Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 855 ggr
[sstorm]
2014-06-29 10:38

Spel som stängs av

Efter att jag installerat eget innehåll så kan jag inte starta spelet, det blir svart och sen åker spelet ned som en ikon och jag får stänga av det. Även om jag avinstallerar allt eget innehåll och raderar det ur datorn så kvarstår felet.

Vad gör jag för fel och hur ska jag undvika detta? Har kunnat spela förr med eget innehåll.

Annons:
Aniara14
2014-06-29 14:40
#1

Tydligen är det så att en del CC (även kallat tredjeparts tillverkat innehåll) ändrar vissa av spelets installationsfiler, alltså dom som finns i C:/Program, vilket gör att hela spelet slutar fungera. Om detta hänt så måste man avinstallera spelet manuellt, och sen installera om det igen.

Om du efter det vill undvika helt säkert att det händer igen, så är nog det enda sättet att avstå helt ifrån att använda CC och mods i fortsättningen.

Ovanstående information finns att läsa här på EA:s hjälpsida, i punkt nr 3.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[sstorm]
2014-06-29 19:42
#2

Tack! Finns det bättre eller sämre sidor att ladda ned ifrån? Jag hade inget problem när jag tankade hem frpn exchange utan problemet började när jag hämtade från en annan sajt.

Aniara14
2014-06-29 19:59
#3

Ja, helt klart finns det nedladdnings sidor av bättre och sämre kvalitet.

Om du klarade att ladda hem från Exchange utan att få problem, så hade du nog en himla tur, för jag har sett flera som absolut avråder från det, efter att ha haft jättedåliga erfarenheter.

Men oavsett vilken sida du än tar ifrån, så är det alltid en viss risk. Det absolut säkraste är nog att bara använda EA:s egna grejor. För om man förstör spelet så det inte går att starta, så har man ju ändå ingen glädje av nåt snyggt nerladdat innehåll, menar jag.

Fast alla får ju göra som dom själva vill såklart, bara man är medveten om i förväg att det kan gå åt h*lvete. 😈

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: