Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 10360 ggr
emmachk
7/17/13, 7:35 PM

Semesterparadis - Laggar?

Hej!

Jag har alla expansioner installerade och min dator är rätt ny och ska klara alla systemkrav med bravur. MEN har märkt att efter att jag har installerat Semesterparadis så har spelet börjat lagga väldigt mycket. Jag har sänkt alla inställningar något men det hjälper inte. Detta uppstår bara när jag spelar i Isla Paradiso men inte i andra städer. Där laggar det inte alls. 

Någon annan med liknande problem? 🤔

Annons:
[Malin]
7/17/13, 8:11 PM
#1

Yes, samma sak här.

MozillaFireFox
7/17/13, 9:38 PM
#2

MIN buggar REJÄÄÄLT!

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

emmachk
7/19/13, 8:46 PM
#3

Väldigt jobbigt :( Knappt kul att åka båt och dyka och sånt…

jackiechan1
10/23/13, 11:53 PM
#4

Jag har samma problem! Det buggar var 10e sekund! Hur ska vi lösa detta people? Har inte haft troubble innan -.-

jackiechan1
10/28/13, 6:54 PM
#5

Ingen som vet?! Har ni som skrev #1 #2 #3 löst detta problem? :)

Smulan80
10/28/13, 7:45 PM
#6

För mig laggar det som 17 också, men så har jag också ett grafikkort från stenåldern så jag får skylla mig själv. Däremot tvivlar jag på att allas problem beror på gamla grafikkort, snarare dålig kodning från spelmakarnas sida. Tyvärr.

Annons:
jackiechan1
10/29/13, 10:34 PM
#7

#6

Ja, det tror jag också! Men vad kan man göra åt saken tycker du om det är fel från skaparna så att säga? Det känns ju jävligt pissigt att inte kunna spela i något som man betalat för då man inte kan använda dessa funktioner i de andra kvarteren? (dvs dykning och att bo på en båt och förflytta sig osv). Så vad kan man göra må tro? Börjar bli smått förbannad, för jag har en sprillans ny dator med Windows 8, så antar att det inte är min dator det är fel på .. 

Tack på förhand! :))

Smulan80
10/29/13, 10:50 PM
#8

Med tanke på att laggproblemet är så otroligt utspritt, i stort sett alla ser ut att klaga om man kollar runt på nätet på olika forum, så verkar det ju inte bättre än att det är dåligt programmerat. Tycker jag ialla fall.

Dierpmis
11/16/13, 12:23 PM
#9

Måste kolla om det buggar på samma sätt för er som för mig. 
Tiden fryser liksom alla simmar och djur men träd och liknande rör sig, samma för er?

http://erjfoto.se/

Gasoline
11/16/13, 1:02 PM
#10

#9 ja, för mig iallafall.

heatherm
11/16/13, 1:38 PM
#11

Det kan vara ett router fel i själva världen, och det kan orsaka lagg. Finns att ladda ner fixen på "The sims mod" där är den en som har lagt ut som ska fixa problemet. Så testa det! :)

Sen så rekommenderar jag starkt "The sims dashboard" finns med att ladda ner på the sims mod, det hjälper dig som har nedladdat innehåll ha koll på VILKA nedladdningar som skadar spelet och därefter ger lagg. Den tar också bort cachen som spelet samlar på sig.

M_a_r_i_a
3/24/14, 1:57 PM
#12

#11 vad heter dom 2 moden då?? :)

     M_A_R_I_A 🌺

[LillStoraJag]
3/24/14, 2:48 PM
#13

#11 ett efterlängat tips! Båda två Tack! 😃

Annons:
[LillStoraJag]
3/24/14, 8:14 PM
#14

#11 Den här dashboarden, hur gör man? Ska den ligga på någon speciellt ställe. När jag startar den är den helt tom. Ska spelet vara igång då?

[LillStoraJag]
3/24/14, 8:20 PM
#15

Det har fixat sig hade för bråttom som vanligt …🤪

M_a_r_i_a
3/25/14, 8:21 AM
#16

#15, hur funkar dashboarden?? ^^

     M_A_R_I_A 🌺

heatherm
3/25/14, 8:47 AM
#17

Man scannar igenom hela the sims mappen som ligger i documents..och scanna gör man i västra hörnet, där finns det massor med alternativ, så väljer man "scan" och sen vad någonstans du vill scanna , så kommer allting upp :)

[LillStoraJag]
3/25/14, 11:00 AM
#18

Märkte att den bara skanna packagefilerna och det har jag knappt några, bara ett fåtal. Men desto fler sims3pack-filer som inte ville scannas.

[LillStoraJag]
3/25/14, 11:07 AM
#19

Efter en del surfande på nätet igår upptäckte jag att Overwatch och ErrorTrap ska hjälpa till lite granna.

Sedan läste jag att simmar man inte spelar med kan ofta fastna lite varstans i staden. Och spelar man inte familjen Scott (vet inte om dom heter så i svenska versionen) så ska man radera dom samt ta bort husbåtar som ingen bor i. Har visserligen inte testat det men med ovanstående mods så får jag veta när en sim har fastnat då det står vad simmen heter och kan då göra Resetsim. Spelet flöt på bra igår när jag spelade en stund. 😃

00eme05
3/26/14, 3:38 PM
#20

*Följer tråden*

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
M_a_r_i_a
3/27/14, 9:05 PM
#21

skulle ladda ner errortrap, men fanns många olika av den, villken ska man välja?? #19

     M_A_R_I_A 🌺

[LillStoraJag]
3/27/14, 9:42 PM
#22

Det står vilken som är den senaste

Mitchika
3/27/14, 11:57 PM
#23

Jag kan varmt rekommendera NRaas Overwatch! Jag har använt den i över ett års tid och den gör underverk för mitt spel, speciellt på sparfiler som jag spelat på under en längre tid. 🙂

NRaas Error Trap är en core mod, men den är väldigt användbar. Så se till att välja rätt version av Error Trap som passar ihop med den patchnivå av spelet som du har på din dator för att undvika krångel med spelet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[LillStoraJag]
3/28/14, 12:22 AM
#24

#23 Ja dom verkar vara väldigt bra, mitt spel har knappt laggat alls sedan jag hittade dom :-)

M_a_r_i_a
3/28/14, 12:04 PM
#25

vad är en core mod??

     M_A_R_I_A 🌺

Mitchika
3/28/14, 3:20 PM
#26

#25 Det var länge sen jag läste om detta, så jag fick söka fram en förklaring på Carls The Sims 3 guide. Finns gott om kunnigt folk där som har bättre koll än mig. 🙂

http://www.carls-sims-3-guide.com/forum/index.php?topic=9186.0

Där finns även en länk från Twallan till FAQ på NRaas' hemsida, där han också ger en bra beskrivning av Core Mods. 

Men jag kan översätta lite av vad som står. Mods/hacks till The Sims 3 faller oftast in under fyra kategorier. Core Mods, Tuning Mods, Script Mods och Object Mods. 

Core Mods är mods som orsakar extrema förändringar med spelet. Till skillnad från andra mods så ersätter en Core Mod en av EAs Core files (direktöversätts till "kärnfiler", har för mig att jag brukar använda ordet "grundfiler" för att beskriva dom) med en egenanpassad kopia. Detta kan skapa konflikter med spelandet och även med andra mods och leder ofta till spelkrascher eller att spela slutar fungera helt. 

Jag känner till tre Core Mods som fungerar med varandra utan att orsaka konflikter. NRaas ErrorTrap, NRaas UntranslatedKey och Awesome-mod. Den sistnämnda kan jag inte varna nog för! 

Jag har använt Awesome-mod till och från under dom senaste två åren (det finns användbara verktyg i den Core Moden som jag inte har hittat någon annanstans) och problemen den har orsakat har varit allt från mindre irritationsmoment till förstörd kontrollpanel i spelet och andra problem som gjort att jag tvingats stänga ner spelet för att det helt enkelt inte gick att spela.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Tokyo
3/29/14, 9:43 AM
#27

Samma sak här, av någon anledning fryser spelet otroligt mycket när jag spelar i Isla Paradiso, men knappt något alls i de andra städerna. För ett tag sedan ominstallerade jag just det spelet, Island Paradise, och faktiskt så blev det bättre, iallafall i ungefär en vecka. Nu är det precis som innan igen..

Annons:
Dvärgvädur
3/29/14, 12:57 PM
#28

Min sim kommer aldrig upp på husbåten utan måste teleportera henne, och spelet laggar 🤦‍♂️

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[LillStoraJag]
3/29/14, 1:12 PM
#29

#27 & #28 Om ni läser lite längre upp så finns lite hjälptips dock på egen risk

exitingsvillemo
5/21/14, 6:19 AM
#30

Kan någon snälla, länka direkt till sidan med dessa "ladda ner-saker" jag behöver. Har intee kunnat spela sims på ett år nu, pga att min dator krachar helt så fort jag försöker… Datorn ska lätt klara av sims 3, men nej. Sista chansen blir att ta ner dessa mods och kolla om jag får ngn ordning, annars åker nog sims ut 😢

[Smultronet Ella]
6/21/14, 4:50 PM
#31

Semesterparadis har funkat fint för mig, dock så funkar det inte om jag laddar ner från exhange. Då tar datorn självmord :/

Upp till toppen
Annons: