Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1477 ggr
Officielle
6/22/14, 9:04 PM

Å nej

Nooooo! Jag spelade Sims alldeles nyss och mitt i allt bara dör datorn, allt blir helt svart! Vad var det som hände och vad ska jag göra?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Alexxiis
6/22/14, 9:08 PM
#1

Din dator kraschade antagligen, testa starta spelet igen! Är det datorn som är svart och det är det du har problem med håll inne stäng av/sätt på knappen i några sekunder tills datorn släcks och starta den sedan igen.

Officielle
6/22/14, 9:09 PM
#2

#1 Okej, brände mig när jag kände på undersidan av datorn och det kan ju inte vara bra, haha! :'D

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Sabsan
6/22/14, 9:15 PM
#3

Det hände mig stup i kvarten innan. Att rengöra fläkten gjorde susen, så det är ett tips! :)

Officielle
6/22/14, 9:16 PM
#4

#3 Okej, hur rengör man fläkten? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Sabsan
6/22/14, 9:20 PM
#5

#4 Har du en laptop? Det går kanske inte att öppna upp datorn då (jag kunde inte göra det). Istället tog jag en luftpumpsuppblåsare och blåste rent med. Det var en del damm och katthår som hade fastnat i fläkten. Fick peta ut det sista med en nål. Men var försiktig så att du inte har sönder något. :)

Officielle
6/22/14, 9:22 PM
#6

# 5 Yes, det är en laptop. Nu är det så att jag inte har nån aning om vart fläkten är eller vad en luftpumpsblåsare är :'D Kanske funkar det att använda en dammsugare?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Sabsan
6/22/14, 9:28 PM
#7

#6 Fläkten sitter på undersidan, där som det är lufthål (i form av smala remsor). Tror det ser ut ungefär likadant på alla laptops. Jag är ingen datasnille men jag hoppas att du förstår vad jag menar ändå. :) 
Jag vet inte om det fungerar med en dammsugare. För min del blåste det bort dammet istället för att suga upp det. Du får testa och se, det kanske fungerar. :)

KastKatt
6/22/14, 10:21 PM
#8

Ett tips är att införskaffa ett fläktbord! Det är guld värt och höjer tiden datorn kommer kunna klara av att spela spel på :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Officielle
6/22/14, 10:22 PM
#9

#8 Har redan ett sånt :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[SimsFreakEmilia]1
6/22/14, 10:52 PM
#10

Då kanske du inte har ett så bra? Mitt fläktbord funkar susen! Ett tips är att skaffa ett med en elektrisk fläkt. Då sätter man in en liten grej från fläkten till datorn. Fläkten tar så ström från datorn så har laddaren nära! Då blåser fläktbordet upp mot datorn och blåser bort damm samtidigt som det ser till att det inte samlar mer damm! Super smidigt!

Officielle
6/22/14, 10:53 PM
#11

#10 Har exakt ett sådant du beskriver.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[SimsFreakEmilia]1
6/22/14, 10:57 PM
#12

#11 Okej, synd att det inte funkade lika bra för dig då… Men jag tycker att du ska göra som andra säger och rengöra ordentligt och sen hoppas vi att problemet försvinner och inte kommer tillbaka! Lycka till! 😃

Upp till toppen
Annons: