Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2092 ggr
selma_duchess
4/17/14, 10:25 AM

Hackar upp sig

Hej! Jag har problem med att ganska ofta så hackar spelet upp sig, så då kan jag inte göra någonting än att röra på musen. Annars funkar det toppen men det här händer väldigt ofta och det börjar bli lång tråkigt nu.. 

Hur kan jag få det att inte hacka upp sig?

MVH Selma

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

Annons:
Carolina747
4/17/14, 12:46 PM
#1

Som vanligt - provat rensa cachen och onödiga filer? Provat köra utan CC? Kollat så att mods är uppdaterade om du har några? :)

selma_duchess
4/17/14, 2:48 PM
#2

#1 Har inga mods, vad är CC?;)

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

[xMondSy]
4/17/14, 3:13 PM
#3

Cc = custom content eller eget innehåll som du installerat själv. Det kan även vara datorns prestanda som gör att det hackar. Har de alltid gjort de eller bara precis börjat? nyligen installerat något nytt expansionspaket eller prylpaket?

selma_duchess
4/17/14, 4:56 PM
#4

#3 Datorn är i bra skick, var tvungen att om installera alla spelen eftersom att när vi uppdaterade datorn så försvann det.. 

Vad tror du det beror på?

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

[xMondSy]
4/17/14, 8:07 PM
#5

Det kan vara något av det som är nämnt tidigare och det kan även vara något som som gör att det spökar. Har du provat att sänka grafiken i spelet? Och en viktig fråga, laptop eller stationär?

Svado
4/17/14, 9:05 PM
#6

Detta kan lösas enkelt genom att du skriver så här i textrutan:

resetSim *

Spelet kan hänga sig så här om någon sim i din värld har fastnat eller buggat ur, genom att skriva så där så resettar du ALLA sims i hela din värld.

Detta borde lösa ditt problem, har haft samma problem själv.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Annons:
Svado
4/17/14, 9:06 PM
#7

Och med resettar menar jag inte att dina sims försvinner o så, utan helt enkelt att de bara "spawnar" om på startplatsen på varje enskild tomt :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

selma_duchess
4/17/14, 9:31 PM
#8

#5 Nej, det har jag inte, ska provas! Jag har en laptop.

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

selma_duchess
4/17/14, 9:32 PM
#9

#6 #7 Tack så mycket, ska också provas:)

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

IceTee
4/17/14, 9:44 PM
#10

Din laptop blir inte bara överhettad då?

Medarbetare på Skor iFokus

selma_duchess
4/17/14, 9:46 PM
#11

#10 Nej, jag trodde också det men började märka att så fort jag börjat spela händer det hela tiden..

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

Svado
4/17/14, 9:52 PM
#12

Du får gärna rapportera sen ifall mitt tips hjälpte dig :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

selma_duchess
4/18/14, 6:40 AM
#13

#12 Det ska jag;)

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

Annons:
Carolina747
4/18/14, 12:04 PM
#14

Att resetta är väldigt bra! Så gör det gärna ofta. Och om du vet hur man installerar mods tycker jag att du ska använda dig av NRAAS Overwatch, det hjälper spelet mycket och gör det ofta relativt buggfritt. 

Kolla gärna de här länkarna också (hoppas det är okej att jag länkar, ta annars bort detta eller meddela mig omgående): gör ditt the sims 3 snabbare och bra mods att ha

selma_duchess
4/20/14, 10:04 AM
#15

#15 Tack så mycket!:) Kommer/har varit borta hela helgen så kan testa det imorgon eller senare idag, tack!

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

selma_duchess
7/4/14, 8:51 PM
#16

Jag har testat att radera onödiga filer, funkade inte. Testade också att resetta,funkade inte heller. :( 

Någon som kan hjälpa? Det hackar upp sig hela tiden…:/

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

Lowerie
7/5/14, 12:09 AM
#17

Island Paradise ska tydligen vara lite av en problemexpansion. Har det även själv, och kan väl inte annat än bekräfta detta med egna erfarenheter. Så om du har det och spelar den staden är ett tips att vräka familjen Scott, då det främst ska vara de simmarna som fastnar på ställen oftast och segar ner spelet. Det hjälpte i alla fall för mig :)

Pinglan00
7/5/14, 12:38 AM
#18

DEt finns ett mod som jag laddade ner som rensade bort vissa saker. T.ex så är vägarna i monte vista dåligt i kopplade så dessa bilar som bara kör runt kan försvinna där mellan. Spelet räknar dem även om du inte ser dem. DEt finns alltså ett mod som tar väck det samt stänger av TV och stereos som ingen använder. Det har funkat super för mig.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

selma_duchess
7/12/14, 12:35 PM
#19

#18 Vad heter modet?:)

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

selma_duchess
7/12/14, 12:37 PM
#20

#17 Ja, har också det. Det var något nytt,har aldrig hört det förut..🤓 Hur kan jag vräka familjen scott?

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: