Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 963 ggr
Pinglan00
2014-07-01 22:17

Vad tycker du om The sims 4 simmarna?

Vad tycker du om The Sims 4 simmar? Hur de ser ut och personligheterna som finns m.m?

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Annons:
Ikajo
2014-07-02 12:37
#1

Jag gillar stilen. Den passar bra för syftet och känns levande. Hade de försökt göra det mer realistiskt är risken att de hade hamnat i uncanny valley, särskilt eftersom The Sims simulerar livet. Egenskaperna har jag inte sett så mycket av men jag gillar systemet i trean så lägg till känslor så blir det säkert väldigt bra.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Pinglan00
2014-07-02 12:42
#2

#1 håller med dig. Är bara lite sur över att man inte får välja 5 egenskaper.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Ikajo
2014-07-02 14:06
#3

Tja, Du väljer i princip fyra och får fler egenskaper när du spelar. Eftersom du kan välja ett nytt mål när du uppnått det första, vilket i sin tur låser upp en ny egenskap när målet är uppnått. Så egentligen får du fler egenskaper än i trean.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

nelleeh
2014-07-02 20:51
#4

Jag tycker att simmarna såg MYCKET bättre ut i 3an. Dom gjorde jätte stora framsteg med det mellan 2an och 3an så jag hade rätt höga förväntningar. Dom gör ju lite upp för det med hur mycket man kan ändra dom men det är ändå lite synd… 😕

Ikajo
2014-07-02 21:04
#5

#4 De ville undvika Uncanny valley. Vilket skulle vart en risk om de hade försökt nå någon form av realism. Den stiliserade stil de har nu är mindre riskfylld och definitivt billigare plus att den gör sig bättre för syftet.

Vet inte hur realistisk jag tycker trean är för den delen. Det är bara i CAS (skapa-en-sim) som de ser någorlunda mänskliga ut. I själva spelandet, inte särskilt.
http://thesimnation.blogspot.se/2014/02/sims-4-comparison-pictures.html

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

simskontot
2014-07-02 21:13
#6

Jag tycker det verkar hur roligt som helst att skapa simmarna i Skapa en Sim, att man kan göra dem så individuella osv. Att bygga hus verkar också kul och förbättrat sedan 3an. Dock gillar jag inte riktigt det jag sett med simmarnas känslor och egenskaper osv. Jag gillar det så som det är nu, haha.

Annons:
nelleeh
2014-07-02 21:22
#7

Bra video, jag håller med om det mesta om sa i den. Dom robotar som var längst ner i kurvan får mig att vilja gömma mig… Det är sant att simmarna i 3an inte riktigt var lika snygga i själva spelet som i CAS, så jag hoppas bara att simmarna i 4an inte ser ännu sämre ut i spelet. Så länge dom ser i princip likadana ut har jag nog ingenting emot deras utseende.  Sen finns det ju alltid andra saker som jag inte är jätte nöjd med men dom har ju en anledning till allt dom tar bort och det dom lägger till verkar fantastiskt. 🙂

Pinglan00
2014-07-03 15:42
#8

#3 Gör dem? Men då gillar jag dem helt.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Ikajo
2014-07-03 16:08
#9

#8 Det är fördelen med att kratta igenom internet i jakt på information, man hittar den. 🙂

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: