Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1245 ggr
piixiiiee
5/12/14, 10:47 AM

The sims har slutat fungera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en windows 8. Datorn är i bra skick och där är minne. 

Har instalerat mina the sims för kanske 1,5 år sedan, och där har aldrig varit några problem förrens nu.

HAr 4 städer och där är bara en som fungerar, kan starta spelet och göra gubbar men när jag väl ska flytta in dom till ett hus eller bygga ett kommer där upp en ruta "the sims 3 har slutat fungera"

vad ska jag göra? 

*lånad bild*

Annons:
Potatisen
5/13/14, 8:19 AM
#1

Följer tråden, eftersom jag ofta råkar ut för samma problem. En kortvarig lösning brukar vara att felsöka och starta om spelet med rekommenderade inställningar.

jjjosa
5/13/14, 10:03 AM
#2

Alltid när jag får problemet beror det på att jag har tagit ner ett mod/eget innehåll som ger conflikter med något annat mod/eget innehåll. Så mitt tips är att kolla om ni har tagit ner något det senaste och att det börja efter det. i så fall ta bort det moddet och testa att starta igen.

Andra lösningen är att ta och uppdaterar spelet eller dina drivrutiner till grafikkortet.

tredje lösningen är att rensa dina cache filer dom filerna heter.

socialCache, simCompositorCache, ScriptCache, compositorCache, CASPartCache. Samt gå in i DCBacup och tabort alla filer där inne förutom ccmerged Viktigt. Ta absolut inte bort den.

Fjärde lösningen är att starta spelet där det ligger installerat och gå förbi launchern.

Om inget utav detta funkar. skriv igen så kommer jag med mer hjälp :)

piixiiiee
5/13/14, 11:59 AM
#3

Jag har provat att starta om och sånt men det funkar inte. 

Jag är inte så ruttinerad på ord så mod har jag ingen aning vad det är. 
Men jag ska ta min dator till en kille som ska kolla på den så det inte är fel på den. Men när jag spelar andra spel funkar det hur bra som hellst att installera och spela.

Upp till toppen
Annons: