Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1491 ggr
kokoskakan02
2014-06-22 01:04

hästgård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tänkte börja på en familj/historia och skriva om den här. den kommer vara skriven ur grundaren Jessicas perspektiv och handlar om hennes liv på hästgården hon fått ta över från sina morföräldrar. 

jag vill gärna ha både possessiva och negativa synpunkter om både mitt sätt att skriva och om själva storyn. nu ska Jessica få ta över och berätta lite mer om sig själv.

hej! jag heter Jessica, jag är 22 år och bor på mina morföräldrars gård i appaloosa plains. jag fulständigt älskar crêpes, rosa och soul. jag älskar alla djur, men speciellt hästar, man skulle nog kunna säja att jag är något av en djurälskare. mitt arbete med hästar passar mig bra eftersom jag är väldigt disciplinerad men samtidigt väldigt ivrig och oftast rätt så tankspridd, vilket kan bli jobbigt för hästarna då jag hela tiden glömmer bort vad jag håller på med eller så hetsar jag upp mig för ingenting. mitt största mål i livet är att lära mig allt som går att lär sig om ridning och att ha tjänat 40.000 på mina hästar. samtidigt vill jag gärna ha barn, helst 2-3 stycken och är nog ganska familjeinriktad redan nu. här kommer ni få läsa om mitt, och förhoppningsvis mina framtida barns, liv. välkomna!! :)

p.s. här är jag

Annons:
kokoskakan02
2014-06-22 01:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

här är mina två hästar Daisy och Manitou. 

Manitou är en svart/grå häst (har faktist ingen aning om vilken ras) med vit bläs och svart man. han kommer bli ljusare med åren och när han dör kommer han kanske vara helt vit. han "färg" är ljusblå och han är snabb, ljudlig och smidig.

Daisy är en brun häst (ingen aning om ras här heller) med vit nos och brun man. hennes "färg" är rosa och hon är smidig, tyst och prydlig.

(ni får ursäkta mina usla hästkunskaper, har inte det intresset)

här är de:

Essie H
2014-06-22 14:08
#2

Hej! Du skriver bra men du borde skriva med stor bokstav (ABC) i början av en mening, du skriver med små bokstäver och medans det funkar så ser det lite konstigt ut. Jättefina hästar! Vilka raser är dom?

Officielle
2014-06-22 14:34
#3

Håller med #2 Om jag förstår det rätt så blir det här nästan som "Jessica's dagbok"? Tänk på stavning och ha bilder i varje inlägg. Lycka till! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

kokoskakan02
2014-06-22 17:35
#4

ok, tack. Skriver mycket i t.ex word och då ändras det ju till stor bokstav automatiskt så är inte riktigt van. 😃

kokoskakan02
2014-11-01 22:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

Dag 1:

Hej Bloggen!

Stora delar av dagen idag gick åt till att packa upp det sista och göra ordning på gården. Innan det var klart var det nästan lunchdags så jag åt en tidig lunch och gick sen till sommarfestivalen på andra sidan gatan medans hästarna stod i hagen.                                                                                       När jag kom hem och skulle släppa in hästarna var Manitou väldigt rastlös så jag tog honom på en ridtur medans Daisy fick stå i stallet. Manitou var väldigt pigg och ridturen blev längre än jag räknat med så när vi var tillbaka på gården igen tog jag in honom i stallet och gick in och åt middag. Efter det hade jag lite pappersarbete med gården och hästarna och jag kan slå vad om att klockan var över midnatt innan jag tillslut somnade.

kokoskakan02
2014-11-02 12:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Dag 2:

Hej bloggen!

Det blev inte så mycket sömn inatt för jag vaknade vid halv fyra av att Daisy lyckats bryta upp boxdörren och sprang runt på gården. Jag hade helt glömt att rasta henne när jag om hem igår. Hur som helst var klockan nästan fem innan jag kunde fånga in henne så jag bestämde mig för att påbörja dagens träning på en gång. Jag började med Daisy eftersom hon var så rastlös. Hon rör sig verkligen fint över bommarna och med lite mer träning kommer hon kunna bli en världsstjärna.                 När jag sen tog ut Manitou red vi ner till ridcentret, jag ville kolla efter nya hästar att ta in till gården och jag hittade en jättefin Achaltekeer, Isabell med vitt man och bläs.

Sen red vi hem igen och efter att jag tagit hand om hästarna gick jag och la mig ganska snabbt.

Annons:
[masken123]
2014-11-07 20:35
#7

Bra!!!😃

kokoskakan02
2014-11-09 18:37
#8

37 tack😉

Upp till toppen
Annons: