Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 6649 ggr
ratuoi
2014-06-30 18:11

Hur lång tid tar det?

Jag är så glad! Idag har jag varit och köpt The sims 3 grundspel samt Drömjobb. När jag kom hem såg jag att de tre expansionspaketen jag beställde i fredags (Husdjur, årstider och semesterparadis) kommit fram.

Nu har jag dock hållt på att installera The sims 3 i över en timme och det har knappt hänt någonting, förutom att det krånglat en hel del. Tar det lika lång tid att installera expansionspaketen? :/ Har verkligen noll tålamod..

Medarbetare på Social fobi iFokus

Annons:
simskontot
2014-06-30 18:14
#1

Tror inte det tar riktigt lika lång tid med expansionerna men du får nog räkna med några timmar till för alla spelen.. :/. Alltid lika kul sen när det är färdigt dock! 😃

Aniara14
2014-06-30 20:21
#2

Var köpte du grundspelet och Drömjobb nånstans, och vad kostade dom? Hoppas att du fick dom till ett hyfsat pris i alla fall.

Har det tagit över en timme från att du klickade på Installera knappen? Isåfall låter det konstigt. När jag installerade grundspelet på min klena budgetlaptop så tog det bara ca 30-35 minuter innan det var klart. På min stationära speldator, som har mycket bättre prestanda än laptopen, tog det inte mer än 12 minuter.

Har du tänkt köpa flera, eller rentav alla expansionspaket och prylpaket till Sims 3? Isåfall så ska man helst installera dom i rätt ordning, dvs efter deras utgivningsdatum. Och så ska man starta spelet och spela ett tag emellan varje ny expansion eller prylpack, så man ser att allt verkar okej och funkar som det ska, innan man installerar nästa.

Och dessutom, om man har börjat med att köpa spelen på DVD så är det också det säkraste att fortsätta med det, och inte börja blanda med nedladdade spel hur som helst. Om man har tur så kan det funka bra att göra det, men jag har också sett en del på olika Sims 3 forum som har fått stora problem av att göra så, och det är ju onödigt.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Dexterr
2014-06-30 23:38
#3

The sims 3 grundspelet gick snabbt för mig att installera, sen kom ja till kvällsnöjen som tog ca 2 timmar att installera o resterande exp.paket gick lika snabbt som grundspelet så vet inte varför kvällsnöjen tar sån tid. O de har vart så varje gång.

Upp till toppen
Annons: