Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1144 ggr
Fanny03Alex
5/16/14, 10:17 PM

Fakta om djuren/människorna hos familjen Eriksson!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Ni som kanske har läst min "historia" Familjen Eriksson, här kommer jag lägga ut all fakta om alla i hushållet och jag hoppas ni kommer tycka om det!😉

Jag hade tänkt att jag skulle skriva all fakta om shetlandsponnysen Lydianos.

Lydianos är en lydig och mycket duktig kille. Han har vunnit många tävlingar och han är duktigt hoppare, det högsta han hoppat var 1 m och det är ändå väldigt mycket för en liten shetlandsponny!😃 Han är riktgit inponerande och han är riktigt duktigt för att vara så liten!😃

Namn: Lydianos Eriksson

Ålder: 6 år

Kön: Hingst

Inriktning: Dressyr, hoppning

Han är till för avel och jag her redan en liten på gång!😃 Längtar jätte mycket!😂

Ja detta var allt för Faktan om Lydianos. Hoppas ni tyckte det var ganska bra iaf!😉

Ha det så bra!❤️ MVH, Fanny

Annons:
Misarn
5/17/14, 12:28 AM
#1

Är han döpt efter charlotte haid bondergaards häst Lydianus måntro? ;-)

Fanny03Alex
5/17/14, 7:59 AM
#2

Haha du är allt smart du! Japp, alla mina hästar har ett "känt" namn! Vet inte hur det stavas :P Jag ska se om det kommer mer fakta idag eller imorgon! Hoppas du tyckte det var bra!:)

Misarn
5/17/14, 10:35 AM
#3

#2 haha , ja du skriver väldigt bra tycker jag :-)

Fanny03Alex
5/18/14, 8:37 AM
#4

Tack så hemskt mycket!

Fanny03Alex
5/18/14, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Idag ska jag skriva med så många jag hinner för det tog en stund med berättelsen.

Nu börjar jag med det arabiska fullblodet, Matrix! (Kungen i stallet)

Matrix är en riktigt snäll och uppfostrad häst och lite busig, han har verkligen glimten i sitt öga!❤️🙂 Han älskar barbaka ritter och att galoppera på åkern! Som sagt, det där med "kungen i stallet" är att han är det bortskämda hästen men han inte jobbig för ett.😉

Namn: Matrix Eriksson

Ålder: 4

Kön: Hingst

Inriktning: Hoppning

Betäkning: Jag har haft honom många gånger till avels hingst vid 2 årsåldern och han var riktigt bra på det! Jag ville inte ha han mer till det sen när jag började rida honom för han var alldeles för hisspig och jobbig så fort han såg ett sto på 10 m. Men i fram tiden när jag kankse kommer ha en annan häst kommer han få betäcka hela tiden!🙂 Då får jag hoppas att det blir några fina av honom, och inte några ponnysar😂

Upp till toppen
Annons: