Annons:
Etikettnybörjarfrågor
Läst 1200 ggr
IdaBabe
7/2/14, 11:20 PM

Dator för sims 3?

Halloj!
Jag har länge nu funderat på att köpa några sims 3 spel, men jag är rädd att min dator inte kommer klara det. Just nu har den några sims 2 på sig, men om den klarar sims 3 är jag osäker på då den redan nu är lite seg, och då jag hört att sims 3 kräver mer.? Om så måste så kommer jag avinstallera alla sims 2. 
Kan ni rekommendera någon dator som klarar sims 3, och som inte kostar allt för mycket. Kan man ev installera spelen på en extern hårddisk, eller jag är rent ute och cyklar när jag funderar på att installera på hårddisk? ^^ Jag är inte så kunnig i detta med installationer på datorer o sånt haha.. 
Tacksam för svar 😃

Annons:
smellcaramell
7/2/14, 11:24 PM
#1

självklart kan du installera spelen på en extern hårddisk men det som främst avgör om du kan spela spelen är grafikkortet/korten och ram-minnet :) om du googlar på the sims 3 och systemkrav så får du veta vad som krävs av datorn för att det ska fungera :)

[SimsFreakEmilia]1
7/2/14, 11:38 PM
#2

Jag har en packard bell, vet inte exakt vilken. Pappa köpte den till mig ganska billigt och just nu har jag elva sims, nedladdat innehåll, bilder och massa annat skit. Ändå är hårddisken bara halvfull… Rekommenderar verkligen packard bell! Dem är prisvärda och klarar av sims 3 väldigt bra!

IdaBabe
7/2/14, 11:44 PM
#3

#1 tack så mycket :) Kan man få fram den informationen om sin dator, alltså grafikkort och ram-minnet, på datorn på något sätt? :) Min dator är en sony vaio pcg-71c11m, inköpt 2011 eller 2012. Försökte hitta info om en på nätet men dom verkar ha slutat sälja den haha.. Så bra var den datorn så dom till och med tagit bort den från marknaden haha 😂

#2 Tack så mycket. :) Ska kolla upp dom datorerna då. På min dator stod det på undersidan vilken modell det var, kanske gör det på din med? :) Din dator verkar vara en super dator!! 😃

IdaBabe
7/3/14, 12:10 AM
#4

Har hittat RAM-minne o sånt nu. Men hur vet man om sin dator är Windows XP eller Windows vista? Min dator är windows, men jag vet inte vilken av dom..

[SimsFreakEmilia]1
7/3/14, 10:47 AM
#5

#4 Jag vet faktiskt inte, har för mig att det står när man startar datorn. ;)

Aniara14
7/3/14, 11:15 AM
#6

Om du köpte din dator som ny 2011-12, så är det antagligen Windows 7 på den, förhoppningsvis 64-bitars versionen.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
IdaBabe
7/3/14, 4:13 PM
#7

#6 japp det är en windows 7. :)

Jag har nu varit iväg och köpt ett startpaket där det innehåller "the sims 3", "late night"/"Kvällsnöjen" och ett prylpaket "lyx & design". Köpte även husdjur, så nu håller jag på att installera 😃 Skulle det inte funka på den datorn så har jag 2 till att prova på.. Skulle inte heller någon av dom funka så får jag helt enkelt införskaffa mig en ny datorn 😂

Upp till toppen
Annons: