Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1211 ggr
Shalin
2014-07-12 17:55

Så många tomtägare!!! Bugg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa.

Det är så att jag hade en tomtägare som min sim var på g med. Jag trodde inte han var så gammal och plötsligt var han död innan jag kunde skaffa barn med han. När jag dessutom var där och kolla efter honom så fanns där fyra tomtägare istället för en? Nu har dom blivit ännu fler!!! Jag vill inte att spelet ska bugga sönder nu. Hur får jag bort dom? Jag har prövat att starta om spelet. Då fanns där ingen men sen strömmade dom in minsann :P


Annons:
Klebold
2014-07-12 17:58
#1

Zombieapokalyps!
Skulle tro att du kan trycka ner rutan du vet ctrl+C och sen skriva testingcheatsenabled true 
sen kan du hålla in ctrl-knappen samtidigt som du klickar på en sim och då kommer det upp att man kan radera objekt. Gör så med alla vet ja!
Förlåt ifall jag har någon knapp fel eller liknande men har tyvärr inte speldatorn just nu så allt detta är från minnet 😉

Edit: dock är det ju bara ett enkelt sätt att få bort Simsen - vet ej hur du får bort buggen tyvärr

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Shalin
2014-07-12 18:28
#2

#1 Ja precis haha blev lite förskräckt när jag såg dom ;) Ja precis det kan ju fixa problemet tillfälligt. Ska försöka med det iallafall. Tack så mycket :) Men vet någon här hur man får bort buggen så säg gärna till. Kanske radera tomten och sätta dit den igen?


Klebold
2014-07-12 18:37
#3

#2 Jag tänkte också på det där med att radera tomten. 
Är det något viktigt som finns där eller bara något random?

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Onslow
2014-07-12 18:53
#4

Haha, förlåt TS, men gud vad jag skrattade! De förökar sig! 😂

Jag googlade runt en del och hittade att det tydligen inte var en helt ovanlig bug. Tydligen ska man kunna gå in i build/buy på tomten man har problem med och vad jag förstått det använda testing cheats och "reset" på spawnern, alternativt radera den och med buydebug sätta ut en ny. 

Annars kan du ta bort tomten helt och sätta dit en ny, eller använda resetsim - jag har inte haft problemet själv så jag vet inte hur bra det fungerar.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Shalin
2014-07-12 19:49
#5

#2 Nej det är inget särskilt letade ju bara efter den där simmen  men eftersom han blivit gammal måste han ha dött. Men det gick inte många dagar innan han dog så jag blev lite förvånad 😛 

#4 Haha ja man kan väl inte annat att skratta 😂 Det ser riktigt lustigt ut. Nyss haglade det och man hörde massa simmar som jämrade sig haha 😂 En annan gång var det ännu värre. Jag är så sur på mig själv för att jag inte filmade. Jag var brandman och skulle släcka en brand på en allmän tomt typ det där v café eller vad det heter. Men det var hur många tomtägare där som helst som dessutom stod där och hade panik allihopa i takt hahahaha 😂 Visade pojkvännen med som tyckte det såg lustigt ut 😃

Nu har jag iallafall löst det genom att radera tomten och sätta dit den på nytt så det var ju bra 🙂 Tack för hjälpen!


Upp till toppen
Annons: