Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2317 ggr
Mitchika
2014-05-18 01:12

"Notice me, senpai!"

Hela tiden när jag surfar så springer jag in i det. Oavbrutet. Vart jag än är! Antingen finns detta meme överallt eller så är det bara jag som surfar på udda ställen… det lutar ärligt talat mest åt det sistnämnda… hur som haver… 🤔

För er som inte känner till "I hope senpai will notice me"-memet så finns det förklarat bra här: 
http://knowyourmeme.com/memes/i-hope-senpai-will-notice-me

Kort förklarat på svenska så kommer det ursprungligen från olika romantiska mangor (och även anime) som fokuserar på obesvarad kärlek/förälskelse och huvudpersonens kamp för att få sitt kärleksintresse ifråga att lägga märke till honom/henne, hans/hennes känslor och förhoppningsvis besvara dom. Senpai är ett ord som kan liknas vid "mentor" och är en slags "titel" som tilldelas folk av lite högre status än en själv, så som äldre elever i skolan eller folk med högre status inom olika sportklubbar till exempel. (Översatt och sammanfattat från ovan länkade sida) 

Och efter att jag sett det en gång och tagit reda på vad det var så dyker det upp överallt, på karaktärer och figurer som vill att deras senpais lägger märke till dom. Bilder, videos, forumposter… och många av dom var extremt roliga. Till sist började jag fundera lite på det hela och ställde mig själv en simpel fråga. 🤔

Hur gör mina simmar för att få den där speciella simmen att lägga märke till dom? 

Som en liten avskedspresent inför flytten och min eventuella frånvaro, som kanske blir extremt odramatisk och jag kanske är tillbaka redan på måndag-tisdag, så tänkte jag dra igång den här tråden och posta lite bilder! 😃

Flera av mina simmar har visat mig väldigt tydligt hur dom gör för att försöka få den där speciella simmen att lägga märke till dom, något som jag tänkte dela med mig av! Men jag vill hemskt gärna att ni visar bilder på era simmars försök, så jag frågar er också: 

Hur gör ERA simmar för att få den där speciella simmen att lägga märke till dom och… fungerar det? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-05-18 01:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Balto kör på hårt så mycket hon kan, med dom verktyg hon har till hands. Det vill säga, sina klor och tänder… på möblerna… och sen att se så absolut söt ut som möjligt när han väl kommer in i rummet! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-05-18 01:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Resultatet: Inte så lyckat. 

"Dag 168, utslängd i hundkojan igen. Han hatar mig som pesten fortfarande. Minnesnotering: överväga att byta till en annan metod… och eventuellt en annan form också." 

(För den som inte känner till Balto från min sim-tråd så är hon en utomjording i hundskepnad, så hon är inte en hund även om hon lever som en) 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-05-18 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Lie, eller mer känd som Liemannen, satsar fullt ut på en gång! Ska någon lägga märke till en då får man anstränga sig också! 😃

Det finns inte en chans att undgå att lägga märke till honom efter en sån här grej…!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-05-18 01:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vissa simmar ger blommor eller frågar ut den där speciella simmen på en dejt för att få dom att lägga märke till en och att man är intresserad. Lie spränger ens hus…  🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-05-18 01:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Resultatet: … ja, vad tror ni…? 

Keith lade definitivt märke till Lie, men… den romantiska biten tror jag försvann någonstans på vägen… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-05-18 01:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Om ni är intresserad av någon och försöker komma på något sätt att visa det… vad ni än gör, spräng inte deras hus. Det finns bättre sätt…! 

(Tog en massa bilder på det här, men det var för att det blev så ruskigt effektfullt med explosionerna! 😃)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2014-05-18 01:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det här var den mest klockrena bild jag kunde ta för att illustrera vad som hände i Legacy Barlow mellan Lance och Argus. Aldrig någonsin har jag varit med om en sim som var en sån STALKER som Argus var! 

Han ringde till Lance varenda dag, kom förbi hans tomt efter jobbet, överöste honom med blombuketter hela tiden och det var det han som gjorde självmant…! Argus var datorstyrd, en NPC! Han förstörde helt och hållet mina planer för generation ett i legacyn! 

Jag försökte ignorera Argus och låta Lance fortsätta sin vardag som vanligt, men fungerade det? Gav Argus upp? Slutade han ringa och komma förbi med blommor? Nej. 

Vad skulle jag göra? Sätta stopp för det självmant och envist hålla mig till mina planer?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2014-05-18 01:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Resultatet: Jag gav upp…! Dom fick varandra. 

När två stycken simmar, två bitar av icke-levande, icke-kännande bitar av data, var så upp över öronen förtjusta och förälskade i varandra som Argus och Lance verkade vara… hur skulle jag kunna komma i vägen för det? Jag är världens fjant, men jag klarade inte av att splittra dom… 🤦‍♂️

Så jag slängde mina ursprungliga planer för generation ett, att Lance skulle bli tillsammans med en kvinnlig älva och övervinna sitt älvhat, i sophinken och gick vidare med saker och ting som dom var. Och jag är så obeskrivligt glad att jag valde att lyssna på simmarna (och personerna som stöttade dom två här på sajten!) i det här fallet och gjorde just det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2014-05-18 08:29
#9

#8 Lance och en… älva!? 😮 Tack så sjukt mycket, Argus, för att du inte gav upp!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-05-18 08:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Mina simmar gör inte riktigt så spektakulära saker som att spränga hus och stalka folk (än så länge) men de försöker också få uppmärksamhet.

Maya gjorde inte mycket, men uppmärksamhet fick hon i alla fall. Antingen så hade hon någon slags oemotståndlig charm, eller så var det för att jag satt och styrde det hela från bakom min dator. Vet inte riktigt vilket… 🤔

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-05-18 08:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Sen finns det ju simmar som inte vill ha någon uppmärksamhet. Som kan bli "lite smått irriterade" när folk försöker stöta på dem.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-05-18 08:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Och så har vi ju Vincent, som fick uppmärksamhet genom att uppenbara sig i Hazelnuts drömmar. Även om det kanske inte var helt med avsikt.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-05-18 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hur gick det för Maya då? Jo, efter sin tionde relation fick hon nog. Det hade nog fortsatt ännu längre om det inte var för att hennes tionde partner faktiskt var otrogen. Så hon levde resten av sitt liv ensam.

Hur gick det för Joe då? Simmen som gjorde Bronze alldeles rosenrasande genom att flörta med henne. Jo, det var faktiskt en rätt bra taktik visade det sig. Bronze fick dåligt samvete, så hon gick och bad om ursäkt. De gick på några dejter och sen pang boom smash så var de gifta.

Och för Vincent då? Hans oavsiktliga taktik, att uppvakta Hazelnut i hennes drömmar (som han för övrigt inte hade en aning om att han gjorde) gick väldigt bra. Typ. De gifte sig och levde lyckliga ett litet tag. Sen dog Vincent. Verkligen oturligt det där, men inte alla sagor kan sluta lyckligt.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
2014-05-18 09:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag hade visst en stalker-sim ändå… 😮

Tsai kom till Peach hela tiden. Kanske inte lika läskigt som med Argus, då det faktiskt var jag som tvingade Tsai att komma hela tiden, men men.

Visst blev Peach kär i Tsai o.s.v, men det som gjorde mest intryck måste nog ha varit när han räddade hennes liv.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-05-18 09:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Men den taktiken som jag tycker har varit allra mest underhållande är nog Seis taktik. Att rädda Angel från de onda typerna på sin hem-ö genom att ge sig ut på ett livsfarligt äventyr. Sannerligen imponerande!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-05-18 09:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Hur gick det för Tsai då? Jodå, det gick fin-fint! Peach blev störtförälskad, och hon ville bli en varulv precis som han och hela tjollahoppsan. Dock så satte Seis taktik käppar i hjulet för dem. De ville ju självklart med och rädda sin dotter. Men livet blev inte lätt för Tsai efter den resan. Eller rättare sagt, livet försvann helt och hållet. Han dog.

Hur gick det för Sei då? Ja, man kan ju förstå att det inte gick så bra för honom. Det var ju på sätt och vis hans fel att Angels pappa dog. Det skulle kanske funkat om han kunde bli den som stöttade Angel genom det hela, men Angel är ju lite speciell. I alla fall så slutade Seis riskfyllda resa med att Angel blev insatt på psyket. Dock så är denna generationen fortfarande aktiv, så vi får se vad som händer i framtiden… 😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

Misarn
2014-05-18 11:29
#17

Haha klockrent med Liemannen :-D

Mitchika
2014-05-18 12:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Inspirerad av min pappa (som fick syn på tråden) så var jag tvungen att pausa flyttandet lite och ta följande bild för att visa konsekvenserna som kan bli när man kör så drastiska metoder för att få den där speciella simmens uppmärksamhet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

00eme05
2014-05-18 12:32
#19

Följer :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Gerbilles
2014-05-18 16:16
#20

#6 Attans! Då får väl jag glömma min planer och tänka ut något annat istället… 🤔

Annons:
Hallonsmurfen
2014-05-18 16:18
#21

#20 Jag hade tänkt göra som Balto… Mitchika förstör alla våra planer. 😕

Medarbetare på Pokémon iFokus

SimsBrooke
2014-05-18 16:48
#22

#7  & #8 Så där gör aldrig mina simmar, alltså att dem ringer, ger mina simmar blommor och dylikt :O

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Gerbilles
2014-05-18 18:37
#23

#21 Ja… din lilla planförstörare Mitchika… 😕

Mitchika
2014-05-20 08:44
#24

#9 Ja, där håller jag verkligen med! 😃

#10-#16 Jag älskar dina Legacysimmar, så oerhört läckra och med så oerhört roliga och fascinerande historier. 😍😃

#17 Det finns en anledning till att han är singel för det mesta, tror jag. 😃

#20 Du kan fortfarande göra det… det var mer ett allmänt råd baserat på hur det gick för Lie. 😃

Men Lie och Keith är gifta och har tre barn… så… helt åt skogen verkar det ju inte ha gått? Såvida inte Lie gjorde det här efter dom varit gifta, varför han nu skulle göra det. Då finns det en överhängande risk för en skilsmässa… 🤦‍♂️

#21 😂

Hennes kärleksintresse är bara svårflörtad, jag slår vad om att det kommer funka för dig! 😃👍

Glöm inte att skrika "Notice me, senpai!" när hon/han kommer in i rummet för extra effekt! 

#22 Argus är den enda simmen som någonsin har gjort så när jag spelat. Därav att jag reagerade så extra starkt på det och absolut inte kunde splittra honom och Lance. 🙂

Som sagt, i deras fall så kändes det nästan som om simmarna hade eget liv och vilja… lite småcreepy men väldigt roligt på samma gång. 😃

#23 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: