Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1728 ggr
[SimsFreakEmilia]1
5/30/14, 9:35 PM

Castaway Challenge Westdahl

Nu har jag börjat på en Castaway Callenge! Läs och njut! Säg gärna vad DU tycker! 

Läs den här

Annons:
KastKatt
5/30/14, 9:38 PM
#1

Finns det några speciella regler du spelar efter?

(följer! :P)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[SimsFreakEmilia]1
5/30/14, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Första kapitlet, historia och presentation

"Leeann hade allt. Ett fint hus, bra jobb som skådespelare, pengar, vänner, sambo och två barn. Men hon anade inte hur lite tid hon hade kvar i Bridgeport. Hon sökte en roll i en film och fick rollen! Filmen utspelade sig på en ö i Moldavien och därför skulle hon åka dit. Det var där allt började."

1.0 Välkommen till ditt privata helvete!

[SimsFreakEmilia]1
5/30/14, 9:42 PM
#3

#1

Jag gör mina egna regler ungefär. Inget jobb (finns ju inget på ön så… 😉) inget fusk alls (endast för att få det att stämma med händelserna). Hon får lov att åka utomlands men det är t.ex. om en båt hämtar henne och sen ska hon på något vis tillbaka. Målet är att komma fem generationer framåt. 

Kul att du följer! 😃

KastKatt
5/30/14, 9:44 PM
#4

#1 Oh så det är en ö utan några byggnader på? Vad spännande :D Har du byggt själv eller laddat ner? (eller finns det byggnader du bara nonchalerar?)

Låter spännande så klart jag gör det .P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[SimsFreakEmilia]1
5/30/14, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Har laddat ner den! Den är special byggd för denna challenge och det finns många olika tomter att välja mellan. Det finns stora och små, mitt i ön bland träd och växter eller på stranden! Det ända störiga är att det finns en tom tomt som är tomttyp Vampyrbar, men det är ju enkelt att ändra i ändra stad läget! 😃

[SimsFreakEmilia]1
5/30/14, 11:20 PM
#6

Här kan du ladda ner världen, den heter Waikiki. 😃

mediafire.com/download/1kw6msx7o1v8yxe/Waikiki.rar

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
5/30/14, 11:25 PM
#7

Nästa kapitel kommer förhoppningsvis ikväll! 😉

[SimsFreakEmilia]1
5/30/14, 11:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Andra kapitlet!

Ibland är saker faktiskt mycket lättare än vad man tror… 

1.1 Att vänja sig är ibland enklare än vad man tror

[SimsFreakEmilia]1
5/31/14, 7:51 PM
#9

Jag håller på med kapitel 1.2 och 1.3! Jag har material till 1.2 och nästan hela 1.3. Otroligt störande eftersom 1.3 är ett riktigt långt kapitel… Kapitel 1.2 kommer ut ikväll och kanske 1.3 om jag hinner spela och skriva! Ha det så bra så länge! 😉

Bara Anna
5/31/14, 10:15 PM
#10

Gillar sista bilden skarpt! Otroligt vacker! Pose eller har du lyckats fånga ögonblicket?!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[SimsFreakEmilia]1
6/1/14, 4:33 PM
#11

#10 Har på något vänster lyckats fånga ögonblicket när hon vattnar sina pumpor 😃 Blev oxå väldigt nöjd!

[SimsFreakEmilia]1
6/1/14, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#10 Hon är riktigt duktig på att göra bra fotoögonblick av någon anledning…

[SimsFreakEmilia]1
6/1/14, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu är tredje kapitlet ute!

1.2 Utvecklingen stannar aldrig, inte ens på en öde ö…

"Leeann stod på stranden och fiskade. Brevid sig hade hon en väska med lite olika saker hon odlat ifall att hon blev hungrig, hon hade tänkt spendera hela dagen här och fiska trots regnet. Långsamt lade hon ner fiskespöet på marken. Långt borta såg hon siluetten av någonting hon inte sett på veckor."

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
6/1/14, 7:59 PM
#14

Dags att skriva kapitel 1.3! Antagligen det längsta hittills så ha tålamod!

[SimsFreakEmilia]1
6/25/14, 11:56 AM
#15

Nu har jag varit urusel på att uppdatera både på bloggen och här! 

1.3 Egypten, tur och retur

1.4 Välkommen tillbaka!

Clariiz
6/25/14, 4:33 PM
#16

följer :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[SimsFreakEmilia]1
6/25/14, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Nu är kapitel 1.5 klart!

1.5 Födslen

minisa
6/25/14, 7:36 PM
#18

Följer! Jätte spännande! :D

[SimsFreakEmilia]1
7/11/14, 1:29 AM
#19

Ursäkta för att jag har varit lite oaktiv! Först har jag varit i Stockholm och nu är min mentala hälsa inte riktigt på topp, eller vad man ska säga. Orkar därför bara med att sitta vid datorn korta stunder men många och långa pauser emellan. Ledsen

[SimsFreakEmilia]1
7/25/14, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Nu har jag ÄNTLIGEN skrivit ett till kapitel, det blir kanske ett till imorgon. 😃

I detta kapitlet får vi besök av lite trevligt folk, vilket båda barnen skulle behöva! Dem har ju blivit så galna av att inte träffa folk att dem pratar med luften! Eller?? Läs så får du se vad det är för finbesök vi får idag!! 

1.6 ----- på besök

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
7/27/14, 1:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Nu är det inte bara en, utan TVÅ som fyller år! Jag skrev inte det i inlägget, men jag tänkte att ni kanske skulle kunna lista ut att Leeann fyller vuxen. 😉

1.7 Grattis på födelsedagarna!!

Carry-Rocksalt
7/27/14, 8:47 AM
#22

Följer

[SimsFreakEmilia]1
7/27/14, 12:13 PM
#23

#22 Så kul! 😃

Simslish
8/3/14, 11:01 AM
#24

Följer! Den är verkligen super bra och väntar spänt på mer :D

[SimsFreakEmilia]1
8/3/14, 6:36 PM
#25

#24 Kul! Just nu har jag fick problemet att simmarna inte blir äldre utan det är grått över aktivera åldrande. Hoppas att det löser sig så att jag kan fortsätta!

minisa
8/4/14, 10:04 AM
#26

Jag håller tummarna på att det börjar fungera igen snart! :)

[SimsFreakEmilia]1
8/5/14, 10:51 AM
#27

Efter att ha installerat nya expansions som jag precis fått så funkar det igen, mer kommer snart!

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
8/8/14, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Nu är det dags för babyn… Detta kapitel handlar bara om förlossningen och babyn, men jaja… 

1.8 Förlossningen

"En kväll beger hon sig ut för att fiska. Hon ska rida långt till andra sidan ön. Hon kommer inte långt innan hon hör ett skärande skrik."

[SimsFreakEmilia]1
8/8/14, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Victoria briljerar åter och åter igen.

1.9 Victoria heter hon

LottaV
8/25/14, 7:44 PM
#30

du är duktig att skriva sagor du har inte tänkt på att bli författare när du blir stor

Ett gott skratt förlänger livet

[SimsFreakEmilia]1
8/25/14, 8:02 PM
#31

#30 Haha, tack! Nej det har jag inte. Själv tycker jag ju att jag är urusel på att skriva och gör så gott jag kan. Jag har redan planer på att bli lärare, som känns lite mer lockande. Visst skulle det vara häftigt att vara författare, men det skulle nog vara något lite mer sidan om det vanliga. Men vem vet, jag är ju fortfarande ganska ung och kan fortfarande lära mig och träna upp det! Vi får se vad framtiden säger. Men tack! 😃

[SimsFreakEmilia]1
8/25/14, 8:54 PM
#32

Jag har skaffat ett nytt konto här på iFokus, nu heter jag emiliaolsson . Jag kommer i fortsättningen att uppdatera med det här. Men då vet ni att det är jag och inte någon annan random person som fortsätter på min historia. Kommer ha samma profilbild, i början iaf, bytar kanske sen. Bloggen kommer fortfarande funka som vanligt, det är bara här på iFokus som det är annorlunda! Skrattar

Upp till toppen
Annons: