Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 3521 ggr
neasfotografier
2014-07-06 19:19

Avinstallera alla spel utan att förlora något?

Vet att det finns ungefär liknande trådar här sen innan. Googlade på problemet och många länkar ledde hit till iFokus. (Ni får ta bort den här om det är så.)
Men fick inte riktigt det svaret jag var ute efter till 100%.

Nån kanske läst mitt tidigare inlägg där skivan inte snurrar som den ska och får inte igång Sims överhuvudtaget.
Så då funderade jag på att avinstallera alla mina spel och sen ladda ner dem via Origin istället för att se ifall det funkar bättre då.

Men då är problemet att jag spelar just nu med en familj som jag vill fortsätta med och kommit långt med. Den är lite speciell och så, så jag vill inte förlora den.
Och har en favorit-sim i familjen. Men eftersom jag inte kan starta spelet så kan jag inte gå in och spara simmen.
Vill även spara hela familjen och jag har ju sparfilen i Sims-mappen såklart.

Går det att avinstallera spelen utan att förlora något?
De trådarna jag hittade var bara säkerhetskopior och hur man kunde spara simmar osv.
Gör man samma sak då ifall man inte vill förlora något?
Hur får jag då tillbaka det till spelet sen?

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
SimsBrooke
2014-07-06 20:50
#1

Säkerhetskopior betyder att du sparar allt du vill ha sparat.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

PotatoEcho
2014-07-06 22:49
#2

Bara spara de mappar som behövs och lägg tillbaka på samma plats igen! 

Spara Saves Mappen, Downloads & Mods mappen om du har nedladdat innehåll! =) 

Ett tips du behöver bara ominstallera GRUNDspelet för att det ska bli samma effekt som om du ominstallerar alla spel. Kommer spara mycket tid! :)


neasfotografier
2014-07-07 16:59
#3

Tack för era svar!
Då ska jag spara de mapparna som behövs :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

neasfotografier
2014-07-21 15:47
#4

Får psykbryt! Avinstallerade alla Sims och så skulle jag lägga in koderna på Origin istället så jag inte behöver spela med skiva. Då har jag ju såklart registrerat typ nästan alla spel på thesims.com och då står det att koden redan är använd. Ja, jag kommer inte in på mitt gamla konto så kan inte få in spelen till Origin via mitt gamla. Då funderade jag på om jag skulle installera om med skiva i alla fall, men då måste jag köpa helt nya spel för att få helt nya koder, för dom spelen jag har installerat är hos två olika vänner för jag lånade några av en kompis och en annan kompis har lånat ett spel av mig. Och då måste jag ändå installera dom med skiva vilket jag inte ville för det krånglar bara. Får damp… Ger upp.

Kommer inte in på mitt gamla konto för min gamla mail blev hackad och minns inte vad jag hade för lösenord och kommer ju inte in på gamla mailen så kan inte få ett nytt lösenord heller till mitt gamla konto.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

neasfotografier
2014-07-21 15:50
#5

Såg nu att den här tråden av någon konstig anledning hamnat på Lekar på sajten.
Den ska väl ligga under teknisk hjälp för det var det jag tryckte in?

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Upp till toppen
Annons: