Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 7506 ggr
Jamie+Engla
4/5/14, 3:21 PM

*Stuteri Star

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkommen till det nystartade stuteriet av en mycket gammal hästras, Connemaran.

Jag som äger stuteriet är barnbarn till Haley Star som födde upp AngloArab i över 40 år. Min mamma gillade inte hästar och flyttade så snart hon kunde till en annan stad. Under hela min uppväxt har djur varit en stor del av mig. Men inte förrän jag fick höra om min mormor när jag var 17 år gammal tänkte jag på hästar.På min 18 års dag flyttade jag till min mormor för att ta del av hennes sista år i livet och få så mycket kunskap jag kunde om hästar.

Efter 4 år hos mormor dog hennes älskade hingst. Mormors sista häst Obilivion 1047 dog våren 2013. Mormor sörjde honom. Saknaden var enorm hade hon sagt. Veckan efter Obilivions död bad mormor mig att när hon dog, skulle hon vilja vila bredvid honom, förevigt.På morgonen efter hittade jag mormor död i sin säng, med sitt armband gjort av tagel från Obilivions svans runt armen, och ett foto av honom i sin famn.Hon ligger nu bredvid sin älskade häst, precis som hon ville.

För att alltid minnas min mormor som älskade sina hästar och de hon gjorde behåller jag hennes stuteri namn, och för äran av henne vidare. 

Men angloaraben vill och kan jag inte föda upp, jag vill inte (om jag misslyckas) föda upp dåliga angloaraber i mormors stuteri namn. Jag vill inte förstöra de goda ryckte hon har, och alltid kommer ha i Angloarab världen. Och ingen kommer någonsin ha ett så gott öga för den otroligt vackra rasen.

Så jag tog en ras jag sett på min första häst utställning med min mormor. Connemaran.

Connemaran är en uråldigt häst som har härstamning från Irland.  Connemaran är även en ädel ras med många historier och dokumetationer som är ca. 10.000 år gamla.Connemaran är en förstklassig ridhäst som karaktäriseras av lugn, tålamod och naturlig sundhet som brukar finnas hos raser med ursprung i vilda hästar. Connemaran klarar sig i bittert klimat och på lite foder.De sluttande bogarna på hästen ger bra rörelser även om passgången inte existerar hos rasen längre. Bogen bidrar även till rasens goda hoppförmåga. Halsen är lång och välformad och bidrar också till de goda rörelserna. Huvudet har typisk ponnykaraktär med stora, vänliga ögon. Connemaraponnyn är godlynt, djärv och intelligent med stor säkerhet på foten. Connemaran är ofta väldigt mångsidig vilket gör att den tävlas både inom hoppning och dressyr och även körning. 

För mig betyder detta otroligt mycket. Att få bära hennes stuteri namn och förhoppningsvis föda upp de bästa avelshästarna.Jag gör detta för min mormor, och jag hoppas att även mitt namn kan få fäste i hästvärlden. Precis som hennes.

Mitt namn är Sara Thaler (min pappas efternamn) och jag välkomnar er till Stuteri Star, uppfödning av Connemaraponny.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
hahael
4/5/14, 3:42 PM
#1

Följer :3

Klart att laxen ska ha en jolle

Jamie+Engla
4/5/14, 3:57 PM
#2

Kul! Vill bara säga att jag inte använder poser, och redigerar inte mina bilder. De ni ser är screen shots. Använder nedladdat innehåll från exchange och BARA där ifrån. :-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/5/14, 4:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är en vardags bild på mig. Här ska jag just ringa upp en känd connemarauppfödare och kolla om jag fick köpa hennes nya hingst.

Jag kan även berätta att jag vann en auktion på connemaras riksutställning så förhoppningsvis kommer ett sto till oss under dagen.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/5/14, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

SD Celica har flyttat hit nu! Och jag är upp över öronen glad!
SD Celica är ett 12 år gammalt sto som är tränad högt i dressyr. Dressyr kommer vänta Celica de närmaste året. Och om allt blir som de ska så får hon börja hoppning i början av nästa år.

Synd att det regna precis när hon kom till oss, på bilden tittar äntligen solen fram lite 😉

Välkommen SD Celica!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/5/14, 11:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och under kvällen (ca 22) kommer en hästtrandsport till vår uppfart. Inte nog med att Lena tackat jag till mitt bud på hennes hingst, så hade hon till och med kört hem honom till mig. Jag är så tacksam och glad. 
Det var tur att de börja regna igen, annars hade Lena sett mig fälla en och annan tår.

Hästarna är nu inne i sina boxar och jag ska gå och lägga mig. Men imorgon är det upp tidigt för att ta ut hästarna i sina hagar. Jag längtar tills jag kan få sätta mig på dessa vackra varelsers ryggar och rida dem.

Detta är Dex III (Den tredje) och är efter två BIS vinnare, pappan (Deep I) har flera vinster i dressyr och är godkänd hingst på irland. Med hela 43p.
Mamman (PC. Peach) är elitpremerad och har även 42p på utställning!

Dex III ska ridas dressyr på hos oss, och jag ska även visa honom nästa år under riksutställningen. I en förhoppning att han blir godkänd hingst. 

Dex III

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

IceTee
4/10/14, 9:37 PM
#6

Följer!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Alexandra0419
4/11/14, 7:14 AM
#7

Följer;D

fiffeliffe
4/11/14, 7:19 AM
#8

Följer 😂

Cool

Jamie+Engla
4/11/14, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

De har nu gått ett par dagar sedan hästarna kom till gården. Mina planer är att börja rida på Celica idag och träna Dex inför riksutställningen. 

Igår var det första gången Celica och Dex såg varandra. Innan har de stått i vars en hage på vars en sida av gården, men nu står de i två hagar precis intill. 

Tur att jag hade täcken till de båda hemma, det har regnat 3 dagar i sträck nu. 😡

Dex ser väldigt intresserad ut av Celica, men hon är en bestämnd dam som är lite fiin i kanten. Menmen, man kan ju alltid skratta åt dessa två 🤪

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/11/14, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Celica är en drömhäst! Vilken dag vi haft tillsammans. 
Celica var tävlad högt i dressyr, men togs bort från banan när det var dags för föl. Men hon har det i sig. Jag behöver inte göra mycket utan hon förstår direkt och är en ängel. Snällare och en mer förstående häst har jag aldrig varit med om. Och vilken skönhet! Mitt lilla hjärtegull ❤️

Bjuder på en ståbild precis innan vi ska gå igenom programmet mormor lärde mig att rida. Mitt första program med mormor, och hennes häst Star's Chikitita

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/11/14, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Vilken pärla!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/11/14, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Lite galopp, Celica är väldigt het i galoppen så man får hålla tillbaka lite.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/11/14, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Eftersom Celica inte ens var svettig efter mitt program så tog vi en liten tur vid stranden. 

Jag förstår varför min mormor gillade att bo här. Naturen och miljön är otroligt vacker. Den passar hästar på alla sätt. Och de bästa är att hästarna ser ännu vackrare ut i ett otroligt vackert landskap.

Tror jag stannar kvar här ett bra tag.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Alvirpo
4/12/14, 6:47 PM
#14

Hur tränar man dressyr med hästarna..?🤔

Dvärgvädur
4/12/14, 8:11 PM
#15

#14 Det går inte, man kan låtsas eller använda poser :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Jamie+Engla
4/12/14, 9:05 PM
#16

Som skrivet använder jag inte poser. Jag reder inte ut hur man gör, så det är hästens egna rörelser i mitt spel. Det ända "fusk" jag använder är nedladdade innehåll såsom lindor, sadlar, schabrak, träns, täcke och man/svans. Mina hästar rör sig i padocken helt vanligt i skritt, trav och galopp och så tar jag foto under tiden :) Vinkeln gör mycket ;-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/13/14, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här är en bättre bild på min fina Dex III. Ståtlig som få och en riktig härlig kille att handskas med. Gick förbi celica under brunst och Dex bara tittade lite snabbt på henne, sedan var jag i fokus igen. Känner att när våren kommer skulle jag vilja hoppa upp och rida honom. Men jag vet inte om jag kan hålla mina händer i styr tills dess. Vi får se…

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/14/14, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

*Ett år senare*

Tiden går och går, och det känns som en evighet sen jag uppdaterade här. Jag har ridit Dex nu i nästan 10 månader och han är en klocka att rida. Dex är känslig och mycket försiktig, men ändå känns han tittig och frammåt. Något få hinder hoppar han, men de är inte riktigt han grej. 

Nu är han även visad på riksutställningen och med hela 42 poäng och en BIS reserv blev han även godkänd connemara hingst! Jag är såå stolt! Vi ska delta i ett par dressyrtävlingar innan hösten kommer och jag längtar så! Men en dressyrtävling är redan avklarad. 3e plats med 67.48 %. Innan sommaren är slut hoppas jag att han iaf fått en 1a placering i dressyren. 

Här kommer en bild på Dex III 1034 (som han nu heter) när vi står uppställda på riksutställningen. Finfin pojk…

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/14/14, 9:39 PM
#19

Anldeningen till att de blev *Ett år senare* är för att jag spelat hela dagen och ett helt sims år har redan gott. (glömde ställa om tiden så antal dagar i varje årstid var på det minsta haha) Och såklart glömde jag ta bilder och att uppdatera här. Så hoppas detta går bra ändå. I fortsättningen är varje årstid 7 dagar och jag ska komma ihåg att ta foto och uppdatera. 

miss miss 😂

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/15/14, 12:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Dex III 1034 står redo för att köra sitt program. En mycket stolt ryttare sitter på ryggen, redo att visa upp sin fina hingst. 

Jag kan ju passa på att berätta att Dex även betäckt ett sto på Stuteri Mariebell. Ett fux sto f. 97 med gula gener. Vi får se vad det blir för spännande föl där. Mirabell's Viame X Dex III 1034

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Svado
4/15/14, 1:32 PM
#21

Wow, va snygg dressyrarena du gjort!

Nu blev jag inspirerad!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Svado
4/15/14, 1:33 PM
#22

PS. Vill gärna ha en helbild på din dressyrarena! :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Fiona1234
4/15/14, 1:37 PM
#23

Hur får man hästarna att '' gå i form ''? 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Jamie+Engla
4/15/14, 1:51 PM
#24

#21 Arenan är inte färdig.. ska pyssla med den igen idag.

#23 Mina gör det hela tiden. Ska se om jag kan lägga upp en video på när dem rör sig, så kan ni se för er själva 😂

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Fiona1234
4/15/14, 2:00 PM
#25

#24 Okej, men hur fixar man så dom gör det? 🙂 

Jättefint btw! 😃

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Jamie+Engla
4/15/14, 2:05 PM
#26

Jag gjorde det helt utan fusk i form i skapa en sim, superenkelt. Man länger den övre halsen och kortar den undre. Huvudet kommer ner i form helt auto då. 

Ska in och spela nu, så ska pilla med arenan en stund, så du kan få en fin bild sen. 😃

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Fiona1234
4/15/14, 2:06 PM
#27

#26 Tack så mycket! Nu vet jag hur jag ska göra 😃

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Jamie+Engla
4/15/14, 2:25 PM
#28

Tar en pause i byggandet nu när solen sken fram irl. Ska ut och rasta hundar en timme och sedan ut och rida på min egna häst. Nästa uppdatering är en bild på arenan 😃

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Svado
4/15/14, 3:32 PM
#29

Jag har då aldrig lyckats få mina hästar att ha huvudet så där utan mod, hur menar du att du gör?

Enda sättet att få de att ha dressyrnacke verkar ju vara o ladda ner mods som gör att halsen böjs?

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Jamie+Engla
4/15/14, 7:23 PM
#30

Jag länger den övre delen av nacken och kortar den undre. Jag använder inte mod och poser eftersom jag inte reder ut det. Jag försökte med pose player, men fick damp på det efter 5 minuter så avbröt. Mod vet jag inte ens hur man använder. Inte heller var man hittar dem. De ända fusk jag använder är testingcheatsenabled, moveobjects, hideheadlineeffects och buydebug. Laddar ner grejer via exchange och det är bara utrustning. Och ska se om jag hittar något snyggt hår att ladda ner till Sara.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/15/14, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Här rider jag Dex III 1034 på dressyrarenan i min stad. Jag trivs mer och mer på arenan och jag tycker den blir snyggare och snyggare. Men enligt bormästaren så vet man aldrig om den blir helt klar. Han har stora planer för den. Vem vet vad som händer härnäst?

-Nu är jag inte den bästa på att bygga och komma med nya grejer. Jag är aldrig nöjd själv. Vi får se vad som händer. Har några spännande grejer att uppgradera arenan med. Men de får vara när jag har lust att bygga det. *Video på när Dex rör sig kommer snart*

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/15/14, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Den är väl helt ok, för tillfället.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/15/14, 9:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Låg bild med utsikt över domarbåset.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Dvärgvädur
4/15/14, 9:52 PM
#34

Du kanske menade domarbåset? :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Jamie+Engla
4/15/14, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Jag står och utser mig själv till vinnaren av dagens tävling. Haha, men lite kul får man väl ha när man tränar? 😂

-Prispallen, notera även att det är Guld, Silver och Brons utplacerat ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/15/14, 9:56 PM
#36

#34 Tackar! Ändra direkt 👍

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Dvärgvädur
4/15/14, 9:57 PM
#37

Följer btw 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Jamie+Engla
4/15/14, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Man var ju tvungen att prova domarbåset också! Så att man vet hur domarna kommer se mig sen 😎

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/15/14, 10:40 PM
#39

Dex III 1034 i trav.

Dålig kvalité

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/15/14, 10:41 PM
#40

Dex III 1034 i skritt

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Svado
4/15/14, 11:37 PM
#41

Kanonfin bana!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Annons:
Jamie+Engla
4/15/14, 11:40 PM
#42

#41 Tack, jag gör så gott jag kan. 🙂

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Fiona1234
4/16/14, 12:19 AM
#43

Så fint :D! Blev så ledsen idag, kan inte ladda ner saker ifrån Exchange… Har du något problem med det?

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Jamie+Engla
4/16/14, 12:54 AM
#44

Vad menar du med om jag har några problem med det? menar du tekniskt så har exchange varit lite bråkigt med mig idag när jag leta efter hår. Men annars är de inga problem.

Eller hur menar du?

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Fiona1234
4/16/14, 6:56 AM
#45

#44 Jo menar tekniskt, loggas typ ut från sidan, så tänkte höra om det var problem för andra också.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Jamie+Engla
4/16/14, 10:17 AM
#46

Det gjorde det en gång. Sedan starta jag om crome och allt funka direkt sen. (Är naiv att de ska hackas eller nått haha)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

IceTee
4/16/14, 11:17 AM
#47

#45 testa att använda en annan webbläsare om du inte redan gjort det! Fungerat för mig!

Medarbetare på Skor iFokus

Fiona1234
4/16/14, 12:36 PM
#48

#47 Tack för tipset! Testade byta webbläsare och det funkade 😃

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Jamie+Engla
4/16/14, 10:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Hösten slår till med storslam. Och äntligen kan jag avslöja att SD Celica är dräktig. Inte velat berätta för någon ifall inte det skulle bli något föl. Men idag fick jag de konstaterat, med bildbevis. Celica väntar föl under våren och fölet är såklart efter min fina hingst dex.

SD Celica X Dex III 1034

Här står celica, precis hemkommen från vetrenären,

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Zebra02
4/17/14, 2:07 PM
#50

#30 Jag får inte det heller att fungera. Jag har prövat att länga den övre delen av nacken och kortat den undre.

lisora
4/17/14, 2:20 PM
#51

#30 det finns väl inga sådana sliders i husdjurs expansionen? jag fick i alla fall ladda ner sliders som hette "dressage neck" för att få ned huvudet "i form".

Jamie+Engla
4/17/14, 2:28 PM
#52

Kan man kolla på datorn om man har mod? Typ gå in på "Den här datorn" och kolla? Och Hur gör man en screen shot när man inte är i spelet?

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

lisora
4/17/14, 4:27 PM
#53

har du pc så finns det en knapp som heter PrtScn och klickar du på den så tar datorn en bild på hela skärmen, dock måste du typ klistra in bilden i paint eller photoshop för att se den

IceTee
4/17/14, 5:55 PM
#54

#52 Har hur ser det ut där du har dina sliders? Där du ändrar hästen? Vilka har du att välja på?

för att ta en screenshot (på en pc) klickar du på Ctrl, Alt, Print Scrn  samtidigt, sedan går du in i paint och klickar på Ctrl, V samtidigt

Hoppas det hjälpte 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

jiithra
4/17/14, 6:31 PM
#55

Annars kan man använda C, tror jag det är..

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
IceTee
4/17/14, 6:36 PM
#56

#55

Men då måst man vara i spelet, annars funkar det inte!

Medarbetare på Skor iFokus

jiithra
4/17/14, 6:38 PM
#57

jaha xD Slarvläste frågan..

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Jamie+Engla
4/17/14, 6:55 PM
#58

Ställde 3 frågor.. 

Ska in i spelet nu och går in i Skapa En Sim för att visa vilka sliders jag har. (antar att de är de man drar för att forma med)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

IceTee
4/17/14, 7:07 PM
#59

#58 ja precis!

Medarbetare på Skor iFokus

Jamie+Engla
4/17/14, 7:20 PM
#60

När jag tar Ctrl-Alt-PrtScn och sedan tar Ctrl-v i Paint blir det bara en svart bild? 

Är det OK att jag startar en ny tråd om detta. Vill inte lägga upp bilder här som inte har med historien att göra 🙂

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

IceTee
4/17/14, 7:26 PM
#61

Har haft det problemet också, kan inte hjälpa med det dock… hade nog hjälp att starta en ny tråd!

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
4/18/14, 3:32 PM
#62

Förresten, hur blir du inte knäpp på alla hästar? Mina driver mig till vansinne, de kan inte gallopera omkring i hagen och ståg bara och klagar på att de vill träna. Kan ju bara rida 1 åt gången 😕

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Jamie+Engla
4/20/14, 1:34 PM
#63

#62 Hur menar du? Mina står mest och betar hela dagarna, de får  umgås med varandra och leker med hästbollar. Mina hästar är alltid på topphumör 🤪

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
4/20/14, 1:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Nähä, hösten kom tidigare än jag trott. Vi vår vänta till nästa vår/sommar med våra tävlingar. Nu är det fokus på Celica så att allt kommer gå bra med hennes fölning. Och Dex ska iväg på en sen betäckning till inom ett par dagar. Ägaren har 2 sto som hon velar mellan. Vi får se vilken det blir.

Höst färger och regn.. Härligt 🙂

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
5/1/14, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Snön är här! Så nu är det dags för hästarna att flytta till sina vinterboxar. Detta blir deras första vinter i dessa boxarna eftersom stallet är nybygt sedan i somras. 

Celicas mage växer och växer. Hon äter massor och står och latar sig i hagen/boxen. Även Mirabell's Viame mår bra enligt ägaren. Väntar spänt på fölisar.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Cilia.Teddytöserna
5/1/14, 2:31 PM
#66

följer!

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Jamie+Engla
5/1/14, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Idag tog jag ut Dex på en runda i den nya snön. Idag var han lite busig och ville hela tiden hoppa och busa i snön. 😂 Tur att han är så gudasnäll att han lyssnar på en. Imorgon ska vi besöka Mirabell's Viame och hennes ägare. Äta god mat och kolla lite dressyr på Tv. Ska ha en mysdag helt enkelt. 

Och vilken tur att vinterboxarna blev klara i höstas. Det var hela -14 grader vid kl 8 på kvällen. BRRRR!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
5/1/14, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Nu säger jag godnatt, natten tillbringar jag i min igloo jag gjorde under kvällen. Synd bara att man ska sova i den själv. 😴

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Misarn
5/3/14, 12:52 AM
#69

Följer definitivt :-)

Annons:
Cilia.Teddytöserna
5/7/14, 6:35 PM
#70

Kan Inte du lägga ut gården för nedladdning? Den är verkligen super fin! Edit: läste inte igenom alla kommentarerna så vet inte om du svarat på den frågan innan :)

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Jamie+Engla
5/7/14, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Det kan inte hända så mycket när man är insnöad. Tur att stallet blev klart, för denna vintern är hårdare än förra.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
5/7/14, 7:18 PM
#72

#70 Jag är inte så teknisk och kunnig inom dator. Så jag har ingen aning om hur man gör när man lägger upp haha. 

Det skulle vara kul och se hur många det är som skulle ladda ner den 🤪 Även om jag inte är så duktig på att bygga gårdar och hus i The Sims.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
5/7/14, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Var borta på möte med grannskapet hos en av mina grannar. Så Jag bad Linnea (en tonåring i kvarteret) att titta till hästarna medans jag var på möte. 

Under eftermiddagen strax innan efterrätten skulle serveras ringer Linnea och pratar fort och anfått. När jag lyckats lugna ner henne säger hon att Celica varit orolig ett tag och nu är det något som sticker ut ur henne vid rumpan. Jag förstår precis vad som händer, så jag säger år henne att ge celica vatten och ta av henne sitt täcke.

Några jobbiga timmar senare är fölet ute och reser sig upp. Och nu vid lunchtid (dagen efter) har både föl och mamma fått på sig ett täcke. Fölet (som blev ett hingstföl) äter lungt från sin mamma och Celica tar lungt hand om sin lille prins. 

De blev att jag tog en bild lite snabbt nu när fölet fått täcke på sig. Den är dålig och i helt fel vinkel eftersom jag inte ville störa dem hela tiden.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
5/18/14, 3:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Lilla pojken är ut i hagen och växer så det knakar! Han rör sig helt otroligt så till våren blir det utställning för honom. 

Pappa Dex III 1034 är lugn och spenderar den kalla vintern i sin älskade hage. Tror att han älskar kylan, eller snön?

Till våren kommer även en stor nyhet! men den hålls hemlig än så länge, tills jag är säkert att de blir något.

Vilketfall, här är han!

Star's Damien

e: Dex III 1034
u: SD Celica

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
5/30/14, 1:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Snön tar hårt på oss, men vi kämpar vidare. Lille Damien älskar snön så han måste alltid ha täcke på sig. Jag älskar föltiden, men att få se den färdiga hästen är så mycket roligare. Äh, jag ljuter av alla stunder här på stuteriet.

Dex och jag var iväg på massage idag, köpte nytt täcke när jag ändå var inne i stan. Längtar tills våren kommer, så vi kan börja tävla igen.

Bild: Dex och jag "hänger" efter en härlig massage för både han och mig 😉

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[Ellabella347]
5/30/14, 9:43 AM
#76

Folowing ( jag suger på engelska)

Annons:
Dreamweawer
5/30/14, 6:26 PM
#77

Följer:)

Jamie+Engla
5/31/14, 12:47 PM
#78

Roligt att så många följer! Stora nyheter är på gång… Vi får se om ni gillar det, och att allt fungerar :-) Ikväll tror jag att jag spelar en stund (typ flera timmar haha) så vi får se om de blir en uppdatering här :-) Väntar med spänning. ……….

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
5/31/14, 11:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Efter en full dag med fixandet av värmen i stallarna samt laga vattenledningar så fick jag tillslut min runda med min fina hingst Dex. Vi tog en runda på hinderna idag, vilket gick super! Han har en vilja av stål och en teknik ut över det vanliga. Som tur var så blev han ganska lugn efter hopprundan så jag slapp bråka med broddarna idag.

Tur man har någon där hemma som hade lagat varm mat som stod dukad när jag kom hem. Dagen slutade med en kopp varm choklad framför brasan i den bästas famn, Godnatt..

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Sawiar
6/1/14, 8:12 PM
#80

Följer. :) Vill ha flera hästhistorier här! :D

htt
6/2/14, 12:40 AM
#81

Men så bra! Följer :)

Jamie+Engla
6/2/14, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Jag tog en snabb resa till ett underbart stuteri i de svalare delarna av spanien. Stuteri Moonlight. Jag blev helt kär i deras hästar och provred en hel del av dem. Men det som föll mig mest i ögonen var den gamla ägarens son Emil. 

Och tjaaa, en bild säger mer än 1000 ord eller?

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

exitingsvillemo
6/3/14, 2:37 AM
#83

#20 Jag kan ju passa på att berätta att Dex även betäckt ett sto på Stuteri Mariebell. Ett fux sto f. 97 med gula gener.

Ska vi vara riktigt petiga, så kan en fux inte bära på gula gener 🙂 Om hästen bär på gula gener så syns dom, anlaget kan aldrig ligga dolt 🙂 

Att jag berättar detta för dig, är för att jag vet att du är intresserad av hästar och färggenetik IRL, så jag menar absolut inte att låta präktig på någe vis 😃🤗

Superfina hästar har du gjort iaf!!👍 

Är så avis då mitt sims3 inte alls vill fungera just nu😭

Annons:
Jamie+Engla
6/3/14, 7:09 AM
#84

#83 Fått föl irl efter en skimmel utan några gula gener och en fux som har en mormor som lämnat isabell och cremello. Stoets mamma var fux och hade en halvbror som var mörk isabell. Menar inte att de blev något gult på fölet i spelet men irl fick denna fux jag kopiera ett isabellföl med en skimmel till pappa, som har mycket skimmel och brun bakom. (Vidare diskussion i PM, vill inte ha onödiga kommentarer här) Dock går det att undra något som har med historian och/eller hästarna att göra :-) Samt att man följer

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

htt
6/3/14, 5:27 PM
#85

Har försökt göra det där med min hästs nacke och det funkar inte heller :(

Sawiar
6/3/14, 7:34 PM
#86

Samma. :(

Jamie+Engla
6/3/14, 10:07 PM
#87

#85 och #86 Jag vet inte varför de inte går på era? Jag skulle vilja använda mod o annat men fattar nada. Den modden man kan ha för att ha större hushåll skulle vara väldigt bra att ha här. Men nu vet jag inte hur man gör något mer än de fusk EA lagt in. ladda ner en ponny med sådan hals till min lillebror när han skulle spela. Några dagar senare skulle jag spela och då börja jag att skapa, och jag kunde böja huvudet. Kan de vara anledningen? Shettisen? ________________________________ Stora nyheter är på gång! Både dåliga och bra, men jag hoppas ni fortsätter följa ändå! ★

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
6/11/14, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Var ska detta sluta?

Efter en superhärlig månad på stuteri Moonlight är jag nu på väg hem. Om några dagar ska jag hämta hem mina hästar som varit hos vänner denna månad. Jag är såå tacksam för att de tagit hand om hästarna medans jag varit på denna läringsrika resa. Jag tackar även stuteri Moonlight för den tid jag varit hos dem. Jag har fått se dem tävla i höga klasser dressyr och hoppning. Jag har fått se deras otroliga marker där de har sina hästar samt deras superfina gård. Tror jag vet nu var mormor fått insperationen till hennes gård ifrån hihi. 
Har även fått rida några otroliga hästar och varit med på uteritter och alla möjliga äventyr.

Men nu ska jag ta mig i kragen och jobba hemma, massor som ska vara färdigt innan våren. 

Man vet ju aldrig vad som händer härnäst…

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
7/18/14, 6:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Mycket jobb för oss. Jag har varit sjuk sedan jag kom hem från mina äventyr, vilket har varit så tråkigt. Våren är som tur på G och hästarna är otåliga. Nu vill jag komma på fötter igen och åter igen träna mina hästar. 

Jag fick en bild på en unghäst på stuteri Moonlight när de fick höra att jag var sjuk. Detta är en av deras ungston. Åh vad jag längtar tillbaka till den vackra gården.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
7/18/14, 6:13 PM
#90

Mycket jobb för oss. Jag har varit sjuk sedan jag kom hem ifrån mina äventyr, vilket har varit så tråkit. Våren är som tur på G och hästarna är otåliga. Nu vill jag komma på fötter igen och åter igen träna mina hästar.

Jag fick en bild på en unhäst på stuteri Moonlight när de fick höra att jag var sjuk. Detta är en av deras ungston. Åh vad jag längtar tillbaka till den vackra gården.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Jamie+Engla
7/18/14, 6:27 PM
#91

Mycket jobb för oss. Jag har varit sjuk sedan jag kom hem ifrån mina äventyr, vilket har varit så tråkit. Våren är som tur på G och hästarna är otåliga. Nu vill jag komma på fötter igen och åter igen träna mina hästar.

Jag fick en bild på en unhäst på stuteri Moonlight när de fick höra att jag var sjuk. Detta är en av deras ungston. Åh vad jag längtar tillbaka till den vackra gården.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

thesimstotuvova
7/18/14, 7:53 PM
#92

Följer😃

NatashaHjärta

Carry-Rocksalt
7/18/14, 8:08 PM
#93

Följer! Det skulle vara kul med lite fler bilder på gården, typ ovan ifrån. Jättefina hästar!😃

[Howres]
7/18/14, 10:19 PM
#94

Följer :)

Jamie+Engla
7/18/14, 10:40 PM
#95

Tog 3 timmar att lägga in 1 inlägg, som senare blev 3 :-/ Tror min dator behöver uppdateras och rensas lite. Spelet laggar hela tiden och iFokus än nästan omöjligt. Uppdaterar så ofta jag hinner och när datorn vill.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
7/18/14, 10:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

#93 Denna är nog den ända som är så högt. Där ser man även vinterstallarna. Typiskt att de ska vara snö på bilden.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Carry-Rocksalt
7/19/14, 1:48 PM
#97

#96 Väldigt snyggt! :D

Annons:
thesimstotuvova
7/19/14, 8:41 PM
#98

#96 Superfin gård!

NatashaHjärta

Jamie+Engla
7/21/14, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Idag har jag både roliga och tråkiga nyheter

De goda är att jag och Dex kom på andra plats i kvällstävlingen igår.  Dex sprang på bra och hoppa utan problem. Jag är såå stolt! Nu ska vi hem mot gården och de sista av snön hemma. Jag längtar redan tillbaka till nästa års kvällstävling i syd. Men nu sticker vi norrut.

De dåliga är att eftersom jag inte har kvar min mormors namn så får jag inte heller använda hennes stuterinamn.  Jag blev så ledsen när jag fick reda på det  och undra genast vad jag skulle göra. Jag har fått ett föl och vill gärna kunna ha ett stuterinamn på honom. Jag får se vad jag gör..

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Upp till toppen
Annons: