Annons:
Etikettskapat
Läst 7600 ggr
PotatoEcho
9/7/13, 8:45 PM

Unika simmar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker verkligen att det är så himla svårt att få sina simmar unika. Jag tycker det är/har blivit ganska tråkigt med enbart ''mallen'' som EA har gjort. Jag försöker att göra mina simmar mer unika och se lite mer mänskliga ut. Men att få till dem bra är inte min starka sida. 

Här är en tjej som jag pysslade lite med igår kväll och i morse, jag gillar något med henne men ändå är hon inte DÄR än 😎


Annons:
Lumina - 留美奈
9/7/13, 9:44 PM
#1

Nä, det är inte lätt. Jag är inte ens bra på det där med CAS heller. Använder samma sim om och om igen i stället. Gillar jag barnet till någon sim sparar jag dem i mappen så att jag kan återanvända dem. 😃

Men jag tycker din sim är jättefin. 👍

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

PotatoEcho
9/7/13, 10:18 PM
#2

Nej det är verkligen inte lätt! Jag tröttnar så lätt på simmar tyvärr. Det tar en sån tid att göra dem också och jag har tur om jag hinner spara dem innan spelet kraschar.. usch just nu gillar inte inte sims alls, har inte kunnat spela på riktigt i flera månader 😴

Tack så mycket!! =)


Namiko
9/8/13, 7:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag försöker också göra mer mänskliga simmar numera, men har bara lyckats med en och det var en ren slump egentligen. Men hon fick mig inspirerad till att försöka med fler.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Squidon
9/8/13, 9:11 AM
#4

1# Jag gör likadant! Jag har samma ansikte på alla mina simmar, med endast ändringar i hudfärg, kläder och hår. Om de får ett barn som jag tycker om så sparar jag en kopia för varje åldersstadie, och flera gånger i varje, bara ifall att något händer. 😃

Aily
9/11/13, 9:25 AM
#5

Jag är inte heller någon CAS-entusiast. Laddar gärna ner färdiga simmar som jag gillar. 😞

 

Tokyo
9/11/13, 3:44 PM
#6

Har gjort ett par simmar som jag blivit riktigt nöjd med - och som jag tycker blev lite annorlunda - men när jag nu skapar en ny sim så använder jag oftast samma sim som jag sparat innan och ändrar bara pyyyttelite saker, kanske mindre ögon, större näsa t.ex. Och allt detta bara för att jag blev nöjd med en sims ansikte, haha.

Nu ser många i staden likadana ut, så det är ju lite tråkigt. Försöker sluta göra så och istället utgå från en slumpad sim och sedan ändra mer detaljerat (på avancerade inställningar alltså), istället för att bara ta ett färdigt ansikte och knappt ändra något alls.

Gillar mina simmar mer nu när jag inte utgår från samma sim, dom blir mer unika och annorlunda på ett bra sätt. Har också börjat använda flera olika hårfärger, gillar brunetter och därför valde jag nästan alltid olika nyanser av brunt hår på simmarna jag gjorde innan - men nu försöker jag välja olika för varje gång. En gång brunt, en gång blont, en gång ginger, en gång blå, en gång rosa, en gång svart, rött, blont med dipdye etc etc etc.

Varning för långt inlägg, haha. 😞😇

Annons:
Tokyo
9/11/13, 3:44 PM
#7

#3 Vart kommer tröjan/jackan simmen har på sig ifrån? Snygg! 😉

Namiko
9/11/13, 3:54 PM
#8

#7 Hennes kläder kommer från prylpaketet Stadsliv.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

KastKatt
9/11/13, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är en jag skapat men inte spelat med ännu. Kanske inte jätteunik men tyckte hon blev söt.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Onslow
9/12/13, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Är inte heller något CAS fan, haha! Simmarna blir gärna väldigt lika, tyvärr. Föredrar att bygga hus och spela utmaningar. :)

Sen är det betydligt lättare att göra killar, tycker jag. Det här är en av mina favoritsimmar, Rigger, som kommer från en legacy som blev övergiven på grund av bristande intresse från den här hemsidan, haha! En riktig snygging är han i mina ögon, iallafall.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Tokyo
9/12/13, 5:25 PM
#11

#10 Vart kommer hans hår ifrån? 😍

Onslow
9/12/13, 5:30 PM
#12

#11 Visst är det snyggt? 😍 Jag fick googla runt lite, men här är det! 

[länk]

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Tokyo
9/12/13, 5:52 PM
#13

#12 Åh, tack för att du tog din tid att göra det! 😇😍

Skitsnyggt. Ska ladda ner det på en gång! 😃🤗

Annons:
PotatoEcho
9/12/13, 5:56 PM
#14

Kul att se andras simmar också!! 😃

Att skapa killar är något jag egentligen inte alls brukar göra, men har gjort det mer senaste tiden. Det är lite lättare, känns inte som dom är lika noga på ett sätt. Dock har jag inte kunnat spara någon av de senaste simmarna jag gjort då spelet alltid ska krascha 😭


Hallonsmurfen
9/12/13, 7:47 PM
#15

Jag gör inga unika simmar… 😕

Medarbetare på Pokémon iFokus

thea_thea
9/13/13, 9:11 AM
#16

Jag gör bara unika simmar, kan se om jag kan ta några bilder när jag startar upp spelet igen 🙂 Vissa gör samma näsa, samma mun, samma huvudform men jag brukar göra dom extremt annorlunda hela tiden, dra upp sliders till max (inte dom onaturliga då) och försöka göra "respektabla" simmar av det 👍

MichelleLindh
9/16/13, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag är inge bra på att skapa simmar men jag tycker simmarna som redan finns är ganska fula, hade någon favorit jag brukade använda men försöker göra olika

/ Michelle 

MichelleLindh
9/16/13, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Den här är jättegammal

/ Michelle 

Mitchika
9/16/13, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag gjorde nyligen om min gamla version Jeff the Killer och lade till näsa på honom! Även om han är skapad efter en karaktär som redan finns så skulle jag nog kalla honom rätt unik. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Tokyo
9/17/13, 4:06 PM
#20

#19 😍

Annons:
Mitchika
9/17/13, 10:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Den här tråden inspirerade mig till att ta bilder på och jämföra simmarna som jag skapat genom åren! Jag tog några print screens från alla i Skapa en Sim, klippte ut och klistrade ihop dom bredvid varandra på rad för att kunna jämföra dom ordentligt. 🙂

Resultatet blev 15 stycken favoritkillar som jag skapat under olika perioder i mitt simsspelande. (Jag har fler, men jag tyckte att bilden blev så bra som den var samt att jag var rädd för att göra det för rörigt) 😃

Även om jag absolut ser likheter mellan flera av dom (jag har en tendens att forma killarnas mun väldigt likt bland annat) så tycker jag ändå att hela högen är väldigt unika. Fast det kanske beror på att jag ser deras personligheter bakom också, vilket kanske hjälper att skilja dom åt. 🙂

Verklighetstrogna? Absolut inte, men det är inte vad jag är ute efter heller. Jag har en bild i mitt huvud som dom ska leva upp till och i mitt huvud är saker och ting långt ifrån verklighetstroget. 😃

Här kommer killarnas namn, listade efter numret vid deras porträtt: 

  1. Wheatley
  2. Dryad
  3. Chad
  4. Lance
  5. Eithan
  6. Jeff the Killer
  7. Lennart
  8. Vicente
  9. Royd
  10. Myron
  11. Nightkin
  12. Axel
  13. Jun (vanlig sim)
  14. Jun (vampyr)
  15. Griswold

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PotatoEcho
9/17/13, 10:31 PM
#22

Kul att ni lägger upp bilder på era simmar också så man får se hur andra tänker och gör! 🙂

#17 Vilka vackra ögon hon har! 

#18 Åh hon såg verkligen ut som en perfekt sim! 

#19 Vilken pudding 😉, den där skulle jag inte vilja möta på mina mörka skogspromenader 😮

#21 Va kul att den inspirerade dig! ^^ Jag tycker att Wheatley var riktig snygg 😍


Mitchika
9/17/13, 10:44 PM
#23

#22 Jag håller med dig fullt ut, jag tycker Wheatley är ursnygg och sexig. 😍

Han är baserad på fanart från Portal 2, där Wheatley porträtteras som människa (baserat på hans voice actors utseende) och inte core. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
9/18/13, 8:19 AM
#24

#21 Åh, jag tror aldrig jag har sett Lance i skapa en sim innan, vad kul! 😃 Av alla de simmarna tycker jag nog Griswold är snyggast… 🤫

Medarbetare på Pokémon iFokus

KastKatt
9/18/13, 11:42 AM
#25

#21 11<3 Varför inte en tant med hatt :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mitchika
9/18/13, 11:53 AM
#26

#25 LILY! 😃😍 (Får inte glömma hennes goggles!) 

Där har vi mitt nästa projekt, tror jag… 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
9/18/13, 1:55 PM
#27

#26 De ante mig! Eller vad sägs som…. Zevran😍

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Mitchika
9/18/13, 5:50 PM
#28

#27 Ska jag skapa Zevran så måste jag hitta någonstans att ladda ner hans ansiktstatuering från först. Det skulle inte vara Zevran utan den. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
9/18/13, 6:49 PM
#29

#28 oh right. Varför finns inte den body-grejen som fanns till tvåan?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Onslow
9/22/13, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

… Känner för att knuffa lite då den här tjejen kom till liv för ett par minuter sedan. 😃

Jag är riktigt usel på att göra tjejer i vanliga fall så jag är nöjd med henne. Hon är tänkt till en betydligt senare del av min vampyrlegacy som diskuteras för fullt på den här sidan just nu.

Här är alltså min Monique. 😃 Är inte helt nöjd med håret och kläderna, men hade ingen passande CC. Har mest "gulliga" saker till tjejer (typ TSR och Anubis) så för en tuffare sim som hon hade jag inte så mycket grejer. Var svårt med hennes frisyr framför allt, då jag inte ville att det skulle täcka hennes ansikte för mycket.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

PotatoEcho
10/13/13, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Har inte spelat på ett tag, men fick förut idag ett ryck och skapade den här simmen.


PotatoEcho
10/14/13, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Har verkligen inspiration till att göra simmar just nu!

Här kommer en älva som jag försökte göra så naturlig utan smink osv. Och redigerade sedan i gimp för en mer mystisk känsla! 

Har en massa bilder på henne på min blogg: http://canavan.blogg.se


[AmandaBorg]
10/14/13, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Rose är en stor favorit, hon är så söt (och unik)! 😍

PotatoEcho
3/26/14, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Tänkte väcka liv i detta gamla inlägget med min sim Tiili! 🙂


Annons:
Tokyo
3/26/14, 8:46 PM
#35

#34 Shit vad snygg, vart har du fått ögonbrynen ifrån? 😮

PotatoEcho
3/26/14, 8:49 PM
#36

#36 Tack! Åh oj då, jag vet faktiskt inte.. Det är ögonbryn till killar iallafall tror jag, ska kolla i min mapp om jag har någon ordning på vad det kan vara.. 🤔

Edit: Det kaaan vara dom här, tror det iallafall! Jag har även ändrat ögonebrynen i CAS hur de ska se ut, så de ser inte likandana ut!🙂

http://shockshame.tumblr.com/post/53793486500/for-my-fellow-pirates-these-were-supposed-to

Finns ingen bild på den länken men de är här & heter: UNISEX EYEBROW #6

http://shockshame.tumblr.com/casbuydownloads

J


00eme05
3/27/14, 8:52 AM
#37

Följer

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Heå
3/27/14, 2:40 PM
#38

Följer :)

Mvh Hanna.

alvawik
3/28/14, 3:20 PM
#39

Åh #18 😍😍

PotatoEcho
6/21/14, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Mer bilder på henne här!😍


stinabest
6/23/14, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Bella Hun :)


Annons:
stinabest
6/23/14, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42


stinabest
6/23/14, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

och en närbild


[masken123]
6/25/14, 6:47 PM
#44

# 19 Aaaaah! Höll på att få en hjärtattack!😮 Jättecool sim, men gud så läskig! 😕(Ta det inte som att det är en dålig sim, för det är det inte, jag är rätt lättskrämd😉)

Potatisen
7/2/14, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

I mitt spel är Amber Rose ganska unik.

adan 34
7/3/14, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

ja om någon set Jackobsson historian vet ni väl men för er som inte här är mark !

PotatoEcho
7/3/14, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Här lite annorlunda, en sim jag redigerat lite 🤓


adan 34
7/4/14, 2:06 PM
#48

😍

Annons:
Tokyo
7/4/14, 8:14 PM
#49

#47 I like 😃

Upp till toppen
Annons: