Annons:
Etikettövrigt
Läst 1108 ggr
simskontot
7/7/14, 8:30 PM

Inför datorköp

Hej igen!

Jag undrar om någon har något tips på en prisvärd och bra dator att spela The Sims på? :) Jag skall snart köpa ny dator inför nya studier och har till 90% konstaterat att jag måste köpa två datorer, en att spela på och en att studera på. Undrar bara om någon har tips på en speldator, eller en laptop att både spela och göra annat på? :)

Annons:
AktivaSiri
7/7/14, 8:36 PM
#1

En laptop modell värre är kanske det bästa. Då klarar du göra båda sakerna, hemma går det ju ha en större skärm att koppla in om man vill spela bättre.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

simskontot
7/7/14, 8:43 PM
#2

Ja, det låter bra, och billigare än att köpa två :). Har du något tips på en spel-laptop som är bra och som går att spela på så felfritt som möjligt på?

AktivaSiri
7/7/14, 8:46 PM
#3

Kommer du att börja spela Sims 4? (Gissar ja) Det blir ett ganska stor kliv på kraven så att säga :)

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

AktivaSiri
7/7/14, 8:50 PM
#4

https://www.komplett.se/acer-aspire-v5-573g-156-hd/816940#!tab:extra Där är en dator som troligen kommer klara även 4an utan problem.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

simskontot
7/7/14, 8:53 PM
#5

Ja… det är ju iofs sant… Så du rekommenderar två separata ändå? Jag vill inte att "skoldatorn" blir långsam eftersom jag kommer ha mycket spel (Antagligen kommer Sims att vara det mest krävande jag kommer spela) i den.

simskontot
7/7/14, 8:53 PM
#6

Oj, too slow, sorry :) Skall kolla in länken, tackar! :).

Annons:
Rumblebee
7/8/14, 8:31 AM
#7

Had du pengqr så skulle jag säga skaffa en stationär för spel och en billigare laptop för skolarbeten etc.

SimsBrooke
7/8/14, 10:10 AM
#8

Jag skulle rekommendera som #7 säger att skaffa en bättre stationär för spel och sedan en laptop som inte är allt för dyr.

The sims är ett krävande spel och det kan bli så att din laptop då blir seg. Det finns ju laptops som inte är allt för dyra.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Dvärg_gurami
7/8/14, 11:10 AM
#9

Jag tror jag gör så, att jag köper en stationär till spel och en laptop till skolan. Jag var i affärer igår och kollade och det gjorde mig mer förvirrad, men nu har jag det lite klarare för mig! Tack för hjälpen :).

"One day your life will flash before your eyes, make sure it is worth watching"

- Gerard Way

NordicSunset
7/9/14, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har en sånhär dator! Exakt likadan. Har 5 sims, leva livet, destination världen, årstider, kvällsnöjen och husdjur (om det spelar någon roll) + massor med nedladdade kläder och objekt. Så har jag även över 50 000 bilder på datorn . Den fungerar helt utmärkt och den har aldrig laggat och ändå så är den 4 år gammal. Det enda problemet med den är attd en blir väldigt varm så man får ha sånt "underlägg" under för att udvika brännskador. Men jag rekommenderar den. Nu kanske det inte är så smart att ha såhär mycket på datorn, mend en tål ju det iallafall. :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Upp till toppen
Annons: