyla Heyla!!! :D:D:D

Nej, jag är inte alls hyper över att hon dykt upp i legacyn 😃😇

Underbara Heyla.. Det är nästan att jag vill kidnappa tillbaka henne. Nästan..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
3/8/14, 4:15 PM
#64

#63 Hihi, jag är så oerhört glad och tacksam för henne och Focalor, ska du veta! 😃🤗

Nej, det får du inte göra! Tänk på framtiden…! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
3/8/14, 4:24 PM
#65

#64 Framtiden är det enda som hindrar mig..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
3/8/14, 4:25 PM
#66

#65 Puh, tack och lov för framtiden! 🥵😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
3/8/14, 7:42 PM
#67

Yay Läsa direkt sen :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
3/8/14, 10:49 PM
#68

Jag vet vem han är :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
3/8/14, 11:15 PM
#69

#68 Japp, det vet jag att du gör! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
KastKatt
3/16/14, 11:04 PM
#70

NU HAR JAG ÄNTLIGEN LÄST IKAPP! :D

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mitchika
3/17/14, 7:41 AM
#71

#70 Åh, vad roligt! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
3/22/14, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Mindre uppdatering på bloggen! 

Efter en del funderande, om och men så bestämde jag mig för att förändra designen på Barlowbloggen ännu en gång. Jag kände att det var för mycket rymd över bloggen, vilket inte kändes passande för Barlow. Jag ville försöka få fram ett nattema, samt komma bort från den lila färgen. (Blått tyckte jag var så mycket bättre) 

Förutom det så ville jag få texten lite mer lättläst, då jag tyckte att det blev så skarpt med vit text och mörkt lila bakgrund. Jag är jättenöjd med det nya färgtemat och speciellt den nya bakgrundsbilden (tusen tack till Namiko som tog bilden åt mig från hennes spel!). Den nuvarande stilen passar så mycket bättre in på familjen Barlow. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
3/27/14, 6:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Kapitel 44: Man kan inte mer än försöka

Det är svårt att komma på namn till nya kapitel ibland och det här var ett sånt kapitlet. Mest för att det hände så pass många saker i det och det blev återigen längre än vad jag ursprungligen hade planerat. Men det är lättare att skriva nu när saker och ting är i rullning ordentligt! 

Även om simmarna inte alltid vill samarbeta i spelet, men det är ett mer hanterbart problem än skrivkramp i alla fall. 🙂

Hur som haver, här är kapitel 44 och nu ska jag sätta igång och jobba på kapitel 45! 😃

"Nervöst så kliver Lance in på sjukhuschefens kontor. Det känns lite annorlunda för honom att ha en chef som är så pass ung. Han är van vid att det är Argus som i stort sett styr över sjukhuset. Argus är den som har jobbat längst på sjukhuset och hans ord väger tungt när det gäller resten av läkarna, men hans arbete som kirurg ger honom inte tid att agera som sjukhuschef.

Det var där Ivan Nix, en ung men mycket begåvad och kunnig läkare, kom in i bilden och tog på sig den rollen." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Squidon
3/27/14, 6:06 PM
#74

Yeeeeeeey!!!! Jag ÄLSKAR nya kapitel!!! (Nejnejnej, jag är inte alls beroende av din legacy) Fast jag tror inte att jag kommer att vara lika glad efter att ha läst kapitlet, med tanke på den olycksbådande rubriken…

[LillStoraJag]
3/27/14, 6:35 PM
#75

Sätter ett litet avtryck här för att läsa ikapp, lär nog få läsa om början med kan jag tro då det var ett bra tag sedan 🙂

Hallonsmurfen
3/27/14, 6:44 PM
#76

Jag vet vad som kommer hända! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
3/27/14, 11:43 PM
#77

#74 Tack så mycket! 😃

Jag blir så obeskrivligt glad av att höra att historien är uppskattad! Kramas

Förhoppningsvis så var det här kapitlet inte för hemskt, även om det hade sina dystra delar. 🙂

#75 Åh, vad roligt att du vill göra det! 😃

#76 Jasså, det gör du? 😃

Har svarat på PM:et du skickade…! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/12/14, 12:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Kapitel 45: Älvan i flocken

Jag har helt och hållet tappat förmågan att skriva korta kapitel, märker jag nu. Trots att jag begränsat mig själv lite. Det är väl mitt sätt att kompensera för hur sällan nya kapitel kommer ut antar jag, men det beror nog till största del på att jag är jättedålig på att sammanfatta saker och ting. 

Här kommer ett nytt kapitel med fokus på gästen i familjen, nämligen Ford. Det är inte så lätt för en älva att passa in i en varulvsfamilj som Barlow (med Lance i spetsen), men Ford fortsätter försöka och nu när han bott in sig lite hos familjen så vågar han lite mer. 🙂

"Det såg större ut från taxin." Ford sneglar på biblioteket som nu kommit inom synhåll. Hans kommentar får Tekla att rycka på axlarna och le lite. "Kanske," säger hon. "Men det är mysigt och proppfullt med både gamla och nya böcker och vänta tills du ser databasen som finns där…! Välsigne den digitala åldern, säger jag bara."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
5/12/14, 11:28 AM
#79

Då jag inte orkar skriva på min egna idag så ska jag satsa på att komma ikapp med att läsa andras, nu är det dags för denna 😃

Mitchika
5/12/14, 11:31 AM
#80

#79 Åh, så kul! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
5/12/14, 12:11 PM
Mitchika
5/12/14, 12:13 PM
#82

#81 Jag ser det, det gör mig jätteglad! 😃🤗

Jag svarar på alla kommentarer när så fort jag ser dom. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SegerSims
5/12/14, 2:06 PM
#84

Har visserligen bara läst fram till kapitel 35 och ser i columnen brevid att Fenris är arvtagare vilket glädjer mig då jag känner att jag gillar honom. 😃 Ska läsa vidare senare, då jag måste släpa mig ut en stund ..

Mitchika
5/12/14, 4:30 PM
#85

#84 Åh, du har du kommit fram till dom riktigt spännande delarna! 😃

Japp, det fanns inget tvivel för mig där. Fenris är riktigt speciell för mig och det stod klart nästan från början att han skulle få bli arvtagaren. 🙂

Jag hann läsa dina kommentarer (men har inte hunnit svara på alla än) och såg det där angående Lances historia! Den har funnits uppe på bloggen hela tiden och var det första jag skrev på Legacy Barlow. Lite som historiens prolog! 🙂

Länkar till den här, om du vill veta Lances bakgrund och hans hat till älvor: 
http://thesims3legacybarlow.blogspot.se/p/historien-bakom.html

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
5/12/14, 5:36 PM
#86

#85 Åh tack! 😃 Men vad jag skäms …. 😊😊 … jag läste den när du började på storyn …. men har glömt igen … 😊 ….

Mitchika
5/12/14, 5:41 PM
#87

#86 Det är inte ett dugg konstigt att du glömde bort den! Det var ju jättelänge sen jag skrev den. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
5/12/14, 5:49 PM
#88

Nä men ändå … 😊 .. men nu har jag läst om 😃

Mitchika
5/13/14, 1:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Alltså wow… jag kände att jag behövde skriva ett litet extra inlägg här i tråden. Jag behöver uttrycka min otroliga uppskattning för er läsare lite mer, vilket jag verkligen såg när jag kollade bloggens statistik och översikt idag. 😃

Sen Legacy Barlow började för ett och ett halvt år sedan så har bloggen i skrivande stund haft dryga 13 500 sidvyer! Bloggen har dessutom 214 kommentarer publicerade på olika sidor och kapitel på sig! (Hälften av dom är mina som svarar på andras kommentarer, men det är fortfarande en hiskelig massa kommentarer!) 

Jag hade aldrig räknat med att den skulle bli så uppskattad och få så mycket uppmärksamhet som ni har gett den och det är jag så oerhört glad och tacksam för! Skrattar🤗

Legacy Barlow är drygt ett och ett halvt år gammalt nu och vi är fortfarande bara på generation 2! Något jag hoppas ni kan ha överseende med när ser hur mycket jag har utvecklat skrivstilen, bilderna och historien sen dom första kapitlen släpptes. Ett kapitel i stil med det senaste (kapitel 45) tar mig över ett dygns tid att skriva, om jag skulle sitta  och skriva i sträck utan uppehåll, distraktioner, skrivkramp och planering för kapitlets handling. 

Förutom detta har jag flera andra projekt igång och andra saker jag vill syssla med på fritiden också, vilket är varför det ibland kan ta sån tid innan ett kapitel kommer ut! Om planerna går i rätt riktning nu så kommer 

Men Legacy Barlow är mycket mer än en legacy för mig. Det är en historia med en början, en mitten och ett slut och jag har planer för alla generationer utom två. Såvida inte simmarna kliver in och ska sabotera dom med sina egna viljor igen… "Jag tittar på er två, Lance och speciellt Argus som förstörde mina originalplaner för Barlow…!" 

Så hur lång tid det än kan ta mellan kapitlen så kommer jag INTE att ge upp på Barlow! Målet är generation 10 och nå fram till slutet jag har planerat och det är tillräckligt för att få mig att vilja fortsätta. Skrattar

Men det jag huvudsakligen ville göra med det här är att tacka er alla som läser, följer och kommenterar! Jag skulle fortsätta skriva Barlow ända till slutet om så min enda läsare var Namiko (som är den som peppar och inspirerar mig allra mest till att skriva), men det hela blir en miljon gånger roligare när man vet att ni läser och ser fram emot nya kapitel. Skrattar

Så, summa summarum, innan jag pladdrar iväg för mycket:  Ni är underbara allihopa! Tack för allt, från mig och familjen Barlow! 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
5/14/14, 11:34 AM
#91

Det är roligt att följa :D Och man märker av att din skriv stil har blivit bättre och bättre sen kapitel 1 :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
5/14/14, 1:41 PM
#92

#90 🤗

#91 Tack så mycket! 😃🤗

När jag först började var jag så osäker på hur jag skulle skriva, vad jag skulle skriva, hur mycket jag skulle ha med och hur jag skulle våga lägga upp det. Ju mer jag skrev, desto säkrare blev jag och sen utvecklades det åt det här hållet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/31/14, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Kapitel 46: Fullmånens kallelse

Dessa kapitel tar en evighet att skriva…! 🤦‍♂️

Men det är ruskigt kul och slutresultatet brukar bli väldigt bra ändå, så jag biter ihop och kämpar på tills kapitlen är klara. Även om det tar tid. Jag skulle väl kunna göra dom kortare, men… återigen, jag verkar ha glömt hur man skriver korta kapitel. 😞

Hur som haver, nästa kapitel fortsätter dagen efter förra kapitlet och det är fullmåne! Fords första fullmåne sen han kom till Moonlight Falls och han får se med egna ögon hur månen påverkar varulvar och även vad fullmånesjuka är och vad det gör med varulvarna… eller i det här fallet, Luke. 

"Den dimmiga, molniga morgonen ger dagen en illavarslande start…

… och problemen börjar direkt, då hela familjen Barlow har försovit sig. Först när Argus' personsökare piper en halvtimme innan skolbussen anländer så vaknar dom till liv." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/10/14, 2:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Kapitel 47: För allas bästa

Dags för ännu ett kapitel! 😃

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det här kapitlet, annat än att det fokuserar mycket på Tekla, Ford och Fenris. Tanken var att kapitlet skulle vara mycket längre, då dess titel handlar om vad som händer i slutet av kapitlet, men… sen insåg jag att jag kunde göra en cliffhanger! 😃

Så… det blev ett aningen kortare kapitel med en cliffhanger! Kapitel 48 kommer efter att ett annat litet projekt har tagits itu med först. Skrattar

"Ute i trädgården på husets framsida sitter en väldigt nedstämd Tekla. 

Flera av hundarna är därute och småflockas runt henne. Dom känner att något är på tok, men dom vet inte riktigt hur dom ska göra för att få henne att må bättre. Nimmel gör ett par tafatta försök att dra i Teklas skosnören och få henne att leka, men hon reagerar inte det minsta och Nimmel ger snart upp." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
6/10/14, 10:03 PM
#95

Fenris är så utåt agerande, han känns så verklig! Och spännande med cliffhanger.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mitchika
6/11/14, 6:30 PM
#96

#95 Wow, tack så mycket! 😃😊🤗

Jag kunde inte låta bli att göra en cliffhanger när jag fick chansen. 😇

Förhoppningsvis dröjer det inte för länge innan jag får ut nästa kapitel. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
6/11/14, 9:11 PM
#97

#96 :D Jo men man måste ha lite cliffhangers med jämna mellanrum!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Mitchika
8/2/14, 12:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Kapitel 48: En trasig vänskap

Detta kapitel tillägnar jag min farfar som somnade in idag (1:a augusti)  Jag kommer aldrig glömma dig och ditt underbara, vrickade sinne för humor 🌺

Det var kanske inte det roligaste att börja en introduktion till ett nytt kapitel Barlow med, men jag har suttit med kapitlet hela dagen för att försöka få klart det för just det syftet. Vi hanterar alla sorg olika, speciellt innan chocken har hunnit lägga sig, och det kändes viktigt för mig. 

För att återgå till legacyn så har vi fortsättningen på cliffhangern i kapitel 47! 😃

Det händer väldigt mycket i det här kapitlet och det var väldigt kul att skriva, om än jobbigt. Jag har skapat 6 egna poser för att få till kapitlet precis som jag ville ha det (speciellt slutet) så det var därför det tog lite tid att få klart allting. Har jag begått några misstag i den senare delen av kapitlet får ni gärna påpeka detta, då jag skrev det idag och lätt kan ha slarvat med grammatik och stavningskontroll. 

Jag brukar avsluta varje post med den första bilden i kapitlet följt av ett utdrag av texten i början av kapitlet, men det tänkte jag inte göra den här gången. 

Istället så postar jag en bild av Fenris och Ford från en scen i mitten av kapitlet i en av poserna jag skapade. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/2/14, 9:32 PM
#100

#99 Tack så oerhört mycket! 🌺🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
8/2/14, 11:25 PM
#101

#98 Beklagar sorgen gumman =( Finns här om du behöver prata. Ska läsa kapitlet snart =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
8/3/14, 1:47 PM
#102

#101 Tack så hemskt mycket! 🌺🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
12/14/14, 1:54 AM
#103

Jag vet att det var länge sedan jag uppdaterade, men jag sitter och jobbar på legacyn i skrivande stund! Nästan två kapitel är klara och ett tredje har ett utkast klart, men jag kan inte publicera något än. Varför kan jag inte avslöja, men… det är värt väntan! För mig i alla fall. 😃

Jag kommer ha en del på lager när det väl är dags, så det kan komma en hel del kapitel tätt inpå varandra när saker och ting är redo att publiceras igen. 🙂

Tills vidare så finns det tonvis med roliga legacys att läsa på sajten och för den som vill så finns det "Fråga familjen Barlow" på bloggens hemsida. Familjen har fått en del roliga, udda och intressanta frågor redan (har hunnit svara på tolv i skrivande stund) om allt mellan himmel och jord, så den som vill kan kika in där för lite nytt från Barlowfronten. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nelleeh
12/14/14, 9:04 AM
#104

Jag insåg just nu varför du inte har gjort nya inlägg på så länge 😮

Tröga jag har inte följt denna tråden …..

Annons:
Squidon
12/14/14, 1:42 PM
#105

Min första reaktion när jag såg att den här tråden hade uppdaterats var att börja hyperventilera och fladdra med armarna på ett sätt som skulle göra en kolibri avundsjuk. Jag är alldeles för fäst vid den här legacyn….

Mitchika
12/14/14, 2:39 PM
#106

#104 Vad typiskt, men härligt att du hittade den här tråden till sist. 😃🤗

#105 Haha! Aww, nu känner jag mig jättetaskig som inte uppdaterar… 😞

Vad glad jag blir över att höra det! 🤗

Jag är själv oerhört fäst vid den här Legacyn och jag jobbar hårt på att komma vidare, då det finns så mycket idéer och planer som jag vill sätta i verket. 😃

Jag kanske kan vara snäll och lägga upp några få bilder från kommande kapitel, om det skulle dröja alldeles för länge innan jag kan börja uppdatera igen…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
12/14/14, 7:59 PM
#107

Åh, jag som hoppades på att ett kapitel hade letat sig fram..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
12/14/14, 8:03 PM
#108

#107 Aww… nu börjar jag nästan få dåligt samvete… tur att man är ond ända in i själen så att man kan leva med sånt… 😇

Nästan två kapitel är färdiga, utkastet på ett tredje är klart och anteckningar för sju kapitel till är skrivna så det händer saker. Jag kan bara inte säga när jag kan börja publicera igen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
12/14/14, 8:04 PM
#109

#108 Varför? 😭

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
12/14/14, 8:12 PM
#110

#109 Det kan jag inte säga… 😮🤐

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/9/15, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Kapitel 49: Inte riktigt en dans på rosor

Barlow är tillbaka, efter ett långt uppehåll! 😃

Tanken var att jag skulle fixa en liten specialbonusgrej till Legacy Barlow, men på grund av en massa omständigheter och miljoner saker som kommer i vägen så är den fortfarande inte klar. Den kommer fortfarande bli av (när den blir klar) men historien får fortsätta under tiden. Jag vill att den ska gå vidare och nu är det hög tid! 

Så, det här är sista kapitlet innan vårbalen som jag är rädd för att jag har byggt upp alldeles för mycket.. Många karaktärer, många saker som händer, många saker att försöka knyta ihop och skriva om! Den mystiska gitarristen nämns vid "namn", Fenris får ta konsekvenserna av sitt handlande och lite historia från Familjen McMillan dras in i det här kapitlet. Men jag har längtat efter att skriva dom kommande kapitlen länge nu och går allt som jag planerat tar generation 2 fart på allvar snart. 🙂

Jag har så många planer  och idéer att det är svårt att hålla reda på allt, men jag gör mitt bästa! Det blir inget utdrag ur det här kapitlet heller eller första bilden i det, men det blir den här bilden istället. 😃

Tusen tack till Namiko som assisterade mig i det här kapitlet genom att skriva Mikails dialog! 🤗🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
6/10/15, 10:38 AM
#112

Yay :D Måste läsa direkt :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

ElsaN.01
6/10/15, 4:10 PM
#113

Yeees! Längtat jättelänge efter det här!😃

Mitchika
6/10/15, 7:43 PM
#114

#112 & #113 Åh, vad roligt! Vad glad ni två gör mig! 😃🤗

Det är jättekul att se att folk fortfarande sett fram emot kapitlen trots att det dröjt så länge. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

marta01
6/10/15, 7:46 PM
#115

Längtar till nästa alltid lika roligt med nya

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Mitchika
6/10/15, 7:51 PM
#116

#115 Tack så mycket! 😃🤗

Nästa kapitel jobbar jag på, men som det ser ut nu är det gigantiskt och jättelångt. Jag har redan delat upp det i två delar, men jag funderar på att göra tre delar av det för att få med lite mer detaljer och få det att kännas mindre överväldigande för mig.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
6/11/15, 9:43 AM
#117

Du vet hur mycket jag älskar familjen Barlow =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hallonsmurfen
7/9/15, 12:04 PM
#118

Hahaha, åh delen då Wilbur kom ut fick mig nästan att kissa på mig. Elva av tio tummar upp. 😃👍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
7/9/15, 12:07 PM
#119

#118 Haha, tack så oerhört mycket! 😃🤗

Det tog mig evigheter att få den scenen helt "rätt" i mina ögon Jag är jätteglad att den blev uppskattad och att du gillar den. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
7/9/15, 12:09 PM
#120

#119 Riktigt bra tyckte jag att hela kapitlet blev. Vill komma igång med Larchada också nu, men jag har inget simssug haha. 😕

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
7/9/15, 12:17 PM
#121

#120 Återigen, tack så HEMSKT mycket! 😃🤗

Jag vill absolut inte lägga någon press eller så på dig, men det vore superkul om du kom igång med Larchada igen. 😃

Blä, jag hatar när simssuget försvinner och man har saker i spelet man vill komma igång med eller göra.. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
7/10/15, 10:43 AM
#122

Gud vad jag saknar 3an. Men behöver installera allt igen. 😴
Längtar tills nästa kapitel av Familjen Barlow :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
7/10/15, 12:43 PM
#123

#122 Jag längtar mer och mer efter trean nu när jag inte kan spela det för stunden, men jag har superkul med The Sims 2 i alla fall. När jag väl kommer hem blir det superkul att spela trean igen. 😃

Jag ska göra mitt bästa för att se till att det som är kvar att fixa av kapitel 50 och 51 är klart tills jag kommer hem. Då behöver jag bara fixa bilderna så kan kapitlen publiceras. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
7/10/15, 1:09 PM
#124

#123 Spelar du inte fyran längre?
Åh så spännande :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
7/10/15, 3:21 PM
#125

#124 Det gör jag, till och från. Jag har några roliga saker planerade och annat kul som väntar där, men.. än så länge lockar fyran inte mig jättemycket. När jag väl sätter mig med det och försöker spela blir det att jag spelar ett par timmar eller så, sen börjar det få mig sugen att spela The Sims 2 och The Sims 3 istället. Jag vet inte om det var planen med fyran, men jag klagar inte så värst. 😃

Jag var mer intresserad förut innan jag upptäckte "culling"-grejen i kvarteren i fyran. Det känns inte jättelockande att syssla med Legacys och andra långtidsprojekt i fyran när spelet självmant kommer radera mina gamla simmar för att göra plats för nya.. Jag vet inte hur det ser ut nu efter så många patchar och releases som varit, men det var en rätt stor dealbreaker för mig. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
7/11/15, 2:21 PM
#126

#125 Men vad säger du :O Raderar dem simmarna?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
7/13/15, 7:37 AM
Mitchika
1/29/18, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Inget av mina projekt är döda eller nedlagda förrän jag säger att dom är det. 😃

SimsBrooke och jag pratade lite Barlow på sistone och jag satt och gick igenom lite anteckningar efter och kände lite inspiration komma tillbaka. Så jag tog tag i saken och började skriva. 🙂

Först ut har vi ett litet bonuskapitel! 

Detta kapitel skrevs för länge sedan och var tänkt att vara ett samarbete, men saker och ting kom tråkigt nog i vägen och jag kände att jag inte vill vänta med att publicera det längre. 

Det här kapitlet är skrivet helt ur Fords synvinkel! Som den enda utomstående i familjen och även i Moonlight Falls tyckte jag att det vore kul att se hans syn på saker och ting. Här har han skrivit ett brev hem till familjen McMillan i Appaloosa Plains (hans första brev sen han kom till familjen Barlow som utbytesstudent) och vi får äran att läsa det. 😃

Bonuskapitel: Hälsningar från Moonlight Falls

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
1/29/18, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Kapitel 50: Vårbalen Del I

Äntligen är den här, den efterlängtade vårbalen. 😃

Så mycket kommer hända i det här kapitlet att jag var tvungen att dela upp det i flera delar för att kunna få med allt utan att det blir pannkaka av alltihop. Jag vill aldrig ha en så här stor generation igen, säger jag bara. Alla dessa tonåringar, tonårsdrama, händelser och att försöka hålla reda på det är en mardröm… 🤦‍♂️

Tack och lov för anteckningarna, annars hade det här aldrig gått! 

Nåväl, nu är det dags för fyrlingarna att gå på bal. Dejter anländer, förhållanden avslöjas, balen börjar och allt blir alldeles lagom pinsamt och läskigt. 😃

"Dörrklockans höga, skarpa signal ekar genom Barlow Mansion. En bindgalen Leon rusar mot dörren, vilt skällandes, med Lance strax bakom. Lance plockar hastigt upp den skällande hunden och rynkar pannan.

"Hur kom du tillbaka in?" frågar Lance. "Jag sa åt Fenris att släppa ut dig i hundgården för flera timmar sen. Ni hundar får inte vara härinne när uppklädda gäster kommer."

Leon skäller glatt på Lance som skakar på huvudet och kikar ut genom ytterdörrens fönster. Han vänder sig om lagom för att se Argus komma in i hallen.

"Är det baldejterna?" frågar Argus.

"Ja, var är ungarna någonstans?" undrar Lance.

Argus går bort till dörrvalvet och ropar ut mot trappen. 

"Hallå, vad håller ni på med däruppe egentligen!? Era dejter är här, pallra er ner eller så öppnar vi dörren och skämmer ut er inför dom!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
1/30/18, 11:19 AM
#130

Som jag har längtat :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
1/30/18, 12:28 PM
#131

#130 Det gör mig jätteglad! Det var pratet med dig som inspirerade mig till att fortsätta. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2/1/18, 5:01 PM
#132

Åh, detta ska jag försöka läsa i helgen! Vilken flashback ändå det var ju inte direkt igår senast man träffade denna familjen haha! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
2/1/18, 5:06 PM
#133

#132 HURRA, du såg det! Jag undrade just om du skulle göra det. Och dubbelt hurra, du vill fortfarande läsa! 😃🤗🌺

Nej, det var länge sen senaste kapitlet kom ut. Jag är lite ledsen över hur mycket tid som gått, men det hände mycket i mitt liv under den tiden och varken orken eller viljan fanns att skriva och skapa särskilt mycket på egen hand under den tiden. 🙂

Men ja, Barlow är inte över. Jag ska jobba vidare tills jag känner det är avslutat. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

EmSims4
3/3/18, 5:29 PM
#134

Åh, nu fick du mig att minnas när jag var medlem här förr och allt som hände då! Jag gjorde precis en ny användare! Älskade Barlow!! 😍

Mitchika
3/3/18, 5:44 PM
#135

#134 Välkommen tillbaka får jag säga då! Jättekul att du hittat tillbaka till sajten. 😃

Och tack så mycket! 🤗🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: