Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1229 ggr
[Skörbjugg]
2/20/14, 5:42 PM

Sims 3 slutat fungera helt?

Jag har problem med mitt sims 3. Jag startade upp det idag efter att inte ha spelat på ett tag. Sedan kunde jag inte starta upp min sparning (gå in i "världen" liksom). Så då tänkte jag "hepp, då ominstallerar jag väl allt då". Sagt och gjort, men nu fick jag problem IGEN och kan inte starta upp launchern ens.

Så jag håller på att avinstallera igen, men vet någon vad det är som kan gått fel?

Annons:
Castiel.
2/20/14, 5:44 PM
#1

Mitt Sims 3 funkar inte heller längre… Kommer bara till en svart skärm och sen kraschar den.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[Skörbjugg]
2/20/14, 5:48 PM
#2

Jag funderar på om jag har installerat något mellan jag har spelat (det har jag förmodligen) som fått spelet att överreagera. ^^ Har du gjort något liknande, eller har det hänt ändå?

Castiel.
2/20/14, 6:36 PM
#3

Jag hade expansionspaket och prylpaket installerade efter år, men jag tror inte att det var någon av dom som gjorde att originalspelet slutade fungera. Jag har hur mycket minne som helst på datorn så det borde inte heller vara något problem :/ det är många som jag känner som har samma problem

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[Skörbjugg]
2/20/14, 6:41 PM
#4

Det låter riktigt kasst, faktiskt… Jag håller på att installera mina expansions nu och har iaf kunnat få upp launchern… Håller tummarna för att jag kan spela sedan. :)

Smulan80
2/20/14, 11:32 PM
#5

#3 ps.  Hårddiskplats och datorminne är skilda saker. ds.

Har ni kollat era grafikdrutiner så de är uppdaterade?
Har ni patchat spelet? (Sims)

VAD är skillnaden från "sist det funkade att spela" och nu då det inte funkar, har någonting hänt? Windows uppdatering? Installerat något annat? Avinstallerat någonting?

Om det är laptops ni sitter med så se till att de blir luftade underifrån när ni spelar också för blir de för varma så funkar de sämre och kan till och med stänga av sig pga. överhettning.

Tyvärr kan jag bara ställa frågor, kan inte hjälpa mer än så. Om ni själva inte vet vad jag pratar om så fråga någon hemma som kanske borde kunna, eller en kompis.

Castiel.
2/21/14, 12:37 PM
#6

Allting på min laptop är uppdaterat och jag har en kylningsfläkt under min laptop så det borde ju inte bli några problem…

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Oliviahack
4/30/14, 7:07 PM
#7

Har samma problem som #1 och har haft det sen augusti ungefär. Förstår verkligen inte vad problemet är.

Oliviahack
4/30/14, 9:10 PM
#8

Testade att ta bort downloadedsims.index och då funkade det!! Åhh har haft detta sen i september..

Castiel.
5/1/14, 11:14 AM
#9

#8 vart hittade du den filen?

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[Skörbjugg]
5/1/14, 2:07 PM
#10

Vad bra att du hittade lösningen. Jag själv har ominstallerat. :)

Oliviahack
5/2/14, 12:23 AM
#11

Sök på den i startmenyn på datorn så ska den finnas där.

Castiel.
5/2/14, 9:33 AM
#12

Alla mina Sims filer är redan borta, men det fungerar fortfarande inte :/

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Upp till toppen
Annons: