Annons:
Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 1548 ggr
Svado
7/18/14, 9:13 PM

Massor me rumskompisar!!

Hej!

Jag har flera problem och frågor.. 

1. Min sim gifte sig med en vampyr, som senare i spelet dog pga hunger och sedan återuppstod. Innan hon dog hann hon förutom att gifta sig och få ett barn också med att flytta ut ur mitt hus, jag valde att "sparka ut" henne eftersom jag spelar utan fusk i denna familj och de hade inga pengar att köpa ett hus åt henne.
Så efter ett tag kom hon o hälsade på och min sim tyckte det var en bra ide att fråga henne om hon ville bli rumskompis. Sagt o gjort, hon blev en rumskompis.
Senare den natten dog hon pga hunger. 

Nu till frågan. Det kommer nästan varje morgon en ny rumskompis till min sims hus nu, som bara går in o sätter sig o gör saker. Jag väljer alltid att skicka iväg dom men, alltså, vafan? Varför kommer det nya rumskompisar hela tiden??? Och hur tar jag bort det så det inte kommer fler?

Fråga nummer 2:
Min sim gifte sig alltså o fick ett barn med en vampyr, när barnet var liten toddler så gick jag in i CAS o tog bort hennes vampyrism. Jag tycker det är lite jobbigt o hålla på o dricka o så hela tiden. Hur som helst, barnet slutade vara vampyr osv osv. Dock behöll hon vampyrutseendet och nu när hon är vanligt barn så får hon fortfarande  V v v när hon sover och inte Z zzz.. Hon har dessutom glansiga ögon o blekt skinn ännu. Men har mänskliga behov.

Och till det konstigaste av allt, hon lärde sig 10 nivåer i logik, målning och skrivning på typ 5 sekunder. Alltså det gick HUR fort som helst.

VAD beror det här på? Har jag lyckats avla fram någon slags supersim? Eller är det en bugg?

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Annons:
Cherryfall
7/18/14, 10:08 PM
#1

1. Hade också det problemet förut. Blev så irriterad att jag flyttade simmarna till ett nytt hus, haha! Men, jag tror att det går att lösa genom mobilen på typ "Rumskompisar" eller något sådant.

2. Ditt barn är troligen fortfarande vampyr. Vampyrbarn har inte vampyrbehov ännu men de lär sig vissa färdigheter superfort :)

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

Aniara14
7/19/14, 3:38 PM
#2

1. Den här funktionen Rumskompisar kom med expansionen Universitetsliv, men om man inte gillar den så är det lätt att stänga av den.

Klicka på simmens mobil, och välj Fastigheter och reseservice, sen Rumskompistjänster och där kan man stänga av och på rumskompisarna, och dessutom ställa in hur många och vilken typ man vill ha, tjejer, killar eller båda sorter.

2. Detta beror nog på att du använde ett fusk för att göra om henne till mänsklig sim. Det funkar inte alltid så bra att använda fusk för att ändra på saker. Jag har en  älvtoddler i Moonlight Falls som jag försökte förvandla till människosim i CAS, men det gick så där, till hälften ungefär. Så nu får hon vara ifred, och fortsätta vara ungefär 50 % älva.

Om/när ditt vampyrbarn växer upp, så kan hon ju gå till vetenskapslaboratoriet och köpa en flaska botemedel mot vampyrism.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: