Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 1013 ggr
lilljessi
4/13/14, 3:08 PM

Saknar i Sims3! Dreaming.. i Sims 4 :P

Hejsan alla simsar..

Tänkte vi tar en tråd nu innan the sims 45 kommer om vad vi saknar i trean. Vad vill du ha i fyran?

Jag tror jag minns att i tvåan kunde du göra dig en egen butik med kassa och allt. Skulle jag vilja ha i trean, och där man även kan samla saker i utlandet elelr på resor eller nör man är ute och går och sen sälja dem i sin butik, det skulle jag vilja ha.

Sen skulle jag vilja ha mer utveklade bondgårdar med kor som man kan döpa och ha i en hage och hönor och andra bondgårdjur som man kan döpa och så.

Skulle även vilja ha resor som i trean fast fler resmål och med utmaningar. 

Vad skulle du vilja ha och tycka vara häftigt??

/Jessika

Annons:
SimsBrooke
4/13/14, 3:23 PM
#1
  • Precis som du vill ha, skulle jag vilja ha så att man kan ha en egen butik, det skulle vara mycket lättare att ha en egen butik nu när man slipper dessa laddningsperioderna.

  • Kunna sälja sina hundvalpar och kattungar

  • Ha olika sjukdomar som man måste åka till sjukhuset för att bli botad. FÅ lunginflammation, brutna ben, mer allvarliga sjukdomar som att få cancer, dåligt hjärta, dålig syn så dem måste ha glasögon m.m

  • Kunna lämna av sina småbarn till dagis och inte låta en barnvakt komma hem och vara med dem tills föräldrarna kommer hem igen.

  • Fler olika jobb att välja på, att kanske få fler val då man ska bli läkare och välja mellan olika läkaryrken. Det finns så mycket att välja på. Barnläkare, kirurg, allmänläkare, medicin mm.

  • Att kvinnan som är gravid måste gå på olika undersökningar hos barnmorskan, att barnen måste gå till barnläkaren för att kolla så de inte har någon oupptäckt sjukdom(vilket kommer tillbaka med olika sjukdomar)

Detta med sjukdomar skulle göra spelet lite verkligare, vi har ändå så mycket sjukdomar att jag inte förstår varför dem inte försöker att fixa så att simmarna kan få sjukdomar, en del kan vara ärftliga och går inte och bota. Andra går att bota.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

lilljessi
4/13/14, 3:39 PM
#2

#2 Håller med, skulle gärna sälja hundvalpar och kattungar och även de små djur man kan hitta som fåglar, reptiler osv. En egen butik med hyllor och annat sånt och en prislapp där man kan märka ut vad man vill sälja och att man då kan välja priset själv :P

Håller med om sjukdommar det skulle bli mer som i verkliga livet då. 

Spännande få se om något mer kommer på något kul :P

Sims3linnea
4/15/14, 7:28 PM
#3

Jag gillar det där med sjukdomar men att man ska kunna stänga av dem alla "allvarliga sjukdomarna" ifall man inte vill ha dem.

Att man ska kunna sälja saker i en affär saknar jag för det har jag alltid velat och sen att dem ska ta bort så mycket tomrum dem kan som t.ex. när dem tar studenten, går på universitets lektioner och, skolaktiviteterna och sånt. Sen finns det många andra saker som jag inte kommer ihåg.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

MichelleLindh
4/15/14, 10:59 PM
#4

Mera olika jobb vill jag ha, blir lätt tråkigt med samma hela tiden!

/ Michelle 

alvawik
4/15/14, 11:05 PM
#5

Hade det inte varit lite konstigt med allvarliga sjukdomar? Jag hade nog tyckt att det hade varit konstigt/jobbigt/sorgligt om min sim dog i cancer då nära till mig också gått bort p.g.a den hemska sjukdomen. 🤔

Squidon
4/15/14, 11:30 PM
#6

Jag hade gärna velat ha en inställning där man kan slå på och av den dåliga delen av verkligheten, eller slå på vissa delar av den aspekten av verkligheten. Typ mord, rån, allvarliga sjukdomar (Som ni redan har sagt) , droger, psykisk ohälsa, missfall, mobbning osv osv osv…. 

Sedan vill jag gärna ha de mindre men ack så viktiga delarna av familjelivet. Som fredagsmys eller verkligare övernattningar, till exempel. 

Det var det jag kom på såhär på stående fot :)

Annons:
SimsBrooke
4/15/14, 11:34 PM
#7

#5 Jag tog bara upp cancer som ett exempel när jag skrev.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

alvawik
4/16/14, 12:13 AM
#8

#7 förstår det men jag tänker också på alla dödliga sjukdomar. Tror nog  att jag kanske egentligen inte har något emot idén att ha sjukdomar i spelet, men tror att skaparna kanske tänker på att det kan påverka människorna som spelar det på ett negativt sätt 🙂

SimsBrooke
4/16/14, 10:15 AM
#9

#8 Jo, dock som andra har skrivit borde det finnas en knapp där man kan stänga av sjukdomar om man inte vill ha dem.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Dvärgvädur
4/16/14, 1:49 PM
#10

Jag vill att:

* Man ska kunna styra dem när de handlar, klicka på t.e.x en tomatlåda och välja antal. Så har man typ en påse tomater i sin vagn så kan man gå runt där :P

* Se när de går i skolan.

* Ha agility för hundar. 

* Som några andra har sagt, typ fråga grannen om de vill köpa en hund/katt. 

* Kunna se när hästarna tävlar! >.<

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

chade
4/16/14, 1:56 PM
#11

kunna ha yrket bonde och så sina egna grejer, kunna ha hästarna till att plöja åkrar osv :) mer bondgårdsdjur och kunna försörja sig själv utan att handla saker på affären!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

00eme05
4/16/14, 7:57 PM
#12

#10 att se när de går till skolan hade varit jätte kul och bra!samma nör det går till t.ex bio och jobb och sjukhus! Rullstolar o.s.v hade också varit mer spännande i spelet!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Upp till toppen
Annons: