Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1932 ggr
Sims3linnea
4/22/14, 7:50 PM

Legacy Stare #2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag har skrivit en legacy som är på generation 3 snart 4, men den förra tråden blev överfull så jag flyttade legacyn hit.

Generation 1. Maya Stare, gifte sig med Seth och fick två barn tillsammans, Ryder och Quinn.

Generation 2. Quinn Stare, gifte sig först med Perry och fick Rachel, Santana, Jake, Finn och Noah. Men dem skilde sig och Quinn gifte sig då med Holden och dem fick Bree.

Generation 3. Rachel Stare, gifte sig först med Arold och fick Brittany. Dem skilde sig och Rachel gifte sig med Cornelis och fick Katherine, Kol och Mellodie. 

Generation 3 är inte riktigt slut än så den fortsätter här.

Länk till den gamla trådern ---> Legacy Stare.

Katherine och Kol på bilden.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Annons:
Sims3linnea
4/22/14, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Senare på kvällen kollade Kol under sängen och fick syn på stora röda ögon. Han sprang genast till sin mamma.

- Jag såg ett monster under min säng! skrek han.

- Gubben, det finns inga monster. Ska jag gå dit och kolla? sa hon.

- Nej, kan jag få sova hos er? frågade han.

-Okej då. sa hon

Han gick och la sig hos sina föräldrar och somnade.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/22/14, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nästa morgon kom Mellodie fram till Rachel och frågade:

- Kan jag få börja på en internatskola om idrott?

- Ja, det kan du väl, men jag vill kolla på skolan först. sa Rachel.

-Tack, det finns en hemsida man kan kolla på. sa Mellodie.

Dem gick till datorn och kollade på alla möjliga skolor och tillslut hittade dem en skola vid namn Böjliga idrottsakademi för barn. Rachel ringde genast dit och pratade. Efter samtalet berättade Rachel om hur skola var och sa att det fanns plats och Mellodie får åka dit på lördag (imorgon) klockan nio.

- Kom ihåg att dem hämtar dig här 09:00 på lördag. sa Rachel.

- Såklart jag ska. sa Mellodie.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/22/14, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sista dagen hemma i det här huset på ett tag tillbringade Mellodie tid med sin ugn och bakade muffins i alla olika smaker.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Denna morgon vaknade Mellodie tidigt. Hon gjorde i ordning lite frukost för att orka hela dagen.

08:55 klev familjen upp och sa hej då till Mellodie. När taxin kom hoppade gon in direkt och ropade:

- Vi ses snart. Jag kommer att ringa er när jag har tid. Älskar er!

- Hej då! Vi älskar dig med. sa hela familjen i mun på varandra.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Dagar blev veckor, veckor blev månader. Balen närmade sig och dagen då Mellodie skulle få komma hem.

Inget speciellt hade hänt i familjen den senaste tiden. Jobba, hem, laga mat, sova. Skola, läxor, middag, sova. Dagarna såg lika dana ut hela tiden.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Och så kom dagen vi alla hade väntat på. Tonåringarnas födelsedag. Mellodie hade även kommit hem från internatskolan så dem fick extra mycket att fira idag.

Dagen firades med tårtor i stor mängd, musik, presenter och god middag.

Kol.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Annons:
Sims3linnea
4/23/14, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mellodie.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tillsammans som en familj, typ, åkte dem till skolan. Senare på kvällen var även den efterlängtade balen. Vilka skulle bli kung och drottning?

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kvällen kom och tonåringarna gjorde i ordning sig för balen.

Tidigare på dagen hade Kol träffat en tjej som han gillade och bjöd henne till balen. Dem hade även blivit på "G" innan balen.

Mellodie och Katherine hade inte hittat någon men hoppades på det under tiden dem var där på balen.

Kvällen hade gått hur bra som helst förutom att Kol blev ihop med Lotta (kommer inte ihåg vad hon heter)

Katherine hade även hittat en kille men hon trodde inte att det förhållandet skulle räcka tillräckligt och dessutom blivit balens drottning.

Mellodie blev totalt dissad av skolans snyggaste kille. Lite väl mycket att satsa på.

Katherin.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Mellodie.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 6:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Några veckor senare blev det dags för Katherine att fylla år och bli ungdom. Hon tog genast tillfället i akt och flyttade därifrån samma kväll. Men inte i samma stad utan hon flyttade direkt till en lägenhet i Bridgeport.

Ni kommer att få följa Katherine i en annan tråd men har inte börjat än så jag kommer länka till den tråden härifrån.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det hade gått några år efter flytten av Katherine och det var dags för tvillingarna att fylla år, flytta ut och bilda sig en egen familj. Dem firade dagen med tårta, god mat och presenter.

Båda barnen flyttade genast ut men Kol tog och flyttade till Monte Vistas, en stad med massor av pizzor, fin havsutsikt, fina byggnader och allt annat som staden erbjuder.

Men vem blir det som vi kommer få följa vidare i Generation 4? Jo det ska ni få se snart.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Välkommen till generation 4 av familjen Stare. Arvtagaren heter………… Kol Stare.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Annons:
Sims3linnea
4/23/14, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Han köpte ett litet hus ganska nära staden, men utanför stadens murar.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
4/23/14, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Insidan av huset på nedervåningen.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

XmystiqueX
5/1/14, 10:02 AM
#16

Följer! c:

Sims3linnea
5/1/14, 8:43 PM
#17

#16 Vad kul! 😃❤️

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

nathaliejill
7/8/14, 1:51 PM
#18

Följer '

Gabriella.L
7/8/14, 10:09 PM
#19

följer!

Sims3linnea
7/18/14, 11:53 AM
#20

# 19 och #18 Tack ❤️ Kommer dock inte skriva på ett tag i den här legacyn. Kanske nästa vecka eller nåt vi får se.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Annons:
nathaliejill
9/6/14, 8:43 PM
#21

är så länge sedan nu när kommer det mer?😂

Sims3linnea
10/18/14, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Kol Stare har börjat som barnvakt åt alla barn i Monte Vistas. Han har jobbat i flera veckor och även träffat en tjej som egentligen redan var ihop med nån men hon dumpade sin man och hennes barn och flyttade ihop med Kol.

Hon var några år äldre än honom men han älskade henne mer än någonsin.

Dem gifte sig och skaffade ett barn som dem döpte till David. Han fick med en present från en avlägsen släkting med en lapp där det stod att hans föräldrar och syskon hade dött i en tragisk olycka.

Några veckor efter David hade fyllt år fick dem ett till barn. Candice döpte dem henne till. Även hon fick en låtsaskompis av samma släkting

Kol upptäckte även att Judith som han gifte sig med var en varulv. Hon hade även fyllt år och blivit gammal. Kol hade också fyllt år och blivit vuxen.

Han upptäckte även att David pratar med sig själv. Men David själv vet att det är en kompis bara han kan se.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

nathaliejill
11/22/14, 5:24 PM
#23

Du får uppdatera snart jag är så nyfiken!

Sims3linnea
11/30/14, 12:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#24

Kol och Judith ville flytta till ett större hus eftersom det fanns ingen plats till familjen. Men det fanns inget ledigt hus som var tillräckligt stort för familjen. Judith kollade i närliggande städer och hon hittade ett mycket större hus för en rimlig summa.  Familjen tog med sig allt och flyttade direkt.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
11/30/14, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#25

Tiden gick fortare och fortare och det blev dags för Candice´s födelsedag. Även Candice´s låtsaskompis växte upp

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
11/30/14, 1:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#26

Det var äntligen dags för Halloween så David och Candice gick ut och busade. Candice klädde ut sig till en tiger och David klädde ut sig till en pirat.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
11/30/14, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

En dag när Judith gick in i köket så hon en mopp torka upp vatten.  Det var Davids låtsaskompis som städade men hon kunde inte se den. Hon trodde nästan att hon blev galen så hon sprang där i från och la sig i sängen och somnade.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Annons:
Sims3linnea
11/30/14, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#28

Nu var det dags för David att fylla år och bli tonåring. Även hans låtsaskompis växte upp.

David hade fått en dryck av sin pappa för länge sedan. Han kallade drycken låtsaskompis men då fattade inte David vad det var till men idag kom han på att det kanske kunde göra så att hans låtsas kompis blev synlig inför alla så han inte skulle verka skum.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

nathaliejill
11/30/14, 11:17 PM
#29

De där låtsaskompisarna var ju bara försöta!

Sims3linnea
7/27/15, 7:05 PM
#30

Min sparning är borta för jag fick göra en typ av en ominstallation av spelet för det gick inte och spela alls (utan att behöva installera om allt) Nu funkar det men familjen är tyvärr borta :/ Kom nästan till generation 5 och oftast stannar mina familjer på första generationen. Ska nog börja om med en ny familj på TS3.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Upp till toppen
Annons: