Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 1314 ggr
PotatoEcho
2014-07-14 22:46

The sims 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

Jag har nu suttit i någon timme och laddat ned saker till Sims 2. Men NU märkte jag att det stod att det var sims 3 package filer? Va? Har ju laddat ned och kollat så det verkligen var till 2an.. Har laddat hem ett program som gjorde att jag kunde merga ihop alla sims 3 package filer till en enda stor, den ändrade även så de inte längre såg ut som papperark utan istället ett kugghjul och en plumbob. Men kan det vara detta program som spökar och gör så det står sims 3 package? Testade att installera bort det programet, men filerna ser fortfarande ut sådär ( se bild). Någon som vet vad jag ska göra? Har suttit länge och letat efter saker till mitt spel och så ser jag detta när jag redan lagt i nästan alla i mappen 😭

EDIT: Testade nu att öppna spelet för att se om något av det jag laddade ned fanns med, nej ingeting. Tomt :(


Annons:
Mitchika
2014-07-14 23:43
#1

Mina The Sims 2-kunskaper är fortfarande lite ringrostiga, men efter att du lade in modsen i Downloads-mappen och startade spelet, fick du upp en ruta om custom content innan du kom till menyn för att välja kvarter?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PotatoEcho
2014-07-14 23:59
#2

#1 Mina är också VÄLDIGT ringrostiga hehe! Men den rutan kom inte upp, men jag har ändrat i inställningarna att den ska synas men gör inte det ändå.


Mitchika
2014-07-15 00:06
#3

#2 Då blir det lite klurigare, för då verkar spelet inte kunna läsa filerna alls… 🤔

Jag hittade den här guiden på Mod The sims. Den ser ut att vara rätt bra efter bara en snabb översikt, så det kanske är värt att kika lite på den och se om den har någon lösning? 

http://modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:GCCTSU

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PotatoEcho
2014-07-15 00:16
#4

#3 Tack för länken! Ska kolla på den och se om det kan lösa sig :)


PotatoEcho
2014-07-15 23:42
#5

Jag har testat nu men det är bara ETT par ögonbryn som kommer upp? Jag har laddat ned massor med andra saker som borde komma upp också? hm :(


Simssis
2014-07-16 23:56
#6

Har du provat att ladda ner en fil efter att du har avinstallerat det där programet? Alltså att du laddar ner en helt ny fil och inte gör om den med det där programet, utan bara lägger in den i downloadsmappen som den är och se om det funkar då? :)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

Annons:
PotatoEcho
2014-07-17 00:02
#7

#6 Jo, jag har laddat ned massa nytt efter det också. Det är det som är det konstiga, för inget utan de där ögonbrynen vill vara med haha!


Simssis
2014-07-17 00:23
#8

hm ,mystiskt. :/ Får de där nya filerna du laddar ner såndär ikon med kugghjul och plumbob också eller blir de sånna pappersark? :) Får man fråga vilket program du använde för att merga dem eller vad det nu hette :)

Jag såg nu på din bild att mappen du la den i hade du skrivit Downlaods prova rätta till namnet så ska det nog funka ;)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

PotatoEcho
2014-07-17 00:35
#9

#9 Men åh så pinsamt!! Haha, men va fasen, konstigt att dom där ögonbrynen ändå ville in i spelet 😃


Simssis
2014-07-17 00:58
#10

Äsch, ingen fara alls, sånt händer även den bästa. :) Så bra att du fick det att funka tillslut iallafall.:)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

PotatoEcho
2014-07-17 01:06
#11

Haha, tack så mycket att du märkte mitt lilla stavfel! 

Undrar du fortfarande vad jag använder för att merga ihop mina filer? Haha, eller var det bara för att veta hur för att få bort dem? Annars kan jag skicka ett privat meddelande med länken, då jag är osäker på om jag får länka den här inne! :)


Simssis
2014-07-17 01:46
#12

åh, om du kan skicka vad programmet heter så skulle jag bli tacksam. :) Tror jag kan behöva sånt till alla mina downloads som jag har laddat ner. :)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

Upp till toppen
Annons: