Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 972 ggr
Nfinity
2014-05-04 18:57

Merveilleux Equestrian Centre

Jag har haft ett stuteri ett tag nu men inte skrivit om det någonstans, så jag tänkte hänga på "trenden" här på sajten och börja skriva i den här tråden om vad som händer på gården. Info om ägaren till hästarna kommer i ett eget inlägg :) 

Jag kommer skriva ur ägarens perspektiv, alltså i jag-form

EDIT: Inlägget kommer imorgon då mitt spel inte vill starta och jag har ingen bra bild :)

Annons:
Misarn
2014-05-04 19:45
#1

Följer såklart, blir spännande :-)

Nfinity
2014-05-06 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min poseplayer fungerar igen så jag tog några bilder idag :) Så här kommer inläggen om min människa med hennes två hästar. Dock sitter jag vid fel dator, så jag har inte photoshop och därför är bilderna oredigerade :)

Här är jag, Audrey Cartman. Jag har länge älskat hästar och beundrat dem. Men mina föräldrar lät mig inte ha en egen häst, det är ju både dyrt och tidskrävande. Så när jag var gammal nog att flytta hemifrån Köpte jag en hyfsad gård, det fanns inte jättemycket på den då, men mycket tom mark och grunden för att kunna ha några hästar och driva ett stuteri i inte allt för stor skala. 

Jag har i samband med flytten köpt ett sto och en godkänd hingst av rasen arabiskt fullblod. Jag har tänkt att jag ska specificera mig på dressyr men även ha några hoppare. Jag kommer också att ha andra raser än araber, men jag börjar med det här.

Nu när jag har anlänt ska jag försöka hitta någon som kan hjälpa mig att ta hand om hästarna. Än så länge klarar jag jobbet själv, men när jag köper in fler hästar som ska tränas och aktiveras varje dag och ska ta hand om framtida föl blir det lättare att redan ha en anställd. 

Här är jag och I Remember ox, eller Irelia som jag kallar henne till vardags. Jag föll för henne direkt när jag såg henne, både till utseende och personlighet. Och efter bara några veckor har hon stor tillit för mig. Men hon har en stark karaktär, och låter sig inte behandlas hur som helst. En bestämd dam, med andra ord.

Det är meningen att de inte ska ha någon utrustning på bilden, bara så ni vet :)

Nfinity
2014-05-06 21:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sedan har vi RE Majestic Echo ox. Och namnet ljuger inte. Trots sin nätta kropp för Meteos, som han kallas, med sig respekt vart han än går. Han har blivit BIS många gånger på flera olika utställningar och många ville ha honom som pappa till sina stons föl, och intresset bland människor över hela landet för att köpa honom ska vi inte ens prata om. Anledningen till att lilla jag fick honom var för att det var min vän som ägde honom förut, och hon skulle lägga av med det hon gjorde. Jag kan nog inte tacka henne tillräckligt.

Nfinity
2014-05-09 17:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har börjat att sätta igång hästarna och lära känna dem. Båda två är riktigt mysiga och jag tror att fölen efter Meteos kommer bli fantastiska. Det är en dressyrtävling på gång om några veckor som jag satar på att starta i, men troligtvis bara med Irelia.

Bara Anna
2014-05-09 17:27
#5

Gillar sista posen skarpt! Jättesnygg bild!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Nfinity
2014-05-12 15:45
#6

#5 Tack så mycket! :)

Annons:
Nfinity
2014-05-13 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tävlingen blev inställd, men istället anmälde jag mig och Irelia till en hopptävling. Det var bara en låg klass, och mest för skojs skull. På morgonen å tävlingsdagen var jag nervös, jag hade ju inte tävlat i hoppning på länge. Men Irelia har visat att hon har kapacitet till att bli duktig, så jag tänkte att det ska nog gå jättebra.

Nfinity
2014-05-13 19:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tävlingen gick verkligen bättre än jag väntat mig! Vi fick fyra fel och slutade på 5;e plats. Tyvärr ingen rosett med hem, men vi är glada ändå. Irelia får en vilodag imorgon och jag ska nog ha ett dressyrpass med Meteos.

Nfinity
2014-05-18 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Idag var jag och provred en ny häst. Eller, häst och häst, en ponny om man ska vara petig. Jag har alltid drömt om att ha en islänning, och nu har den drömmen äntligen slagit in! jag skulle egentligen hämta ett nytt arabsto, men det hade blivit ett missförstånd och hon hade blivit såld redan. Jag tänkte egentligen åka hem, så kom ägaren på att jag kunde få testa att rida det här islandsstoet istället. Jag var lite tveksam till en början, men så tänkte jag att det kan ju inte skada. Och det slutade med att jag tog med henne hem på några veckors provtid innan jag bestämde mig helt. Men om inget oväntat händer så är jag ganska säker på att jag kommer att köpa henne. Pga eksem som gjort att hon kliat sönder manen är den betydligt tunnare än den egentligen ska vara, men den håller på att växa ut igen. I övrigt är hon en av de finaste hästar jag sett.

Så nu välkomnar jag Silfvri frá Lækjardal till familjen!

Nfinity
2014-06-05 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har fått massor av samtal från folk som vill börja jobba med mig, men varje gång har något varit fel. Jag började tappa hoppet om att det fanns just den personen jag letade efter i staden. Men så var det en tjej som kom och skulle provrida hästarna, för att jag skulle se hur bra hon passade med dem. Vi bestämde tid, och jag hoppades att jag äntligen hade hittat rätt. När hon plötsligt stod utanför dörren när jag öppnade den blev jag lite förvånad. Hon såg inte ut att höra hemma i ett stall. Hon hade dyra kläder, hennes ögon var onaturligt blåa och hade sminkat sig kraftigt men ändå inte för mycket. Men vad är det man brukar säga, döm inte hunden efter håren. Hon presenterade sig som Jinx Varga, och jag började med att visa henne runt. Resten av dagen rullade på perfekt, och vi bestämde att hon skulle börja jobba om två veckor. Precis när hon börjat gå iväg mot busshållplatsen vände hon sig hastigt om. "Jag måste få ha mitt sto Echo stående här, annars tar jag inte jobbet." sa hon. Eftersom plats för hästar inte var ett problem, svarade jag självklart ja på det. Så nu hoppas jag att jobbet med gården blir lite enklare med Jinx boende på gården.

Upp till toppen
Annons: