Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 3345 ggr
Officielle
2014-06-23 15:56

Problem med bygge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag hade tänkt bygga huset som är på bilden. Problemet är att det inte går att bygga garaget så nära huset. Det måste vara en ruta ifrån själva huset. När jag försöker bygga det precis bredvid står det "täckt av golvruta". Hur gör jag? ;)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
[Lupse]
2014-06-23 16:06
#1

Du måste använda ett fusk som möjliggör att sätta ihop väggar med grunden samt ändra höjd på väggen (för att det ska bli lite snyggare. Fusket som du ska använda är "constrainfloorelevation false". Men jag rekommenderar starkt att du tittar på ett youtube klipp med en förklaring hur man ska göra för att det här fusket är riktigt svårt att använda och man förstör huset och allt väldigt lätt om man gör fel. 

Du kan kolla lite själv men jag hittade det här klippet som ska förklara hur man gör det du försöker: https://www.youtube.com/watch?v=0x1o6ATqHUU

Lycka till! :)

Rumblebee
2014-06-23 16:08
#2

Du måste använda boolprop constrainfloorelevation true/false om du vill inbygga ihop garaget med ett hus på foundation. Om du även gör garaget lite längre alternativt ocks bredare så kan du även göra såklart dina simmar kan gåntill garaget direkt via huset utan att behöva gå ut först och gå genom garageporten

[Lupse]
2014-06-23 16:18
#3

#2 I the sims 3 använder man inte "boolprop" :)

Upp till toppen
Annons: