Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 893 ggr
00eme05
6/19/14, 5:30 PM

RVafuure- Historia

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kapitel1

Mitt namn är

Ravely RVfauure

 Jag är helt normal. Eller, ja. Jag är en ande. Men även fast jag är en litet blått troll med krafter, betyder det inte att jag vill det. Visst, det är häftigt att kunna trolla fram mat när man vill, slipper städa rummet. Men mitt liv, hänger på att förbereda mig inför att kastas ut i en lampa och sedan hittas för att uppfylla en lycklig sims drömmar och önskningar. Min mor hade turen och hennes "mästare", eller simmen som hade henne, önskade att mamma skulle bli fri från lampan. Det var pappa. Efter det gifte dem sig och levde lyckliga i alla sina dar. Enda tills min födelse. De hade redan fått ett barn. Min storasyster Cassey. Hon är helt perfekt. En simpel ande. Och de trodde jag skulle bli detsamma. Men, det blev jag inte… Jag blev mer av en vanlig sim. Mina föräldrar skaffade ännu ett barn som också blev en flicka. Vi alla är andar. förutom pappa. Som faktiskt just nu är inte finns i vår närhet. Hans familj hade länge tyckt illa om mamma och vid sista barnet fick de nog. Så de skulle ta med vår pappa på en liten "resa" och kom inte tillbaka. 

Här är som sagt jag. Det är väl okej att se ut såhär även som ande? Nej, tydligen inte hos den här sortens sim jag är 😕

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
00eme05
6/19/14, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här är min mamma:

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

00eme05
6/19/14, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och min storasyster:

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

00eme05
6/19/14, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och till sist, min lillasyster, Melinda:

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

00eme05
6/19/14, 6:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kapitel2

Skolan är inte heller nån dans på rosor. Var man än går får man höra

Haha! Gå tillbaks till skogen smurf!

Du kanske inte är grön av avundsjuka men blå!

Skämten är jätte dåliga men man känner endå en stor känsla att hämnas. På skolgården satt jag på en bänk och åt en macka med kyckling. Vinden luktade torkad mat från matsalen. Man hörde när grenarna flög fram och tillbaka av vinden. Barn som skrattade, barn som grät, pratade, klättrade, skrek, sprang, lekte. En massa ljud och rörelse. När regnet droppade sprang de flesta barn in. Vissa stannade ute. bakom mig fanns en gren med en massa löv. Man hörde hur dropparna klickade ner på asfalten. Dripp. Dropp. Dripp. Dropp. Men mitt i allt ljud hörde jag fotsteg som kom närmre. Jag tittade upp och tappade min macka. reste mig snabbt upp och såg en stor kille komma. Han hade ett litet gäng bakom sig. Han hade röd tröja med ett par jeans och var ganska buffig. Det var killen som gått om säkert två klasser. Han kom närmre och närmre. Han stannade vid bänken. Han och gänget fnittrade. Så sa han

Är du typ gammelsmurfen?

Den var riktigt dålig. Men jag fick nog. Jag sprängdes av ilska och släppte loss min ilska på den här stakars elaka killen. Blixten som kom upp ur mina händer träffade honom och han fick brännmärken över hela kroppen. Han skrek och skrek och grät. Jag skämdes. Det var inte rätt. Även fast jag sedan använde mina krafter för att ta bort hans brännmärken sprang både han och hans gäng iväg och jag blev avstängd i 2 veckor.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

KastKatt
6/19/14, 7:59 PM
#5

följer!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[Howres]
6/19/14, 8:50 PM
#6

Följer

Annons:
00eme05
6/19/14, 8:51 PM
#7

#5 #6 vad kul! 😃

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

00eme05
6/19/14, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Kapitel3

Så det här med magin kan vara rätt klurigt. men efter allt skrikande och sånt när mamma och min syster fick veta att jag blir avstängd från skolan i två veckor, så fick jag istället lära mig mer av min syster om magin. Det var inte kul. För skulle hon lära mig hur man svävade fram… det slutade med att vi fick en stor grop i hela vår trädgård… när vi äntligen fixat de skulle hon visa mig hur man fick bort nån ur närvaron. Jag skulle få bort min syster en meter och jag lyckades faktiskt… Men.. Halva henne kom inte med riktigt. När mamma fixat det så bestämde vi oss för en paus. hon gick in och jag satte mig på trappan och tittade. Jag tittade faktiskt inte på nåt speciellt. Mest på det gröna gräset som svajade lite hit och dit. Buskarna som prasslade av vindens sus. Och grannarna som lagade mat med fönstret öppet. Man hörde tydligt i tystnaden hur grytan kokade och hur kranen sattes på och stängdes av. Hur ska man höra allt detta fantastiska ljud från en lampa. Vad kan man höra i en lampa. Förutom en lycklig sims som hittat den.  Jag vill bli nåt mer.. Jag måste kunna få ut nåt mer utav mitt liv! Jag reste mig upp och sprang. min lugg började komma i mitt ansikte. jag drog bort den och sprang. När jag kommit till parken, såg jag en man. En man som förstörde stadens lekplats, picknickbänkar, glassbarer. Med sina händer. ur händerna kom en stark stråle. Manen var orange. Hade inget hår på huvudet. Inte ett hårstrå. Och han hade konstiga kläder. Jag sprang fram till honom och skrek:

DU! Lägg av! Förstör inte en allmän plats!!

Han vände sig om och flög fram till mig. Han sträckte fram handen var en meter ifrån mig. Men ändå kändes det som om han puttade mig.

Stick iväg din lilla valp! Det här är bara början av vad jag kan åstadkomma!

Jag tittade på honom och sedan på människorna som snabbt satte sig i bilar och åkte iväg, människorna som snabbt sprang iväg. Jag gjorde som dem och sprang hem. När jag kommit in i vårt kök, flämtade jag och fick sedan ur mig:

Kom snabbt! Det är en orange man som förstör saker i parken.

Mamma tappade tallrikarna i golvet och stog helt stilla med ryggen mot mig. Sedan fick hon ur sig:

Sa du orange?

Jag nickade och hon vände sig om och tittade på mig. Hon såg väldigt seriös ut när hon tittade mig i ögonen. Bredvid henne var min syster som faktiskt inte såg seriös ut. Utan mer nåt utav väldigt förvånad och nervös ut. Hon tittade på min mamma och sa:

Mamma…

Mamma tittade på henne och nickade.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Upp till toppen
Annons: