Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 9198 ggr
[LillStoraJag]
3/18/14, 12:06 AM

Ny! A Sims Crazy Life!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick problem med den förra med samma namn fast nu är den helt ny och förhoppningsvis utan problem. --------------- Tidigare så har jag jag följt vissa regler som i en Legacy, men denna gång så är det ingen legacy utan mer en historia som dock kan bli lika lång som en legacy. Så dom ända reglerna jag kommer att följa är att jag ska försöka ta mig till 10 generationer och dom som är arvingarna blir så klart dom med blodsband till Grundaren. En regel som är viktig för mig är att inte fuska med pengar eller annat vilket jag aldrig gör när jag spelar ändå. Grundaren börjar med 1300§ och tvärtemot en Legacy får familjen lämna platsen och flytta runt som dom vill. Kanske låter trist men jag vill få användning av alla expansioner jag har och livet består ju ofta av förändringar. Men märker jag att jag vill ha lite förändring av spelet så kan regler läggas till under tiden men inte tas bort. --------------- Sharon Gyllenstjärna växte upp som ett ensamt barn i en rik familj där föräldrarna inte hade tid med henne. Som tröst för att dom aldrig spenderade tid med henne så överöste dom henne med presenter i stort sett varje dag. Men när hon lämnade tonåren efter sig stod hon helt ensam efter att båda föräldrarna förolyckades i en bilolycka. Inget lämnade dom efter sig bara en bunt med räkningar och när allt var betalt fanns det bara 1300 simdaler och ett papper på en tom tomt som finns vid havet i en stad långt ifrån. Sharon Gyllenstjärna är en glad tjej som älskar livet och framför allt 40 - 50-talet därav hennes val av kläder och möbler. http://asimscrazylife.blogspot.se

Annons:
[LillStoraJag]
3/19/14, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ett kort kapitel Del 3 - Ny start

[Friton]
3/22/14, 8:28 PM
#6

Spännande! =)

Annons:
[LillStoraJag]
3/22/14, 8:33 PM
#7

Tack så mycket! :-)

Cimsan
3/23/14, 2:17 PM
#8

Följer :D

Gasoline
3/24/14, 6:37 PM
#9

Lovley! Detta verkar bli något helt i min smak 😍

[LillStoraJag]
3/24/14, 7:11 PM
#10

#8 Åh vad kul! 😃

#9 😂 och din smak är? 🤔 nyfiken … 😉

Gasoline
3/24/14, 7:27 PM
#11

#10 Haha, jadu. Säg det 😎

[LillStoraJag]
3/24/14, 7:29 PM
#12

#11 Får hoppas du blir nöjd hela vägen 🙂

Gasoline
3/24/14, 7:31 PM
#13

#12 Det tror jag absolut 👍

Annons:
[LillStoraJag]
3/27/14, 3:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Lite långt denna gång kanske men nu är den klar 😃

Del 6 - Dougs dag …

Gasoline
3/27/14, 4:20 PM
[LillStoraJag]
3/27/14, 4:50 PM
#16

Ja det blir gärna så när jag skriver älskar dramor 🤪

[LillStoraJag]
3/27/14, 4:53 PM
#17

Kan lägga till att det så småningom så kommer en känd (för flera personer på sajten) sim dyka upp för att få sig en ny chans, då denne sim fick ett alldeles för kort liv. Mer säger jag inte än … 🤐

[LillStoraJag]
3/27/14, 5:06 PM
#18

Har förstorat alla bilder i bloggen då jag tycker det är lättare att se bättre som när det är utzoomat och natt. Slipper man klicka på bilderna för att se ordentligt.

[LillStoraJag]
4/1/14, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Gasoline
4/1/14, 9:55 PM
#20

Lite romantik iallafall :-)

Annons:
Mitchika
4/1/14, 10:04 PM
#21

#17 Jag vet vem det är! 🤐

*Sätter en liten tass i tråden* 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[LillStoraJag]
4/1/14, 10:06 PM
#22

#20 Vet inte vad jag ska skriva så det blir väl lite knas ibland 😃

#21 …… 🤫😉

Gasoline
4/1/14, 10:09 PM
#23

#21 även jag har mina förhoppningar :-) #22 haha, det var ju romantik på hög nivå. Men det tog ganska snabbt slut, på ett spännande och påhittigt sätt :-)

[LillStoraJag]
4/1/14, 10:24 PM
#24

#23 Jo jag vet det tog slut snabbt men den barnvakten vägrade verkligen att ta hand om barnen då dom lös väldigt rött. så dom fick skynda sig hem eftersom han totalt vägrade göra sitt jobb.

Åh har du en förhoppning! 😮 vem då tro? ….. 🤔

[LillStoraJag]
4/2/14, 12:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Ja det blev ett kapitel till innan läggdags 😃

Del 8 - Jobbet

Gasoline
4/2/14, 9:32 AM
#26

#24 typiskt de där barnvakterna :-/ Jag vet inte vad hon heter, men hon på din Avatar. Hon verkar väldigt omtyckt och det jag läst med henne gillar jag :-)

[LillStoraJag]
4/2/14, 10:18 AM
#27

#26 Jasså du tror att det är hon, ja man vet aldrig …. 🤐 

Lucinda Vader heter hon i alla fall 🙂

Annons:
Gasoline
4/2/14, 11:10 AM
#28

Just, så heter hon :-) jag är värdelös på namn, haha!

[LillStoraJag]
4/2/14, 11:19 AM
#29

Ja det blir ju så ibland 😃

[LillStoraJag]
4/2/14, 10:51 PM
#30

Jag är inte nöjd med mitt fokusalias så jag kommer att ta bort detta konto och se om jag kan skapa ett nytt med namnet Snuttgrodan ett namn jag hade när jag först kom till iFokus för flera år sedan. Avataren kommer att bytas ut till en annan älskling … :-) Så förhoppningsvis ska tråden fortsättas av Snuttgrodan

SegerSims
4/2/14, 11:04 PM
#31

Japp nu var det klart nu är jag Snuttgrodan, ett namn jag använder ibland runt om på internet och gjort i många år så jag vet att jag kommer att trivas med det. :-)

Gasoline
4/3/14, 6:27 AM
SimsBrooke
4/3/14, 9:42 AM
#33

#2 Vad använder du för redigeringsprogram?

#31 Du hade kunna skriva till Niklas och fråga om du hade fått kunna byta användarnamn =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
4/3/14, 11:25 AM
#34

#32 Hej hej :-) #33 Jag funderade på det men dom svarar ju inte så snabbt och sedan ändå kanske får ett nej. När jag har bestämt mig så klarar jag inte att vänta. :-D

Annons:
SegerSims
4/3/14, 11:28 AM
#35

#33 Glömde svara på din fråga och det är PicsArt och PhotoGrid som jag använder med surfplattan :-)

Delentha
4/3/14, 3:39 PM
#36

Följer!!! 😉

Jag är cool

SegerSims
4/3/14, 4:40 PM
#38

Världens kortaste kapitel - med racerfart … förlåt men det blir bättre snart jag lovar 😃 Ingen bild bjuds denna gång för det … 😐

Del 9 - Kärlek till en

Gasoline
4/3/14, 5:13 PM
#39

"Underbart är kort, alldeles för kort" 🎧 😉

😂

SegerSims
4/3/14, 5:46 PM
#40

#39 Löjligt kort om inte annat 🤪😂

Men nästa blir längre ….hoppas jag …. 😉

Gasoline
4/3/14, 6:04 PM
#41

Jag är en typisk svensk, lagom är bäst 👍

Annons:
Gasoline
4/20/14, 7:07 PM
#42

Väntar spänt på uppdatering 🙂

SegerSims
4/20/14, 8:34 PM
#43

#42 Skäms lite nu …. 😞 … Jag har fått dille på att Spela SimCity nu så min legacy har kommit av sig lite … 😞 ..

Men jag ska försöka komma igång under veckan igen 🙂

Gasoline
4/20/14, 8:50 PM
DragonflyRED
4/21/14, 12:47 AM
#45

Kul!:) följer! 

Älskar dina 50tals outfiter. Var hittade du dem? Kan du dela länkar är du snäll? Jag har också retro inspirerad legacy, behöver nya kläder:)

SegerSims
4/21/14, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Nu kommer den efterlängtade fortsättningen 😃

Del 10 - Livets orättvisor 

#45 Kul! Jag återkommer om kläderna 🙂

Lolcatsismylife
4/21/14, 3:36 PM
#47

Åh blev nästan tårögd av att Clare inte fick så mycket :(

SegerSims
4/21/14, 3:59 PM
#48

#45 Det finns nu en sida på sajten där jag mer än gärna länkar till dom sakerna jag använder mig utav. Men bara om någon frågar dock. Försöker hitta håren/scarfen och länka dom men det går inte så bra men har inte gett upp ännu. Fast dom kanske du redan har?

Kommentera gärna om vilken Legacy som är din då jag blir lite nyfiken. 🙂

#47 Oj det var inte meningen att göra folk ledsna … 😞 … men det kanske kommer gladare kapitel senare 🙂

Annons:
SegerSims
4/21/14, 4:30 PM
#49

#45 Japp då fick jag till resten med, finns under Downloads 🙂

Gasoline
4/21/14, 4:39 PM
SegerSims
4/21/14, 6:52 PM
#52

Jag har ju tidigare läckt lite om att en viss känd sim kommer att dyka upp och jag har nu räknat ut att den simmen kommer inte än på ett tag om någon nu skulle vänta och längta …. 🤪

I Kapitel 20 är det förmodligen dags för simmens entré … 😂

Liksom 10 kapitel kvar och jag får väl skynda på då jag längtar själv … 🤪😂😃🤤

SimsBrooke
4/21/14, 7:06 PM
#53

#52 Hmm Lucinda? Om jag minns rätt att hon heter =) hihi

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
4/21/14, 8:08 PM
DragonflyRED
4/21/14, 9:20 PM
#55

Hej , Jag hittade lite saker själv också och skarfen med! Nu har jag samma outfits hehe! Men det passar så bra, eftersom jag spelar i Roaring Heights.

Tack för länkar! Uppskattar jätte mycket! :) 

Min legacy hittar man här:

http://dragonflysims.wordpress.com/about/

http://thesims.ifokus.se/discussions/5343f2dd8e0e7437e900555f-legacy-valette

Annons:
SimsBrooke
4/21/14, 9:35 PM
#56

#54 Mhm, kommer inte på någon annan =/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
4/21/14, 9:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Nämen oj här händer det grejer … Kunde inte låta bli att skriva ett kapitel till idag. 😃

Del 11 - Den varma dagen

SegerSims
4/21/14, 9:48 PM
#58

#55 Det är ju en skön stil om man får säga så 🙂 men jag kommer så småningom byta stil på dom. måste ju ha lite ombyte 😃

Ska kolla dina länkar senare, för nu ska jag roa mig med Downton Abbey och lite glass 😍

SegerSims
4/21/14, 9:49 PM
#59

#56 Ja men vem vet du kanske har gissat rätt eller inte ….🤐

SimsBrooke
4/21/14, 9:50 PM
#60

#59 Ska bli intressant och se :D Annars tror jag det är någon annan i Lucindas familj =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Gasoline
4/21/14, 10:07 PM
#62

Kul att du hann med ett till. Mycket spännande avsnitt, stackarn @-}--

Annons:
SegerSims
4/23/14, 1:54 PM
#64

För att hålla mina tankar borta från andra saker så kommer jag lägga lite energi på att skriva lite kapitel idag. 😕😐🙂

Det första för idag är redan klart 😃

Del 12 - Hur mår Sharon?

Bjuds inte på någon bild denna gång då jag råkar sitta vid fel dator 😞(I kapitlet finns bilder)

SegerSims
4/23/14, 2:08 PM
#65

Ha ha inser nu att Del 12 som handlar om Sharon har inte en enda bild på henne framifrån, det mesta man ser är den röda scarfen 😂 .. så kan det bli …. 🤪

Gasoline
4/23/14, 2:08 PM
#66

Tur i oturen för mig :-) Historien känns lite som en mildare variant av "pojken som kallades det". Intressant och spännande hur detta ska utvecklas :-)

SegerSims
4/23/14, 2:14 PM
#67

#66 Hm! Nu bli jag nyfiken som jag alltid blir …. 😞🙂 

Tur i oturen?

Pojken som kallades det? Har jag aldrig hört talas om 😞 .. skäms igen ..

SegerSims
4/23/14, 2:16 PM
#68

Läste på Wikipedia om den nu … låter ju hemskt … 😢

SegerSims
4/23/14, 2:28 PM
#69

Jag själv har börjat inse med mina legacy att en del av det som händer är en slags bearbetning av min egna uppväxt.

Jag klarar inte att bara skriva om glada snälla simmar som är perfekta.

Min mamma ansåg jämt att jag inte dög för henne, spelade ingen roll vad jag gjorde så var hon aldrig glad eller stolt över vad jag gjorde. Min bror var det jämt synd om och är fortfarande. Han har aldrig var döende utan bara varit en svag person och det räckte.

Så man kan nu tycka att det är jag som är Clare. Det är inte planerat utan det har bara blivit så.

Den mystiska simmen som kommer strax har ju ett speciellt temprament som speglar både min mamma och mig själv tyvärr. Den simmen kom till när jag var som mest arg på min mamma som är arg, bitter och negativ.

Jag är så långt ifrån min mamma som man kan bli. Ilskan mot henne har lagt sig och mina 3 underbara barn får hur mycket kärlek som helst ifrån mig. Pussar och kramar och orden jag älskar dig varje dag. Dom får det jag aldrig fick.

Men skapa lyckliga simmar är jag dessvärre kass på .. än så länge 🙂

Ja nu blev det lite privat och lite OT … men nu vet ni varför dom är så arga jämt …

Annons:
Bara Anna
4/23/14, 2:34 PM
#70

Följer (Vilket jag trodde att jag redan hade gjort - duh!)!!!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

SegerSims
4/23/14, 2:45 PM
#71

#70 Åh vad kul! 😃

Fick problem med internet just nu men förhoppningsvis så krånglar det inte så mycket så det hindrar fler kapitel idag 🙂

Gasoline
4/23/14, 4:09 PM
#72

Jag menade att det var tur för mig att du behövde hålla tankarna på annat idag men misstänker att det inte

Gasoline
4/23/14, 4:11 PM
#73

Är så positivt för dig. Ja, stackars barn. Hans bröder verkade få en är uppväxt så länge dom höll sig undan "det", och "det" fick en hemsk uppväxt i en familj där han knappt existerade. Gripande bok.

Gasoline
4/23/14, 4:11 PM
#74

Dessutom är det roligare med varierande legacys, där inte allt är perfekt :-)

SegerSims
4/23/14, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Ja det blev inte riktigt som tänkt idag, då internet började krångla för mig men nu är nästa kapitel klart. 🙂

Del 13 - Isbjörnar på gatorna …

Annons:
SegerSims
4/23/14, 6:39 PM
#77

Jag tänkte berätta lite om hur jag gör när jag spelar och skriver m.m

Jag skriver aldrig medans jag spelar för jag måste koncentrera mig på spelet så jag ligger ofta betydligt längre fram i spelandet än i skrivandet.

Det innebär ju att jag samlar på mig en massa bilder som har risken att raderas, vilket oxå har hänt och det väldigt nyligen. Det finns en annan tråd med en legacy med samma namn som denna som blev kortlivad i alla för dom läsare jag hade. Spelandet var en generation längre fram och jag fick problem med spelet. Vad händer? Jo jag sparar familjen för att rädda den så jag kan installera om och det blir bra igen ….

Upptäcker då att jag inte hade räddat en enda bild på en hel generation …. Typiskt för att vara mig … 😡

Men nu har jag blivit så himla smart om jag får säga det själv .. 😇

Jag använder ju mig av Dropbox på min mobil för att förvara foton … Nu har jag en mapp där jag lägger in all bilder efter varje spel så jag kan förvara dom väl. 😃

Men när del 12 var klart så bjöd jag ju inte på en bild för att …… jag satt nu vid min laptop (framför tv:n och orkade inte ta mig till den stationära datorn som har Dropbox …. lat? 😴

Men nu har jag fixat dropbox till laptopen med så nu ska ni inte bli utan. 👍

Även surfplattan har dropbox som jag har använt mig utav till vissa kapitel så jag kommer alltid åt mina bilder nu vart jag än är. Bra va!? 😂

Idag är det stora slappardagen och jag sitter nu framför tv:n med sonen som kollar på Nickelodeon och jag funderar på att knåpa ihop ett kapitel till idag. 😂

Eller går det för fort?

Har ni sett att jag har börjat på ett släktträd? Såg tipset i en annan tråd där Bara Anna hade tipsat om det. Konstigt att jag inte kommit på det själv då jag faktiskt släktforskat i 20 år …. 😮

Nu ska jag sluta babbla på och skriva på nästa kapitel. 

Tycker ni att det går för fort? Långsamt? Har ni någon favoritsim? Vet att det finns läsare som inget säger med kommentarer men visa er gärna.

Kan lägga till att jag kommer ibland att låta er läsare att få välja arvinge men den första arvingen är redan vald av mig, ni kommer att förstå en dag 🙂

…det blev lite långt ….

SegerSims
4/23/14, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

 Oj jag har gjort ett kapitel till 😎

Del 14 - Kramen

En fråga … Är kapitlena förlånga? Förkorta? Alldeles lagom?

Gasoline
4/23/14, 8:20 PM
#79

För min del så är jag nöjd som det är nu, det är lagom :-)

SegerSims
4/23/14, 8:23 PM
#80

#79 Bra då vet jag 🙂

Du råkar inte ha igång en egen legacy/story man kan följa?

Gasoline
4/23/14, 8:29 PM
#81

#78 naw :-) #80 nej, tyvärr. :-(

SegerSims
4/23/14, 8:33 PM
#82

#81 Synd, fast jag följer väl tillräckligt redan 😮🙂

Cherryfall
4/23/14, 9:10 PM
#83

#78 Följer! Har läst igenom alla kapitel nu, och jag tycker att det är perfekt längd på dem :)

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

Annons:
Sims3linnea
4/23/14, 9:11 PM
#84

Följer! Älskar din legacy! 😃❤️

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

SegerSims
4/23/14, 9:27 PM
#85

#83 och #84 Åh vad kul 😃

Fast nu får ni vänta till i morgon för nästa 🙂

Sims3linnea
4/23/14, 11:26 PM
#86

#85 Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, jag vill läsa mera! 😭😃

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

juliasand99
4/24/14, 1:20 PM
#87

följer :)

Lolcatsismylife
4/24/14, 3:44 PM
#88

Föllöw!

Javix
4/24/14, 4:19 PM
#89

Följer, älskar den! Något som hade varit intressant skulle vara att se lite mer ur Vickys perspektiv, vet att Clare är lite som huvudpersonen, men i alla fall. :)


lollynonna
4/24/14, 5:17 PM
#90

följer! hon verkar inte vara så bra mamma:/

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
SegerSims
4/24/14, 6:56 PM
#91

Oj vad kul att ni har blivit så många fler som följer min SimStory 😂

#86 Men vad tur att det är en ny dag nu vem vet det kanske kommer ett ikväll? …. 🤐

#87 Åh vad kul! 😃

#88 Härligt att du Föllöw mig 😂

#89 Åh vad kul! ja det kunde ha varit lite mer om Vicky jag vet … men den som fortsätter följa får se om det blir mer om henne …

#90 Åh vad glad jag blir! 😃 Ja du har rätt att hon inte är en bra mamma felet är att hon bara tror att Vicky är den som existerar.

SegerSims
4/24/14, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Ja då kommer ett litet kort kapitel, födelsedagarna anser jag vara viktiga att ha med men än så länge har det inte blivit några längre kapitel om det. Sedan har jag inte nämnt att både Peter och Sharon är numera Vuxna. Tycker inte att det är något att nämna då det knappt sker något alls med deras utseenden då. 

Del 15 - Födelsedagen x 4

SimsBrooke
4/24/14, 8:01 PM
#93

MER ……… Jag vill ha MER!! =) Har suttit och sträckläst alla kapitel =) och jag säger det igen, jag vill ha mer :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
4/24/14, 8:11 PM
#95

YAy :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

lollynonna
4/24/14, 8:14 PM
#96

😮

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

SimsBrooke
4/24/14, 8:17 PM
#97

Elakt, vill ha nästa kapitel direkt :O

Och jag skulle vilja veta vart du hittat frisyrerna till tvillingarna?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
SegerSims
4/24/14, 8:30 PM
#98

#97 Jass det tycker du? 😮

Ja kvällen är lååång ……

Får återkomma om frisyrerna, glömmer jag så påminn mig, vilka frisyrer? Tonåring? Eller småbarnen? det är ju lite fler tvillingar nu ….

Javix
4/24/14, 8:34 PM
#99

Jag vill oxå ha ett till kapitel nu :) är såå spänd på vad som händer :)


SimsBrooke
4/24/14, 8:47 PM
#100

#98 Frisyerna på Clare och Vickey, gärna alla deras hår, då jag gillade dem och vill hitta mer till barn och tonåringar =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
4/24/14, 8:52 PM
SimsBrooke
4/24/14, 9:15 PM
#103

#102 :D Du har gjort min dag :D *springer in och läser och lämnar kommentar :D*

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

lollynonna
4/24/14, 9:17 PM
#104

asså dumma sharon,hon bara ignorerar clare hela tiden…

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
SegerSims
4/25/14, 3:25 PM
#105

Vill ni läsa mer? 😃

Del 18 - Inte som alla andra dagar

Blir tyvärr ingen bild pga iFokus verkar ha problem med det just nu …

SegerSims
4/25/14, 3:27 PM
#106

#100 Det finns länkar till dom flesta frisyrerna i bloggen, tyvärr hittade jag inte Clares tonårsfrisyr. Men ska kolla igen, dock vet jag att rosetterna tillhör inte frisyren.

Nelley
4/25/14, 4:36 PM
#107

Haha vad bra det är😃 en till!😇

Gasoline
4/25/14, 5:48 PM
#108

Det var nära att tårarna kom, du är väldigt bra på att skriva :-)(

Javix
4/25/14, 6:10 PM
#109

ja, en till!


SimsBrooke
4/25/14, 8:19 PM
#110

#105 men du?? Vart har du gjort av länken 😉😃hihi

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
4/25/14, 8:29 PM
#111

#105 & #110 Jag fixade länken, tror jag, så den ska fungera nu. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
4/25/14, 8:30 PM
#112

#111 Nice :D Hade tänkt göra det men äter också hihi

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
4/25/14, 9:12 PM
#113

Ja det kommer en till fast det tar en liten stund då jag inte har börjat skriva på den ännu ….

#108 Men åh tack så mycket 😃 Dock inte meningen att få er att börja gråta ..😞

#110 Förmodligen så blev det inget med länken då för iFokus började att krångla även med bilden … 😕

#111 Tack för hjälpen 😃

SimsBrooke
4/25/14, 9:18 PM
#114

#113 attans då =/ men men det löste sej ju =) hihi

Nära till tårar här också =( Och jag är lite orolig för Clare =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
4/25/14, 9:29 PM
#115

#114 Tanken är ju inte att få er att börja gråta utan tvärtom. Tror ni är 3 som har sagt så nu. Får väl hoppas att det vänder snart …. eller inte 🤪

Skriver för fullt nu ….. 😎

SimsBrooke
4/25/14, 9:42 PM
#116

#115 hihi, jag själv kan nästan börja gråta när mina favoritsimmar i mitt spel dör =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
4/25/14, 9:43 PM
#117

#113 Så lite så, väntar på fortsättningen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
4/25/14, 10:25 PM
Annons:
SimsBrooke
4/25/14, 10:26 PM
#119

#118 Woho :D *Springer in och läser direkt*

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Nelley
4/25/14, 10:37 PM
#120

O herregud vad bra:0 kan du inte göra dem lite längre?:D varje gång jag går in på iFokus så är det första jag gör att leta efter en uppdatering på detta haha..👍👍👍

Cherryfall
4/25/14, 11:08 PM
#121

Wow, det kom som en chock! Superbra kapitel, du fångar verkligen intresset :D

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

Nelley
4/25/14, 11:31 PM
#122

Fast nu kan ju inte Clare bli arvingen?! Gud va taskigt:( :0 jag gillar ju henne., eller är hon kanske bi…? Hoppas lite på det:3 kanske konstig kommentar haha:D keep it up iallafall!:) första legacyn som jag faktiskt följt ordentligt om jag ska vara helt ärlig;)

SegerSims
4/25/14, 11:36 PM
#123

#120 Längre!? 😮 Jag skriver ju så fingrarna blöder redan …. 😉

#121 Tackar! Ja lite får man chocka er 😂

#122 He He vi får väl se vem som blir arvingen 🤐Åh kul att den fängslar 😃

Annons:
SimsBrooke
4/28/14, 10:43 AM
#126

#125 yay =) Hur får du tårar på deras kinder?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
4/28/14, 10:52 AM
#127

#126 Finns som Makeup minns tyvärr inte var, Googla The Sims 3 Tears. Har för mig att jag gjorde så. 🙂

SimsBrooke
4/28/14, 10:55 AM
#128

#127 Okej då ska jag kolla på det :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
4/28/14, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Ett nytt kapitel, är väl inte det bästa kapitlet kanske, men alla kan ju inte vara lika bra …

Del 22 - Hotellet

My2000
4/30/14, 4:36 PM
#130

Följer😂

Nelley
5/4/14, 11:23 PM
#131

Snuuttttgrrooooodddaaannn jagg blir leeddseen du krossar mitt hjärta, uppdateera!😢😓🤦‍♂️(hehe)

SegerSims
5/5/14, 11:55 AM
#132

#130 Åh vad kul! :-)

#131 Åh vad gullig du är men just nu så finns inte riktigt glädjen och energin där då min älskade moster dog i torsdags. Men ge mig några dagar till så är jag nog igång igen .. :-)

Annons:
Nelley
5/5/14, 12:15 PM
#133

Oj ursäkta, jag visste (såklart) inte😕beklagar, ta den tid du behöver☔️

Gasoline
5/5/14, 12:18 PM
#134

Beklagar @-}-- Skickar en stärkande kram! Känn ingen press att uppdatera din legacy, ta den när du orkar.

Mitchika
5/5/14, 2:50 PM
#135

#132 Jag beklagar! 😢

Massvis med kramar, om du behöver prata så finns jag här. Blomma

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
5/5/14, 3:54 PM
#136

#132 Beklagar 😢

Massvis med kramar, och jag finns också här ifall du vill prata 🌺🤗

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

TuvaJ
5/5/14, 6:33 PM
#137

Följer c: 

#132 Beklagar, skickar en massa internet-kramar 🤗 ta den tid du behöver och uppdatera när du känner dig redo 🌺

SegerSims
5/7/14, 3:27 PM
#138

#133 Så klart du inte kunde veta 🙂

#133, #134,#135,#136 & #137

Tack ni alla, det värmer ska ni veta.

Min moster har lurat döden flera gånger så det kom egentligen inte som en chock, men att veta att hon ändå inte finns här längre är tungt.😢

Jag har aldrig kallat henne vid namn utan bara sagt moster till henne. När jag var liten trodde alla barn på gården att hon hette moster så dom sa alltid moster med … 😂

Det är lite tufft nu då jag nu ska börja med en pulverdiet på fredag när jag nu egentligen bara vill tröstäta. Men dieten är numera bestämd av läkare så det är bara att börja. Har just bloggat lite om det på en annan blogg, säg till om ni vill följa det så får ni länken.

Skulle vilja skriva på denna med just nu men nu när Lucinda Vader är med igen så vill jag ha bra humör för det. Vill kunna gå in i henne och bli henne och jag är inte riktigt där just nu. Men nu vet ni i alla fall.

och Kramar tillbaka 🙂

Gabriella.L
5/7/14, 5:31 PM
#139

Åhh vad spännande! Följer! :)

Annons:
SegerSims
5/11/14, 2:14 PM
#140

Då jag vet att ni är en del som väntar på nästa inlägg så får jag säga att det kan ta någon dag till. Jag har nu påbörjat att försöka gå ner i vikt. Är idag på min tredje dag med att bara äta pulver shakes och puddingar. Så jag är helt matt just nu orkar knappt skriva detta. Så om någon dag så har jag nog piggnat till igen så jag kan skriva. Längtar faktiskt själv till att få fortsätta nu. 🙂

SimsBrooke
5/11/14, 4:42 PM
#141

#140 Ta den tid du behöver, vi försvinner ingenstans!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
5/12/14, 12:46 PM
#142

Känner mig piggare idag så det kan komma ett kapitel imorgon. 

Men vill ni ha något att göra? Rösta då på din favoritsim inne på bloggen 🙂

SegerSims
5/12/14, 8:55 PM
lollynonna
5/12/14, 8:56 PM
#144

!43 jaa!😊

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Gasoline
5/12/14, 9:02 PM
#145

Att detsnart kommer ett till kapitel? :-D

SegerSims
5/12/14, 9:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Klart det är ett kapitel 😃 Dock ett litet men bättre än inget … 😃

Del 23 - Lucinda Vader

Angående röstningen om favoritsim så kan man lägga fler än en röst om man ändrar sig med tiden. Visserligen stannar röstningen om 12 dagar.

Annons:
SegerSims
5/13/14, 12:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Först kommer inget … sedan inget alls …. PLÖTSLIGT händer det …

Ett kapitel till 😂

Del 24 - Nya hemmet

Gasoline
5/13/14, 8:07 AM
#148

Efterlängtade uppdateringar @-}--

SegerSims
5/13/14, 9:16 AM
#149

#148 Härligt! 😂

Men dessvärre så börjar bilderna nu ta slut och jag får börja spela igen. Har inte gjort det på ett bra tag nu … 🤔

Gasoline
5/13/14, 9:22 AM
#150

Känn ingen press, ta det när du har tid och orkar :-)

SegerSims
5/13/14, 9:40 AM
#151

#150 Nä då ingen fara just nu känner jag mig ganska pigg men jag har massor att göra då det närmar sig både begravning och dotterns student. Men att spela ska jag väl lyckas klämma in 😃

SegerSims
5/13/14, 5:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Har egentligen ingen tid med detta alls då jag har en balklänning som måste läggas upp inför en kommande studentbal. Men jag kunde ändå inte låta bli att skriva ett ytterligare inlägg då jag vet att ni har väntat så och dom 2 senaste var relativt korta. Så här får ni nu ett längre kapitel som har tagit i stort sett hela min dag 😃

Del 25 - Flera fiender och en vän

SegerSims
5/14/14, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Nu blir det ett kapitel till men jag kommer att göra ett litet uppehåll med skrivandet  då jag har varken bilder eller tid till det. 

Måste spela vilket var över en månads sedan nu och när jag väl spelar så lär jag spela säkerligen en hel generation till innan jag skriver. 

Sedan har jag andra saker att göra som att lägga upp en balklänning för dottern ska på några studentbaler då hon ska ta stundenten. 

Det blir begravning m.m med ..

Måste även försöka röra mig mer och inte sitta stilla så mycket.

Men dröjer det på tok för länge till nästa kapitel får ni gärna hojta till. 

Håller även på med att skapa en annan Simstory som jag ska dela med mig utav men det dröjer länge tills dess, men jag vill lägga lite tid på den med.

Men det finns så många andra fantastiska Simstorys och Legacys här på sajten som ni kan roa er med under väntan. 😃

Del 26 - Hotellgästerna

😎 ps. Man får kommentera inne på bloggen om man vill … Lucinda biter er inte …. eller Sharon … 😉

Annons:
TuvaJ
5/14/14, 4:45 PM
#154

#153 Ta din tid, kom tillbaka när du känner för det 🙂

Gasoline
5/14/14, 7:18 PM
#155

Återkom när du har tid och känner för dig, jag säger till när väntan och längtan blir olidlig 🙂

Lycka till med allt och ta det lugnt, det viktigaste är att du mår bra! 🤗

SegerSims
5/23/14, 4:31 PM
#156

Tyvärr kommer det att ta ett tag till då jag inte är redo än inser jag. Levt på bara pulver i 2 veckor med visserligen ett bra resultat -3.3kg. Var på en väldigt jobbig begravning i Tisdags och idag känner jag att jag själv snart ballar ut, då jag varit nära i en annan tråd.  Så jag tar lite mer paus här ifrån men jag kommer tillbaka I Promise 😃

Bara Anna
5/23/14, 5:17 PM
#157

Sköt om dig hörru!!!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Gasoline
5/23/14, 6:11 PM
#158

Ta den tid du behöver @-}-- skönt att det visar resultat trotts allt annat som händer.

SegerSims
6/3/14, 7:13 PM
#159

Ja det går inte alls just nu, skulle vilja spela men fixar inte det. Dottern tar studenten i morgon och sonen är under utredning och mår  dåligt över det. Jag själv kämpar med mitt pulver och vet knappt vad som är upp eller ner just nu …

Det har blivit lite mycket nu men jag kommer uppdatera snart, hoppas jag. :-)

Gasoline
6/3/14, 8:51 PM
#160

Ta det lugnt, vi väntar med tålamod och läser ivrigt uppdateringen när den kommer. 🙂

Ta hand om dig 🤗

Annons:
SimsBrooke
6/3/14, 9:04 PM
#161

Stressa inte, ta den tid du behöver. Tar det en dag, en vecka, en månad, eller 6 månader eller längre så ta den tid du behöver. Du behöver tänka på dej själv. Så tat lugnt och oroa dig inte. Vi finns kvar här =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
6/23/14, 1:53 PM
#163

Nu fick jag plötsligt en längtat efter att få skriva ett kapitel. 😃

Så har ni inte följ denna innan så skynda på och läs ikapp då jag snart kommer att uppdatera med ett nytt Kapitel. 😃

Vi syns snart!

Gasoline
6/23/14, 2:28 PM
#164
SegerSims
6/24/14, 1:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Oj med mycket möda och besvär fick jag äntligen ihop detta väldigt långa kapitel med många bilder. Det blev långt denna gång då ni troget väntat på att jag ska få tummen ur. Men vänj er inte vid att få långa kapitel är ni söta. 😂

Kapitel 27 Födelsedagar, Förälskelse och Svek

Nelley
6/24/14, 1:35 AM
#166

Skitbra;) som vanligt

Nelley
6/24/14, 1:35 AM
#167

Skitbra;) som vanligt

Annons:
Nelley
6/24/14, 2:37 AM
#169

Oj doubleeeee ba dum tsss #168 ofc;)

SegerSims
8/2/14, 8:44 PM
#170

Ja det har varit lite sommaruppehåll nu med ledigheter och snart har vi hösten här. Så varför inte sparka igång min historia igen med ett nytt kapitel.

Jag hoppas att ni är redo och har ni inte läst från början så är det inte försent för det heller. 🙂

Så varsågoda! Och kommentera gärna …. 😊

Del 28 - Bortlämnad

Gasoline
8/2/14, 9:18 PM
#171

Vad jag har längtat :-)

SegerSims
8/2/14, 9:35 PM
#172

#171 Härligt! Jag sitter och funderar på om jag ska skriva på nästa redan ikväll. Har längtat lite jag med :-D

Gasoline
8/2/14, 9:46 PM
#173

#172 om du känner för det och orkar så tycker jag absolut att du ska göra det, jag älskar denna legacy! :-)

SegerSims
8/2/14, 10:04 PM
#174

#173 Jadå jag orkar och har lusten men problemet just nu är jag även vill virka. Så jag bestämde mig för att virka lite nu och skriva sedan. Så imorgon kommer förmodligen nästa. 

Kul att höra! 😂🤗

Annons:
Gasoline
8/2/14, 10:24 PM
#175

#174 det tycker jag att du gjorde rätt i, ombyte förnöjer ;-)

SimsBrooke
8/2/14, 11:26 PM
#176

Äntligen :D men jag får nästan läsa alla kapitel imorrn är lite trött efter min dag på stranden.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
8/3/14, 12:35 AM
#177

#174 Visst gör det 😃

#176 Ja stranden blir man trött av. 😴🙂

Nu ska jag börja skriva men bara för en stund. Fortsätter så klart imorgon. 😎

Så kul att jag har mina fans 😂😎😃

SegerSims
8/3/14, 9:28 PM
#178

Det tog lite tid att bli klar med detta kapitlet då det kom lite annat emellan. Men nu är det i alla fall klart. Det finns en liten omröstning på bloggen om ni vill klicka på den. Inget måste så klart och man behöver inte skynda fram ett svar heller.

Kapitel 29 - Resan

Nelley
8/4/14, 3:26 AM
#180

Woho! :)

Gasoline
8/7/14, 9:39 AM
#181

Kan tyvärr inte rösta, allt är bra :-)

Annons:
SegerSims
8/8/14, 12:28 AM
#182

#181 Konstigt det fungerar för mig. Men den kanske har en konflikt med den andra. Får antagligen göra om det.

Gasoline
8/8/14, 7:46 AM
#183

#182 förlåt om jag uttryckte mig dumt. Röstningen fungerar säkert, men jag skulle inte kunna rösta då jag gillar alla avsnitt. :-)

SegerSims
8/8/14, 2:34 PM
#184

Ha ha ja då så! 😃 Får se om det blir ett nytt nu i kväll eller imorgon :-)

SegerSims
8/9/14, 6:07 PM
#185

Nu är det dags igen! 😃 

En glädjande nyhet för mig är att min ena dotter äntligen har börjat läsa denna så jag har nu ett nytt fan. Hon är en bokmal och visst detta är ju inte i samma klass som hennes böcker men jag har fått godkänt! 😃😂

Del 31 - Flytten

Gasoline
8/10/14, 7:38 AM
#186

#185 härligt. :-) Laddar upp kapitlet så har jag något att läsa på planet hem :-)

SegerSims
8/10/14, 7:53 PM
#187

#186 Ja har du inte åkt hem ännu så kommer ett till. 😃

SegerSims
8/10/14, 7:56 PM
#188

Ett kapitel till nu för er som vill läsa. Detta hus är inte färdigt byggt för familjen då det egentligen var tänkt som en hästranch till hustävlingen som var nyligen. Jag hann inte göra det klart då saker kom emellan men det kommer ändå till nytta.

Del 32 - Sunset Valley

Annons:
Nelley
8/10/14, 8:29 PM
#189

Det är jättebra, men vad hände med sharons 50-tals stil? 😛😉

SegerSims
8/10/14, 8:51 PM
#190

#189 Tack! Ha ha ja det kan man undra, jag tröttnade lite själv, men vem vet stilen kanske kommer tillbaka. 🤐😂

Gasoline
8/19/14, 6:29 PM
SimsBrooke
8/19/14, 7:37 PM
#193

Yay nu har jag läst klart dem kapitel som jag inte hade läst :D

Klänningen blev ju underbar :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
8/19/14, 9:12 PM
#194

Eller skulle hon ha gift sig i den vita? 🤔 …. Nä det är ju verkligen inte hon  😂

SimsBrooke
8/19/14, 9:37 PM
#195

#194 Näää verkligen inte hehe

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Gasoline
8/20/14, 8:04 PM
#198

Dom har ju minst sagt . . . en udda relation de där två. 🙂

SegerSims
8/20/14, 8:53 PM
#199

#198 Jasså det tycker du? 😃 Hon behöver honom men han behöver verkligen inte henne 😂😂

SegerSims
8/20/14, 8:54 PM
#200

Oj oj upptäckte ett stavfel i dagens kapitel Collage är numera ändrat till College 😊😊😇

Gasoline
8/20/14, 8:57 PM
#201
SegerSims
8/21/14, 1:13 AM
Annons:
SegerSims
8/27/14, 12:27 PM
#204

Kapitel 36 - En dag på college med Lucinda

Denna bilden påminner om min ena dotter som gör sådan min då och då. 😃

SegerSims
8/30/14, 1:24 AM
#205

Vill bara berätta att jag har äntligen fått till en ordentlig banner på bloggen. Bannern avslöjar lite simmar men dock inte vilka dom är så det blir som en liten smygtitt på några simmar ni ej har sett ännu. 😃

Gasoline
8/31/14, 5:06 PM
#206

Haha, lama kommentaren var bra skön. :-)

emiliaolsson
9/1/14, 3:38 PM
#207

#204 Spännande 😃

LottaV
9/1/14, 4:27 PM
#208

Borde du inte uppgradera släckträdet

Ett gott skratt förlänger livet

SegerSims
9/1/14, 4:35 PM
#209

#206 Vilken kommentar ….? 😞

#207 Underbart! 😂

#208 jo jag borde, men jag funderar på att göra ett nytt men just nu sysslar jag med något nytt och hemligt!🤐 🙂 Men jag ska uppdatera så småningom 😃

Annons:
SegerSims
9/1/14, 4:50 PM
#210

Jag kunde inte låta bli att göra en snabb uppdatering av släkten.😃

Släkträdet

Gasoline
9/1/14, 7:38 PM
#211

#209" -Tror du verkligen på att Jag Lucinda Vader …. Gyllenstjärna menar jag, ska INTE fjanta omkring i larviga åsnekläder, sa hon argt. -Lama .. sa Åsnan för att rätta henne. -Vad är det? Har du problem med benen eller? " Haha! :-D hoppas det var ok att jag citerade det. Men den där läraren verkar lurig :-/

SegerSims
9/1/14, 7:56 PM
#212

#211 Ha ha ja den kommentaren är jag nöjd med. klart du får citera, hade inte varit så lätta annars att skriva vilken. 😃

Ja den läraren, hon såg riktigt creepy ut så hon var tvungen att hänga med på ett hörn. Kanske hon var rädd för Lucinda … 😃

SegerSims
9/10/14, 3:45 PM
#213

Ja det verkar som att många här ägnar sig just nu åt The Sims 4 vilket jag med gjorde första dagen. Sedan har datorn fått sig en rejäl uppfräschning och blivit fabriksåterställd och dammad på insidan så nu känns det som att man har sig en ny dator.

Har nu spelat The Sims 3 som en galning och kommer strax att spela igen. Så jag har hur mycket material som helst till hur många kapitel som helst. Så idag har jag fått ihop ett kapitel till som skulle ha blivit längre men som jag beslutade mig för att dela på.

Dock så stötte jag på problem då jag fick för att att klistra in något i texten och sedan fortsätta att skriva utan att tänka på att problem kommer att uppstå. Dessvärre kunde jag inte få bort den störande textbakgrunden utan fick försöka att dämpa den så mycket som möjligt. Så det ser lite knas ut. Att kopiera en sådan text och klistra in igen är lönlöst då jag har lyckats med detta fenomen tidigare att förstöra en text på detta sätt. Att man aldrig kan lära sig!

Kapitel 37 - Nirfi från Ifrin, Deltakvadranten

Ja man måste lufta sig ibland …..

Gasoline
9/10/14, 6:46 PM
#214

Vilken trevligt och lagom konstigt inlägg 👍

SegerSims
9/10/14, 6:51 PM
#215

#214 ha ha 😃 

Förhoppningsvis så kommer det ett imorgon med. Men nu när sonen lägger sig är det speldags igen. Har blivit totalt galen av att spela nu 😍

Gasoline
9/10/14, 6:56 PM
#216

#215 Spännande .

Ja, man har ju sina perioder. Ibland gör jag inget annat mer än att sitta klistrad framför TS känns det som, och ibland spelar jag det inte alls under långa perioder. 🤪

Annons:
SegerSims
9/10/14, 7:01 PM
#217

#216 Ja det är så här hos mig med som du kanske märkt vid det här laget 😊

Men eftersom jag ligger så långt före er i min story så önskar jag att jag skrev oftare för jag vill att ni ska få ta del av vissa saker redan nu … Men det får vänta, jag har säkert 10-15 kapitel som är spelade och ni inte har fått ta del av. 😃😍

SegerSims
9/10/14, 7:07 PM
#218

För er som läser min story som jag kallar den eftersom jag inte följer några regler direkt så måste jag bara berätta för er:

I den Legacy där Lucinda Vader var grundare så fick hon ett väldigt kort liv. Så nu när jag gett henne en ny chans så har jag ändrat på åldrarna på simmarna så att Lucinda ska hinna få göra lite fler saker, så simmarna lever längre nu. Men när Lucinda återigen dör så kommer jag att dra ner åldrarna igen men inte till standard inställningarna för då får dom andra helt plötsligt hur korta liv som helst. 

Jag vill bara få en chans att spela med henne lite mer denna gång. Då hon är mitt lilla skötebarn. 😃😍

Gasoline
9/10/14, 7:28 PM
#219
LottaV
9/11/14, 4:24 PM
#221

Underbar

Ett gott skratt förlänger livet

Gasoline
9/11/14, 8:41 PM
#223

Haha, gillar slutet 😂 Och måste bara säga att jag förvånas över din fantasi, att du kan komma på så mycket roligt och så bra storys 👍

Annons:
SegerSims
9/11/14, 8:56 PM
#224

#223 Ha ha! Tack så mycket! 😃

Ja vad all min fantasi kommer ifrån vet jag ej men att min son har ärvt den det vet jag i alla fall. Jag har ett väldigt stort barnasinne kvar och tur är väl det, tänk vad trist jag hade varit då! 😉

Åsnan bjöd på detta kapitel när jag helt ovetandes fick syn på Åsnan dansa Gangnam Style, visste inte att dom hade lagt till det och med det så är det ju en självklarhet att Lucinda ville lära sig 😃

SegerSims
9/14/14, 8:56 PM
#225

Oj oj oj, Nu har jag fått mig en rejäl utskällning av Lucinda. En utskällning som heter duga må ni tro. 😮

Hon kan inte fatta att jag har skapat en falsk Lucinda som numera springer omkring med en t-shirt med original Lucinda på. 

Hon är inte glad alls då jag borde ha tagit en bättre bild på henne.

Ja ja lite får hon väl tåla. Länk till den nya toppen finns inne på http://segersims.blogspot.se/ 😃

Gasoline
9/15/14, 8:05 PM
#226

#225 Ajaj, det var illa 🤐

SegerSims
10/6/14, 12:30 PM
#227

Oj nu på förmiddagen har jag börjat skriva på nästa kapitel, men vad trögt det går. Jag ger upp för idag tror jag då jag har fått hjärnsläpp helt och hållet verkar det som. Inte ens skapa eget CC klarar jag just nu då min hjärna är totalt blank. Jag ska så klart göra ett nytt försök imorgon igen och se om jag få klart ett kapitel åtminstone.

Men så ni vet, jag har inte lagt denna story på hyllan då jag har massor av bilder till massa kapitel. Och mycket att berätta gällande Lucinda och dom andra så klart. Förhoppningsvis skriver jag här i tråden imorgon igen ihop med en länk. 🙂

Gasoline
10/6/14, 6:01 PM
#228

Det kommer när det kommer, helt enkelt 🙂

SegerSims
10/6/14, 10:08 PM
#229

Jo det är ju klart, men jag har tänkt på att skriva i ett bra tag nu och när jag väl gör det så blev det inget bra … hoppas jag fixar det bättre imorgon efter frukost :)

SegerSims
11/3/14, 2:03 PM
#230

Äntligen! säger jag och kanske även ni… Nu har jag fått ihop ett kort kapitel, men jag ska försöka skärpa mig med mitt skrivande då jag saknar det lite. Förhoppningsvis så är ni följare fortfarande intresserad av att läsa en Sims 3 story.

Del 39 - Tar hemligheten med sig

Annons:
LottaV
11/3/14, 4:09 PM
#231

Jag håller med Marcus och Lucinda Sharon är shälviskt

Ett gott skratt förlänger livet

SegerSims
11/3/14, 5:18 PM
#232

#231 Ja man kan ju undra vem som är elakast egentligen, Sharon eller Lucinda?

LottaV
11/3/14, 5:55 PM
#233

Jag tycker att Lucinda är en ängel gemförelse med Sharon som till och med är elak mot sin dotter

Ett gott skratt förlänger livet

Gasoline
11/3/14, 8:20 PM
#234

Alldeles lagom långt, tycker jag. Och vad jag längtat efter en fortsättning :-)

SegerSims
11/25/14, 3:04 PM
#235

För nu känner jag mig ivrig över att skriva på min sims story. Äntligen ! Så bli inte förvånad över om det dyker upp ett kapitel till redan idag. 😃

Kapitel 40 - Sista Terminen

Gasoline
11/25/14, 6:55 PM
#236

Du har sådan bra fantasi, älskar denna legacy / historia :-)

SegerSims
11/25/14, 10:16 PM
#237

#236 Tack! 😃 Du är ju min största och bästa fan 🤗 … vad jag vet 🤔

Nu kommer ett kapitel till om du är vaken 😃

Kapitel 41 -Tillökning 

Annons:
LottaV
11/25/14, 10:38 PM
#238

Det var verkligen glada nyheter

Ett gott skratt förlänger livet

Gasoline
11/26/14, 6:18 PM
Gasoline
11/26/14, 6:20 PM
#240

Skoj med ett nytt kapitel, men gamla tanter som mig har oftast gått och lagt oss vid den tiden. Hihi

SegerSims
11/26/14, 9:58 PM
#242

#238 Visst var det 🙂

#240 Denna gamla tanten går aldrig och lägger sig … 😃

LottaV
11/26/14, 10:11 PM
#243

Vilket bra Kapitel

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Weasley
12/5/14, 3:49 PM
#245

Neeej! Nu har jag läst alla :( jag vill ha fler :(

Trololololololololololo

Gasoline
12/5/14, 5:48 PM
#246

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;-)

SegerSims
12/6/14, 9:18 PM
#247

#245 Jag hade hoppats på att det skulle ha blivit fler vid detta laget, men saker har kommit i vägen. Som riktiga livet men så fort jag kan så kommer så klart fler.

😃

Weasley
12/7/14, 11:09 AM
#248

Åh vad bra! Jag vill veta vad som händer med allt!

Trololololololololololo

[skorped]
1/4/15, 7:52 PM
#249

Följer om du inte har skrotat den här storyn

SegerSims
1/10/15, 1:00 AM
#250

Klart jag inte har, jag har haft fullt upp men jag är snart på banan igen.  Så följ gärna då jag blir glad för det 🙂

Gasoline
1/10/15, 9:46 AM
#251

Härligt, vi ser fram emot det :-)

Annons:
SegerSims
1/14/15, 11:33 PM
#253

Kan berätta att jag började skriva idag i några meningar sedan vet jag inte vad som hände och jag orkade inte fortsätta. Ska försöka imorgon igen när jag är lite piggare.

Ville egentligen bara putta upp denna för att jag vet att en ny medlem har läst denna hur snabbt som helst via mig och jag vill visa att denna tråden finns. 🙂🌺

Galenidjur
1/14/15, 11:57 PM
#254

#253 Om du med det menar att du har sett att någon besökt din sida mycket den senaste veckan  (såg nu att man kan se besöksstatistik haha)  så får jag väl erkänna mig skyldig 😃 Jag läste klart rätt snabbt då jag är en sån som lätt fastnar i saker och börjar sträckläsa. Men tycker det är en bra historia så ville veta vad som skulle hända :P

Följer tråden. Keep up the good work  🙂

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

SegerSims
1/14/15, 11:59 PM
#255

#254 Vill inte såra dig nu men det var inte dig jag menade. Men jag blir glad över att det finns en sträckläsare till😃😃🥳

Galenidjur
1/15/15, 12:05 AM
#256

#255 Äsch, sårad och sårad. Tänkte mer att du kanske sett på besöksstatistiken att någon varit där och snokat. hahah,  men då vet du det nu iaf 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Gasoline
1/15/15, 6:47 PM
#258

Där ser man, vad roligt, Kan mycket väl tänka mig att det är lätt att man fastnar läsandet framför skärmen när man hittat denna story :-)

Annons:
Weasley
1/16/15, 7:31 PM
#260

Hur går det?

Trololololololololololo

SegerSims
1/19/15, 5:36 PM
#262

Äntligen kommer det ett kapitel till. Jag själv har längtat, men dessvärre så kommer ju det riktiga livet emellan och bromsar ner det hela. Som jag sagt tidigare så har jag redan spelat flera generationer fram och har alla mina bilder klara men det har varit tiden som har stoppat mig och orken. Men nu kommer det äntligen ett och jag ska försöka ge mig på fler så fort jag kan.

Mycket nöje!

Kapitel 43 - Två möten

marta01
1/19/15, 7:10 PM
#263

Jätte bra, värt att vänta.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Annons:
Gasoline
1/19/15, 9:22 PM
#266

Lika bra som efterlängtade kapitel :-)

SegerSims
1/19/15, 11:14 PM
#268

Jag byter tråd nu då denna snart är slut! 

Den nya går att hitta här!

Och denna tråd kan nu låsas.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: