Annons:
Etikettövrigt
Läst 1017 ggr
nilamalin
5/23/14, 4:51 PM

Köpa eller vänta?

Jag har inte spelat TS3 alls utan bara ettan och tvåan, och det var väldigt längesen jag spelade någon av dem också. Fast nu är jag jättejättesugen på att spela Sims … Eller, jag vill främst bygga hus. Aldrig lika roligt att ta hand om sina familjer sen. 😴

Men jag vet inte om det är någon idé att köpa trean nu, eller om jag ska nöja mig med att spela tvåan tills fyran kommer ut? (har inte tvåan hos mig så kan inte spela förrän om några veckor i så fall) Det är klart att ni inte riktigt kan avgöra den frågan för mig, men … Hur skiljer sig trean från tvåan? Vad är det som är bättre med och kan vara anledning att köpa trean? :)

Annons:
SimsBrooke
5/23/14, 7:19 PM
#1

Grafiken är något bättre i trean, man slipper allt laddande om man ska åka till en annan tomt, man kan åka och hälsa på en granne utan att det laddar =) Så där tycker jag att det är stor skillnad av dem båda =) Men samtidigt så kommer The sims 4 snart, men det är egentligen bara du själv som kan välja om du vill köpa the sims 3 innan fyran. Grundspelet till The sims 3 kostar 399:- Så det är ju mycket pengar för bara grundspelet. Sen kostar expansionspaket 199 :- och Prylpaket kostar 99:-

Du har inte en kompis som har THe sims 3 grundspel? Då kan du ju låna dennes skiva och installera och sedan köpa något expansionspaket/prylpaket så kan du spela med den skivan du köpt =) Eller iaf testa med det lånade grundspelet till en början och se om du vill ha det =) Kolla gärna på The sims 3 Let's play på youtube så får du ett litet hum om hur det ser ut och verkar vara :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

nilamalin
5/24/14, 9:35 PM
#2

Tack för svar :)

Jag har ingen kompis som äger spelet, däremot en kompis som kör just den strategin med sitt, hon lånade grundspelet av någon och har själv bara någon expansion. Men hon säger att jag kanske kan få låna grundspelet av samma person som hon lånade av … Vi får se, annars nöjer jag mig nog med tvåan så länge, även om trean ser rätt najs ut på YouTube. Iofs vet jag inte hur mycket av den "najsheten" i videorna jag tittade på som berodde på expansioner och mods, men grafiken är ju bra iaf. :P

Upp till toppen
Annons: