Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 2530 ggr
[SimsFreakEmilia]1
2014-04-29 18:15

Legacy McCullen

Jag är ny här fast har spelat sims ett tag. Tänkte starta ett nytt legacy. Följ gärna! 😉

Sophie McCullen föddes i en rik familj på semesteröarna Isla Paradiso. Men redan som mycket liten upptäckte hon att det inte fanns några speglar i huset. Ett år senare när hon skulle hem till en kompis dagen efter hörde hur hon hennes mamma pratade med hennes kompis föräldrar i telefon och hennes mamma bad dem täcka över alla speglar dem har och inte säga något ALLS om hennes Sophies hår. Hon blev förvirrad och gick in på sitt rum igen. Dagen efter innan hon åkte till kompisen gick hon och köpte en spegel i stans affär och satte upp den i sitt rum. Sedan drog hon av skyddsskynket och såg en övervacker flicka med långt brunt hår. Hon såg inget märkligt och gick närmre spegeln. Närmre såg hon att hennes bruna hår var fullt med turkosa slingor. Hon stod och stirrade och märkte inte när hennes mamma kom in i rummet. "Åh herregud…" mumlade hennes mamma och gick sedan ut ur rummet igen och kvar stod Sophie alldeles ensam tittade på sitt hår. Mamman ringde och ställde in med kompisen. Dagen efter sade mamman till Sophie att packa ner ALLA sina saker i fyra resväskor som stod på hennes rum. Sophie gjorde som hon blev tillsagd och satte sig sedan i bilen med sin mamma och pappa. Mamma började köra utan att berätta var och när dom stannade var dom vid flygplatsen. Mamman och pappan hjälpte henne att checka in och följde med henne till gatesen. Där gav föräldrarna henne en bild på en gammal gråhårig kvinna med svaga turkosa slingor i håret. "Gå till henne, hon hämtar dig på flygplatsen" sa hennes mamma och gav henne pass och biljett. Pappan pekade ut rätt gate och när Sophie vände sig om igen var hennes föräldrar borta bland folken. Kvinnan på bilden så mycket trevlig ut och Sophie gick mot gaten. Sophie, bara tio år gammal, åkte till Appaloosa Plains och där väntade kvinnan på bilden, som tydligen var en avlägsen släkting, på henne. Släktingen hette Anna och bodde i ett stort hus och var rik. Som tonåring började Sophie intressera sig för hästar och Anna byggde ett stall och köpte ett litet föl till henne. Sophie trivdes bra i Appaloosa Plains utom att hon inte gillade vädret. På Isla Paradiso var det soligt och varmt året om medans i Appaloosa Plains var det bara soligt och varmt på sommaren. Hon trivdes i skolan men fem månader innan hennes examen dog Anna av ålderdom. Hon fick gå mindre i skolan och jobba mycket. Annas pengar gick till välgörenhet och kvar hade hon sina egna pengar, gården & sin häst Mary.

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-04-29 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är Sophie McCullen. Ungdom. Läs hennes dramatiska historia längre upp! ^^^^^^^^^^^

Personligheter: Ambitiös, Arbetsnarkoman, Familjeinriktad, Konstnärlig, Ryttare

Livslång önskan: VD för ett megaföretag

Favoriter

Färg: Turkos

Musik: Egyptisk

Mat: Pannkakor

[SimsFreakEmilia]1
2014-04-29 23:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Detta är Mary McCullen, Sophies häst. 

Personligheter: Smidig, Geni, Ljudlig

Ras: Clydesdale

[SimsFreakEmilia]1
2014-04-29 23:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vecka 1, dag 1, Söndag

På morgonen går Sophie upp tidigt för att hinna med allting. Först sköter hon om Mary, sen gör hon sig själv i ordning. När hon är klar tar hon en taxi till stadshuset för att skriva under några papper. Vips så är papperna påskrivna och gården är hennes. Hon bestämmer sig för att promenera hem och väl hemma gör hon lunch och sedan myser hon med Mary resten av dagen.

adan 34
2014-04-30 18:02
#4

följer snälla

 berätta hur tar du foton

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-01 11:01
#5

#4 Man trycker bara på C på tangentbordet och sen hamnar bilden i startprogramet. :-)

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-01 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vecka 1, Dag 2, Måndag 

Idag var en mycket spännande dag för Sophie. Hon tog första osäkra ridturen. Efter att ha trillat av några gånger prövade hon att hoppa, vilket inte gick så bra. Mary hatar att hoppa, så det gick åt skogen. På kvällen GLÖMDE hon att tvätta bort sitt smink!! OBS! 🤪

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-01 22:07
#7

Förresten gjorde jag ett litet misstag, blandade ihop Mary med en annan häst, typiskt mig! Hennes egentliga egenskaper är: Hatar hopp, Geni, Snabb. 

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-01 22:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Borsta tänderna när du är riktigt glad, klapp klapp. Borsta tänderna när du är riktigt glad, klapp klapp…. 😃

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-01 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vecka 1, Dag 3, Tisdag

Att bo på gård innebär många tidiga mornar. Varje morgon måste man duscha för att inte lukta häst resten av livet. Fast det skulle nog vara mysigt. Men tänk om ens partner är allergisk. Tänk om ens barn är allergisk. Tur att jag inte är allergisk. Idag ska jag nog grilla varmkorvar på den gamla grillen. Hoppas bara jag inte bränner upp hela huset! -Sophie McCullens morgontankar

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-01 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vecka 1, Dag 3, Onsdag 

Familjen fick just veta att Mary McCullen är dräktig och ska få ett litet föl. På eftermiddagen red Sophie ner till ridcentret och köpte en stilig hingst vid namn Rambo. Bilder på Rambo kommer oxå. Sophie bestämde sig oxå för att försörja sig helt på hästarna genom att delta i tävlingar osv.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-01 22:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Vecka 1, Dag 3, Onsdag

Denna eftermiddag blev en händelserik eftermiddag. Först möter Sophie kärleken, Benjamin Sambo, sin gamla arbetskamrat. Sedan fölar Mary och får en liten flicka, Maggie McCullen.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-01 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Lilla Maggie nyfödd.

Egenskaper: Odresserad, Modig, Prydlig.

Ras: Blandras

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-02 00:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vecka 1, Dag 6, Lördag

Idag fyllde Maggie år, vilket firades med hästmüsli som Sophie själv lagat. Först tänkte Sophie sälja Maggie på grund av att hon hade för lite tid men i sista sekund insåg hon att hon inte hade hjärta att sälja Maggie. Så Maggie bor kvar. Maggie tränas till hopphäst och det går än så länge bra.

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-02 00:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Vecka 1, Dag 7, Söndag

Ikväll gick det vilt till. Sophie bjöd hem Benjamin, och vips så låg dom i sängen och kelade. Vips igen så myspyser dom. Benjamin har börjat spamma Sophies mobil med frågor som t.ex. Mår du illa?? Tror du att du är gravid?? Hur mår du??. Sophie svarar att hon mår som vanligt, vilket hon gör. Hur ska detta gå, kommer deras förhållande hålla?? Är Sophie gravid??

XmystiqueX
2014-05-02 11:06
#15

Följer! :3

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 21:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Lilla Maggie har blivit så stor!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Sophie vaknar mitt i natten och mår otroligt illa. Hon sätter sig på toalett golvet och väntar. Efter två timmar tänker hon att det var nog inget, men precis när hon reser sig känner hon hur det blir värre. Hon lutar sig över toan och sitter i den ställningen ett tag innan hon tillslut kräks. Hon spolar, skickar ett sms till Benjamin och lägger sig igen. Men hon har lite svårt att somna. Tänk om hon är gravid?? 🤔

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Sophie mår väldigt dåligt och åker till läkaren. Det visar sig att hon har influensa och blir genast vaccinerad. Eftersom Mary behövde ut och röra på sig lite tog hon och red dit på Mary. Väldigt fint med höstlöven.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 21:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

När Sophie ska delta i en tävling med Mary går det bra och dom ligger två:a, men ungefär i mitten av tävlingen börjar Sophie må sjukt illa och avbryter. På vägen hem köper hon ett graviditetstest. Väl hemma går hon in på toaletten och testar. Dem två minuterna när testet undersöker och fastställer svaret känns som två TIMMAR. Hon hör piper som betyder att det är klart och vänder långsamt på testet. På den lilla skärmen är en glad gubbe. Hon är gravid! Vad ska hon säga till Benjamin? Hon börjar föreställa sig ett liv med Benjamin och en liten dotter.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

DET BRINNER! Som tur var hann Benjamin släcka elden innan något allvarligt hände.

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Sophie bestämde sig! Hon vill dela resten av sitt liv med Benjamin och friade. Självklart svarade han ja.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Ville bara lägga ut hans sjuka peddo face 😃

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 23:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

På morgonen när Sophie vaknar känner hon ett sjukt sug efter något… Något frisk, sött, vattnigt… Hon kör till affären för att kolla om dem har något som kan passa. När hon kommer till frukt och grönsakshyllorna ser hon honom. Han ligger där, bland dom andra och är så perfekt, rund och grön. Han är den vackraste vattenmelon hon sett. Sophie köper honom och direkt när hon kommer ut döper hon honom till Max och äter upp honom! 😃

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 23:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Familjen McCullen, klockan 04:37. Sophie föder och Benjamin har ett smått inte-nu-jag-vill-sova-anfall…

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 23:23
#25

Eftersom deras dotter buggade och  kunde inte fixa det så åldrade jag henne efter en dag bara. Fler bilder strax.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Babyn blev en flicka och döptes till Eight då hon föddes exakt klockan åtta. Hon har fått sin mammas unika hår, mammas ögon och pappas ansikte. Sophie har köpt några mycket stiliga kläder till henne.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-03 23:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Sophie är i full gång med att lära Eight gå och under tiden inser hon att hon inte kommer kunna ha kvar alla hästar och vara aktiv i sin dotters uppväxt. Egentligen vill hon inte sälja någon, speciellt inte Mary.

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-04 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Sophie rider med Maggie till ridcentret och där säljs hon 😕

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-04 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Oxå likadant med Rambo 😕

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-04 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Mys stund i köket

adan 34
2014-05-07 18:41
#31

följer

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-07 21:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#4 #15 #31 Kul! 😃

"Benjamin, jag vet att detta är helt oförberett, men jag älskar dig och vill leva hela mitt liv med dig. Vill du gifta dig med mig, här och nu?" frågade Sophie osäkert när dem var på stranden. 

"Ja, jag älskar dig!" svarade Benjamin och kysste henne. Efter att ha bytt ringar kysstes dem igen. Dem var tvungna att åka hem sen, Eight kunde vakna när som helst.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-07 21:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Sådan moder, sådan dotter ❤️

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-07 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Dagen efter bröllopet gick Sophie ut för att umgås lite med Mary, men efter bara en liten stund kände hon hur Mary liksom försvann ur hennes armar. Hon tittade upp och såg liemannen. Han hade suttit sig på Mary och var på väg bort. Sophie började självklart storgråta. Hon sprang direkt in till Benjamin och berättade den tråkiga nyheten. Familjen gick till en äng för att plocka blommor och dem pyntade Marys grav och grät allihopa, utom Eight som inte förstod varför mamma och pappas ansikte läckte…

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-07 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Marys grav 😢

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-10 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

En snöig vintermorgon var det dags för Sophie och Eight att fylla år. Sophie skulle ge sig in i livet som vuxen, och Eight skulle bli ett stort skolbarn. Fast Sophie var ledsen eftersom Benjamin jobbat så mycket och missat nästan hela Eights småbarns år. Men den dagen fick hon veta anledningen! 

"Sophie, jag vet att jag har jobbat jättemycket dem senaste åren och att det har varit jobbigt för dig. Men det finns en anledning. Jag har hittat ett hus i staden Riverview, och vi åker imorgon!"

Benjamin visste hur ledsen Sophie blev av att bo på gården efter först Annas, och sen Marys död så han hade jobbat massor och köpt ett fint hus i en stad LÅÅÅNGT borta, vid namn Riverview. Dem packade resten av dagen och tidigt på morgonen dagen efter åkte dem hela vägen till Riverview och deras mycket ståtliga hus!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-10 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

"Men älskling! Hur i hela friden har vi fått råd med detta??"

Sophie var totalt chockad över det GIGANTISKA huset dem just köpt. 

"Ingen har velat köpa huset av någon anledning, så priset sänktes. Min kusin som är mäklare kunde oxå ge det lite billigare. Sen var det bara att jobba, jobba och jobba." Benjamin log och kramade om hela familjen. Sen utbrast Eight: "Jag vill ha mina födelsedagspresenter nu!". Både Benjamin och Sophie skrattade och kom på att dem hade glömt ge presenter till Eight. Men dem hade köpt en leksaks spis, en gunghäst och ett staffli.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-10 23:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Benjamin McCullen. Vuxen. Partner: Sophie McCullen.

Egenskaper: Modig, Karismatisk, Arbetsnarkoman, Händig, Bra på att kyssas. 

Favoriter: Inde, Jordnötssmör och marmelad, Svart

Barn: Eight McCullen

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-10 23:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Detta är Eight McCullen. Hennes föräldrar Sophie McCullen och Benjamin McCullen är två helt olika personer och hon är en total blandning mellan dem. Hon har fått sin mammas unika hår- och ögon-färg och sin pappas ansikte. Hon är väldigt genialisk men lite galen, och lite av en virtous. Hon älskar tofukorv och vill ha det varje dag. Nästan hela hennes rum går i kryddbrunt och hon lyssnar ofta på vissångare.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-11 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Sophie kände illamåendet och kände genast igen känslan. Efter att ha kräkts (i en guld toalett OwO ) köpte hon ett graviditetstest. Det visade positivt. Tyvärr sov hela familjen så hon var tvungen att vänta med att berätta tills imorgon.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-11 11:31
#41

Nu kan du även se bilden på huset! Tryck bara här! 👍

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-11 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Mitt i natten föder Sophie en liten flicka! Samtidigt gör Eight läxorna och Benjamin står och är för övrigt väldigt oberörd. Flickan döps till Hanna McCullen och får egenskaperna älskar kylan och atletisk.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-11 19:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Äntligen har snöflingedagen kommit! Eight fick en leksaksspis till och en nalle. Benjamin fick ett staffli. Sophie fick något mycket speciellt av Benjamin! Nu när hon är vuxen tänkte han att hon kanske vill klä sig som det också, så hon fick pengar att köpa en ny garderob för. Hon åkte direkt och handlade och blev väldigt nöjd. Sedan åkte hon raka vägen till frisören, och sen hem igen som en mycket mer mogen Sophie!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-12 16:32
#44

Kommer att ta en liten paus här då jag precis har köpt leva livet och vill prova lite osv. Kommer att fortsätta sedan såklart!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-12 16:33
#45

#44 Lägger dock kanske ut något nu snart, måste hämta Leva livet hos min pappa, ska göra den snart. Måste bara orka först, usch!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-17 17:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Sophie bestämde sig för att sluta jobba i affären och kikade efter ett nytt jobb i tidningen. Hon valde att inleda en karriär som barnvakt. 

"Mamma. Kan du, jag och pappa prata imorgon efter skolan? Det är viktigt."

Sophie blev orolig. Vad kan Eight ville prata om som är så viktigt?

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-17 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Hanna fyller år! Nu är hon ett riktigt småbarn, och kryper som bara den gör hon. Eight är trots allt lite avundsjuk för att hon inte får all uppmärksamhet. Idag är den stora dagen då hon ska prata med mamma och pappa. Och Sophie har börjat må illa, ännu ett till barn kanske??

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-17 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

En mycket spännande lördag! Hanna fyller år och Sophie får veta att det är en till liten bebis påväg! 

"Mamma och pappa. Jag vill börja på Konstskolan LeFromage. Jag vill ju självklart vara med er men jag vill så himla mycket dit! Snälla!?"

Både Sophie och Benjamin blev chockade men sa att om det var det hon faktiskt ville så skulle hon få det. Benjamin skrev in henne och hon ska åka dagen efter. På kvällen bad Eight Sophie att läsa för henne eftersom det var sista kvällen innan hon åkte.

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 14:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Man blir lite orolig över vad som pågår i Eights hjärna…

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 14:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Magen bara växer och växer! Sophie ska lägga jobbschema om en vecka så bebisen får ta och bestämma sig när den hade tänkt födas…

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 14:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Då var det dags för Eight att åka! Snart fyller hon år så hon kommer inte att vara borta allt förlänge. Hon ska komma hem och fira sin födelsedag. Tills dess får hon prata i telefon med familjen. 😢

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 14:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Sophie, Hanna och bebisen är ute och går. Fast Hanna börjar bli lite trött….

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 14:55
#53

Eight har precis kommit hem. Äntligen har hon fyllt 15! Hon har blivit en ung självsäker tonåring! Hon fick egenskapen Stjärnkvalitet

Eight valde att inte gå kvar på internat skolan. Hon vill vara lite med familjen, men hon kanske vill åka till skolan igen.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 14:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

#53 bilden kom inte med…

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 15:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Sophie kände värkarna komma. "Babyn kommer!" ropade hon till Benjamin. Man tycker att Benjamin borde fixa detta ganska bra nu efter 2 barn, men icke så nicke…

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 15:12
#56

Sophie fick tvillingar! En flicka som döptes till Angelina och en pojke som fick heta Jacob. Angelina fick egenskaperna Konstnärlig och Tungsovare medans Jacob fick Ivrig och Modig.

Eight gick upp på sitt rum efter att ha nattat Hanna och såg att alla hennes leksaker var borta och istället stod där ett piano! Hon ville väldigt gärna testa det men klockan var mycket och både Hanna och tvillingarna sov.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 15:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

#56 Eights piano…

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Jacob och Angelina har blivit småbarn! Jacob har fått mammas ansikte och Angelina har fått pappas. Båda har fått mammas ögon men ingen vet var det blonda håret kommer ifrån… ??

Eight livslånga önskan är att bli en världsberömd kirurg. Men först och främst siktar hon på bra betyg i skolan och att ta kör lektioner.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Eight har fått tonårshumör och skolkade från skolan. Hon fick skäll av Benjamin och var tvungen att hjälpa till mer hemma.

Angelina och Jacob har fått vars en låtsaskompis av någon försvunnen tant. Angelina fick en manlig kompis som hon döpte till Trasan och Jacob fick en kvinnlig som han döpte till Plutten.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 16:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Benjamin bokar en resa för honom, Sophie och Eight så att dem kan koppla av lite. Dem åker till Kina för det är den billigaste resan. 

Eight skulle behöva lite avkopplingen nu när hon har tonårshumör och Benjamin har hört talas om en galant lösning. Meditation! Han har bokat kurser åt Eight och nu behöver dem bara åka!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 16:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Eight går på en liten shopping runda. Till mamma köper hon recept på Wok och vårrullar, till pappa ett tält, till sig själv en bok om kampsport och till dem små, Hanna, Angelina och Jacob en bok, "Jimmy Sprocket och drakgrottan". Sedan tar hon och köper lite lunch, hon är väldigt sugen på vegitarisk dim sum!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-18 19:49
#62

Är det någon som följer? 🤔

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-20 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Äntligen hemma igen! Under resan blev Eight av med sitt tonårshumör och uppnådde nivå 3 inom kampsport. Hon köpte även med saker så att hon kan öva hemma. 

Eight vill spela instrument efter skolan så Sophie anmälde henne. Imorgon händer något speciellt… Hanna fyller nämligen tio! 😃

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-20 20:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Här är släktträdet från Sophies perspektiv…

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-20 20:56
#65

Dem små barnen är så sjukt söta! Snart ska Hanna börja skolan och Sophie och Benjamin har redan hittat en bra skola. Tyvärr är det en internat skola men hon kommer nog att trivas bland barn med samma intressen som hon.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-20 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Sooooo CUUUUTE! ❤️

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-20 21:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Hanna har äntligen blivit tio år! Hon började se dåligt och fick glasögon. Hennes egenskaper är Atletisk, Ryttare, Älskar kylan. Hennes favoriter är Gredelin, Country, Varm macka. Hon vill skrivas in på internat skolan Dribbeldunks idrottsakademi och det ska hon få oxå.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-20 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Inatt fick Hanna sova i en gammal sovsäck på Eights rum. Sophie och Benjamin hade helt glömt bort att hon skulle ha en säng, men eftersom hon skulle åka till idrottsakademin nästa dag var det inte lönt att köpa en ny säng. 

Sophie och Benjamin har redan börjat planera Hannas födelsedagspresent när hon blir 15 år. Hon ska få en egen häst! Och som hemkomst present ska dem göra vid hennes rum.

Eight vill väldigt gärna lära sig köra bil. Hon tänkte fråga mamma, men mamma är så upptagen med Angelina och Jacob. Och hon vet inte hur hon ska prata om det med pappa. Hon och pappa är inte särskilt nära varandra. Kanske är just det ett bra sätt för dem att komma närmre varandra!? 🤔

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Eight har lärt sig att köra! På torsdag eftermiddag på kärleksdagen kom hennes körkort hem på posten. Hon bad mamma att lära henne köra. Pappa var hemma med Angelina och Jacob eftersom han ändå var ledig.

På morgonen åkte Hanna till idrottsakademin. Hela familjen saknar henne och hon saknar dem med. På kvällen ringde hon hem till Sophie och berättade att hon trivdes och redan hade fått ett par kompisar! 😃

Annons:
00eme05
2014-05-21 17:03
#70

Bra Legacy, vilken expansion / mod använder du för bild #33 ?

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 17:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

WHAAAAT!? 😮

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 17:20
#72

Eight har sparat ihop till en egen bil! Hon har länge spanat in en i hennes favoritfärg, brunt! När hon äntligen fick råd köpte hon den direkt! Nu blir det inget mer cyklande, skjutsande eller skolbuss! "WOHOO FRIHET!"

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

#72

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 17:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Eight har träffat Kim Pank i skolan och är störtkär! Det började med att dem båda var väldigt bra kompisar och till och med bästisar! Eight började tycka om Kim mer än bara som bästis. Hon bjöd hem honom och berättade var hon kände. Kim erkände att han känner likadant! 

Kims telefon ringer och det är hans mamma. Han måste hem, hans mormor har precis dött. Han kramar Eight hejdå och åker hem. Eight ser genom rutan på bilen att Kim gråter. 

Ett par dagar senare frågar Eight om Kim vill bli hennes pojkvän efter skolan. Han svarar att han ska tänka på det, mest för att retas, och följer med henne hem. Precis innan han ska gå kysser han henne och säger: 

"Klart jag vill vara din pojkvän Eight, jag älskar dig!

Eight blir rent till sig och gråter glädjetårar så fort Kim har åkt. 😍

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 18:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Tyvärr så kom Eight tonårshumör tillbaka… Men nu vet hon hur hon ska hantera det på bästa sätt. Kampsport!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 18:58
#76

#70 I inlägg 33 har jag använt pose player!! 😉

Tack förresten! Är väldigt nöjd och har mycket spännande planer för detta legacy!! Vänta bara, det kommer inom en snar framtid! 😃

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Sommaren har äntligen kommit till Riverview! Sophie tar en liten promenad med Angelina i det fina vädret. Detta är ju sista dagen hon kan göra det, imorgon fyller Angelina och Jacob år, och då blir dem för stora för vagnen!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 20:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Detta är Angelina McCullen. Hon är en glad tioåring. Hon är en riktig bokmal, sover riktigt tungt (tungsovare) och är väldigt konstnärlig av sig. Hon älskar färgen rosa! Hon är lik sin pappa i ansiktet, men har mammas ögonfärg. Hennes hårfärg har ingen någon aning var den kommer ifrån…

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-21 20:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Detta är Jacob McCullen. Han är helt olik sin tvilling Angelina McCullen. Han har fått mammas ansikte och ögonfärg, men samma sak med hårfärgen, inget vet var den blonda hårfärgen på både Angelina och Jacob kommer ifrån… Han är väldigt modig men lite ivrig och älskar hundar (hundperson)! Han ÄLSKAR färgen vit!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-22 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Idag ska Angelina och Jacob på utflykt med skolan. Angelina har börjat dansa balett och Jacob har börjat med scouterna. 

Dagarna räknas ner hos familjen McCullen! Men vad räknar dem på då? Jo, dem räknar hur många dagar det är tills Hanna fyller 15 och kommer hem! Sophie har redan hittat en häst, nu ska hon bara bestämma vilken

Jacob önskar sig jättemycket en hund och Benjamin ska köpa en valp till honom imorgon när det är slappardagen!

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-22 21:05
#81

#80 Och självklart är jag så himla smidig att jag glömmer ta med vad bilder handlar om…

På fredag är det skolbal! Eight har köpt nya kläder och dem måste provas! När hon ändå håller på kan hon ju oxå prova olika frisyrer. 

Eight hoppas att Kim ska bjuda ut henne, men det har han inte gjort än så imorgon på slappardagen ska Eight bjuda hem honom och fråga om han vill gå på balen med henne.

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-22 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Detta är Sleipner. Sophie har köpt honom till Hanna som 15 års present. 

Hans egenskaper är:

Snabb, Hatar hopp, Modig

[SimsFreakEmilia]1
2014-05-22 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Äntligen har Hanna fyllt 15 och kommit hem! När hon ser sitt nya, simpla rum blir hon överlycklig. Där kan hon få vara ifred. Och ännu gladare blir hon när hon ser sin häst, Sleipner

Hon fick egenskapen ensamvarg.

Egenskaper: Ensamvarg, Atletisk, Älskar kylan, Ryttare.

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-05-24 20:25
#84

Jag kommer inte längre att skriva om familjen McCullen här, utan på en blogg! Varje gång jag gör ett nytt inlägg kommer jag att skriva det på iFokus, men inte hela kapitlet, utan bara att jag har skrivit det. 

Här kan du läsa när jag lägger ut ett nytt kapitel! (på iFokus)

Här kan du läsa om vad som händer! (bloggen)

Upp till toppen
Annons: