Annons:
Etikettskapat
Läst 1049 ggr
Bara Anna
5/22/14, 9:08 PM

Det där med skins...

Efter den mycket intressanta diskussionen tidigare idag angående bl a hudfärg på våra simmar så började jag titta på det där med Skins. Främst för att jag helt saknar grafisk kreativ ådra… Men jag måste erkänna att jag fattar nada. Om jag laddar ner ett specifikt skin, vad är det som jag får med då? Bara hudfärg, eller ögonhöjd, muskeldefinition, näsvingarnas ställning också???? Om jag laddar ner en specifik sim till mitt bibliotek, och jag har hennes skin nedladdat redan - får hon automatiskt rätt skin då eller måste jag "klä på" henne det i så fall? Sedan mest frustrerande - jag vet var jag väljer skins i CAS, men hur 17 ser jag vilken som är vilken med mer än rent ögonmått? Jättesvårt för mig som har så dåligt öga för sådant!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
SegerSims
5/22/14, 10:41 PM
#1

Skins är väl bara hudfärgen och har du laddat ner en sim med ett speciellt skin så ska den simmen ha den på sig, men du kan också använda det till andra simmar

Snakebiite
6/21/14, 2:13 PM
#2

Om man tar hem en färdig sim, ska man då placera den i "mods" mappen eller var placerar man dem?

Kadoor
6/21/14, 3:28 PM
#3

#2 Det beror på. Om det är från the sims hemsida så kommer den in i startprogrammet automatiskt där du installerar den. Annars vet jag inte, om du laddar ner den från en annan sida alltså. Det varierar lite tror jag. Men simmar ska aldrig placeras i mods mappen, vet jag. På thesimsresource.com vet jag att det man laddar ner kommer direkt in i startprogrammet om man väljer att hämta den eller klickar på det nedladdade längst ner på skärmen(om man har google chrome). Svårt att förklara, men hoppas du förstod någorlunda i alla fall haha!
Om någon har en bättre förklaring får den gärna skriva den, för jag suger på att förklara sådant hehe…

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Snakebiite
6/24/14, 5:06 PM
#4

Har luskat ut hur de fungerar nu, tack så mycket! =)

NordicSunset
7/20/14, 11:22 AM
#5

Hur kan man ha skins?

Be the best version of you.

  • Zoella
Upp till toppen
Annons: