Annons:
Etikettövrigt
Läst 1409 ggr
happystampe1
5/8/14, 8:53 PM

Dator till Sims 3

Hej!
Jag tänkte köpa en ny dator då min nuvarande inte klarar av Sims 3 över huvud taget. Har inte så jätte bred budget men hittade en dator som jag funderar på och tror att den skulle klara av Sims 3 bra men ville bara vara på den säkra sidan då jag gärna vill kunna spela på högsta grafikinställningar.

Här är länken: http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/stationara-datorpaket/datorpaket-24-tum

Snälla svara om du vet, skulle betyda jättemycket :)

Annons:
Svado
5/8/14, 9:09 PM
#2

Det som gör allra störst skillnad (enligt min erfarenhet) på sims är om du köper en såkallad SSDdisc. Alltså en hårddisk som heter SSD.

Den är hur mkt snabbare som helst än en vanlig seg hårddisk, kostar dock en slant, jag betalade väl 1200 tror jag för min 120GB men OJ så värt det är.
Jag köpte förvisso bra grafik o annat också men ja kan köra på full grafik och det laddar fort och laggar ingenting alls.

Skulle jag varit du skulle jag satsat på en dator utan tillhörande skärm, du kan för samma summa pengar utan skärm till få en bättre dator och lägger du till nån tusing så får du en SSD hårddisk också.

Alternativt skiter i skärmen o köper ett datorpaket utan skärm o med SSD hårddisk, då hamnar du i samma prisklass igen.

Om du har en fullt fungerande skärm hemma finns ju ingen anledning att köpa en ny, det är bara onödigt tycker jag personligen. 

men alla är vi olika. :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

exitingsvillemo
5/8/14, 11:54 PM
#3

mediamarkt har en 120gb SSD för 649:-

javascript:nicTemp();

Kan man koppla en laptop till en sån där? 😞

Baraamandah
5/9/14, 9:08 AM
#4

Min HP Pavilion 500 - 102eo funkar riktigt bra för mig. Sims laddar snabbt trots alla mina nedladdde filer och spelet körs på full grafik och allt bara flyter på! :3

Jag antar att denna du tittar på är väldigt liknande!

Bloggare på threesimsnerds.blogg.se

exitingsvillemo
5/9/14, 10:30 AM
#5

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/KINGSTON-SSDnow-V300-120-GB,90952,510358,589671.html?langId=-16 

Där är adressen, vet inte varför det inte går att länka 🤔

#4 är det mig du frågar? =) 

Min fråga kvarstår, kan man koppla en sådan hårddisk till laptop? Min laptop ska klara av sims utan problem, men tyvärr fungerar det inte alla ggr

Svado
5/9/14, 11:31 AM
#6

Du kan absolut koppla en sådan hårddisk till din laptop!

Du måste nog däremot ha någon slags sladd som du kopplar emellan, så kan du ha ssd disken ligga på skrivbordet brevid.

Hör efter på mediamarkt eller elgiganten osv, dom vet säkert vilken sladd du ska ha för o koppla ihop :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Annons:
Upp till toppen
Annons: