Annons:
Etikettövrigt
Läst 1722 ggr
Hallonsmurfen
2014-05-18 12:26

Jag hatar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… att bygga hus i Sims. 😕

Ville bara säga det. 😟

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
00eme05
2014-05-18 12:28
#1

Det kommer nog bli roligare i sims4 =)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Hallonsmurfen
2014-05-18 12:34
#2

#1 Det får man hoppas. Tycker husbyggandet är sjukt drygt i Sims 3, mestadels för att det är utomjordiskt laggigt… 😕

Medarbetare på Pokémon iFokus

Icewolf88
2014-05-18 13:22
#3

Lider med dig! Jag är verkligen urkass på att bygga hus, haha!

SimsBrooke
2014-05-18 13:48
#4

Detta påminner om en annan jag känner ;)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Gerbilles
2014-05-18 14:18
#5

*flämt* Jag som älskar att bygga hus! 😮

… Förutom när man upptäcker att huset skulle passa mycket bättre på ett annat ställe på tomten och man måste bygga om ALLT för att flytta huset till den finare platsen… 😕

Namiko
2014-05-18 14:50
#6

Jag älskar att bygga hus när jag har energin att verkligen putsa på alla smådetaljer så att allt i rummen matchar och det blir perfekt dekorerat. Vilket kan ta enormt mycket tid så det är inte ofta jag gör sånt ändå. Det tog dock lång tid innan jag började hitta ett sätt att bygga på som verkligen passar mig och hus med många stora rum är rena mardrömmen, jag bygger mycket hellre hus som nästan känns trånga för att slippa kämpa med att fylla upp rummen med möbler.

Kämpa vidare så har du snart ett snyggt nytt hus att spela i :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
SimsBrooke
2014-05-18 15:06
#7

Jag är lite som Namiko, jag älskar att bygga hus och jag gör det gärna men om jag har energin till att göra det =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SegerSims
2014-05-18 15:39
#8

Jag älskar med att bygga hus, tycker ibland att det är roligare än att spela 😃

Hallonsmurfen
2014-05-18 16:20
#9

Ibland kan jag tycka det är roligt att bygga hus. Mitt legacy hus var jättekul att bygga. Men detta känns bara som blöh. 🤦‍♂️

I.o.m allt lagg som bara blir mer och mer p.g.a av allt CC jag laddar ner så tycker jag det är så fruktansvärt jobbigt! Det enda jag tycker är kul att bygga numera är trädgården. Det är kul! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-05-18 16:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Kan ju visa hur det ser ut hittills, då jag tycker det blir rätt bra trots att det är jobbigt! 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-05-18 16:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Utsidan. Ovansidan är inte klar än, den är det jobbigaste då jag inte vet vad jag ska klämma in där mer än att sovrum. 😓

Medarbetare på Pokémon iFokus

Namiko
2014-05-18 16:33
#12

#11 Du kan ju alltid minska ner storleken på övervåningen så får du mindre plats att fylla upp om du inte vet vad du ska ha med. Lägg till en balkong till sovrummet med för extra lyx :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

SimsBrooke
2014-05-18 16:45
#13

#9 Oj där är jag tvärtemot dej, jag avskyr att hålla på med trädgården för jag vet inte alls vad eller hur jag ska göra för att få en snygg trädgård jag trivs med. Oftast blir det bara att jag hafsar upp nått och sen låter det vara. Bygger oftast en trädgård med staket där man kan odla om du har sett mina legacys =) Det är typ det enda eftersom zombies förstör om man inte gör så =(

#11 Vart har du hittat klätterväxten? Finns den i spelet redan?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Hallonsmurfen
2014-05-18 18:26
#14

#13 Jag vet faktiskt inte, jag tror den är från Store. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

SimsBrooke
2014-05-18 19:09
#16

Ju mer du håller på desto bättre kommer det bli, JAG lovar :D

#14 okej :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Misarn
2014-05-18 19:27
#17

och jag som tycker det är det roligaste ^^

[♥LiinaP♥]
2014-05-18 20:27
#18

Annars kan man ju bara använda ritningar haha hur enkelt som helst ;)

SegerSims
2014-05-18 20:30
Hallonsmurfen
2014-05-19 08:36
#20

#18 Men jag vill att mina hus ska vara unika. Jag vill även att de ska se ut och gå att använda på precis det sättet jag vill. Därför använder jag mig aldrig av ritningar och tycker bara de är onödiga! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
[♥LiinaP♥]
2014-05-19 17:19
#21

Jag älskar ritningarna XD

SimsBrooke
2014-05-19 19:33
#22

Jag gillade idén med att ritningarna skulle komma, men när jag väl testade så gjorde jag det en gång och det var den enda gången jag använde ritningarna! Jag kan använda ritningarna till poolen men det är typ det enda =/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Ikajo
2014-05-20 01:06
#24

Att bygga hus är ett nödvändigt ont! Vill man ha en stor tomt är det enda alternativet. Jag hatar att placera ut fönster och glömmer Alltid lampor! Jag blev smått lycklig när de sa att man kan få hjälp med sådant i fyran. Inga fler fönster. Tavlor! Hatar att bygga hus.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Hallonsmurfen
2014-05-20 08:09
#25

#24 Ja, usch! Fönster och lampor är det jobbigaste! 😕

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2014-05-20 08:23
#26

Åh, äntligen någon som känner igen sig i mitt lidande! 😃

Jag avskyr husbyggen, det är det värsta jag vet i spelet…! Tvi vale, säger jag bara! Och alla mina stackars vänner (som jag snart inte kommer ha kvar om jag fortsätter försöka bygga) som behöver utstå mina klagomål, mina svordomar och mitt allmänna (extremt överdrivna) lidande över eländet som är husbygget…! 🤦‍♂️

Matcha tapeter, matcha golv, matcha inredning… jag får min ökända Simshuvudvärk bara jag tänker på det. Yrar

Jag har förträngt minnena av när jag byggde Legacyhuset i familjen Barlow, men jag tror att det finns några som minns lite av det… och när generation 2 växt upp och generation 3 blivit till så är det dags för huset att börja byggas om igen… hurra…! Yrar

Jag skapar hellre 30 simmar än att bygga ett litet hus… trots att CAS laggar hundra gånger värre än bygg/köpläget i mitt spel…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
2014-05-20 10:24
#27

Ibland, innan jag köpte årstider och hade en sim som älskar naturen så byggde jag bara ett badrum och lät simmen bo utomhus. Nu i isla paradisa, där jag har sommar året runt, har jag inte ens det. Tak på pelare och en ensam vägg för dusch och toalett. Eftersom simmen bor på en ö så gör det inget.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Dexterr
2014-05-20 10:46
#28

Jag hatar också att bygga hus… Tycker det är tråkigt och jobbigt. Så alla mina hus ser typ exakt likadana ut har jag märkt 😂

SegerSims
2014-05-20 17:34
#29

#26 Ja då jag minns allt för väl ditt motstånd till husbygge. 🙂

SimsBrooke
2014-05-20 17:58
#30

Jodå Mitchika det minns jag så väl så =) haha, och till mej kan du komma och gnälla och klaga bäst du vill =) hihi Jag försöker väl egentligen pusha dej och heja på dej när du bygger :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Crest
2014-05-20 22:32
#31

Hur använder man ritningarna? :) Avskyr också att bygga hus… Det värsta är att inreda, får ma hjälp med det också i ritningarna?

SimsBrooke
2014-05-21 19:59
#32

#31 Ja det får du. Gå in och kolla recensionen av Årstider där har jag skrivit om ritningarna =)

http://thesims.ifokus.se/articles/50d37803d3b4fd0c19004290-recension-expansionspaketet-arstider?articles-2

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Upp till toppen
Annons: