Annons:
Etikettövrigt
Läst 2790 ggr
Jamie+Engla
2014-05-31 17:09

Sökes: Stuteri partner

Ja som rubriken lyder, jag söker någon som skulle vilja vara delaktig i min avel och kunna låna varandras hästar. Man behöver inte hålla på hela tiden med stuteriet och inte heller vara så duktig. Kraven jag har de är att man ska ha en aning om genetik på häst färger och att man har en massa fantasi. Jag är ute efter olika kombinationer på häst färger med olika tecken. Man fastnar lätt i samma mönster och skaffar likadana hästan hela tiden. Känner just nu att de kanske inte var så bra att börja med två skimmlar i mitt nuvarabde stuteri, de kan ju bara bli skimmel -.- Vill man bara komma med idéer på något som rör uppfödningen och stället runt om dem så är jag öppen för förslag! Allt för att få en mer realistiskt omgivning :-) Läs mer och se bilder i min stuteri tråd: *Stuteri Star Tack i förhand!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
[SimsFreakEmilia]1
2014-06-01 10:44
#1

Jag vill väldigt gärna vara din stuteri partner, men är rädd att jag inte uppfyller kraven. Jag är inte särskilt häst intresserad irl. Har gått på ridning när jag var mindre, men då fick vi inte lära oss någonting om färger, tecken m.m. Men hur menar du att man ska göra? Man måste väll få över dina hästar till din partners sims och sen tillbaka med fölen som föds…? Som sagt uppfyller jag inte kravet om hästfärger men fantasi har jag! Om ingen annan bättre anmäler sig kan jag vara din stuteri partner, men räkna då med att jag kanske ber om hjälp med färgerna. Det låter som om du var väldigt koll på färger! Lycka till och hoppas att du hittar någon bättre än jag!

[Ellabella347]
2014-06-01 11:08
#2

Jag skulle gärna vilja vara din stuteri partner. Jag har gått på ridskola och vi lärde oss lite tecken och sen har jag bara läst och hållt på.Fantasi? Ja huja du kan inte tro vilken fantasi jag har

[Ellabella347]
2014-06-01 11:09
#3

Färger är inte min starka sida men får jag googla lite så är det klart

Misarn
2014-06-01 20:27
#4

På vilket sett menar du med sammarbete? :-) hur ska man kunna få varandras hästar m.m. :-)

Sawiar
2014-06-02 07:58
#5

Undrar samma sak som Misarn.

Men jag är nog intresserad, tror jag. ^^ Jag har ridit privatlektioner regelbundet i halva mitt liv, haft medryttarhäst och blablabla, så jag kan en hel del om hästar, också då det gäller färger, och fantasi har jag, bara jag väljer att använda den! :D Vilket jag gör, förstås. Höhö. :3

Jamie+Engla
2014-06-02 09:32
#6

Trodde inte att så många som skulle nappa på detta haha. Vi får se hur jag gör. . Skulle ni kunna skapa en häst i färgen Rödskimmel med valfria tecken och lägga upp en bild på? (Vet man inte hur en sån ser ut så kan man googla) Länk till en fin rödskimmel: https://www.google.se/search?client=ms-android-samsung&tbm=isch&q=r%C3%B6dskimmel&revid=1962417046&sa=X&ei=FyiMU4v0EMmC4gS36oDQBg&ved=0CDMQ1QIoAA&dpr=3&biw=360&bih=567#facrc=_&imgrc=RGlf7myvZGwSRM%253A%3BVd_N4f8AyAiuNM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.asrp.se%252Fcms%252FImage%252FHastar%252Fjesper.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.asrp.se%252Findivider_detalj.php%253Fsida_id%253D120%2526Avdelning%253DH4%2526HastID%253D3445%3B397%3B300 #4 Exchange :-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Mitchika
2014-06-02 12:00
#7

#4 Det finns andra sätt att skicka simmar och djur till varandra än Exchange också. Sparar man ner simmen/djuret i CAS så dyker det upp en fil i mappen SavedSims som man enkelt kan kopiera och skicka till varandra. 🙂

Filerna brukar inte vara så stora, så WinZipar man dom först kan man även skicka dom via PM här på iFokus. (Dom behöver bli .zip-filer för att kunna skickas på iFokus) Jag vet inte om det är smidigare än att använda Exchange då jag inte har gjort det själv på många år och knappt minns hur det fungerar, men det är ett alternativ. Speciellt om man har en häst som man vill hålla någorlunda exklusiv för sig själv och sina avelspartners. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Jamie+Engla
2014-06-02 12:37
#8

#7 Hur gör man det? Sparar en fil-Gör om den-skickar via mejl/PM?? Du får gärna förklara på PM

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[Ellabella347]
2014-06-02 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

här är min lilla rödskimmel (sorry hittade inga sånna prickar men hoppas det duger ändå)med en halvstrumpa

Jamie+Engla
2014-06-02 19:23
#10

#9 Skulle du vilja ta en bild från sidan? Ha gärna så kort man så möjligt :-) (Visar en rödskimmel jag gjort lite senare)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Sawiar
2014-06-02 19:24
#11

Jag håller på nu. :) Klar snart!

Jamie+Engla
2014-06-02 22:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

En jag gjort till ett stuteri bakom kulisserna till *Stuteri Star 🤪

Moonlight Red 1047 

Ägare: Stuteri Moonlight (ML)

Ryttare på bild: Sara Thaler

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Sawiar
2014-06-03 07:23
#13

Meeeen, jag har ju lång man ju. xD Nu får jag göra om. Jaja! Det tar lite längre bara. ;)

Annons:
Jamie+Engla
2014-06-03 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hur går det för er?

Delar en bild till på Moonlight Red 1047

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Mitchika
2014-06-03 22:15
#15

#8 Guide med bilder på gång för hur man gör för att flytta simmar till andra datorer och andra personer utan att ta hjälp av Exchange! Den bör vara uppe på sajten imorgon efter att ha granskats. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

htt
2014-06-03 22:58
#16

Jag hade varit intresserad av en stuteripartner! :) 
Vartifrån har du fått "grundmodellen" av Connemarorna?

Jamie+Engla
2014-06-03 23:25
#17

Jag satt i 3 timmar och skapa grundhästen Mark 1.0 (Nörd) så till sist blev jag nöjd. Men de blev någon bugg i de hela, men de fixa jag lite lätt till Mark 1.2 Mark 1 är en grå häst, bara för att jag skulle kunna se allting klart, svinful är han men hans "avkommor" (HAHA) ser bra ut i färger och utrustning. Vem vet, Mark 2.0 kanske kommer en dag? ;-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Upp till toppen
Annons: