Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1649 ggr
Fanny03Alex
2014-05-14 20:55

Familjen Eriksson!

Hej!

Jag har startat en berättelse kan man säga om en familj med en häst gård och massa hästar!🙂 Jag tänker lägga ut fakta om hästarna och visa foton på mina tomter (som sagt, jag har en väldigt massa tomter). Jag har redan tagit massa bilder idag men jag skriver nog inte jättemycket just idag men jag skrever förmodligen mer andra dagar! Följ jätte gärna.😃

MVH, Fanny!❤️

Annons:
Alexandra0419
2014-05-14 20:57
#1

Fööööööljer:D

Fanny03Alex
2014-05-15 14:39
#2

Så roligt! Tack Alexandra0419:*

Moaa00
2014-05-16 19:12
#3

Följer :)

Fanny03Alex
2014-05-18 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Jättekul!

Jag täkte att jag skulle säta igång med "historian"! hoppas någon kan gilla den!🙂

Måndag:

Det är måndag och det är jobb på gården som vanligt! Fanny och Sandra måste hålla igång djuren så de rider och longerar alla hästarna! De har mycket att göra på gården men det är ju fasktiskt lite som underlättar, de har en stall skötare också!🙂 Hon hjälper alltid till med mockning, borstning, undersöka hästarna varje dag och mycket mer! Hon är knappt aldrig ledig men hon trivs så bra med deras hästar så det gör inget för henne. De rullar på som vanligt på gåden och det är fullt med grejer att fixa med. De har ridit alla och klockan har runnit iväg, klockan var redan 4 på dagen och det var alltid massor att göra på gården. Alla jobbar medans Sandra hade en sista häst att rida. Det var hennes egna, Matrix! Hon älskar honom massor och de har alltid på något sätt haft det så roligt tillsammans och det trivs mycket bra tillsammans! De var ensamma och Sandra kom på en jätte bra idé!

- Jag stiker sista rundan med Matrix, Fanny! Ropade hon till henne.

- Okej! Svarade Fanny. Det regnade och det var inget roligt väder, Sandra brukade alltid ta en lagom runda på lite mer än en timmes ridning på Matrix för han var inte lite muskelös!😃 Han är stark, kraftig och lydig i all hantering. Så Sandra började gå ut på vägen.

- Nu ska vi ha roligt, Matrix! Viskade hon i hans öra. Hon red mot deras egna åker och började trava på en volt där, den åker är lång och bred. Hon travade ett tag men sedan siktade hon mot ena enden av åkern och satte hälarna i hans sidor!

- Kom igen, gubben! Sa hon och ni skulle bara se vilka steg han tog! Han är en snabb rakare denna ska ni veta!🙂 Hon skritade en liten stund efter att ha galopperat över hela åkern men inte var Matrix trött för det utan han hoppade på stället och Sandra kunde knappt hålla kvar honom!😂 Hon bara skrattade åt honom, efter ett tag när hon hade ridit på en asfalteradväg så märkte hon att hon hade kommit fram till deras terräng bana de byggde av alla pengar de fått när de hade hela ridskolan! Hon svängde in där och började hoppa. Hon bara njöt när Matrix flöt över alla hinder utan problem! Hon var lycklig med sin lille Matrix! När hon kommit tillbaka till stallet så gav hon Matrix till Anna, stallhjälparen. Hon fick ställa in Matrix i boxen för det var så tråkigt väder där ute!😉

- Vart har du varit? Frågade Fanny. Du har varit iväg i 1 och en halv timme nu!😉

- Oj, jag bara red på åker lite. Sa hon till Fanny.

Fanny03Alex
2014-05-18 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

.

Fanny03Alex
2014-05-19 21:42
#6

Jag hann inte skriva idag men förhoppningsvis ska jag göra det imorgon!

Annons:
Upp till toppen
Annons: