Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 3336 ggr
i fokus
2014-07-14 22:18

The Sims 3 kraschar

Hej!

Idag köpte jag The Sims 3 och The Sims 3 pets! Var jättetaggad på att prova det.
Men såklart funkar inte allt som det ska..

Hinner spela i kanske 10 minuter tills det kraschar när jag typ ska skapa ett husdjur, eller byta ett klädesplagg.

Detta händer då när jag håller på att skapa simmarna.

Sjukt irriterande, provat att starta om datorn flera gånger.

Gjorde ett test på sidan Can You Run It. Fick grönt på typ alla förutom CPU speed. Vill ju inte behöva köpa en ny dator eller något.

Fabriksåterställde datorn nyligen också, så utrymme har den. Vårat internet är också ganska segt, om det kan ha någon betydelse men det tror jag inte.

Finns det någon bra lösning att åtgärda detta eller är det kört? Skulle vara tacksam om någon kunde svara, blir så ledsen när jag la 400 kronor på spelet utan att det funkar! :(

Annons:
fiore
2014-07-14 22:36
#1

Hade samma problem, det slutade med att jag blev förbannad och avinstallerade alla spelen haha. Vill ju också kunna göra simmar, hoppas du får hjälp!

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Mitchika
2014-07-14 23:38
#2

Fabriksåterställde du datorn nyligen? Har du uppdaterat alla drivrutiner efter det, speciellt grafikkortets? Har du Mac eller Windows? 

Kraschar det mitt i CAS eller gjorde du något speciellt i ögonblicket när det kraschade?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

i fokus
2014-07-15 10:16
#3

#2 Är inte så teknisk av mig.. Så hur uppdaterar man alla drivrutiner? Har Windows. Det kraschar mest när jag byter ett klädesplagg när man skapar simmar. Vi säger att det är en grön tröja jag klickar på. Då blir hela gubben grön, sen kraschar det. Ibland händer det utan förvarning också.

i fokus
2014-07-15 10:53
#4

Googlade och tror jag hittat nåt. Funkar Windows Update?

Aniara14
2014-07-15 12:07
#5

Windows Update brukar vara inställd på att fungera automatiskt, så då behöver du inte göra så mycket. Gå till Kontrollpanelen och öppna fönstret för Win Update så kan du se efter hur det är på din dator.

Vad har du för grafikkort och processor? Och vilket operativsystem?

Om du inte vet dessa saker så är det lätt att få reda på, t ex så kan du köra en Dxdiag rapport, titta i Systeminformation, Enhetshanteraren, högerklicka på Dator på Startmenyn  och välja Egenskaper osv.

Du kan också kolla i DeviceConfig.log i The Sims 3 användarmappen, där syns även rating info, alltså hur spelet värderar hårdvaran i din dator.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

i fokus
2014-07-15 12:39
#6

Datorn uppdateras nu, körde igång Windows Update nu så kan inte kolla något för tillfället. Är så himla oteknisk av mig också, men kan försöka sen att kolla grafikkortet och det, hehe.. Får se om det slutar krascha efter uppdateringen, hoppas det! Tack så mycket för hjälpen!

Annons:
i fokus
2014-07-15 13:05
#7

Det funkade visst inte att uppdatera.. "Det gick inte konfigurera Windows-uppdateringar. Återställer ändringar. Stäng inte av datorn." Åh, hur ska jag lösa detta?.. :(

Aniara14
2014-07-15 13:18
#8

Nähä, det gjorde det tydligen inte… men stod det nåt meddelande om anledningen då?

Om du får olika felmeddelanden så är det en god idé att ta en skärmdump av dom så att du kan visa det för nån annan som kanske vet vad det betyder. Dessutom så är det bra att ha, för då kommer man ju ihåg mycket bättre vad som händer med datorn, och vid vilken tid och datum. Jag har massor med skärmdumpar på allt möjligt i en särskild mapp i mina dokument. Jättebra som stöd för minnet.

Förresten, om du är så oteknisk som du säger, vem var det då som gjorde fabriksåterställningen av datorn, och av vilken anledning?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

i fokus
2014-07-15 13:31
#9

Nej, fick inget felmeddelande. Gjorde faktist fabriksåterställningen själv, google. Det fanns lite problem med webbläsaren, den ville inte läsa in, en massa reklam som jag inte vet vart den kom ifrån, och så började datorn bli seg. Nu funkar allt som det ska, förutom sims då.

Upp till toppen
Annons: