Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 4489 ggr
kokoskakan02
2014-07-19 18:58

legacy, familjen Fagelin/Rappe

okej, jag tänkte börja skriva om min legacy. Jag har spelat på den ett tag och arvingen är snart ungdom. men innan jag börjar tänkte ag skriva en sammanfattning om vad som hänt hittils så att ni hänger med.

Grundaren av min legacy heter Alice fagelin, hon flyttade in på Pommonastigen 1007 i appolossa plains. när jag köpt tomten åt henne fuskade jag så att hon hade 1300 simdaler kvar (de är det man ska ha och hon hade typ 8000 så det var därför) och för de pengarna byggde jag ett litet hus. hon började jobba inom sjukvården och är nu i typ nivå 7 just nu. Hon förlovade sig med  Calle Rappe och han flyttade in. Inte långt därefter fick hon veta att hon var gravid. Både hon och Calle var överlyckliga, båda hade drömt om en stor familj. Cale började jobba som egen företagare innom författande och gjorde snabb sucse innom litteratur världen. Så kom äntligen förlossningen. det blev en liten tjej som fick namnet Elicia. Hon växte fort och var snart ett småbarn. Ungefär samtidigt fick Alice veta att hon var gravid igen. Även denna gång blev det en flicka som fick heta Lea.Samtidigt som lea föddes fick Alice veta att hennes farmorgått bort och att hon fått ett arv på 30 000 vilket var bra för ekonomin började knipa och med ett till barn skulle det vara näst inpå oöjligt att få ihop det annars. När Lea växte upp till barn tyckte Calle att något saknades, han ville ha någon att ta hand om, i samband med det ringde Calles gamla vän Felix och berättade att deras hund nyligen fått valpar. Calle tyckte det var perfekt och åkte genast och hämtade hem en av de, vid namn Carro. Efter det växte Elicia upp och blev tonåring. Calle och Alice fick ett erjudande om att åka på en gratisresa och lämna barnen själva hemma, ett erbjudande de genast tog, det skulle nog gå bra, Elicia var ju väldigt ansvarsfull för sin ålder.

och det är där jag är nu. hoppas ni vill följa failjen Fagelin/Rappe på deras resa.

Annons:
kokoskakan02
2014-07-19 19:08
#1

nu kommer jag presentera familje medlemmarna. jag väntar med Alice och Calle eftersom jag inte kan fotta de just nu.

Här är döttrarna Elicia och Lea.

Elica Fagelin!

egenskaper: familjeinriktad, älskar kylan, konstnärlig, tungsovare.

ålder: tonåring

favoriter: varmt rosa, wok och klassiskt

betyg: MVG

Lea Fagelin!

egenskaper: perfektionist, konstnärlig, vänlig

ålder: barn

favoriter: grön, höstsallad och roots

betyg: MVG

(tror att ni ser vem som är vem)

kokoskakan02
2014-07-19 19:11
#2

okej, jag lyckas inte få upp bilden, är det någon som vet hur man gör det?

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-19 21:07
#3

#2 Man trycker på bifoga bild/fil under där du skriver texten. Sen letar du upp din bild i datorn och trycker på den och sen trycker du på öppna. Sen ska den ladda lite och då får du vänta några sekunder och sedan trycker du på Publicera! 😉

kokoskakan02
2014-07-20 11:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

okej, tack så mycket, här är de iallafall

kokoskakan02
2014-07-20 11:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

det var lördag och dags för bal, Elicia hade inte hittat någon dejt och hon hade velat in i det sista ifall hon skulle gå, hon hade ångest över att Lea skulle fylla år under kvällen och då få vara ensam hemma på sin födelsedag. hon gick iallafall och blev balens drottning, med tyvärr blev hon nobbad en dans av sin hemliga kärlek.

kokoskakan02
2014-07-20 11:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Såhär fin var hon i sin klänning, så det var kanske inte så konstigt att hon blev balens drottning.

Annons:
kokoskakan02
2014-07-20 11:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Under tiden fyllde Lea år hemma i huset. hon växte upp till en vacker tonåring och fick egenskapen miljömedveten. Det första Lea gjorde som tonåring var att ställa sig och dansa i sin balklänning, hon ville förmodligen öva inför balen. Ungefär samtidigt kom Elicia hem från skolbalen. de satte sig och tittade på terror-tv, något de aldrig fick göra annars, tillsammans de sista timmarna innan föräldrarna kom hem.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-20 11:58
#8

#4 Varsågod! Följer definitivt!

kokoskakan02
2014-07-20 12:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#5 vad kul

Lea växte ju som sagt upp och fick morgonen därpå humör svängningar, hon började dissa stackars Elicia, la bläck i duschen och fick för sig att översvämma skolan. det slutade med att polisen upptäckte henne och hon fick utegångsförbud i två dagar. Just då ville hon väldigt hjärna slå sin pappa och sluta vara vän med honom, men hon visste att det var bäst att inte göra det. Morgonen därpå kände hon sig som vanligt igen och hon förlät sin syster och började hjälpa till hemma, Calle fick ångest och lät henne slippa utegångsförbudet.

kokoskakan02
2014-07-20 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

här är Calle och Alice (som knappt syns men jag orkade inte ta en bättre bild)

Calle Rappe!

ålder: vuxen

egenskaper: bra sinne för humor, familjeinriktad, god, kockbegåvning, fegis.

favoriter: havsblå, kakor, pop

jobb: egenföretagare inom författande nivå 5

Alice Faglin!

ålder:ungdom

egenskaper: geni, familjeinriktad, älskar värmen, hopplös romantiker, vänlig

favoriter: orange, wok, indie.

jobb: sjukvård, nivå 6

kokoskakan02
2014-07-20 13:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

och sist men inte mins: hunden!

Carro Rappe!

ålder: åldring

egenskaper: äventyrlig, destruktiv, grisig

kön: hona

kokoskakan02
2014-07-20 18:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Efter skolan följande dag klev Nicolai Gerdestigen av bussen tillsammans med Elicia (Lea hade kvarsittning eftersom hon slöat på lektionen). ingen fattade vad han gjorde där men de brydde sig inte om honom heller. När Lea till slut kom hem från skolan gick hon direkt fram till Nicolai och började prata med honom. Hon hade bjudit över honom utan att någon visste om det. De pratade en tund och satte sig sedan och gjorde läxan tillsammans.

kokoskakan02
2014-07-20 18:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Samma kväll var det dags för Elicia att växa upp till en ansvarsfull ungdom. hon hade hela livet framför sig och kände ingen som helst brådska med att skaffa sig varken jobb eller familj. Men när hon väl skaffade ett jobb visste hon vad det skulle bli. hon skulle bli arkitekturformgivare och inget annat. hon utvecklade egenskapen tankspridd.

Förresten så  skulle det vara jättekul om ni ville skriva ifall ni följer och kanske ge lite feedback.

Annons:
kokoskakan02
2014-07-20 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

så kom student dagen. Elicia gick ut gymnasiet med hedersbetyg och blev framröstad till "den som antagligen får en stor familj". Hela familjen var väldigt stolta över henne, även om Lea nog försökte sno uppmärksamheten lite genom att ha på sig sin balklänning.

kokoskakan02
2014-07-20 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Så fort Elicia kom hem från examenscermonin  blev hon överraskad,  familjen hade låtit bygga ett arbetsrum till henne där hon kunde sitta och skissa för att lättare uppnå sin dröm. Det första hon gjorde var att sätta sig där och testa vad hon kunde. det gick väldigt bra och hon hängde upp skissen på väggen. om ekonomin knep någon gång skulle hon sälja de men tills dess skulle de få sitta på väggen i hennes arbetsrum.

kokoskakan02
2014-07-20 22:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Hon bjöd också hem en kille som hon länge varit intresserad av men som slutat skolan året innan henne och hon vågade inte vissa sitt intresse då. så fort hon såg in i hans ögon visste hon att han var helt och hållet rätt. Hon bestämde sig för att ta det lugnt,  och inte stressa, de hade hela livet på sig. men till sist kunde hon, efter många varma ord och kärleksfulla kramar inte längre motstå det, hon tittade honom rakt in i ögonen, hans vackra bruna ögon och sa, Broderick, jag är kär i dig, det har jag varit sen första gången vi sågs men nu vet jag på riktigt. Det kändes som att en stor sten lyfte från hennes bröst, oavsett vad han svarade så visste han åtminstone hur hon kände. Elicias lättnad blev ännu större när han erkände att han kände likadant. sen såg de in i varandras ögon och kysstes.

NordicSunset
2014-07-21 01:03
#17

Jag följer! :)

Be the best version of you.

  • Zoella
NordicSunset
2014-07-21 01:03
#18

Jag följer! :)

Be the best version of you.

  • Zoella
NordicSunset
2014-07-21 01:03
#19

Jag följer! :)

Be the best version of you.

  • Zoella
kokoskakan02
2014-07-21 09:34
#20

#17 #18 #19 vad kul

Annons:
kokoskakan02
2014-07-21 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Leas tonårshumör kom tillbaka och hon fick återigen åka polisbil hem. Elicia var snabb med att skälla ut henne, hon var väldigt mån om att Lea skulle få en bra uppväxt. med efter att Lea moppat upp alla pölar som Carro gör i huset efter att ha sprungit ute lät hon henne slippa straffet (fast innan det hade hon varit tvungen att smyga ut ur huset för att gå till skolan för att inte få underkänt). Både Calle och Alice undrar vad som hänt med Lea, Elicia var ju aldrig så upprorisk eller bråkig.

kokoskakan02
2014-07-21 10:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Alice har förövrigt blivit befordrad och är nu i nivå genterapeut, tack och lov säger jag för det eftersom hon i förra nivån jobbade mellan 19:00 och 13:.00. Hon växte också upp och fick en medelålderskris, vilket ledde till att hon en natt gick upp och klippte av sig håret, så nu är hon korthårig.

kokoskakan02
2014-07-21 12:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Elicia och Broderick är upp över öronen förälskade och har tagit det stora steget och flyttat ihop, Calle hade hyrt in en byggfirma som byggde om tjejernas rum så att de fick varsitt. båda tjejerna är väldigt nöjda med sina rum som de fått designa helt själva. Som ni ser försvann Elicias arbetsrum men hon är lika nöjd för det, hon får ju bo tillsammans med sin kärlek

kokoskakan02
2014-07-21 15:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Det första Broderick gjorde nästa morgon var att besöka stylisten och få en ny klädstil och frisyr. Hela familjen älskar honom och han känns redan som en självklar familjemedlem. Efter att ha ätit frukost gick han direkt ut och krattade ihop alla löv som familjen inte orkat ta hand om.

kokoskakan02
2014-07-21 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Stacks efter kom hela familjen ut och de började spel simsgnubb tillsammans. När de var klara stannade Broderick kvar där ute tillsammans med Calle, han tänkt göra något han tänkt på ända sen han flyttade in. Han tog mod till sig och frågade sen om Elicias hand,Calle sa såklart ja och han var glad att Elicia fallit för en så trygg och stabil kille som Brodderick, nu inväntade Broderick bara bästa tillfälle att fria på.

kokoskakan02
2014-07-22 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Broderick tog ut Lea och lärde henne övningsköra. Han hoppades att kunna göra det med sina egna barn någon gång. Han hade ju nästan inte fått umgås med Lea som tonåring och kände nu, när det inte fanns några barn i huset, en stor längtan efter barn. Lea växte i alla fall upp och blev ungdom. hon hade länge vetat vad hon ville och kände sig redo nu på direkten. Hon skulle bli stylist. Men innan hon gick och skaffade ett jobb hade Alice en present till Lea och Elicia. Hon hade bokat en manikyr på spa anläggningen. De åkte iväg och Calle och Broderick blev kvar hemma. broderick fick då chans att tänka efter, han skulle prata med Elicia om att skaffa barn och sa hon ja skulle han fria.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-23 17:57
#27

Superbra! Visste du att du kan trycka på stadshuset och sen ändra namn om du vill ha samma efternamn på dina simmar eller om du vill byta förnamn?

Annons:
kokoskakan02
2014-07-23 17:59
#28

jag vet det men ska vänta tills de gifter sig, vilket de inte gjort än, har helt enkelt inte hunnits med :) kommer förresten upp med fler avsnitt senare idag, har spelat mycket mer men bilderna är på pappas dator.

[SimsFreakEmilia]1
2014-07-23 18:05
#29

#28 När dem gifter sig så ändras efternamnen automatiskt. Tänkte mer på Calle och Alice.

kokoskakan02
2014-07-23 18:47
#30

De är inte heller gifta, tänkte att de skulle gifta sig men sen fick de barn och bla bla blabla bla… Så de ska också gifta sig snart

kokoskakan02
2014-07-23 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

När Elicia kom hem friade Broderick de första han gjorde. Elicia kände att hon inte riktigt var redo för barn än men när hon såg Broderick kunde hon inte säga nej, han ville ju så gärna. Nu återstod bara att lyckas få barn.

kokoskakan02
2014-07-23 18:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Det var Leas examensdag, men även spökeridagen. Familjen hade ordnat en skördefest på eftermiddagen. Men så var olyckan där, Calle hade glömt våfflor i ugnen och en våldsam eldsvåda bröt ut i köket. Som tur var så var brandmannen snabbt på plats och eldsvådan släckt. Dock hade Elicia redan fått samtal om branden och var på väg hem så hon gav sig iväg och köpte en ny spis och sen städade hon lite i huset innan festen. Okej, så åter till Leas examen. Hennes slutbetyg var i det stora hela G och hon blev framröstad som "mest konstnärlig".

kokoskakan02
2014-07-23 19:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Kom på att jag inte visat deras hus, så det kommer här!

Utsidan

kokoskakan02
2014-07-23 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

och insidan

Annons:
kokoskakan02
2014-07-23 19:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Så, skördefesten drog igång och blev något av en succé, Calle fick chans att prata med sin syster, de hade inte sets på snart ett år, och Alice lärde känna Calles bror. Elicia och Broderick hade bara ögon för varandra och åt knappt av maten, och Lea, ja hon började flörta med Nicolai, ni minns, de gjorde läxan tillsammans för länge sen. 

Men det där kanske var att gå lite för fort fram Lea?

kokoskakan02
2014-07-23 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Broderick och Elicia hade enda sen Elicia sa ja till barn har de försökt göra Elicia gravid. Det har inte gått än och de  bestämde sig för att gifta sig och sen kunde de fortsätta försöka. Sagt och gjort, Broderick ringde och bokade ett bröllop i en vacker stenkyrka med havsutsikt. Elicia blev överförtjust och kastade sig i famnen på Broderick när han berättade.

kokoskakan02
2014-07-24 00:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Så kom bröllopsdagen. Såhär såg Elisia ut i sin klänning och frisyr. Calle och Alice kunde inte tro att det var deras egna dotter som gifte sig, det var så overkligt och det kändes som nyss när hon kom hemstutsande efter sin första dag i skolan. De var i varje fall mycket stolta över henne.

kokoskakan02
2014-07-24 09:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Måste bara lägga upp vigselbilden också, tycker den är så fin.

kokoskakan02
2014-07-24 09:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Morgonen efter när Elicia skulle gå ut och hämta posten kände hon en spark, då förstod hon. hon var gravid. Det var därför hon mått så illa hela tiden. Det första hon gjorde var att berätta för Broderick, sen Calle och sen Alice, alla var jätteglada och uppspelta över att bli pappa/morfar/mormor. Alice gav  henne genast massa bar tips, efter erfarenhet av två barn och många år som läkare. Hon tog även reda på könet åt Elicia och meddelade att det blir en pojke.

kokoskakan02
2014-07-24 09:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Nästa dag besökte hela familjen vinterfestivalen, Elisia som va gravid kunde inte göra så mycket så hon köpte sig en kopp varm choklad och såg på när Broderick åkte snowboard. Alice och Calle hade jättekul och åkte skridskor tillsammans, sen byggde de en snögubbe och sen började de plötsligt kyssa varandra.

kokoskakan02
2014-07-24 09:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Elicias mage bara växer och för att för hjälp att hantera situationen bestämde hon sig för att gå med i ett mammaforum för att kunna dela med sig av sina tankar.

Annons:
kokoskakan02
2014-07-24 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

De byggde även om/ut huset lite så att lilla Eddie, som bebisen skulle få heta, skulle få sitt eget rum. Alice gick även iväg och när hon kom tillbaka hade hon med sig Alicias och Leas gamla babygunga. Den placerades i vardagsrummet och Calle plockade fram den gamla vagnen som Elicia och Lea också haft.

kokoskakan02
2014-07-24 10:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Så drog värkarna igång, Elicia ropade på Broderick att de var tvungna att åka NU. Så Elicia hoppade, med mycket ansträngning, in i bilen och Broderick körde till sjukhuset. Väl där konstaterade läkarna att förlossningen hade börjat och att de kom dit i sista stund. Trots det var Eddie envis och det slutade med att läkarna fick göra ett akut snitt på Elicia. Men men… så kom eddie ut, han föddes lördagen kl:20:46, vägde 3784g och var 47cm. Elicia och Broderick såg direkt att han var en riktigt tungsovare och mellan sömnen, en väldigt vänlig bebis.

kokoskakan02
2014-07-24 10:57
#44

Vill bara säga förlåt för att det blir så mycket Elicia och Broderik just nu men det är det jag fotar eftersom det är det jag tycker är kul. Om ni vill se något annat får ni gjärna säga till så ska jag försöka fixa det, vill ni se mer om Leas jobb, förhållande, Calle och Alice, ja, vad som helst, säg bara till.

kokoskakan02
2014-07-24 14:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Här lämnar Elicia och Broderick BB. Broderick slöade lite, och tänkte han kunde inte fatta det, sen log han, han viste att Elicia skulle bli en jättebra mamma.

kokoskakan02
2014-07-25 09:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Redan på BB konstaterade barnmorskorna att Elicia inte hade tillräckligt med mjölk och föreslog ersättning istället. Elicia och Broderick tyckte att det var en bra ide och ringde Alice som genast spring iväg och köpte flaskor och ersättning.

kokoskakan02
2014-07-26 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

En dag tog Elicia med lilla Eddie ut på promenad men då han började frysa så gick de hem ganska fort, har förresten en liknande bild på Elicia från när hon var småbarn där Calle är på promenad med henne, ska se om jag kan leta fram den.

kokoskakan02
2014-07-26 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

här är den (ja, hon hade ros hår då så jag ändrade det när hon blev barn)

Annons:
kokoskakan02
2014-07-26 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Elicia älskade sin son mer än allt annat, hon hade aldrig trott att man kunde älska en människa så som hon älskade Eddie. Hon kunde aldrig fatta att hon någonsin varit tveksam till att skaffa barn, det här var precis rätt beslut.

kokoskakan02
2014-07-28 06:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

just som de kommit hem hände något sorgligt, familjens hund dog, de visste att han var gammal men han var väldigt pigg ända till slutet. vila i frid Carro Rappe😕

kokoskakan02
2014-07-28 06:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

de har byggt ut huset lite för att ha en ordentlig hall nu när det kommer finnas barn i huset. Och på en hylla  innanför hallen står Carros unna. så fort det blir vår ska de fixa en gravplats men tills dess står den inne.

kokoskakan02
2014-07-28 07:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

nämen… kolla vem Lea träffade på jobbet, Nicolai, de hade inte setts sen skördefesten och som ni kanske förstår var det lite stelt i början. Men tillslut lossnade det och de började förstå att detta var seriöst. Lea frågade om han ville bli hennes pojkvän, hon mumlade fram orden. Nicolai sa ja men behövde sen gå till jobbet.

kokoskakan02
2014-07-28 07:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Eddie har växt upp till ett busigt litet småbarn, alla i familjen älskar honom och det är seriös kö till vem som ska gosa med honom först. Han blev brunhårig, vilket inte var en överraskning med tanke på att både Elicia och Broderick har brunt når.

kokoskakan02
2014-07-28 07:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

En natt kom Carro på besök, hon ville kolla att allt var normalt och att familjen mådde bra, ingen var vaken men hon låg i soffan en stund som vanligt.

kokoskakan02
2014-07-28 07:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

oj, fel bild

Annons:
kokoskakan02
2014-07-28 07:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Det var snöflingedagen och Lea inleder presentöppningen med att spy, hon tänker att det måste ha funnits något konstigt i maten. Alla blev iallafall nöjda med presenterna, utom Calle som fick ett litet gosedjur av sin bror. De hade en liten fest i år,  bara Calles syskon och Nicolai, han och Lea har träffas nästan varje dag senaste tiden.

kokoskakan02
2014-07-28 08:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Så var olyckan framme, Lea hade bett Nicolai sova över och vid 9-tiden hördes konstiga ljud från köket. alla sprang ut för att se vad som hände. Och där stod Nicolai, liemannen var på väg att ta honom och det sista han sa var, jag älskar dig Lea, vill du gifta dig med mig. Så ha dog förlovad, men det gjorde inte sorgen lättare för Lea. Trots att den största sorgen skulle gå över så skulle det alltid finnas ett sort hål i hennes hjärta.

kokoskakan02
2014-07-28 08:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

En dag ringde Leas läkare som hon gått till ett tag för hennes illamående, det berodde inte, som de först trott på sorgen över att förlora Nicolai, nej, Lea var gravid. Först blev hon överlycklig, men sen började hon gråta, hon ville ju inte göra den här resan så här, hon ville göra den tillsammans med Nicolai. Det dröjde länge innan hon faktiskt berättade för någon hemma men när hon väl berättade för sin mamma att hon skulle bli mormor igen var hon glad att hon gjorde det, Alice gav henne massa bra råd och tips, sen började hon prata och sjunga för magen och Lea skrattade, för första gången på länge, åt vilken rolig mormor hennes barn skulle få. På ultraljudet konstaterade de att Lea väntade en pojke. De satte in en till säng i Eddies rum, som egentligen var byggt för två barn. Lea läste en graviditetsbok, men tyckte det var bättre att prata med familjen om vad som väntade, hon var ju trots allt inte först i familjen med att vara gravid.

kokoskakan02
2014-07-28 08:57
#59

skulle ni vilja se deras släktträd? skulle i såfall kunna fixa det.

Simslish
2014-07-28 14:27
#60

Följer :)

kokoskakan02
2014-07-28 14:31
#61

#60 kul :)

kokoskakan02
2014-08-01 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Så drog värkarna igång. Lea hade aldrig upplevt en sådan smärta förut. Det gjorde ont i hela kroppen och hon skrek rakt ut. Alice skyndade fram för att hjälpa henne ut i bilen. Men såklart så hade Broderick tagit bilen till jobbet så det blev att ta taxin istället. Nåväl… allt gick bra tillslut och en liten pojke föddes, precis som de sagt på ultraljudet. Lea hade inte tänkt på något namn men när hon såg den lilla pojken viskade hon direkt, Theodor.

Annons:
kokoskakan02
2014-08-01 19:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Våren kom och Elicia utnyttjade det varma vädret till att besöka stranden tillsammans med Eddie och bada med honom eftersom hon visste att han snart skulle vara för stor för det. Lea och lilla Theodor följde också med och medans Lea solade så satt Theodor snällt i sin barnvagn.

kokoskakan02
2014-08-01 19:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Så var det dags för kusinerna att fylla år, Eddie blev barn medans Theodor blev småbarn. Eddie fick egenskapen atletisk och Theodor föddes med egenskaperna älskar värmen och lättsovare (glömde skriva det när han föddes). Huset byggdes om och fick en övervåning för att Eddie skulle kunna få eget rum. Det finns även ett till rum som Theodor kommer få när han blir större. 

Tycker ni förresten att jag ska berätta i ett snabbare tempo? långsammare? mer detaljerat? mindre text? mer text? berätta gärna.

kokoskakan02
2014-08-01 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Lea kände att hon behövde återhämta sig i lugn och ro, det hade varit en tuff tid för henne med allt som hänt med Nicolai och att sen bli ensamstående (eller… hon hade ju sin familj) mamma strax efter.  Och bokade en resa till Frankrike för att kunna göra det. Hon trodde att det skulle vara bästa sättet för henne, trots att det kändes jobbigt att lämna Theodor när han var så liten men hon litade på att familjen skulle ta hand om honom bra.

kokoskakan02
2014-08-02 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Det första Lea gjorde när hon kom fram efter en lång och obekväm flygtur med gråtande barn, obekväma säten och äcklig mat, var att besöka stadens centrum. Hon gick in på en restaurang som såg trevlig ut och beställde en talrik creps, det var det godaste hon någonsin ätit, till och med bättre än pappas mat där hemma. Hon begav sig sen till bokhandeln för att köpa receptet på crepsen så att Calle kunde laga de sen när hon kom hem.

00eme05
2014-08-02 23:09
#67

Jätte bra Legacy! följer!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[SimsFreakEmilia]1
2014-08-03 01:28
#68

Super! Eddie är så galet söt! 😍

kokoskakan02
2014-08-03 11:31
#69

#67 tack #68 Eddie tackar och bockar Måste också passa på att säja att updateringen kanske inte blir super närmsta veckan så jag ska försöka få upp superdupermånga "avsnitt" ikväll.

Annons:
kokoskakan02
2014-08-03 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

I butiken som sålde diverseprylar såg Lea en kvinna som stod och grät i ett hörn. Lea tvekade en stund men gick sen fram till henne och frågade vad som hänt. Kvinnan, som slutat gråta ett tag började nu snyfta igen medans hon förklarade att hennes fästman nyss gått bort. Lea sa att hon förstod och berättade om Nicolai, det var första gången hon nämnt honom sen hans död och hon kände ett litet hugg i hjärtat. Hon övertygade henne om att det skulle kännas bättre snart. Hon kände en liten flamma av glädje över att hon kunde hjälpa någon.

kokoskakan02
2014-08-15 19:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Okej, först och främst förlåt för att jag inte lagt upp något nytt på nästan två veckor och jag hoppas att det är någon som är kvar som läser.

Följande dagar utforskade Lea resten av Frankrike, hon besökte nektargården och köpte med sig nektar hem, hon gick till konstmuseet och besökte kyrkogården, hon glömde helt bort tiden och vaknade mitt i natten av att en taxi tutade ilsket utanför, hon kom ihåg att resan var slut och skyndade sig ut i taxin för att åka hem till familjen igen, hennes älskade familj.

kokoskakan02
2014-08-16 12:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Så fort Lea kom hem rusade hon in i Theodor och lyfte upp honom, inte förrens hon spenderat en helg ifrån honom insåg hon hur mycket han betydde för henne. Om hon, någon gång i framtiden, träffade den rätta igen så ville hon absolut ha fler barn. Hon kanske inte var lika familjeinriktad som Elicia och hennes föräldrar men hon måste medge att barn var bedårande.

kokoskakan02
2014-08-16 12:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Ungefär samtidigt kom Alice hem från jobbet med ett extra leende på läpparna. Hon hade en stor nyhet till familjen, innan hon gick den dagen hade hennes chef kommit till fikarummet och sa att han var glad över att säja att han kunde befordra Alice till världsberömd kirurg. Alice blev jätteglad eftersom det sen hon var liten varit hennes livsmål. Det glädje henne extra mycket också eftersom hon samma dag skulle bli åldring, men än så länge hade hon inga planer på att gå i pension, hon tänkte jobba tills hon inte orkade mer.

kokoskakan02
2014-08-16 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

När Alice berättade om sin befordran för Calle blev han helt och hållet överlycklig, han tyckte det var fantastiskt att Alice lyckats med sin karriär samtidigt som hon uppfostrat 2 fantastiska döttrar och nu också tog hand om sina 2 barnbarn. Efter det föreslog han att de skulle gifta sig nu, direkt, ett privat bröllop. Han ville inte vänta mer eftersom de båda blev åldringar snart och han ville vara gift när han dog. Sagt och gjort, de byte ringar där och då, trots att de inte hade några ringar och gick sen till stadshuset för att skriva på några papper.Och medans de var där passade de även på att skriva sitt testamente.

kokoskakan02
2014-08-16 13:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Sen var det dags för både Alice och Calle att möta ålderdomen.

kokoskakan02
2014-08-16 14:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Elicia har tagit tag i sin dröm, nu när hennes föräldrar inte är så unga längre. Hon har sökt jobb som arkitekt, en firma nappade direkt och nu väntar hon bara på att helgen ska ta slut så att hon kan börja, under tiden fördriver hon tiden med att måla modeller över olika projekt.

Annons:
kokoskakan02
2014-08-16 15:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Och då var det dags igen, Elicia och Broderick skulle bli tvåbarnsföräldrar, alla var jätte uppspelta över den nya familjemedlemmen utom Theodor, som inte förstod någonting, och Eddie, som inte alls ville ha ett syskon. Med beskedet att det var ännu en pojke så lät de Eddies gamla spjälsäng stå kvar i barnrummet. Broderick som älskar barn mer än någonting annat var helt överlycklig när Elicia berättade det.

kokoskakan02
2014-08-16 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Trots att Eddie till en början HATADE sitt nya syskon började han undra om det inte var bra ändå. Han längtade nästan efter det nya livet men såg ändå till att både Elicia och Broderick lovade att inte gilla bebisen mer än honom.

kokoskakan02
2014-08-16 17:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

En morgon vaknade Elicia av en känsla hon kände igen, men denna gång var den mer kraftfull än förra gången. Broderick vaknade av hennes flåsande och tog direkt med henne till sjukhuset. De fick ett rum och gick sen och väntade på att det skulle bra igång på riktigt. Och sen kl 10:15 föddes en frisk liten son som de döpte till Iggy. De fick bege sig hem nästan direkt eftersom Iggy var frisk som en nötkärna.

kokoskakan02
2014-08-17 12:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Calle ville spendera lite tid med sina barnbarn nu och satsa mindre på författar karriären så han tog med sig Eddie till stranden, de han bygga några sandslott innan det började regna, Då gick de till vårfestivalen där resten av familjen befann sig.

kokoskakan02
2014-08-17 12:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Elicia och Broderick förstod snabbt att Eddie bara varigt en lugn bebis. Det blev många sena nätter och tidiga mornar för att hålla Iggy nöjd och glad. Trots det skulle de aldrig byta deras liv mot någonting.

kokoskakan02
2014-08-17 12:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Snön kom tillbaka och hela familjen gick ut och gjorde snögubbar, utom Theodor och Iggy som var för små. Medans alla andra gick in så åkte Lea till vårfestivalen för att hänga lite där.

kokoskakan02
2014-08-17 13:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

På vårfestivalen träffade Lea denna man, vid namn Jerimiah. Så fort hon såg honom kände hon en kemi, men hon bestämde sig för att ta det lugnt, hon hade fortfarande inte kommit över Nicolai helt. Trots det kunde hon inte låta bli att flörta lite med honom. Sen fick hon ett samtal från Alice att hon behövde komma hem, det var kärleksdagen och Lea hade helt glömt att de skulle äta en familjemåltid. Hon sa hejdå till Jerimiah och gick sen hem med en bubblande lycka i kroppen.

Annons:
kokoskakan02
2014-08-17 14:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Nästa morgon släppte Calle av Alice utanför sjukhuset och åkte sen förbi mataffären och köpte en tårta på vägen hem. När han kom hem undrade Lea förvånat varför han köpt en tårta. Calle skrattade och frågade om hon verkligen glömt, det var ju Theodors födelsedag idag. Då skrattade Lea också, att hon hade kunnat glömma, hon hade varit så upptagen av att vara med Theodor att hon glömt att han fyllde år. Allt gick bra iallafall. Det var bara Elicia, Calle och Lea hemma så det blev ett litet firande. Hur som helst så växte han upp och fick egenskapen atletisk. Lea började nästan gråta när hon såg honom, han var så lik Nicolai.

kokoskakan02
2014-08-17 14:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Lea har i flera veckor fått presenter, beundrarbrev och samtal från diverse ung karlar i kvarteret. Tillslut tog hon tag i en av de, som vän, Jerimiah. Hon ringde honom och frågade om de skulle träffas på stadens bar. Han tackade ja och tyckte det var fantastiskt att Lea Fagelin ville gå ut med honom.

kokoskakan02
2014-08-17 15:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Kusinerna Eddie och Theodor trivs väldigt bra ihop, de har samma intressen och är redan bästisar. Elicia och Lea har bestämt sig för att inte berätta för de än att Lea och Theodor i framtiden kommer flytta till ett nytt hus förrens killarna är redo för det.

kokoskakan02
2014-08-17 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Nästa dag var Theodors första skoldag, han var inte särskilt nervös, Eddie skulle ju gå i hans klass, dessutom skulle klassen på utflykt till restaurangen och få lära sig hur de lagade maten där.

kokoskakan02
2014-08-17 19:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

På hemmaplan var det Iggys födelsedag, han växte upp utan problem och fick Elicias hårfärg men Brodericks ögonfärg. Tror jag glömde skriva ut hans egenskaper, de är iallafall Ivrig och lättsovare.

kokoskakan02
2014-08-17 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Elicia har äntligen fått börja på jobbet efter graviditeten med Iggy och hittills går det ok, ingen av kunderna hatar henne åtminstone.

[SimsFreakEmilia]1
2014-08-17 19:51
#90

Mer mer! 😍

Annons:
kokoskakan02
2014-08-17 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Lea har dejtat Brodericks arbetskompis och bäste vän Emest Ejkvist ett tag nu och de började få ett stadigt förhållande när Lea en dag fick reda på att Emest redan var gift. Hon blev chockad och gav honom en utskällning men efter att han förklarat att de var i skilsmässa lugnade hon sig och återgick till att bara var galet kär i honom. Hon struntade just där just då i vad Theodor och resten av familjen skulle tycka om deras förhållande.

kokoskakan02
2014-08-17 21:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Familjen har även införskaffat sig ett spa bad som gillas av hela familjen. Stör mig förresten på att de har sjukt mycket pengar. 

Calle får in ca 13 000 simdaler i veckan på royalties.

 Alice får in typ 2500 om dan 

Broderick kännar 145 i timmen och jobbar i 7 timmar (orkar inte ta fram miniräknaren och räkna ut vad det blir)

Elicia och Lea 400 var i veckan plus inkomster från stylingar och renoveringar.

Så…till saken, HJÄLP VAD SKA JAG GÖRA MED ALLA PENGAR!!!!!!!! JAG FÅR SERIÖS PANIK!!!!

kokoskakan02
2014-08-17 22:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Familjen bestämde sig för att adoptera en kattunge från ett katthem. Katten hete Paprika men familjen funderar på att döpa om henne. Hon var dock en ganska stor kattunge och blev snabbt en vuxen katt. De byggde ut huset så att Paprika fick ett eget "rum" med kattsaker. Hon verkar trivas ganska bra i sin nya familj.

kokoskakan02
2014-09-06 15:06
#94

Lea älskade att spendera tid med sin systerson. Medans Elicia och Broderick jobbade satte hon sig ner och lärde eddie prata. Hon önskade att hon fått chans att umgås mer med Theodor när han var liten.

kokoskakan02
2014-09-06 15:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Och här är bilden som tydligen inte kom med.

kokoskakan02
2014-09-06 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Familjen bestämde sig för att adoptera en till katt så att paprika fick sällskap. Katterna klickade direkt och blev bra vänner.

kokoskakan02
2014-09-06 17:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Broderick fick höra på jobbet att staten planerade bygga ett hotell i appaossa. Broderick såg det som en chans och ringde genast till statsministern för att be om lov att få köpa tomten och bygga hotellet. Statsministern blev väldigt glad och sa genast att det var okej. Hotellet skulle ta ett tag och bygga och det skulle kosta skortan men det skulle vara värt det i slutet.

Annons:
kokoskakan02
2014-09-06 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Strax efter var det dags för broderick att bli vuxen. Han fick en medelålderskris och känner att han inte vet vad han vill med sitt liv.

Vevvis
2014-09-06 17:57
#99

Jättebra!

LottaV
2014-09-06 18:49
#100

riktict bra du får andvendning av pengarna

Ett gott skratt förlänger livet

kokoskakan02
2014-09-06 20:28
#101

#99 Tack:)

#100 Ja, nu har de för lite pengar istället 😃

kokoskakan02
2014-09-07 14:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Nästa morgon satte Alice sig ner och försökte läsa sjukhusjournalerna från jobbet men hennes huvud kändes rörigt och hon kunde inte få in något av det som stod. Hon pratade lite med Elicia som trodde att det berodde på åldern. När Alice funderade på det kom hon fram till att Elicia förmodligen hade rätt. Varken hon eller Calle var några ungdomar längre. Tillslut gjorde hon det hon aldrig trodde att hon skulle göra.

kokoskakan02
2014-09-07 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

När Alice klev in genom sjukhusets dörrar kände hon den välbekanta lukten hon känt varje dag i så många år. Hon visste att hon aldrig skulle återvända, inte för att jobba iallafall. Med ett något tungt hjärta gick hon in på mötet hon bokat. Hon sa som det var och trots att de flesta blev väldigt ledsna, Alice var trots allt den som jobbat längst på sjukhuset, så förstod de varför och de respekterade hennes beslut. När hon gick ut genom dörrarna igen var hon helt enkelt pensionerad.

kokoskakan02
2014-09-07 15:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Emest kom över en eftermiddag för att umgås med broderick men det tog inte lång tid fören Lea kom framrusande och de började kyssas istället. Hon och Emest hade inte setts på länge och inte fören nu förstod Lea hur mycket hon hade saknat honom. De kunde inte släppa taget om varandra. Broderick kunde inte låta bli att le. Han var glad att Lea vågade dejta igen och han gillade Emest mycket. Istället gick han in och uppvaktade Elicia. Deras relation hade fått sig en törn när Iggy kom och allt vad de inebar så det hade en hel del att jobba igen.

Annons:
kokoskakan02
2014-09-07 16:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Familjen blev bjudna på poolparty hos Nicolais föräldrar och syskon. Lea, som inte träffat hans familj §tyckte att det var extra speciellt. trots det visste hon inte hur hon skulle Reagera, det var ju trots allt här Nicolai växt upp. Eddie och Theodor blev helt exalterade över poolen och var först att hoppa i. Elicia gav Iggy till Broderick ett ögonblick för att kunna gå på toa. När hon kom tillbaka fan hon en hysterisk Iggy som inte alls ville vara med pappa. Resten av kvällen fick Elicia gå runt med Iggy i famnen och trösta honom eftersom han blev panikslagen om hon satte ner honom.

kokoskakan02
2014-09-07 16:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Precis innan de skulle hem var det dags för Eddie att växa upp, han fick egenskapen Flörtig och till på köpet en humörsvängning vilket ledde till att han satt och tjurade resten av kvällen och vägrade bada.

emiliaolsson
2014-09-07 16:10
#107

Följer 😍

kokoskakan02
2014-09-07 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

När Lea gick in i Nicolais gamla rum trodde hon för en kort sekund att det var Nicolai som stod där. Sen såg hon att det bara var hans bror. Trots det kände Lea samma attraktion som hon en gång känt för Nicolai. De började med att prata lite om livet, och Nicolai. Efter en stund kunde Lea inte motstå det. Någon hade serverat nektar och de båda hade druckit ganska mycket. Hon började flörta lite smått och sen flöt det bara på. Trots att hon visste att hon svek Emest kunde hon inte hjälpa det, han påminde henne så mycket om Nicolai. Det slutade med att de låg bredvid varandra i hans säng.

LottaV
2014-09-07 16:56
#109

ett ricktickt treangel drama

Ett gott skratt förlänger livet

kokoskakan02
2014-09-07 19:49
#110

#109 Ja, det är första gången jag gör ett sådant, annars brukar mina familjer vara "perfekta"

kokoskakan02
2014-09-07 21:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Katterna är för söta. Älskar hur de helt spontant leker och umgås med varandra utan att jag ber om det.

Annons:
kokoskakan02
2014-09-07 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Eddie är en ganska lugn tonåring, stökar inte ner mer än de andra i familjen och hjälper till att laga mat. Han tycker till och med att det är väldigt roligt.

kokoskakan02
2014-09-07 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Lea, som märkt att det inte funkar att kombinera arbetsliv med partyliv köpte en kaffemaskin för att orka med. Redan efter en dag kände hon skillnad, hon blev piggare och orkade mer.

kokoskakan02
2014-09-07 22:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Nicolais bror, som förövrigt heter Deniz, hade fått höra om Leas förhållande med Emest och gav henne en ordentlig utskällning. När Lea såg honom insåg hon att han inte var Nicolai, och han skulle aldrig kunna ersätta Nicolai. Nicolai var död och hon hade gått vidare. Hon skrek tillbaka och sa åt honom att försvinna, hon hade Emest som han älskade och han älskade henne. Hon behövde ingen mer.

kokoskakan02
2014-09-07 22:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Det tog tid och kostade pengar men äntligen kunde hotellet öppnas. Även om ingen av de var nöjda med det än så skulle de bygga upp de allt eftersom. Lea fick även arvet från Nicolai som staten tydligen glömt bort att hon skulle få.

kokoskakan02
2014-09-07 22:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Nu när Alice inte längre hade något att göra på dagarna tog hon upp målandet igen. Hon blev riktigt duktig i början när familjen behöve pengar och hon har snart bemästrat den.

LottaV
2014-09-08 22:12
#117

här likt

Ett gott skratt förlänger livet

emiliaolsson
2014-09-09 06:26
#118

#117 Menar du härligt? Annars förstår jag inte riktigt vad du menar.

Annons:
LottaV
2014-09-09 08:17
#119

ja

Ett gott skratt förlänger livet

kokoskakan02
2014-09-10 21:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Theodor älskar att leka i familjen trädkoja…

…faktiskt gillar han den så mycket att han bestämde sig för att sova i den.

kokoskakan02
2014-09-13 19:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Lea tränade en del när hon var mindre men när Theodor föddes tappade hon det. En dag bestämde hon sig iallafall för att börja trän igen då hon gått upp en hel del i vikt p.g.a Calles mat. Sen tog det inte lång tid innan både Eddie och Theodor stod bredvid henne och hoppade.

kokoskakan02
2014-09-13 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Brodericks medelålderskris fick honom att klippa av sig håret. Dock blev varken an eller jag särskilt nöjda med resultatet så mest troligt låter han det växa ut igen.

kokoskakan02
2014-09-13 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Broderick tog med Iggy till stranden för att plaska lite i vattnet med honom innan han blev barn. Han hade ju jobbat en hel del under barnens uppväxt och nu hade han mer jobb än nånsin. Det var inte såhär han ville uppfostra barnen. Han ville vara ständigt delaktig och han ville vara den de gick till om de hade problem. Trots det fanns det inget att göra just nu. Han var jättenära att nå sin livsdröm och han trivdes bra på jobbet men han skulle vilja vara mer hemma.

kokoskakan02
2014-09-14 09:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Elicia tog med Broderick ut och övningskörde, eftersom hon vuxit upp utan bil hade hon inte fått lära sig köra. Hon var så glad att kunna ge hennes barn den uppväxt hon aldrig fick. Hon var inte missnöjd med sin uppväxt, tvärtom så älskade hon den, hon önskade bara att de inte haft de så svårt ekonomiskt. När hon föddes bodde familjen i en plåtlåda.

kokoskakan02
2014-09-14 09:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Sen Eddie växte upp har Theodor blivit allt olydigare. Han sköte inte sina läxor och försöket jämt sätta ut fällor hemma. Familjen tyckte väl inte det var jättekul men lät honom hållas men när han gav sig på datorn fick Alice nog. Hon gav honom en ordentlig utskällning och han fick gå och ställa sig i skamvrån.

Annons:
kokoskakan02
2014-09-17 20:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Senare på kvällen var det dags för Iggy att bli en stor pojke. Han fick egenskapen djurälskare.

kokoskakan02
2014-09-17 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Det var länge sen jag visade familjen hus och det har hänt en hel del sen dess så jag kör en ny husvisning nu.

Utsidan(ursäkta den kassa bilden)

marta01
2014-09-17 20:10
#128

följer, riktigt bra🙂

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

kokoskakan02
2014-09-17 20:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

#128 vad glad jag blir:)

köket

kokoskakan02
2014-09-20 07:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Vardagsrummet, som jag inte renoverat sen strax innan Eddie föddes.

kokoskakan02
2014-09-20 07:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Leas sovrum

kokoskakan02
2014-09-20 07:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Alice och Calles sovrum

Annons:
kokoskakan02
2014-09-20 07:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Barnrumet, som just nu är tomt

kokoskakan02
2014-09-20 07:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Eddie och Theodors sovrum

kokoskakan02
2014-09-20 07:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Iggys sovrum

kokoskakan02
2014-09-20 07:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Katthörnan

kokoskakan02
2014-09-20 07:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Eftersom badrummen är små, och ser nästan identiska ut uppifrån gjorde jag ett collage av de istället.

kokoskakan02
2014-09-27 10:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Sen var det dags för Elicia att fylla år, hon var, till skillnad från Broderick ganska nöjd och slapp medelålderskrisen.

Just nu går det i ett ganska långsamt tempo eftersom jag bara går och väntar på att Alice och Calle ska dö, men samtidigt fruktar den dag de gör det.

kokoskakan02
2014-11-23 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Broderick har avancerat inom affärs karriären och får nu åka limousine istället för taxi, han tycker det känns lite överflödigt eftersom han oftast åker själv men det är såklart kul att det går bra för honom eftersom han nu drar in väldigt mycket.

Annons:
kokoskakan02
2014-11-23 13:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Iggy och Theodors klass skulle på utflykt till kyrkogården, något som Iggy inte alls var sugen på så han bestämde sig för att stanna hemma. Det uppskattades inte alls av de vuxna och Iggy fick trumpet åka iväg på utflykten ändå.

kokoskakan02
2014-11-23 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

det dröjde inte länge innan Theodor växte upp till ungdom, och en snygg sådan också (ahhh, varför kan inte han vara min arvinge) han fick egenskapen snyltare och ägde sin pappas kroppsvikt.

kokoskakan02
2014-11-23 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Samma kväll var det studentbal och varken Eddie eller Theodor hade hittat någon dejt men de gick ändå och mycket han hända under kvällen. Theodor blev utsedd till balens kung och Eddie blev på G med Ines Rolelius, dessutom hamnade båda killarna i slagsmål.

kokoskakan02
2014-11-23 21:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Iggy som är familjens djurälskare är den som tar hand om katterna mest. Så fort han kommer hem från skolan letar han upp dem och ger dem en godis

kokoskakan02
2014-11-23 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#144

På slappardagen bestämde sig Eddie för att ringa upp tjejen han blev på G med på skolbalen, Ines Rolelius, och bjuda ut henne. När de pratat en stund fick Eddie en impuls och bestämde sig för att kyssa henne där och så. I samma ögonblick som han gjorde det ångrade han sig, tänk om hon skulle bli arg? Men till hans förvåning drog hon honom närmare sig och inan dagen var slut var de ett par.

kokoskakan02
2014-11-24 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#145

Samtidigt spenderade resten av familjen dagen på sommarfestivalen. Iggy utmanade Elicia, Lea och Ernest på en korvätartävling. Han må ha varit självsäker när han ställde sig vid bordet men både han och Ernest fick avbryta mitt i för att springa och spy. Bättre gick det för Elicia som van hela tävlingen. Trots det tyckte hela familjen att det hade varit en jättebra dag.

kokoskakan02
2014-11-24 17:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Sådan mor sådan son, Theodor hade alltid älskat att busa, men att lägga bläck i duschen var inte fult lika kul längre. När ingen såg smet han iväg och översvämmade skolan, men till skillnad från sin mamma så lyckades han, otroligt nog.

Annons:
kokoskakan02
2014-11-24 20:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Lea kände att stylist karriären inte passade henne längre, den hade varit perfekt när hon var yngre men hon kände att hon hade andra prioriteringar i livet nu. Istället startade hon en blogg och hoppades att dra in lite pengar på det men gjorde hon inte det var det ingen stor grej.

kokoskakan02
2014-12-11 17:38
#148

För ett tag sen startade jag en omröstning om vem som skulle bli arvinge och det är ganska jämt men Iggy leder lite. Jag väntar till Eddie blir ungdom och då väljer jag arvinge.

kokoskakan02
2014-12-11 18:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

En magisk kylskåpskanintomte hade smugit sig in i familjens hus. Ingen hade en aning om vad det var men när Alice tog med den till en värderare fick de reda på att kaninen var värd nära 1000 simdaler så de sålde den till en antikshop.

kokoskakan02
2014-12-11 18:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Elicia är väldigt noga med att Eddie sköter skolan och gör läxorna ordentligt. Trots det är han betyg bara halvbra. Elicia är rädd att Theodor, som nästan är underkänd i flera ämnen, har dåligt inflytande på Eddie men än så länge är det inget problem så hon orkar inte lägga sig i eftersom on har väldigt mycket på jobbet just nu.

Upp till toppen
Annons: