Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 2737 ggr
Lexie82
2014-07-03 10:44

Inga toddlers och pools?

Såg en post på 9gag nyss, där det påstods att EA tagit bort vissa features i Sims 4, som toddlers och bassänger, så att de ska kunna sälja det som DLC senare. Är det någon som vet om det ligger någon sanning i det?

Annons:
Lexie82
2014-07-03 10:49
#1

Hittade en artikel om det, och det verkar stämma =(

http://www.thesims.com/news/neighborhoods-weird-moments-and-more

LeeKnow
2014-07-03 13:16
#2

Verkar som även hav och sjöar tas bort, men har ingen större koll på detta så vet inte riktigt :) (Inte läst artikeln så det kanske t.o.m står nåt där)

Ixectrona
2014-07-03 13:38
#3

Inga hav, inga sjöar, inga bassänger… inga småbarn.

Så de får nöja sig med badkar, och bäbisar växer direkt upp till skolbarn.

Jag vet ett spel jag inte kommer köpa, gissa vilket?

Dexterr
2014-07-03 14:17
#4

Om det är sant så kommer jag inte att köpa spelet. Känns ju som att dom tänkt väldigt konstigt när det gäller detta.. Värdelöst…

Lexie82
2014-07-03 15:23
#5

Det verkar som sagt stämma. Istället för pool så får vi fontäner. Däremot gör det mig inte så fasligt mycket att toddlers fösvinner, så slipper man pottträningen =P

Pinglan00
2014-07-03 15:43
#6

#5 Vi har fontäner i 3:an…

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Annons:
Pinglan00
2014-07-03 15:45
#7

Fast det är ju en bild på när någon håller en fisk och vatten droppar så sjöar måste väll finnas

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Ikajo
2014-07-03 16:30
#8

#7 Det är med en flod i alla fall, kanske en sjö. Men det kommer inte kunna gå att bada i vattnet.

## Småbarn och pooler kommer inte finnas när spelet lanseras, men de kommer definitivt dyka upp senare. Tänk så här, kanske fanns det problem med animationen av småbarn som var väldigt tidslukande så istället för att tvinga in dem i spelet valde man att plocka ut dem tillsvidare. På så sätt får de mer tid till att programmera och animera småbarn, vilket kan i förlängningen leda till en bättre spelupplevelse.
Samma sak med pooler. Fontäner är enbart dekorativa, de har inga interaktioner utöver att simmarna kan titta på dem eller tycka att de är vackra. En pool/simbassäng å andra sidan kräver interaktioner. Nu har inte jag vart bland forumen så mycket men jag kan tänka mig att det funnits folk som tyckt att det har funnits för lite att göra med poolerna. Eftersom Sims-teamet faktiskt lyssnar på sina fans så har de säkert tagit det till sig. Men de upptäckte att det tog mer tid än beräknat att få till det. Därför valde de att vänta med poolerna tills de kan göra det de hade tänkt sig. Tänk om den extra tiden gör det möjligt för sims-teamet att skapa en vattenpark, dvs typ ett äventyrsbad eller något ännu maffigare? Tänk om man som spelare får möjlighet att lägga till en massa coola grejer till sin egen pool. Det mesta som finns nu kom med "Semesterparadis" så tänk om de lade till ännu mer? Ännu häftigare vattenrutschkanor. Vattenleksaker. Interaktioner med andra simmar i vattnet. (Utöver "stänk" och "håll andan tävling"). En färdighet i att simma? Inte bara en del av den atletiska färdigheten utan en helt egen färdighet. Kanske gjord till delad så att en gren är tävling, vilken sim simmar snabbast, och en gren är typ konstsim. En babypool? Till småbarnen när de kommer. Möjligheten att bygga ett bubbelbad snarare än att köpa färdigt. Vågmaskin? Strömmar? Tunnlar? Hopptorn?

Om vi börjar tänka på det här sättet, på möjligheterna, så tycker i alla fall jag att det känns spännande och roligare än att fokusera på det faktum att vi inte får dem direkt i september (simtember). Skulle de göra något riktigt maffigt med poolerna, då skulle jag nog inte ens ha emot om det blev en expansion eller prylpaket. Istället för att slentrianmässig inkludering.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Mitchika
2014-07-03 17:34
#9

#8 Din optimism över The Sims 4 och EAs beslut och ageranden är ganska smittsam, måste jag säga. 🙂

Jag är fortfarande inte intresserad av att köpa spelet som det är just nu, men dina spekulationer och tankar börjar göra mig mer uppspelt över vad framtiden har att komma med för The Sims 4. I dagsläget lockar spelet inte, men hur blir det efter första expansionen släpps? Eller första stora patchen med nytt innehåll? Eller kanske redan efter första demonstrationen av spelet som jag får se/läsa om efter releasen? 

Besvikelsen bränner fortfarande starkt och bittert i mig över förlusten av skapa en stil och vetskapen om att jag inte kan återskapa många av mina mest älskade simmar i The Sims 4 på grund av deras udda ögonfärger och hårfärger, men… kanske det här blir spelet där jag helt enkelt tar mig i kragen och lär mig fullt ut hur man skapar eget innehåll till spelet utöver poser? 🙂

Motivationen för att lära mig det kommer definitivt att finnas där då i alla fall! 

Nu börjar jag nästan se fram emot releasen för The Sims 4 bara för att få se vad alla ni som köper spelet kommer att ställa till med i det och posta om här. Det kommer att bli underhållande att se oavsett. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2014-07-03 17:58
#10

#8 Du har redan sagt allt, jag håller med dej :D

#9 Jag ska ju försöka att spela in några avsnitt tänkte jag :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Ikajo
2014-07-03 18:22
#11

#9 "Ta ut glädjen i förväg. Det enda som kan hända är att du vart glad i onödan." Det står så på en tavla jag fick när jag flyttade hemifrån 😃

Jag tycker det är ganska intressant att fundera kring vad de skulle kunna göra och hur det skulle påverka det nya systemet med känslor. När jag har letat efter information om spelet har jag sett bevis på hur mycket sims-teamet älskar oss spelare. De vill verkligen ge oss den bästa spelupplevelsen som det bara går. De har lyssnat och många gånger även tagit med saker som spelare har föreslagit.
Jag tänker också det faktum att en massa människor frågar dem saker på twitter och sedan blir de arga för att de inte är nöjda med svaret de fick. Det är som någon skulle skriva en bok och läsarna skulle kräva att få veta slutet innan de ens sett boken. Ungefär som om J.K. Rowling hade avslöjat visa saker om Harry Potter innan sista boken var slut och folk hade blivit sura för att det inte överensstämde med deras förväntningar och därför inte ens testade att läsa boken.

Det är ganska skojigt. Jag har exakt alla expansioner till TS3. Så jag har lånat ut mina skivor till mina vänner så att de kan installera dem om de vill. Jag behöver ju bara den sista.

Men håll med om att det verkar roligare att roa sig med tanken på vad framtiden kan bära med sig än att fokusera på de relativt få saker som inte kommer vara där.

(Den här videon bidrar också med lite perspektiv till spelbranschen utan för The Sims. Inte är det mycket bättre där som en del (på The Sims forumet) verkar tro.)

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Ixectrona
2014-07-04 09:16
#12

"Tänk så här, kanske fanns det problem med animationen av småbarn som var väldigt tidslukande så istället för att tvinga in dem i spelet valde man att plocka ut dem tillsvidare. På så sätt får de mer"

…pengar för att folk kommer vilja köpa tillägg med de sakerna i.
No and thank you säger jag till EA.😕

En sak att lägga till saker som väder och resmål i tillägg, t.o.m ungdomar på universitet, men något så "basic" som pooler och småbarn? Ska de bara sälja halvfärdiga spel nu?

(The Sims 5 kanske kommer 2019 och då får vi inga tonåringar eller tak eller jobb, de kommer med tilläggen senare. EA: Moneysss… det är vad jag ser i alla fall.)

Ikajo
2014-07-04 09:37
#13

#12 Nu låter du som människorna på det officiella forumet. Det kommer inte vara ett halvfärdigt spel. Det är inte så att det här är ett plötsligt beslut som tagits i sista stund. De såg över sina möjligheter och kom fram till att de var tvungna att välja vad de skulle fokusera på. Då blev det småbarn och pooler som är relativt små grejer. Hade de inte gjort så hade är risken att något större hade rykt istället. Teamet bakom the sims vill göra ett bra spel, de vill ge oss en häftig upplevelse. De har lyssnat på fans, tagit till sig vad vi vill och försökt komma dit. Det som de valde att fokusera mest på var att få simmarna att kännas mer levande och trovärdiga eftersom det är vad fans ville ha mest av allt. De har INTE plockat ut pooler och småbarn bara för att tjäna pengar på expansioner. Det var ett beslut som fattades för att få ett så bra spel som möjligt. Jag spekulerar kring vad de skulle kunna göra med pooler om det kom som ett prylpaket eller en expansion. För att se vad det skulle kunna bli och hur det skulle kunna bli bättre. Men hur det blir är en annan sak.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Bara Anna
2014-07-04 12:23
#14

Tänk vad kort minne folk har… Tänk tillbaka till när Sims 3 släpptes - hur mycket fanns det med då egentligen? Mycket av detvi älskar och dyrkarmed sims 3, tex husdjur och hafvsbadhar kommit med expansioner. Minns ni? Ni som är som mest ledsna - ställ er frågan hur mycket ett spel med "all inclusive" skulle kosta…. Med detta sagt, jag är också väldigt besviken över att att CAS inte är inkluderat och tycker det är ett dåligt val. Men är för nyfiken för att kunna avstå från att köpa från början….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

kodex
2014-07-04 13:11
#15

Jag kommer också att vänta med att köpa the sims 4 (hade tänkt göra det innan jag läste här också, men nu blev beslutet MYCKET lättare) precis som jag väntade med att köpa the sim 3 ;) Det väntade jag med att köpa tills pets kom ut. Då blev spelet så pass dägligt att jag kunde spela det! Har samma inställning till the sims 4 och det stör mig inte alls. Så länge de lägger till småbarn senare, då dessa är mina favoritsimmar.

(från en kodex som varit borta ett tag ;))

Ikajo
2014-07-04 13:18
#16

#14 CAS = Create-A-Sim finns garanterat med i spelet 😃 vi har sett mest av den biten trots allt. Det är nog CASt du kommer att sakna (CASt = Create-A-Style).

## Många efter frågar en oregisserad gameplay video på det officiella forumet men när jag kollade på Youtube så fanns det inget sådant för TS3 heller så jag vet inte vad folk förväntar sig…

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Ikajo
2014-07-04 13:21
#17

Intervju med SimguruGraham Den är nästan ett år gammal men handlar mer om saker omkring spelet än innehållet så den är inte helt inaktuell!

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Icewolf88
2014-07-04 13:34
#18

Jag tycker det är synd att många är så negativa när det gäller The Sims 4. Allar har dock rätt till sin åsikt, så klart. Jag har varit super taggad inför spelet när man först fick se hur simmarna skulle se ut. Jag älskade stilen! Dock så måste jag erkänna att jag var lite besviken att Create-A-Style inte skulle vara med. Men om spelet nu flyter på bättre utan den funktionen, så har jag absolut inget emot det. Jag var dock som mest besviken på att småbarn inte skulle vara med. Men efter att ha läst vad utvecklarna sa om både poolen och småbarnen, så är jag okej med att de inte finns med.

Jag tycker även att det är lite kul hur folk klagar på att EA sparar grejej till expansionspaket för att tjäna pengar. De måste ju ha pengar på något sätt, annars skulle det inte finnas några Sims spel alls 😃

Jag är fortfarande taggad på spelet och kommer att köpa det direkt! Kan knappt vänta tills EA släpper en expansionspaket med djur och väder!

Mitchika
2014-07-04 16:30
#19

#11 Haha, vilken underbar tavla! Borde skaffa en sån att ha på väggen själv, så pessimistisk som jag kan vara på mina sämre dagar. Den har en bra poäng dessutom.  😃😇

Jag har inga tvivel på att The Sims-teamet bryr sig om sina fans. Mina tvivel och min bitterhet är riktad mot EA, inte Sims-teamet och inte Maxis. Men det är en delvis separat historia som sträcker sig flera år tillbaka, så jag är väl inte helt opartisk när jag dömer flera av deras ageranden/beslut. 

Folk kan bli riktigt, riktigt otrevliga på nätet överlag, mest på grund av anonymiteten som finns där… Det gäller inte bara fans till The Sims som inte blir nöjda med svaren på frågor,  tråkigt nog. Vilket är ett av skälen till att jag undviker många forum och mötesplatser på Internet. 

Tack och lov är det mest bara trevlig stämning här på iFokus. 🙂
Klagomål och missnöje är är oundvikligt vid spelreleaser och så länge som det hålls på en bra nivå så tycker jag mest att det bara är nyttigt att kunna få ur sig vad man känner och även hitta andra som känner samma sak så man kan vara upprörda ihop ett litet tag. Det hjälper många (inklusive mig) att bearbeta besvikelsen för att sen börja kunna se saker och ting ur ett lite mer positivt ljus. Glad

Ja, där håller jag absolut med dig! Det finns många saker som dom kan släppa till The Sims 4 som i framtiden kan få mig att vilja skaffa spelet, trots att CASt saknas och småbarn kanske ännu inte har hunnit läggas till i spelet än. Glad

Jag har sett den där videon förr… är själv en rätt hängiven gamer sen barnsben (växte upp med en SNESkontroll i ena handen och ett Gameboy i den andra). Sånt där gör mig bara deprimerad och uppgiven, men det är lite OT för den här tråden. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ikajo
2014-07-04 17:01
#20

#19 Jo, den är rätt charmig. Personligen är jag dock en person som inte har några förväntningar. Det handlar inte bara om spel, det gäller hela mitt liv. Inte så att jag är negativt inställd till saker. Mer så att jag tar saker som de kommer, på så sätt så är det svårt att bli besviken men lätt att bli glatt överraskad. Saker kan vara bättre än jag trodde men jag blir inte besviken eftersom jag inte hade några förväntningar från början. Neutral helt enkelt. Och det gäller som sagt allt från skola till jobb till nya saker som kommer.

Tja, jag försöker inte säga att EA inte har några brister, från vad jag har hört så har de mängder. De försöker säkert komma undan med att få folk att betala så mycket som möjligt för så lite som möjligt. Men så gör alla företag.

Jo tack, det har man sätt… det flyger omkring en massa rykten kring TS4 men när jag försöker hitta bevis för ryktena hittar jag ingenting eller saker men lågt sanningsvärde men som av någon orsak har tagits på allvar utan att ha granskats kritiskt. Plus en massa som tycker saker om man ändå tänker köpa spelet.

Hehe, jag ser alltid framemot varje ny generation. Jag har inte så stort tålamod och tröttnar snabbt på mina simmar men för varje generation The Sims har det blivit lättare att sitta i timmar med samma familj. Men den här gången kommer jag vara mer återhållsam med expansionerna. Jag har några som jag känner nu i efterhand att de inte bidrar till så mycket för mitt spelande…

Vet inte det jag. Tråden handlar om spelföretag som plockar bort saker ur sina spel. Att plocka bort kvinnliga karaktärer eller strunta i att ha dem är också något spelutvecklare gör. Skadar ju inte för simmare att ha lite perspektiv på hur resten av spelindustrin ser ut. Jämför man med det så tycker jag vi är rätt bortskämda. Vi får ju faktiskt det mesta av det vi vill ha.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
Upp till toppen
Annons: