Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 938 ggr
Onslow
2014-07-15 19:59

Legacy Hawthorne

Så jag har äntligen fått tummen ur och börjat skriva på min legacy som jag har tänkt på ett tag nu. Historien är i princip fullt utplanerad fram till generation 3, och trots att det snart är dags för Sims 4 kunde jag inte motstå att skriva den…

Lite bilder ska tas, sen kommer antagligen kapitlena komma upp rätt snart. Prologen finns uppe på hemsidan, om någon är intresserad.

Kan även nämna att den är skriven på engelska, då jag har lättare att uttrycka mig i skrift då. 🙂

http://legacyhawthorne.weebly.com/

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Onslow
2014-07-15 22:57
#1

Första kapitlet ligger uppe nu. 🙂

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-16 18:04
#2

Karaktärsindexen verkar fungera som den ska nu också! Än så länge är det bara fyra relativt viktiga personer i historien, och de finns nu där med en kort beskrivning och en bild var.

Kapitel två kommer förmodligen upp i kväll, eventuellt även tre! Skulle uppskatta lite feedback, om någon hade tid. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

MsSofieG
2014-07-16 18:46
#3

Följer :)

Onslow
2014-07-16 19:54
#4

Kapitel två är uppe! Rätt mycket text förhållandevis, men fullt läsbart skulle jag tro. 

Jobbar för fullt på kapitel tre, mycket möjligt att det kommer upp relativt snart också. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-16 20:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kan även passa på att nämna att jag har en kopierad sparfil där jag tar bilderna, och alltså en hel del kopior av Axel och Justine. Det spelar ingen som helst roll hur många andra simmar som finns på tomten, de flirtar alltid med varandra ändå… De är helt enkelt gjorda för varandra, de här två!

Sen är de ju otroligt snygga ihop också. 😍

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-17 15:03
#6

Kapitel tre är ute. :)

Kapitlena är korta eftersom jag vill ha bra bilder, de kommer dock ut rätt ofta nu i början då jag dels har sommarlov och dels har som sagt en hel del utplanerat redan.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Onslow
2014-07-17 17:23
#7

Kapitel fyra nu med! Så går det när man inte har något att göra.

Smått våldsamt kapitel, bara så ni vet innan ni läser om ni är känsliga.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2014-07-20 17:21
#8

Tyvärr har min nya dator kraschat totalt, och eftersom vi byggde ihop den själva går det inte att lämna tillbaka den…  jag hoppas verkligen att det går att lösa och att jag kan få mina simmar tillbaka. 😕 

Ett par dagar till nästa kapitel, med andra ord! Det är därför jag inte varit närvarande på sistone.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Upp till toppen
Annons: