Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 1351 ggr
Deviance
2014-07-22 21:27

"Ett måste!"-mods

Har ni några tips på Mods som ni bara inte kan leva utan?

Ge mig tips!!

____________

hamstrar & fotografering

Annons:
Namiko
2014-07-22 22:18
#1

NRaas MasterController, Story progression, Overwatch, Saver, PortraitPanel, Woohooer och DebugEnabler. Dom tillsammans får mitt spel att fungera i princip buggfritt och underlättar så mycket för mig. Särskilt MasterController och Overwatch skulle jag inte klara mig utan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Deviance
2014-07-28 23:02
#2

#1 Har du lust att enkelt förklara vad dem gör för skillnad? Förutom Overwatch för den har jag redan dragit ner då det var lätt att förstå :)

____________

hamstrar & fotografering

Namiko
2014-07-29 05:44
#3

#2 MasterController låter mig göra massa saker i spelet med några snabba klick och underlättar som tusan. Bland annat saker som att flytta simmar mellan tomter, gå in i stylist-läget, ändra livsstadie på simmar (växla mellan spöke/häxa/vanlig sim osv) och massvis med andra saker.

Story Progression håller liv i kvarteret, den ser helt enkelt till att övriga familjer gifter sig och skaffar barn. Utan den brukar kvarteret börja dö ut runt generation 3 i en legacy.

Saver gör vad det låter som, påminner mig om att spara spelet. Man kan välja om man vill spara efter ett visst antal minuter, en viss tid i spelet osv. Jag förlorar max en dag i spelet om det kraschar tack vare den.

PortiraitPanel behövs om man har fler simmar i hushållet än vad spelet själv tillåter. Har man inte den så syns inte porträtten för alla simmar.

Woohooer tillåter simmarna att ha myspys utan massa romantiska interaktioner före och även med simmar som dom inte har någon nära relation till. Den lägger även till alternativet "risky woohoo" där det är 10% chans för graviditet. Och nu minns jag inte om det är Woohooer, MasterController eller båda som behövs för samkönade graviditeter. Den behövs dock för att tonåringar ska kunna ha myspys.

DebugEnabler tillåter mig att återställa föremål som är problematiska, tex sängar som slutar fungera. Jag kan även ändra status på föremål, tex göra sängar bäddade/obäddade eller till och med brända :P Väldigt praktiskt i historier ibland.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Heå
2014-07-29 20:30
#4

Vad heter modset som gör att man kan ha hur många simmar som helst i samma hushåll? Och var laddar man ner det?

Mvh Hanna.

Onslow
2014-07-30 09:09
#5

#4 Mastercontroller som #3 nämnde. Googla på "nraas mastercontroller". 

Du behöver även Portrait Panel för att det ska fungera.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Deviance
2014-07-30 14:25
#6

Försökte lägga på smink i lager ("layering makeup") men det gick inte? Även fast jag gått in i City Hall > Nraas > Mastercontroller > CAS > Layer Makeupe > True

____________

hamstrar & fotografering

Annons:
Heå
2014-08-01 11:56
#7

#4 Tack så mycket🙂

Mvh Hanna.

Upp till toppen
Annons: