Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 1061 ggr
SimsLinn
7/15/14, 2:52 PM

Felkod 12 i sparandet

Heeej

Mitt sims kan ibland stängas ner helt oväntat och genom det så sparar jag spelet med jämna mellanrum. Men det är ofta som jag har försökt spara det och då står det "Felkod 12" och en massa andra grejer. Sen när jag kollar på read me-filen är det "fel vid sparande av världfilen". Någon som vet vad det kan bero på? 

Tacksam för svar!

When life gives you lemon, make orange juice and leave the world wondering how the hell you did it. 


Annons:
Banonym
7/15/14, 6:24 PM
#1

när det står "felkod 12" kan du pröva att klicka spara som till ett annat namn, sen när du kommer till huvudmenyn nästa gpng du spelar kommer det finnas två stycken lika dana då tar du den med det nya namnet och raderar den gamla🙂

Aniara14
7/16/14, 8:30 PM
#2

Felkod 12 betyder att spelet har "slut på minne". Hur mycket minne, även kallat RAM, har du i datorn?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

SimsLinn
7/21/14, 10:33 PM
#3

#1 ska prova det nästa gång det blir så! tack :)

When life gives you lemon, make orange juice and leave the world wondering how the hell you did it. 


SimsLinn
7/21/14, 10:34 PM
#4

#2 Mitt minne i datorn är verkligen fullt, men RAM vet jag inte. Har inte många GB kvar. Så om jag skulle rensa datorn, skulle det kanske funka bättre då?

When life gives you lemon, make orange juice and leave the world wondering how the hell you did it. 


Aniara14
7/22/14, 12:57 PM
#5

#4 Här kommer lite grundläggande datorkunskap:

Minne och RAM är samma sak, kallas också arbetsminne och internminne. Det som du kallar minne heter inte minne, utan hårddisk. Det är där allting på datorn är installerat, både operativsystemet och alla dina andra program och spel.

Minnet, alltså RAM, är bara igång när datorn är igång. Så fort du stänger av datorn så försvinner allting i minnet, men det som är installerat på hårddisken finns däremot kvar, tills du avinstallerar det.

Vad du behöver göra nu är att ta reda på exakt hur mycket RAM och ledigt hårddiskutrymme du har på din dator. Det är väldigt lätt, och kan göras på flera olika sätt. T ex så kan du köra en Dxdiag rapport och klicka på Spara all information, titta i Systeminformation, Enhetshanteraren, högerklicka på Dator på Startmenyn  och välja Egenskaper, högerklicka på systemenheten/lokal disk (C:) och välja Egenskaper  osv. Exakt hur man gör med dessa olika alternativ beror på vilket operativsystem du har.

Du kan också kolla i DeviceConfig.log i The Sims 3 användarmappen, där syns även rating info, alltså hur spelet värderar hårdvaran i din dator.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: