Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1030 ggr
Tanjis
6/2/14, 10:00 AM

R.I.P the sims spelet

Från att jag regelbundet behövt spara spelet då det slutar fungera till ifrån har det nu gått till att jag inte kan starta upp spelet alls 😭 och det märkliga är att innan detta krångel så har jag bara kunnat starta med husdjursskivan för att annars får jag ett meddelande "du måste ha i the sims husdjur skivan". Men nu har det alltså dött helt. Inväntar sims fyra nu och hoppas på att det kommer snart, känns inte värt att köpa några nya expensions för man vet ju inte om det kommer lösa problemet ju :(

Annons:
Svado
6/2/14, 11:40 AM
#1

Prova ominstallera hela spelet?

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Tanjis
6/2/14, 12:24 PM
#2

Har gjort det, det funka ett tag sen stängde det av sig som innan :(

Svado
6/2/14, 12:48 PM
#3

Prova ominstallera windows på datorn, radera allt på hårddisken o installera om windows o därefter sims. Då kan de nog fungera :)

Att prova  öppna upp datorn o dammsuga bort damm o smuts kan också avhjälpa prestationsproblem hos datorer.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Tanjis
6/2/14, 12:52 PM
#4

#3 nu vart det lite för avancerat för mig. Får be nån om hjälp med det :)

[xMondSy]
6/2/14, 12:54 PM
#5

#3 man ska aldrig dammsuga i en dator. Det finns speciella burkar med tryckluft anpassade för att rengöra datorer med invändigt.

Tanjis, har du prövat att ev. installera sims via origin istället för skiva och se om det kanske hjälper? Ibland kan det vara skivan som krånglar också.

Svado
6/2/14, 1:15 PM
#6

Klart man kan dammsuga i en dator. Man behöver ju inte trycka in röret o vispa runt bland kretskorten.

Men att hålla ett rör 10cm från damm o suga in det är ju ingen som helst fara.

Trycklyft o sådant är ju bara till för finliret, men stora högar me packat damm som ligger synligt kan man gott o väl dammsuga upp.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Annons:
Upp till toppen
Annons: